Szia, attól függ tudod-e a gyári kódot a riasztóhoz. Elvileg a kocsihoz kellett kapnod egy kis kártyát egy számsorral. Ha az megvan, akkor tudok segíteni, ha nincs akkor szerintem csak márkaszervíz, de itt gyakran előfordulnak nálam sokkal okosabbak is.
Sziasztok! Amikor megvettem a Discoveryt, nem működött rajta a távirányítós riasztó, mert le volt merülve az elem. Most tettem bele elemet, de újra kellene programozni, viszont nem tudom, hogyan kell? Tud vki segíteni ebben?
1997-es 300 TDI 110-es Defiben most cseréltem (Először mióta nálam van) olajat a motorban, 10W-40 Shell Helix Plus-ra. Elcsesztem?, Ha igen mit csináljak? Molibdén-diszulfidos adalékot meg sehol se találok, pedig biztosan jót tenne Defink "öreg csontjainak"!
Köszönöm a segítséget! Most láttam a Tesco-ban Valvoline Turbo V 15W50 olajat 5 literes kiszerelésben 6700 Ft-ért. Valahol fel van tüntetve ezen, hogy ásványolajbázisú vagy szintetikus? (Én semmi ilyen információt nem találtam a dobozán!)
Ezek a motorok otven eves konstrukciok, az angolok jellemzoen(ott nincs valodi hideg) 20w50-es olajjal hasznaljak. A mi eghajtali viszonyaink kozott valami 15w50 vagy 15w40 valo bele igazan. A 3.9-ben mar van gyarilag olajhuto, ezert ha 15w40-el is emegy. 5W-s olaj legfeljebb sarkvideki korulmenyek kozt kene bele, es hamar megenne.
Persze celszeru meleg motornal egy korrekt mechankus muszerrel olajnyomast merni. 2500-as fordulaton illene legalabb 2.1 barnak lennie.
A 15w50 sajna eleg ritka. Az Auchnaban arultak regebben "szurkeimportos" 15w50-es Valvoline TuboV-t.
Ja most jut eszembe van angol verziója is a honlapnak. :) Csak én a némethez konyítok és én azt használom.
Egyébként nagyon jó az oladal amit belinkeltél! Kár hogy nincs ilyen off-Maverickhez on is. Nekem ugyan is az van. De régen nagyon szemezetem egy Discóval. Végül nem az lett......
Persze igazad lehet, de én írtam is, hogy aki tud jobbat az szóljon! :)
Én csak azt írtam le amit a honlap írt!
Ez egy német honlap és szinte az összes létező európában forgalmazott autó olaj és szűrő adatai megtalálhatóak benne. Abban igazad lehet, hogy egy 200000 km-ert futott motorba kicsit "híg" egy 5w40-es olaj, de sztem a 10w40-es még jó lehet bele.
De nem akarok okoskodni legyen neked igazad. Én csak azt írtam le amit a honlapon találtam.
Elég nagy választékuk van és 1-2 nap alatt házhoz hozzák. Rádásul fele annyiba kerül náluk az olaj mint bárhol máshol. Böngész egy kicsit, szerintem találsz megfelelőt!
Szeretném a gépemben (RR 3.9 V8 1991, óra szerint 200000km) lecseréltetni az olajat (motor, automata váltó, difi). Milyet vegyek bele? (Sajnos az anyagi erőforrások korlátozottak!)
Nekünk is szürke hosszú Defink van, de az ki se tette a lábát Lillafüredről az utóbbi másfél hónapban...Szörnyű, hogy az ember nem is gondolná, hogy kapósak az autóink..
Ezek szerint sokkal jobban kell vigyázni, akár otthon a kertben is.
Ha valaki tud tanácsot adni, mi a legcélravezetőbb védekezés, hát biztosan mindenkit érdekelne!
Mindenesetre mi figyelünk itt a környéken a fehér Defi miatt is!
Jobb új évet mint a tavalyi volt! (Bár úgy tűnik elég rosszul kezdődik...)
