Szia! Igen, a vonatösszeállítás.hu nem tartalmazza a gépek fordáit (egy-egy személyvonat naponta többé-kevésbé ugyanolyan kocsikkal közlekedik, de a mozdonyok többnapos ciklusokban forgolódnak a kocsiktól függetlenül; az egyszeri utast a kocsik érdeklik, nem a mozdony).
Egy bizonyos mozdony fordáját csak akkor tudod megszerezni, ha van megfelelő helyen ismerősöd.
Ha azt akarod megnézni, hogy aktuálisan merre forgolódnak a gépek, akkor katt ide. A keresőbe beírhatod a gyerekrajzos TRAXX UIC-számát (915504800128), és láthatod, hogy éppen merre jár.
Sajnos! :( De az autópályák ettől függetlenül épülnek! Nem értem, hogy az M6-oson miért nem volt elég az egyik felét megépíteni. a sokkal forgalmasabb és 0 alagutat tartalmazó M15 meg nem készült még el, hanem még mindig félautópálya. Ennyit az ésszerűségről! :(
Vagy, hogy miért épült önálló M5 és lassan készülgető M4, ahelyett, hogy az első szakaszon lett volna egy összevont M4/M5 és az ágazott volna szét. Most meg a még gyakorlatilag nem létező m4 vonalán szopás van, és lesz egy csomó kvázi felesleges elkerülő, ha egyszer elkészül.
Sziasztok,bocs hogy ide is beirom de olyan majdnem hivatalos infó hogy a "nyári vágányzári menetrend" előreláthatólag június 05-e után lessz elérhető!Az egy másik kérdés hogy a menetrendváltozást legalább 14 nappal a hatályba lépése elött meg kellene hirdetni!
Nagyon helyes, csak már látnánk az eredményeket! Nemcsak idehaza, hanem tőlünk nyugatra is! Inkább ráköltik a sok pénzt a közutak fejlesztésére, minthogy a vasúti kapacitást növeljék a teherforgalom részére!
Nekem 5 órám volt hetente, vagy hat, már nem emlékszem. Az biztos, hogy csak egy nap nem volt és voltak dupla órák is. A nyelvtant erőltettek, más nem számított...
Sztem nem csak ezen múlik. Heti két órában nem lehet egy nyelvet megtanulni, ahhoz napi egy óra tanulás kell.
Orosz tanulás: nagyon nem volt motiváció. A ma tanult nyelvekhez néhány diáknak lehet motivációja, és van még szorgalma is. Az meg, hogy "Nekem nincs nyelvérzékem!", baromság :-)
Tanár függő. Akik engem tanítottak középiskolában németül, azok senkit sem tudtak volna megtanítani. Ök saját maguk is előtte nemsokkal nyelv vizsgázhattak...csak ami a könyvbe volt, az ment nekik...
Hozzáállás kérdése. Van olyan velem egykorú ismerősöm, aki odafigyelt és perfekt orosz lett a gimnáziumban. A fiatalok is ilyenek, van rossz példám (nagyobbik lányom és a fiam) és jó is (fiam barátnője). Most már én is bánom, hogy nem figyeltem jobban az ucsítyelnyicára.
Saját tapasztalat: manhattaninek igaza van. "Élő" környezetben megy.
Főleg, hogy amióta nincs szaknyelvi oktatás, a "haszutmellémaford"-okban meg ott vannak a csavaros tavasz, rezonáns odvasság, gépalatti fegyver, tágulási képzés, keresztüllovagolni a válaszológépen és hasonló kifejezések. Derülök a felsőfokú c nyelvizsgás bolognais msc mérnökökön, hogy az angol nyelvű gépkönyv alapján kèptelenek beüzemelni a berendezést.
Tulajdonképpen a tanfolyam előtt nem. Normális helyen mindent megtanítanak, amire szükséged lesz, és akit érdekel, az tanfolyam nélkül is utánajár.
Mint az elmúlt évek tapasztalata mutatja, ahhoz, hgy valaki antanfolyam közelébe kerülhessen, a vasúti előélet, vagy az előzetesen megszerzett szakmai ismeretek bizony nem szükségesek. Annak a delikvens majd a praxisban hasznát látja, ha látja.
Rengeteg jó kollégám, kiváló szakemberek kerültek annak idején tök vasútszüzen a tanfoyamra, és bizony az évek elmúltával az átszik, hogy sok nagypofájú korábbi vasútbuzit megesznek reggelire szakmailag. Persze létezik a fordítottja is, de szóval az, hogy a papa vasutas, a kölök meg 3 évesen már a kormányt tekergette, az a saját hatáskörben semmire sem garancia.
Magadból indultál ki?
Aha! :)
A vasútnak inkább közelébe se menj...
Sajnos kénytelen vagyok.
Egyrészt függőségem okán, másrészt etetnem kell a gyermekem, fizetnem a rezsit, meg a' internetet, hogy nektek okosakat tudjak írni. :)
Meg cimbora, olvasgass kicsit, mielőtt kéretlen tanácsokat osztogatsz, légyszi! ;)