most hajtok arra hogy valamelyik német ismerős nevére vegyük a napelemet, majd eu-n kivüli országbelinek eladja és az kivigye. Igy aztmondja, felvehető az állami támogatás és eladás után a tag visszaigányelheti az áfát. Szóval akkor a százezer forintos napelem kb 40-50 ezerbe lesz. Sokan csinálják ezt nagyban ezt nem én találtam fel.
Köztudomású,hogy az E.. itt a dunántúlon a legmagasabb áremelést állapította meg a villanyra.Indok:a szélenergia visszatermelése az országos rendszerbe horribilis összegeket emészt fel!Ezt leírták a helyi napilapban!
Mert ugye itt van országosan a legtöbb szélkerék ami ,,zavarja a túzokok vonulását"!!
Ausztriában a határtól Parndorfig a Fertő-Hanság tájvédelmi körzetben egészen pontosan 253 db szélkerék van a monderntől az elavultig.(aki járt arra láthatta) Ott nem zavar senkit?
Szerintem nyugodtan jöhet ide is a beszámoló, képekkel meg spékelve. Bőven belefér a topikba, tárgyaltunk itt már a lakóktól messzebb álló dolgokat is.
Végre valaki aki bevállalja a vadkampeszt,ráadásul megmérgezte magát Erdéllyel.(lehetünk társak jövőre?)A Boga-völgyi túráról kérnék részleteket.(emilben)Mert itt nem biztos,hogy mindenkit érdekel.
Naszóval a fogyasztás:nem tudom,hogy ezen mit is csodálkoztok?Mert üresben mennyit fogyasztott?5-6 littyót?Azt bódéval felejtsétek el!Amúgy meg nem kell 110-el menni amikor nyaraltok!Hova siettek?(mondjuk Erdélybe én is sietni szoktam)
Szóval a nyáron odafele siettem és 2x tankoltam,visszafelé ugyanazon az útvonalon 1 azaz egy tankkal hazajöttem.Magyarul a sietségnek meg volt az erdménye.De nem csodálkoztam rajta!
A másik az áram fogyasztás-ellátás.Nekem a bódéban 1 kivételével csak LED-es dolgaim vannak.A dupla asztal felett ami olyankor ágy,16 W-os neoncső van a többi alig fogyaszt.Na meg a vízszivattyú.Tavaly még a Nissannal voltunk Erdélyben amiben 110 AH-ás akksi van és az is bírta egy hétig.Idén meg a Totoyával amiben 140 AH-ra van.Ez meg főleg bírta.Ennek ellenére van már az áramfejlesztőm is amit hosszabb túrákra elviszek,mert nem akarok úgy járni mégegyszer,mint Kiskőrösön.Az áramfejlesztőmön egyébként van direkt csatlakozás akkumulátorra 8 Amperes töltéssel.
Na hirtelen ennyi ami eszembe jutott.De priviben nagyon szívesen segítek és akkor nem zaklatjuk itt a többieket az erdéllyel.Meg arra is kíváncsi vagyok,hogy merre jártatok és a Bogán hol táboroztatok.
Hát lehet.hogy hívni foglak!Arra a bakonyban felétek tudok olyan helyeket ahol ennyi esőő után vitorlásra lenne szükségünk!-ha egyáltalán holnap eljutunk odáig...
Azt láttam a radarképen,hogy a Bakonyban ma volt eső és nem is kevés!Majd este elmondom amikor hazaértem.
Jó lenne nekem is a villanyszámlát csökkenteni. A ciszternás víz és a fafűtés nem kevéssel csökkentette a víz-szennyvíz és a gázszámlát. A villanyra valami hasonló lenne a megoldás : http://www.soltec.hu/content/view/31/59/
Az egyik német haverom ráadásul forgalmazza is a cuccot, de kint ugye hatalmas támogatás van az ilyesmire, nem csak a pofázás megy a zöldek részéről. Itt egy korábbi hozzászólásom egy másik topicból. "Ami most kint nagyon megy, az a napelem. Komplett tetőket raknak tele napelemekkel, majd használják az így előállított áramot. A többletet visszatermelik a redszerbe. Mivel a németeknek kiesik egy reaktoruk, így nem gyengén támogatják az ilyen rendszerek kiépítését, hogy minél többen termeljenek így áramot. És hogy tényleg ösztönzőleg hasson a dolog, a visszatermelt áramot kb 10 %-al drágábban vásárolják vissza, mint amennyiért kapja a fogyasztó. Még mindig olcsóbb, mint új reaktort építeni, nem beszélve a környezetvédelemről. Van, aki ebből él ! Komplett utcát, az összes tetőt telerakja napelemmel, hátradől, és csak figyeli a számláját, hogy gyarapszik. A háztulajok 2 € / hó / nm-t kapnak, mert bérbeadják neki a tetőfelületüket. Rokonom nulla önerővel csinálta meg a rendszerét ( 30 kW ), nevetséges banki kamat van a felvett összegre, amit a támogatás mellé felvett. Így 10 évig fedezetként a banké a rendszer, az áramszolgáltató által utalt pénzből fizeti a törlesztőt a banknak, mellesleg ingyen van neki az áram. 10 év után lesz az övé az egész, innentől kezdve minden napsütéses órában csörög a kassza :)
Melélesleg nézte valaki mostanság, hogy a számlákba mekkor az olyan költség ami fogyasztástól függetlenül fizetni kell. Hajlok arra kiköttetem a vezetékes gázt és inkább palackozom. az legalább tiszta sor. Villanynál lassan 5-6 ezer csak az hogy van áramom.
