A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Egy kerületszámot pedig nyugodtan írhattál volna. Sokak által ismert okok miatt szolgáltat az Andor utcai VT garázs a Cinkota garázstól egy köpésre járó 97E vonalon. Ebben nehezen hiszem el, hogy van üzemeltetési racionalitás (vagyis ez konkrétan politikai hajcihő).
Meg a 197-esen járó szóló Conecto is azért egy kicsit vicces valahol, bár inkább csak kínomban mosolygok rajta.
Szándékosan nem írtam kerületszámokat. Persze kerületeken belül is lehet preferált és futottak még viszonylatokba botlani. A lényegen nem változtat, vannak kerületek, amelyek ki vannak emelve, mert pl. a polgármester lobbiereje nagyobb, és ez az ami a legszomorúbb, hogy ez alapján elosztják az ap.-s indulásokat, vagy ettől függ az is, hogy mely kerületekbe mennek a külső operátorok a működő klímával és fűtéssel rendelkező kocsikkal, azoknak a kerületeknek a lakói pedig akiknek a polgármesterük nem lobbizik elég erőteljesen így jártak.
Hehe... :D Olyan 4-5 hónapos ügymenet előzte meg a döntést. Hogy a nyilvánosság csak a döntés meghozatalát követően szerzett tudomást a történtekről, az egy másik kérdés.
> A budapesti szolgáltatás színvonalát nehéz úgy megítélni, hogy kerületi kiskirályok kénye-kedve, esetleg lobbiereje határozza meg, hogy a város egyes részein milyen szolgáltatással találkozik az ember, így minden további nélkül találkozhat az ember lesújtó állapotokkal, amik az itt említett időket simán idézi. (Pl. a héten volt olyan nap nem igazán preferált kerületben, hogy az alacsonypadlós kocsik közül 7-szer kellett cserélni magaspadlósra
A "preferált kerület" kifejezést azért gondold át. A 149-es busz jelenlegi időszakban a kiadott menetrend szerint full alacsonypadlósnak kellene lennie, ehhez képest a négy db buszból 1 azaz egy darab alacsonypadlós. És nem, ez nem átmeneti állapot, már reggel is legalább 2 db 260-ast adtak rá.
Inkább a preferált és futottak még járatokról lehet beszélni. Például a Széll Kálmán térre kinézve nagyon árulkodó, hogy (leszámítva az állandó liebling 22-est) melyek azok a járatok, melyek ha a fene fenét eszik is, ap-val vannak kiadva és melyik az az egy(-két), amelyik a "futottak még". És nem, nincs köze az utasszámhoz.
Valójában, pedig az történt, hogy egy befolyásos ember szemet vetett a cégre, de a tulajdonosok nem adták, pedig a befolyásos ember szívesen pótolt volna metrót, ezzel a céggel.
Aztán mivel a befolyásos ember hoppon maradt, ezért minden követ megmozgatott, hogy bosszúból tönkretegye a céget. A BKK talált is egy megoldást.
Itt azért költségszinten összességében nagyon durva különbségekről van szó, bár biztosan kimaradt az életedből, hogy az egyik operátortól megváltak, mert ott adózott, ahol neki kényelmes volt... A többi operátorról még nem derült ki.
-------------------
Nem nyert.
Az EU-n belül, ott adózik ahol akar.
Népiesch, plebsnek/falunapnak szóló, 100%-ban politikai kirohanásokat lehet tenni az ellen ha az EU-n belül, máshol adózik, jogi lépéseket nem.
Az említett operatortól NEM azért váltak meg mert Luxembourgban adózik, hanem azért mert egyik, n+1-k, tulajdonosi szerkezet változása közepette, a változást végrehajtó ügyvéd, valóban hibát vétett, valóban úgy változtatta meg a tulajdonosi szerkezetet, hogy az nem felel meg a magyar cégeljárási szabályoknak.
Itt azért költségszinten összességében nagyon durva különbségekről van szó, bár biztosan kimaradt az életedből, hogy az egyik operátortól megváltak, mert ott adózott, ahol neki kényelmes volt... A többi operátorról még nem derült ki.
Hogy a munkavállaló kárára mit ügyeskednek, az is nagyon durván többet hoz, mint 1%... A BKV munkavállalók legerősebb indoka a BKV mellett, hogy 100% bejelentett fizetéssel dolgoznak. Csak önmagában a fizetett szabadság, táppénz, pótlékok önmagában van kb +10% bérköltség. Ennél sokkal durvábbat hoz, hogy valaki be van-e jelentve 100% fizetéssel vagy sem.
Ja, nyilván az az összes költség 1%-át kitevő, az üzemanyag-megtakarítással való trükközéssel elérhető "adócsalás" okozza azt a különbséget, hogy a KV-nál kb. kivétel nélkül az összes busz egy merő retek, és többségében a légkondi is kakukk. :D
Csak példaképpen, volt szerencsém az elmúlt napokban néhány régi Van Hoolhoz, hát az utánfutóban az ülésekre a táskámaz nem tettem volna le, nem hogy leültem volna.
Esetedben abban áll a sajnálatos csúsztatás, hogy van másik két cég, akik ugyanannyi pénzből tudnak közel az elvárható színvonalon buszjáratokat üzemeltetni. A működő légkondicionáló vagy a tiszta utastér nem pénz kérdése.
Alapvetően nem szeretnék állást foglalni, vagy pálcát törni semelyik tábor és annak képviselői felett, de ez így csak fél, sőt inkább negyedigazság.
Vegyük ehhez hozzá, hogy 2010 óta a felszín alatt csak annyi változás történt, hogy a régi emberek kádereit elkezdték az új emberek kádereire cserélni, akiknek ugyanaz az érdekük, mint a régi emberek kádereinek.
Közben a haver(ok) által alapított cégektől rendelt szolgáltatások, alkatrészek, mutyizások ugyanúgy megmaradtak, csak a szereplők és a cégek nevei változtak, amelyek természetesen teljesen jogszerűek, de mégsem hasznosnak.