" Guriga S32007.01.13 - 08:58 Üdvözlök mindenkit! Már egy ideje nézegetem a honlapot, de eddig még nem írtam a fórumba. Már csak azért sem, mert nem voltam Land Rover tulajdonos. Négy napja viszont teljesült a gyerekkori álmom, és vettem egy Series III 88-ast. Ebben eddig semmi különös sincsen, mások is beleszeretnek egy típusba, amelyre csak később tesznek szert. Az autóról annyit, hogy eléggé lepukkant, sok javítanivaló van rajta. Többek közt az ajtó sem zárható kulcsra. Ennek ellenére az utcán parkoltam vele, gondoltam másnak nem képvisel akkora értéket. Mivel Budapest legbiztonságosabb kerületének kertvárosi részén lakom, biztos voltam benne, hogy nem lehet semmi probléma, ha nem hozom be a kertbe. Aztán a szomszédom szólt, hogy tegnapelőtt éjjel látta, hogy egy négy fős társaság nyitogatta az ajtaját, beszálltak, vizsgálgatták. Rögtön megnéztem, nem rongálták -e meg, szerencsére nem történt semmi baj. Azért ennek hatására úgy döntöttem, hogy behozom a kertbe az autót, nehogy baj legyen belőle. Ma éjszaka aztán már a kertemben volt. Elég nagy pofáraesés lehetet a négy "barátomnak", akik ma éjjel visszatértek vontatási céllal egy szürke hosszú Land Roverrel. Hát igen, nem a kigyúrt kopasz béemwés vagy audis akarta megfújni az autómat, hanem egy Land Rover-es "kolléga". Én eddig nem tartoztam a Land Roveresek köreibe, hiszen eddig nem volt még soha ilyen járművem. De azt hallottam, hogy nagyon összetartóak, segítik egymást, és egyáltalán örülnek egymásnak. Remélem, hogy így van, és ezúttal a négyfős különítmény volt az, akik csak erősítették a szabályt. "
Minden valószínűség szerint az autót szétbontják, és a frissen piacra dobott valamelyik GES-es lehasznált kétszemélyes 110 HCPU alvázára teszik át, aztán pedig fel fog bukkanni valamelyik kereskedésben.
Tehát, ha valaki valamelyik kereskedésben lát '95-'96-os 110-es ötajtós 300Tdi Defendert, de BENYULÓS, FÜLES kilincsest, azonnal sikítson!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MA HAJNALBAN AZ ETELE TÉR MELLŐL ELLOPTÁK NAGY SANYI FEHÉR SZÍVÓ DÍZEL ÖT AJTÓS 110-ESÉT!
AKI HALLOTT ÖSSZETÖRT DEFENDERRŐL, AMIT ESETLEG OLCSÓ, FEHÉR ELEMEKKEL JAVÍTANAK, VAGY MOST ELADOTT GES-ES AUTÓT ÚJÍTANAK FÖL, VAGY BÁRMILYEN HASZNÁLHATÓ INFORMÁCIÓVAL RENDELKEZIK AZ JELENTKEZZEN NÁLAM, AZONNAL TOVÁBBÍTOK MINDEN HÍRT A SANYINAK!
Lozsátol szeretném megkérdezni, hogy szeretnék vásárolni egy Range 4,6 HSE -t de vásárlás előtt szeretném elvinni állapotfelmérésre hova vigyem? Várom a választ akár e-mailen is! Előre is köszi!
Elf: A neten láttam hirdetni Pro Comp ES9000 gázos lengéscsillapítót (26 font/db). Ez elvileg kb.5cm emelést tenne lehetővé a későbbiekben. Ha most nem akarok az emeléssel foglalkozni, a lengéscsillapítók beszerelésénél min változtassak még? (tehát már most cseréltessem ki a fékcsöveket is, és szereltessek be nagyobb felütődésggátló gumibakot?)
A lengescsillapito magatol nem emel, csak megadja a lehetosegét az emelésnek.
A rugók vagy a "pogácsák" emelnek.
5 cm emelésnél cserélni célszerű pl a fékcsöveket. A gyáriakkal is elegy az autó, csak nem nagyon egészséges ha zongorahúrként feszülnek maximális kirugózáskor.
Hosszabb gátlók esetében az összenyomott hossz is több lehet. Ha ez a gyári érték fölött van, célszerű a futómű felütődését határoló gumibakokat is lejjebb tenni, ill nagyobbakat fölszerelni.
Nagyobb emelés beavatkozik a futómű szögeibe, és ebből lehetnek problémák.
De ez korrigálható emelet autóhoz való(utángyártott) első lengőkarok beépítésével.
Terepre a legjobb a kétcsöves olajos, vagy alacsony nyomású gázos gátló. Pl a Procomp.
Aszfaltra az egycsöves magas nyomású gázos. Pl a koni.
Kemény gátlóktól "sportosabban" megy majd az autó. Kevésbé dől kanyarodáskor, és jobban ráz.