Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.05.23 0 1 428795

Igen, ezért mondom, hogy sem korábban sem később nem volt közük egymáshoz. Kösz, ebből teljesen egyértelmű amit csak sejtettem. 

Előzmény: sörösgigant (428791)
sörösgigant Creative Commons License 2016.05.23 0 0 428794

83-ban már 80-al ereszkedtünk be Kanizsa felől....

Előzmény: Divrotcé (428789)
sörösgigant Creative Commons License 2016.05.23 0 0 428793

A keletis vonatok amik akkoriban jellemzően a 2. peronra szoktak jönni-menni... 

Az 1, vágány mellett az eresz alatt szoktunk könyökölni, lesni a csajokat, a vonatokat...

Az 1.-en haladó-induló szergejes tehervonatok különösen nagy élményt nyújtottak: Az a dübörgés ami a kompenzátor nélküli diselmotorokból jött, a markáns tc zaj, ami a nagy indítóáramoknak lehetett köszönhető....Hát...Nagyon tetszett akkoriban. 

Akkor még csak ábrándoztunk rajta, hogy majd ...Majd egyszer az akkoriban elegáns vonatvezetős, diseles vonatokkkal majd én....Ja, asztán azóta se v.vez, se komoly dieseles vonat. Nem csak arra, hanem semerre sem..-:(

 

A kétoldalas keletis vonatostrom az átlós vonatoknál még a 90-es években is jellemző volt....

Előzmény: M63 010 (428788)
sörösgigant Creative Commons License 2016.05.23 0 0 428792

A 2, aluljáró a C peron beindításakor lett kész. A régi, ma már közműalagút aluljáró helyett épített, lentebb említett ideiglenes felüljárót váltotta ki. 

 

Amúgy rohadtul utáltuk a régi aluljárót, meg a felüljárót is. Ha siettünk akkor általában a sínek között botorkáltunk át ami szigorúan tiltva vlt, csak úgy mint a 7-esen való átrohangálás. Elcsapás járt volna vele, ha lebukott volna valaki. 

Mondjuk kollégiumi hazatérős táskával érdekes volt a csavarkapcsokon, fékállásokon, hűtőkocsik homlokjárdáján az átkelés.....

Előzmény: Hamster (428785)
sörösgigant Creative Commons License 2016.05.23 0 0 428791

Akkoriban csak két bejárata volt. Semmi más elágazás, semmi ajtó.....

Előzmény: Törölt nick (428783)
Divrotcé Creative Commons License 2016.05.23 0 0 428790

A második aluljárót egyébként ugyanekkor építették? Azt, ami az állomásépülettől indult, és amikről rámpák jöttek fel a peronokra, gondolom üzemi célból:

 

A targoncaaluljárókat? Igen.

Előzmény: Hamster (428785)
Divrotcé Creative Commons License 2016.05.23 0 0 428789

Talán 83 nyarára készült el teljesen, a bő 10 évvel ezelőtti állapotra az állomás, mert 83 szeptemberben már utaztam mint III. "Láblógató" kadétként, és a balatoni vonatokkal az A vágányokon már 80-al porolhattunk be, kifelé is, Igaz a dieselek, a legjobbak sem tudtak párosban ott 60km/h-nál az akkori testes vonatokkal...

 

Olyan gyorsan azért nem építették meg akkor sem. ;-) '83 decembere lehetett budaoi balvágány végleges bekötése és az V., VI., vágányok beüzemelése,  

 

'84 áprilisára tervezték a budai jobb vágány végleges bekötését, és a III., IV. vágányok üzembehelyezését.

 

'84 októbere lehetett a budaörs felőli csatlakozás átkötése.

Előzmény: sörösgigant (428781)
M63 010 Creative Commons License 2016.05.23 0 0 428788

Gyerekként rémlik valamilyen átépítés. De Kelenföldön sohasem szálltunk le, csak egyszer a 80-as évek közepén, de akkor már megvolt a régi-új aluljáró. Arra emlékszem, hogy a bújtatás előtt volt olyan vonat, ami jó távol állt meg az állomástól. De lehet, hogy akkor a Keletiből jöttünk? A 80-as évekből ilyen csak egyszer rémlik, de akkor még nem volt szélesperon a Keletiben, így szűk helyen kellett bemenni. Ráadásul péntek délután volt, és átlós vonat. (Az 595-ös - Miskolc-Szhely) Így a szűk peronon keveredtek a fel és a leszállók. Bár szerintem mindkét oldalon meg volt ostromolva a vonat.

 

Előzmény: sörösgigant (428781)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.23 0 0 428787

Köszönöm, akkor ezek szerint félig sincs átfedés azzal a hellyel amit én ismerek és légópincének gondolok. 

GOLAZ111 Creative Commons License 2016.05.23 0 0 428786

Nem, ma is megvan. Vezetékek futnak benne.

Előzmény: Törölt nick (428783)
Hamster Creative Commons License 2016.05.23 0 0 428785

Köszönöm a visszaemlékezést! A dolog nagyjából stimmelhet az én időszámításomban is. Ezek szerint régen nem volt felüljáró a peronok közt, az csak ideiglenes megoldás volt? Csak mert arról mesélt valaki a családban, hogy hogy utálta.

 

A második aluljárót egyébként ugyanekkor építették? Azt, ami az állomásépülettől indult, és amikről rámpák jöttek fel a peronokra, gondolom üzemi célból:

Előzmény: sörösgigant (428781)
Hamster Creative Commons License 2016.05.23 0 1 428784

A távfűtés csövei mennek át a régi aluljárón - ez az egyik első élményem az átépítés után, hogy épületgépész szüleim mesélnek erről, én meg szomorkodom, hogy át akartam volna ott is menni :)

Előzmény: Törölt nick (428783)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.23 0 1 428783

Talán a 80-as nyári szünet utánra zárták be a Rimaszombati utca és a Gellért plébánia között a régi aluljárót. 

Mi a bánat? Ezt vajon betemették?  Voltam egyszer a pincében, oda kb. a plébánia mostani területén másztunk le. Rohadt nagy volt (úgy rémlik), de egyik része sem tűnt valamikori aluljárónak. Az viszont biztos, hogy a vasút alatt bóklásztunk. És az is hogy több helyen le lehet(ett) jutni. 

Előzmény: sörösgigant (428781)
manhattani Creative Commons License 2016.05.23 0 0 428782

Amikor Gaskót elküldték (?), állítólag azt mormolta: "Szakadjon rátok a tető..."

Előzmény: CsP50k (428778)
sörösgigant Creative Commons License 2016.05.23 0 2 428781

79 ősszel még ugyan úgy nézett ki minden mint előtte....

 

80 kora tavasszal álltak neki a mai Üzemi épület építésének. A Mechwart mögött, elkezdték a földmunkákat ami először egy nagy gödör lett teli vízzel. Valaki kiugrott a kerítésen, egy elszállt labda után és pocsolynak nézte a tavat amiben szépen el is merült , szerencsére ideiglenesen. A labda meglett..-:)

Talán a 80-as nyári szünet utánra zárták be a Rimaszombati utca és a Gellért plébánia között a régi aluljárót. Helyette felette egy ideiglenes felüljárót építettek...

Valamikor 80 őszén (?) álltak neki a régi alacsony szélesperonok között a mai "régi"aluljáró lépcsőaknáknak. Akkor még nem volt kész a Délibe a villamosítás, mert az esti Komárom-Győr felől érkező személy ott vágott a tömeg által a sínek közé lökött férfit , aki sajnos percek alatt kiszenvedett...

A régi A, B peronok amúgy sokáig megvoltak a régi formájukban. 

A C peron talán 82 tavaszra készült el. Az egyik oszlop+ tetőelem beszerelés előtt hatalmas csikorgás-robaj következtében el is dőlt, a diáktársaim nagy-nagy gyönyörűségére...

 

Érdekes, a 40-es, 30-as vonal akkoriban a ma már lepusztult emeletes házakhoz jóval közelebb húzódtak. 81 környékén Klf és a Kamaraerdőbe vezető villamos felüljárója között kb félúton volt a 3 vágányban egy törés, ívkorrekció v. mi a rosseb...

Az 1-es vonal bekanyarodása az 1-es oldalon nagyjából ott volt ahol most csak talán beljebb csatlakozott be az állomásra, mivel az állomás azon vége keletebbre helyezkedett el, mint ahogy a képen is látható....

 

Az átbújtatott 1-es vonal a 2-es oldalon az talán még a Déli villamosítása után készült el, erre nem emlékszem. Arra viszont igen, ahogy épült a mostani műtárgy, hatalmas földmunkával. A Délibe menet a vasút kétszer is súrolta az M1-7 bevezető szakaszát, a mai helyen az irodaháznál, illetve ahol az a Bh kocsi áll ami valami autókereskedéshez tartozott...

Igaz, akkor magasabban vezetett a vonal, erős emelkedőben akkor is, kb ahol most a kihúzó van...

 

A "bújtatás"  mikor lett átadva, az passz..Régen volt..-:(

 

A mai "régi" aluljáró az talán akkorra lett átadva, mikor az elsőnek elkészült C peront beüzemelték, és az ideiglenes felüljáró is talán akkor lett megszüntetve...

Talán 83 nyarára készült el teljesen, a bő 10 évvel ezelőtti állapotra az állomás, mert 83 szeptemberben már utaztam mint III. "Láblógató" kadétként, és a balatoni vonatokkal az A vágányokon már 80-al porolhattunk be, kifelé is, Igaz a dieselek, a legjobbak sem tudtak párosban ott 60km/h-nál az akkori testes vonatokkal...

 

 

Lényeg a lényeg: 79-ben még a régi, 83-ban a bő 10 évvel ezelőtti, akkor vadonat új állapotába volt Kelenföld, A, B, C, peronokkal, a mai régi aluljáróval....

Az évszámok lehet falsok egy kicsit közen, mert elég nehéz már visszaemlékezni, hogy pontosan mi.mikor történt....

 

 

 

 

Előzmény: Hamster (428780)
Hamster Creative Commons License 2016.05.23 0 0 428780

Nézegettem a fortepanon pár Kelenföld környéki képet. Lehet, hogy már kérdezősködtem itt erről sok éve, de nem rémlik, mi volt a végeredmény, hogy mikor épült át a Kelenföldi pu, mikor készült el a mai bújtatásos elágazás Fradi felé, mi értelme van utóbbinak, ha csak egyik oldalról járják közbe :), illetve mikor adták át a ma már réginek mondott aluljárót? Azt tudom, hogy gyerekkoromban nézegettük apuval az építkezést, használtuk a régi sorompós átkelőhelyet az Andor utcánál, illetve átmentünk a frissen átadott aluljárón, de mindez 1978 és 84 közt bármikor lehetett, semmi konkrét időpontos emlékem nincs...

 

Az Oszt(y)apenkó környéke a hetvenes években

Jó másfél-két éve nem néztem rá a Fortepan ra , úgyhogy amikor nemrég mégis megtettem, egyből ott is ragadtam előtte. Mivel a számomra kimaradt képeket sorban végignézni nagyjából lehetetlen lenne, címszavakra, helyekre kerestem rá, így kerültem a mostanában átépült Oszt[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

schlumberger Creative Commons License 2016.05.23 0 0 428779

Akkor majd átmegyek a vonat túlsó oldalára... Hihetetlen...

Előzmény: CsP50k (428778)
CsP50k Creative Commons License 2016.05.23 0 0 428778

Ó, nem olyan vészes: azt mondták, ha dől, az utca felé dől...

Előzmény: schlumberger (428777)
schlumberger Creative Commons License 2016.05.23 0 0 428777
nazareth Creative Commons License 2016.05.23 0 0 428776

Na akkor mégse nyissak új topikot a témának? :)

Előzmény: haha 1970 (428775)
haha 1970 Creative Commons License 2016.05.23 0 0 428775

Már müködik,(jött az email is róla)és vissza is jeleztem a szolgáltató zrt felé!

Előzmény: ki1954 (428774)
ki1954 Creative Commons License 2016.05.23 0 0 428774

Én is írtam a Mávdirektre, hátha válaszolnak valakinek.

Előzmény: haha 1970 (428773)
haha 1970 Creative Commons License 2016.05.23 0 0 428773

Megnyugtam hogy nem nálam van a hiba,egyébként jeleztem a "máv-szolgáltató zrt") felé irásban szombaton,ma felhivtam is öket a következő választ kaptam " külső embertől ök észrevételt nem vesznek fel jelezzem a máv-direktt felé,na most itt tartok hogy jeleztem és várom a válaszukat!

Előzmény: ki1954 (428770)
M62-116 Creative Commons License 2016.05.23 0 0 428772

Sziasztok!

Egy talán hiánypótló projektben szeretném a segítségeteket kérni. Elindítottam egy blogot, mely a Magyarországon megrendezésre kerülő vasútmodell kiállításokat szedi össze, így könnyebb követni, hova menjen az ember, ha épp kiállítást akar látogatni. A blog címe:

http://modellkiallitas.blog.hu/

Arra kérnélek titeket, hogy amennyiben tudtok a közeljövőben kiállításról, azt ide válaszba, vagy a honlapon lévő email címre küldjétek el nekem. A projekt nonprofit, bármilyen vasútmodell kiállítást szívesen látok.

Segítségeteket előre köszönöm

ki1954 Creative Commons License 2016.05.23 0 0 428771

Ezen a fórumon ajánlott linkről:  https://apkpure.com/vonatinf%C3%B3/hu.mavszk.vonatinfo 

töltöttem le, akkor is ezt írja ki: a vonatinfo sajnos leállt. LG mobil telefonom van.

ki1954 Creative Commons License 2016.05.23 0 0 428770

Aki tud segítsen. A vonatinfo androidos alkalmazást használnám mobil telefonon.

Minden indításnál ezt írja ki: A vonatinfo sajnos leállt. Mi lehet az oka? -  így használhatatlan.

M63 010 Creative Commons License 2016.05.23 0 0 428769

Mennyit keres egy svájci vasutas?

 

Itt egy svájci magánvasút kollektív szerződése!

 

http://gav.arbeitsrechtler.ch/SOB_GAV-Anhang_2011_A2011.pdf

 

Itt minden benne van! Nem árt németül tudni hozzá! :)

r1232 Creative Commons License 2016.05.22 0 0 428768

Nem Samsung függő. Nekem is volt ilyen probléma, a google szolgáltatásokban kellett valamit frissíteni.

Előzmény: oldmumus_v.2 (428758)
rm40 Creative Commons License 2016.05.22 0 0 428767
jwkllr Creative Commons License 2016.05.22 0 0 428766

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!