Nem velem kötözködsz hanem a márkaszervizzel, :) mert 2 helyen is rákérdeztem és azt mondták nem kell olajat cserélni és nem is lehet!!! Én kerestem leeresztő csavart de nem találtam. Ha tud valaki segíteni megköszönöm. Le szeretném cserélni mindenképp az olajat, szűrőt nem is annyira, de olajat tuti!
Tényleg nem kötözködni akarok, de azért mondják neked hogy nem lehet, mert nem értenek hozzá. Minden váltóban le lehet cserélni az olajat. Leengedni lehet, tölteni is lehet bele. Az így van ahogy mondod, hogy a turbinában marad valamennyi olaj. Ha nem csak az olajat akarod cserélni hanem a szűrőt is (ami fontos) akkor kell szétszedni, de akkor azzal számolj hogy komplett tömítéscsere is kell hozzá.
Lehet a benzines váltójában lehet cserélni, de a dízelében tuti nem. A márkaszerviz szerint "élettartam" periódusú azaz sosem kell cserélni. Ha le is tudod engedni valami furfangos módon akkor is marad benne 3 liter. Én is lecserélném ha lehetne...
Ez így nem igaz hogy szétszedés nélkül nem lehet lecserélni az olajat. Van leeresztő, és betöltő nyílás is. Annyi az egész, hogy nem érdemes szétszedés nélkül csinálni, ugyanis az olajszűrőt is ki kell cserélni. Ezért kell szétszedni. Valamint azért is érdemes szétszedni a váltót, mert a citromból nem tudod az összes olajat leereszteni. Ez persze önmagában nem lenne baj, mert minimális mennyiség marad benne. Olyat a mai napig csak a Merci csinál(t), hogy a citromból is le lehessen engedni az olajat (nem is olyan hülyék ezek a nemetek :))) Egyébként pedig célszerű 60.000 km-enként lecserélni az olajat.
Kolléga te valamit félreírtál! Mi az hogy 8 dl ?? Esetleg 8 liter, de talán még annál is több. Bármely nagy olajcég honlapján van kalkulátor ami megmondja az adott gépjármő összes olajfeltöltési mennyiségét.
Google-ban ezt találtam róla: Utánfutás: (csaphátradőlés):
A csapterpesztés a tengelycsonk-csap középvonala (valóságos vagy képzetes) és a függőleges által bezárt szög vetülete a menetiránnyal párhuzamos függőleges síkon (2.9. ábra).
Értéke pozitív, ha a tengelycsonk-csap felső vége a függőlegestől hátrafelé dől.
Az utánfutás nem megfelelő értékéből eredő hibajelenségek:
- az utánfutás értéke túlságosan nagy (pozitív): nagy kormányzási erő-szükséglet,
- az utánfutás értéke túlságosan kicsi (negatív): rossz kormány-visszatérítő hatás, gumiabroncs élettartam csökkenés,
- eltérő kétoldali utánfutás: az autó „elhúz”.
A csapterpesztés és az utánfutás értéke csupán közvetetten, balra-jobbra 20 fokkal (illetve egyes esetekben 10 fokkal) történő alákormányzás során mérhető meg. Ennek részletes indoklása „A közvetetten mérhető szögek meghatározásának elve” című fejezetben található.
sziasztok lenne egy kérdésem. a kormány mellet a műszerfalon jobb oldalt mi az a kör alakú valami ugy nézki mint egy kicsi hangszoró de nem az szerintem előre is köszönöm Üdv.
Egy kis infó kéne,amit előre is köszönök!! 607 3.0 V6 automata váltójában olajat szeretnék cserélni. Pontosan mennyi olaj kell bele és valami hasznos tanácsnak nagyon örülnék!:) Köszi a segítséget!!
Szerintem a hibajelenség oka a következő. Biztosan tudod, hogy a kerékpárok első villája miért van meggörbítve, vagy a bevásárlókocsik hátsó kerekének forgáspontja miért van előrébb mint a kerék tengelyének vonala. Egyszerű az ok, azért, hogy a kerekek nyugodtan, egyenesen futhassanak. Ugyanígy van a gépkocsik első kerekeinél is, bár nem mérhető centiméterekben, csak miliméterekben. Utánfutásnak hívják, és a futóműgeometria egyik meghatározó jellemzője. Ha nincs kellő mértékű utánfutás, az első kerekek szitálni kezdenek bizonyos sebességhatárok között, ezt a határt legtöbbször a kocsi általános rezonanciafrekvenciája határozza meg. Szóval a lényeg, ha nem jó az utánfutás értéke, kisebb sebességnél lassú és kis amplitudójú a kerekek kilengése, szinte észrevehetetlen, nagyobb sebességnél szitálni kezd, extrém esetben még a kormányt is kitépi a kezedből, még nagyobb tempónál meg is szűnhet a jelenség.
Javaslok egy komoly futóműellenőrzést, szerintem ez a legolcsóbb, leggyorsabb, mellesleg egyéb futóműhibára is fényt deríthet. Én csak műkedvelő autószerelő vagyok, (lassan 25 éve csak a haveri körben és magam céljára gyakorlom első szakmámat) de már több hasonló jellegű problémát orvosoltam egyszerű utánfutás állítással.
Sok sikert, kíváncsian várom, mi is a valódi hiba!
Nálam is pont ez volt 70-110-ig. Felhívtam féltengelyest azt mondta, hogy valószínüleg a belső gyűrű v. mi. 15+5 e a javítás péntek reggel viszem, azt majd meglátjuk. jelentkezem.
Ja, valaki írta, hogy a tempomatja ki-be kapcsol, ez nálam is fenn áll mostanság.
Ha erre is tudna valaki választ szintén köszöngetnék sokat.
Ok köszi, mert már mi is mindent kicseréltünk, (motortartó, gumiszilentek) amin látszott hogy hiba lehet, de a hiba ugyanúgy megmaradt, 70-tól 110-ig beremeg az eleje. Szétszedtük a féltengelyeket, a bal eléggé ki van kopva, a jobbnál meg hiányzott jó pár tűgörgő, a görgők pótolva lettek, de a hiba még mindig meg van. Így nagy valószínűséggel a bal oldali miatt van. Az egyik ismerősömnek is ugyan ez volt a hiba, nála egy féltengely csere megoldotta, nála a jobb volt a hibás. Nemsokára én is viszem felújíttatni, akkor tényleg kiderül...
Ez már közelebb lehet a valósághoz, bár a szerelőm azt mondta tegnap este, hogy ugyan hall valami piciny kopogást a bal oldali féltengelytől (ha kitekerem a kormányt teljesen, akkor sem hallok semmit), de nem biztos hogy ez okozza a problémát, próbáljak szerezni egy féltengelyt, hogy kipróbáljuk.
Nálam féltengely belső csuklója rossz, (250ekm) azért csinálja, ugyan ez a hibajelenség. Igaz nekem 605-van, de elég hasonló a két futómű. Itt van egy cikk a féltengelyről, csak úgy beszúrom.link