2 éve én is végigmértem a házban mindent egy ilyennel. Akkor ment 15 fölé a villanyszámlánk, elkezdtem hát keresni az okát. A nejemmel egyidős Grönland hűtőláda volt a bűnös, 24 órából 23óra 22 percet ment :( Egyik vadász haver pont akkor keresett valami olcsó fagyasztót, amit alkalomadtán pár napig-hétig használni tud. Pár szál szarvas-stifolder volt a csereáru :)
Ugyanígy kötöttem át én is :) Autó, lakó, utánfutó a wabardnál van/volt. Autó ment az uniqahoz 11959/év ( wabard 16-ról emelt volna 20-ra ), lakó az aim-hez 4000-ért ( wabard emelt volna ezervalahányszázról 9996-ra! ), utánfutó, meg a piros rendszámos trakim a pótjával még visszavan. Holnap ezekre is számolok és viszem máshová, ha kell. Hogy ez miért jó nekik ( karszéttárós, értetlenül nézős szmájli ).
Na én is gazdagabb lettem egy fogyasztásmérővel, az Aldiból. 2500-ért.
Nem rossz műszer, de jellemzően a kereskedőink figyelmességére, a KWh árát csak Euróban lehet beírni. Pontosabban: a vesző előtt csak 1 számjegy van. .
Az nagyon korrekt fogyasztás, megpróbálom lassabban húzni, de ez a sebesség sem tűnik soknak, stabilan viszi az 1500 kg-al az 1100-as lakót vonófejstabilizátor nélkül. Erdélyben 60 a megengedett sebesség még autópályán is, de ammerre mi járunk út is alig van. A lakóról: két űlőgarnitúra az egyik 220x200-as a másik 90x220-as ággyá alakítható, ez utóbbi elválasztható, ez a gyerekszoba( hihetetlen mennyire élvezi azt a szűk lyukat).A felépítmény hossza 470 cm. A hűtő nagy háromüzemű( még a vonóaljzatba kell a 2-es pontra elvigyem a 12+-t, hogy menetközben arról menjen), a melegvízrendszernek különösen örülünk, 5l-es bojler az űlés alatt ami 220-as,, kb 400w-os fűtőszállal, vagy a 3kw-os Truma körfűtés meleg levegőjével kb 50 perc alatt 65 fokosra fűt fel. A frissvíztartály pici 12 literes kanna, amivel viszont egyszerű lesétálni a patakhoz megtölteni. Gondolkodom egy meglévő 45l-es beépítésén. Tussolni tényleg meg kell tanulni, aki ügyes 5-7 liter vízből, már sikeresen letussolt. Szenyvíztartály egy csappal ellátott 2m-es 110-es cső. Wc nem kazettás, gáztűzhely 2 égős. Sok pakolóhely, egy szervíz ajtó. 5 helyen 220-as aljzat, egy kivételével, minden ablak nyitható kombi rolós. Két nagy gázpalackot tudok rögzítve szállítani, ez is szempont volt. Két év műszaki, és ami a legfontosabb, sehol beázás. Viszont az alját nyáron célszerű lesz lekezelni, mert mint ahogy a megtekintetteknél mindnél, pattogzik a védelem. Aksi 100 ah. Szolárból én inkább a vízmelegítésre, és nem az áramtermelésre gondoltam főleg, azt inkább egy 1 kw körüli inverteres agregátorral oldanám meg, illetve a hátraküldött 12-vel a generátor is visszatölt, csak nehogy tűz legyen.
