...hát igen, én is azt hallottam, hogy az Egriek indokolatlanul drágák, elszaladt velük a ló :-(
Szeretném megkérdezni, hogy manapság mennyibe kerül az oktatás, meg a vizsga, meg az orvosi vizsgálat cakk-und pakk :-)) Szóval mennyit is kell összegyüjteni a jövendő beli "nebulónak" ? Köszönettel : Péter
Van egy eladó BMW R 1200 R-tip BOXER motorblokkom, 2008-as évj, 2000 km-t gurult. Úgy emlékeztem,hogy régebben használtak sárkányrepülőkön ilyen motorokat.
Motoros sárkányrepülés oktatása Attalában & az ország egész területén. Kérésre, ha a helyzet úgy kívánja, kitelepülők a kiválasztott területre. Géppel vagy a nélkül. További információ a honlapomon.
45, 48 és 51 mm átmérő, 1,3 mm falvastagság. Dugózni még van egy kevés 42-es is.
Ahonnan vettem kb. 2 éve, (valahol Kiskunfélegyháza környékén) ott 6 m-es szálakban voltak a csövek, de eldaraboltattam, hogy a posta hajlandó legyen elhozni. Na meg az én trájkomhoz ilyen rövid csövek kellettek, csak azóta átterveztem a gépet, és most én sem nagyon tudnám semmire se használni ezeket a csöveket, de már nem is akarok repcsit építeni senkinek.
Milyen átmérőben van alucsöved? Amerikából vettem az [eagle trike] terveit, kemény 1600 Ft-ért. Az 60x3, 40x1.5, 30x1,5 6061 T6-os csövet ír. Gondolom azért ez jelentősen túl van méretezve. És ráadásul amerikában másból talán nem is engednek építeni repülő szerkezetet csak 6061 alu és 4130 acélból. Egyébként a terveket, bár nem etikus de szívesen elküdhetem akárkinek, Kb 5 Mb. 1000ccm suzuki(swift) vagy kisebb Rotax-hoz 1,2ill 3 személyes.
Mi 2 éve selejteztünk le egy csomó szárnyat, príma csöveket bontottunk ki belőlük. Igaz azok még békebeli 1,5 mm falvastagságú eloxálatlan csövek voltak, de trájknak még jók lennének.
Az aluboltokban lehet kapni 48 mm átmérőjű, 4 mm falvastagságú AlMgSi-1 álványcsövet, én egyszer abból pótoltam a trájkom eltört csöveit, amikor egy kieső gyertya miatt egy árokban landolt a gép. Dugózni nem kellett sehol:)
48x1,3-as AlMgSi-1 csöveim vannak, csak sajnos eldaraboltam 1200 mm-es darabokra, az meg rövid lenn egy trájkhoz.
Nálunk néhányan sima acél zártszelvényból faricskáltak trájkot. Kicsit nehezebbek lettek, mintha alucsőből készültek volna, de nem kelett sokat vacakolni a csomópontokkal, simán összeheggesztettek mindent:)
Én még teljesen új vagyok itt, és egy kis segítséget szeretnék kérni. Sárkány trike építéshez keresek 6061T6 alu csövet 60,45,30 átmérőben. Magyarországon ezidáig nem találtam. Van valaki aki esetleg betudná szerezni, vagy van valakinek elfekvőben?
Az én motorjaim 10e-t forognak, a subaru jóval kevesebbet, gondolom.
Na meg az átfogási szög a legfontosabb, minél több fog kapaszkodik, annál kisebb erő jut 1 fogra, így kisebb szélesség is elég.
A kb. 50 Le-teljesítményű horizont motoron kb. 80 mm széles szíjat láttam, és már legalább 10 éve működik az áttétel, de még feszíteni sem kellett rajta, pedig akkor még nem is voltak olyan erős aramidszálas szíjak, mint manapság. A fogazottszíjak kb. 1 m széles gurigákban vannak, és olyan szélességűre vágják, amit a megrendelő kér.
Az első fogazottszíjas áttételemet ott tervezték, a többit már én:)
Meg kell adnod a kívánt áttételi arányt, a teljesítményt, amit át akarsz vinni, a meghajtó tengely fordulatszámát, meg a tengelytáv hozzávetőleges méretét. Ök pedig kiszámolják milyen széles szíjra van szükség, mekkora tárcsák kellenek, és mennyi a pontos tengelytáv. A tárcsák fogszámát éppenséggel te is ki tudod számolni, sőt még a tengelytávot is, erre vannak online programok a neten. A szíj szélesége sok mindentől függ, pl. hogy mekkora az átfogási szög a kisebb fogastárcsán. Nekem elég kicsi az átfogási szög, mert nagy az áttétel aránya (1:3,6) és kicsi a tengelytáv, ezért a 15 Le-s motoromhoz 20 mm széles, a 25 Le-s motorhoz 35 mm széles szíjat használok.
Gondolom neked nem olyan lényeges az áttétel tömege, így használhatod a gyári szürkeöntvény fogastárcsákat. Nagyon széles a méretválaszték belőlük, csak az agyat kell kiesztergáltatnod az igényeidnek megfelelően. Nekem fontos volt a minimális tömeg, ezért a tárcsákat egyedileg gyártattam le alumíniumból.
Szíjból több féle minőség létezik, nekem a HTD 8M Optibelt Omega HP szíj tökéletesen bevált, de nem volt gond a Gates és a Dayco szíjakkal sem.
Aki foglalkozik áttétel készítéssel, az írjon már egy létszíves egy E-mail-t! Nekem egy subaru (100 LE)-s motorra kellene komplett áttételt készíteni. (Földi négykerekű lenne egyébként, nem repülő..) