Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ottofon Creative Commons License 2008.10.18 0 0 2555
Nem  velem kötözködsz hanem a márkaszervizzel, :) mert 2 helyen is rákérdeztem és azt mondták nem kell olajat cserélni és nem is lehet!!! Én kerestem leeresztő csavart de nem találtam. Ha tud valaki segíteni megköszönöm. Le szeretném cserélni mindenképp az olajat, szűrőt nem is annyira, de olajat tuti!
Előzmény: Mate 607 3.0 V6 (2550)
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2008.10.17 0 0 2554
Szia!
Milyen gebasz volt a váltóddal, és mennyibe fájt? Csak azért kérdem, hogy ne irigykedjek annyira a 607-re ;-)
Előzmény: Mate 607 3.0 V6 (2552)
Mate 607 3.0 V6 Creative Commons License 2008.10.17 0 0 2553
Elnézést az elírásért, ...nem "ebbél", hanem "ebből"
Előzmény: Mate 607 3.0 V6 (2552)
Mate 607 3.0 V6 Creative Commons License 2008.10.17 0 0 2552
Igen, és előtte pedig a 604 volt.
Itt van pár kép a generációról. Ebbél 2 a családban van :)))
kep01kep02kep03
Előzmény: doci.607 (2551)
doci.607 Creative Commons License 2008.10.17 0 0 2551
sziasztok amugy a 607 elött a 605 volt a legnagyobb?
Mate 607 3.0 V6 Creative Commons License 2008.10.17 0 0 2550
Tényleg nem kötözködni akarok, de azért mondják neked hogy nem lehet, mert nem értenek hozzá. Minden váltóban le lehet cserélni az olajat. Leengedni lehet, tölteni is lehet bele. Az így van ahogy mondod, hogy a turbinában marad valamennyi olaj. Ha nem csak az olajat akarod cserélni hanem a szűrőt is (ami fontos) akkor kell szétszedni, de akkor azzal számolj hogy komplett tömítéscsere is kell hozzá.
Előzmény: ottofon (2548)
luxigyerek Creative Commons License 2008.10.17 0 0 2549

Tempomat:

 

> doci: Ki-be kapcsol a tempomat ? egyszercsak elkezd lassulni?

 

Nekem is csinál ilyet, a beállított sebességet tartja ugyan, de ha hozzányúlok, off állásba teszi az egészet, pityeg össze-vissza.

 

Nagyon úgy tűnik, hogy érintkezési hiba, előbb-utóbb csere lesz.

 

Vagy valaki valami okosság?

Előzmény: doci.607 (2533)
ottofon Creative Commons License 2008.10.17 0 0 2548
Lehet a benzines váltójában lehet cserélni, de a dízelében tuti nem. A márkaszerviz szerint "élettartam" periódusú azaz sosem kell cserélni. Ha le is tudod engedni valami furfangos módon akkor is marad benne 3 liter. Én is lecserélném ha lehetne...
Előzmény: Mate 607 3.0 V6 (2543)
Mate 607 3.0 V6 Creative Commons License 2008.10.16 0 0 2547
Szerintem nem, az már széria. Sőt a 605-ösben is volt már ilyen, és szerintem (ezt nem mondom biztosra) ott is széria volt.
Előzmény: doci.607 (2546)
doci.607 Creative Commons License 2008.10.16 0 0 2546
Amúgy figyeljetek a "piros gomb" a motortérben ami baleset esetén letiltja a benzint az felszereltségtöl függő?
doci.607 Creative Commons License 2008.10.16 0 0 2545
Köszönöm szépen a segítséget nem jöttem volna rá !:)
Mate 607 3.0 V6 Creative Commons License 2008.10.16 0 0 2544
Szia doci.607

Ha minden igaz akkor amit kérdezel az a belső hőmérséklet érzékelő. Többek között ez alapján dolgozik a klíma.
Előzmény: doci.607 (2535)
Mate 607 3.0 V6 Creative Commons License 2008.10.16 0 0 2543
Sziasztok!

Ez így nem igaz hogy szétszedés nélkül nem lehet lecserélni az olajat. Van leeresztő, és betöltő nyílás is. Annyi az egész, hogy nem érdemes szétszedés nélkül csinálni, ugyanis az olajszűrőt is ki kell cserélni. Ezért kell szétszedni. Valamint azért is érdemes szétszedni a váltót, mert a citromból nem tudod az összes olajat leereszteni. Ez persze önmagában nem lenne baj, mert minimális mennyiség marad benne. Olyat a mai napig csak a Merci csinál(t), hogy a citromból is le lehessen engedni az olajat (nem is olyan hülyék ezek a nemetek :)))
Egyébként pedig célszerű 60.000 km-enként lecserélni az olajat.

Szabad kérdezni hogy mennyi km van benne.
Előzmény: Lester 74 (2540)
macerka1 Creative Commons License 2008.10.16 0 0 2542
Bocsánat 8(liter) bocsi köszi az észrevételt kolléga :-) a gyári könyv szerint az automata (4 fokozatú)-hoz V6 24 szelepes.
Előzmény: ottofon (2541)
ottofon Creative Commons License 2008.10.16 0 0 2541
Kolléga te valamit félreírtál! Mi az hogy 8 dl ?? Esetleg 8 liter, de talán még annál is több. Bármely nagy olajcég honlapján van kalkulátor ami megmondja az adott gépjármő összes olajfeltöltési mennyiségét.
Előzmény: macerka1 (2539)
Lester 74 Creative Commons License 2008.10.16 0 0 2540
Köszi!!

Na ezt nem tudtam,hogy csak szétszedéssel lehet... Akkor így marad még egy darabig!
macerka1 Creative Commons License 2008.10.16 0 0 2539
Pontosan 8dl
Előzmény: Lester 74 (2534)
ottofon Creative Commons License 2008.10.16 0 0 2538
Automata váltóban nem lehet olajat cserélni csak ha szétszeded! Már én is akartam. Se leeresztő csavar, se beöntő nyílás!!!
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2008.10.15 0 0 2537
Google-ban ezt találtam róla:
Utánfutás: (csaphátradőlés):

A csapterpesztés a tengelycsonk-csap középvonala (valóságos vagy képzetes) és a függőleges által bezárt szög vetülete a menetiránnyal párhuzamos függőleges síkon (2.9. ábra).

Értéke pozitív, ha a tengelycsonk-csap felső vége a függőlegestől hátrafelé dől.

Az utánfutás nem megfelelő értékéből eredő hibajelenségek:

- az utánfutás értéke túlságosan nagy (pozitív): nagy kor­mány­zási erő-szükséglet,

- az utánfutás értéke túlságosan kicsi (negatív): rossz kormány-visszatérítő hatás, gumiabroncs élettartam csökkenés,

- eltérő kétoldali utánfutás: az autó „elhúz”.

A csapterpesztés és az utánfutás értéke csupán közvetetten, balra-jobbra 20 fokkal (illetve egyes esetekben 10 fokkal) történő alákormányzás során mérhető meg. Ennek részletes indoklása „A közvetetten mérhető szögek meghatározásának elve” című fejezetben található.

fútóműelmélet
Előzmény: properus (2532)
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2008.10.15 0 0 2536
Ez igaz lehet, csak itt az is fellép, hogy csak gyorsításkor jelentkezik a hiba, ha lelépsz a gázpedálról megszűnik ebbe a 70-110-es tartományban.
Előzmény: properus (2532)
doci.607 Creative Commons License 2008.10.15 0 0 2535
sziasztok lenne egy kérdésem.
a kormány mellet a műszerfalon jobb oldalt mi az a kör alakú valami ugy nézki mint egy kicsi hangszoró de nem az szerintem
előre is köszönöm Üdv.
Lester 74 Creative Commons License 2008.10.15 0 0 2534
Üdv urak!

Egy kis infó kéne,amit előre is köszönök!! 607 3.0 V6 automata váltójában olajat szeretnék cserélni.
Pontosan mennyi olaj kell bele és valami hasznos tanácsnak nagyon örülnék!:)
Köszi a segítséget!!
doci.607 Creative Commons License 2008.10.15 0 0 2533
Ki-be kapcsol a tempomat ? egyszercsak elkezd lassulni?
properus Creative Commons License 2008.10.15 0 0 2532

Szia TalonZ!

 

Szerintem a hibajelenség oka a következő. Biztosan tudod, hogy a kerékpárok első villája miért van meggörbítve, vagy a bevásárlókocsik hátsó kerekének forgáspontja miért van előrébb mint a kerék tengelyének vonala. Egyszerű az ok, azért, hogy a kerekek nyugodtan, egyenesen futhassanak. Ugyanígy van a gépkocsik első kerekeinél is, bár nem mérhető centiméterekben, csak miliméterekben. Utánfutásnak hívják, és a futóműgeometria egyik meghatározó jellemzője. Ha nincs kellő mértékű utánfutás, az első kerekek szitálni kezdenek bizonyos sebességhatárok között, ezt a határt legtöbbször a kocsi általános rezonanciafrekvenciája határozza meg. Szóval a lényeg, ha nem jó az utánfutás értéke, kisebb sebességnél lassú és kis amplitudójú a kerekek kilengése, szinte észrevehetetlen,  nagyobb sebességnél szitálni kezd, extrém esetben még a kormányt is kitépi a kezedből, még nagyobb tempónál meg is szűnhet a jelenség.

Javaslok egy komoly futóműellenőrzést, szerintem ez a legolcsóbb, leggyorsabb, mellesleg egyéb futóműhibára is fényt deríthet. Én csak műkedvelő autószerelő vagyok, (lassan 25 éve csak a haveri körben és magam céljára gyakorlom első szakmámat) de már több hasonló jellegű problémát orvosoltam egyszerű utánfutás állítással.

 

Sok sikert, kíváncsian várom, mi is a valódi hiba!

 

properus 

Előzmény: TalonZ (2524)
ottofon Creative Commons License 2008.10.15 0 0 2531

Mindegyik sebességfokozatban csinálja? Még azt is próbáld ki!!! Lehet a diferenciálmű is!

Előzmény: TalonZ (2524)
TalonZ Creative Commons License 2008.10.15 0 0 2530

Nálam is pont ez volt 70-110-ig. Felhívtam féltengelyest azt mondta, hogy valószínüleg a belső gyűrű v. mi. 15+5 e a javítás péntek reggel viszem, azt majd meglátjuk. jelentkezem.

 

Ja, valaki írta, hogy a tempomatja ki-be kapcsol, ez nálam is fenn áll mostanság.

Ha erre is tudna valaki választ szintén köszöngetnék sokat.

 

üdv.

Előzmény: nebancsa_605_sri (2529)
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2008.10.15 0 0 2529
Ok köszi, mert már mi is mindent kicseréltünk, (motortartó, gumiszilentek) amin látszott hogy hiba lehet, de a hiba ugyanúgy megmaradt, 70-tól 110-ig beremeg az eleje. Szétszedtük a féltengelyeket, a bal eléggé ki van kopva, a jobbnál meg hiányzott jó pár tűgörgő, a görgők pótolva lettek, de a hiba még mindig meg van. Így nagy valószínűséggel a bal oldali miatt van. Az egyik ismerősömnek is ugyan ez volt a hiba, nála egy féltengely csere megoldotta, nála a jobb volt a hibás.
Nemsokára én is viszem felújíttatni, akkor tényleg kiderül...
Előzmény: TalonZ (2528)
TalonZ Creative Commons License 2008.10.15 0 0 2528

Köszi!

 

Ez már közelebb lehet a valósághoz, bár a szerelőm azt mondta tegnap este, hogy ugyan hall valami piciny kopogást a bal oldali féltengelytől (ha kitekerem a kormányt teljesen, akkor sem hallok semmit), de nem biztos hogy ez okozza a problémát, próbáljak szerezni egy féltengelyt, hogy kipróbáljuk.

 

Ha kiderül a dolog akkor megosztom veletek!

 

üdv.

Előzmény: nebancsa_605_sri (2526)
TalonZ Creative Commons License 2008.10.15 0 0 2527

A gumi biztos jól van, azt többször néztük, először arra gyanakodtam én is. elvittem centíroztatni, de azt mondták minden ok.

 

de azért köszi.

Előzmény: macerka1 (2525)
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2008.10.15 0 0 2526
Nálam féltengely belső csuklója rossz, (250ekm) azért csinálja, ugyan ez a hibajelenség. Igaz nekem 605-van, de elég hasonló a két futómű. Itt van egy cikk a féltengelyről, csak úgy beszúrom.link
Előzmény: TalonZ (2524)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!