Tiszta idióták ezek a biztositók örömmel tájékoztatott a wabard hogy az autóm a lakóm néves szinten 8-8 ezerrel nő. na én meg a kézhezvétel után ma átkötöttem a lakót az AIM biztosítóhoz öket nem ismerem de egyévet csak kihúz. Az autóm meg az uniqa-hoz. Kocsi éves 15.600ft lakó 4000ft. Lassan 5-6 éve mindig átkötök, nem értem ebben nekik mi a jó. Odacsal majd következő évben elkerget.
Sziasztok! Üdv a Fórumon. Remélem tudjátok hogy mit vállaltok ha beszáltok.
Irigylésre méltó az erdélyi utatok. Kicsit arra még hidegebb volt.
Ha elfogadsz egy tanácsot ne nézegesd a fogyasztást. 100 km/h-nál meg végképp ne. Mondjuk nekem 2.5 TD motoros voyim van az klb 8-8,5 litert eszik 90-95-ös sebességgel 5-dikben tempomattal. A lakóm az 1600 kg,de ha megbuggyantom szerintem veri a 2 tonnát.
Akksi ügyben alapszabály az én meglátásom szerint, hogy soha nem elég. Szerintem ha vadkamperolsz akkor a gázos vizmelegitő, hűtő és napelemre érdemesebb költeni.
Nekem is van aggregát, de kétszer röffent plusz egyszer az iszugyé, de akkor sokan voltunk és nagy területet kellett világitani. Nagy akksival 250AH kb 5-7 napig elvagyok ugy hogy 220V inverterről világitok TV-t használokok. Abban egyetértek veled, hogy ledes cuccok kellenek, bár a napelem költségeit hasonlitgatom a ledes izzókhoz. Bár ha mindent átcserélek annak az árából vehetek akár táblát is.
Szép a lakó egy két belső fotót, paramétert tudsz feltenni..
A MÁV biztosító-gittegylet daliás "siker-sztoria" után, "mink, itten" mindnyájan maximális bizalommal fordulunk minden frissen alakult biztósító-egylet irányába.
Pláne azóta, amióta kiderült, hogy mi felelünk az okozott kárért - ha a biztósító-szövetség (ahol volt szerencséd kötni) - az volt szíves másra költeni a pénzedet (pl. MÁV)
Gondolom, hogy tódulni fognak a fizetni-vágyó ügyfelek. .
11 kg.-os robbanásbiztos szeleppel ellátott PB acélpalackban a töltet 3300.-
Hagyományos 11,5 kg.-os alumínium palackos PB 3000.-
23 kg.-os PB 6000.-
A targoncagázok összes fajtája, menetes- gyors csatlakozós, acél, illetve alu palackban 3400 ft.-ért
Propán gáz 11 kg.-os kiszerelésben acélpalackban 4400 Ft ( ez utóbbit vettük mi is a régi nyomáspróba nélküli palack helyére, a palack ára üresen 10000 Ft, és a munkahelyemig el is hozták).
Engedjétek meg, hogy felhívjam figyelmeteket egyesületünk kibővült biztosítási tevékenységére. Kedvezményes biztosítások öt biztosítón keresztül a legolcsóbban! veterán-nosztalgia-hobby biztosítások eredeti, átépített, tuningolt, verseny járművekre Pl: 1150-1500 ccm: 6000 Ft/év-től
Továbbá normál kötelezők kedvezménnyel!
e.mailben személyreszabott ajánlatot küldünk
klubiroda: minden csütörtökön 10-20 óráig: Budapest, XV. ker. Széchenyi u. 11
info: www.skodaklub.com, www.nosztalgiaklub.com Vörös Anita: tyna.szoszi@gmail.com T:30-513--6372
Már régóta nézegetjük napi rendszerességgel a fórumot, sokat segítettetek a lakókocsi vásárlásban is.
Beléptünk a táborotokba egy Fendt lakókocsival, és az iszugy vonalát erősítendő már meg is volt első vadkempinges élményünk Erdélyben a Boga völgyében.
Mi még nem raktuk el télire, wc, vizesblokk, fedélzeti akkummulátor indulásra készen, csak a 10 literes fogysztással lefutott 1000 km most kissé megviselte a családi kasszát. Ti hogy húzzátok a lakót, mi 6 sebességes 2,5 tdi -vel, inkább ötödikben 100 körül, így három literrel nőtt meg a fogyasztás? Minden világítás energiatakarékos izzó és neoncső, talán ezek induktív ellenállása miatt merítettük le mindkét aksit? Muszály lesz beszerezni egy csendes agregátort, mert nyáron a meleg vizet, sem a fűtési meleg levegővel szeretnénk előállítani( persze szolar megoldás mellé), beszerzési tipp?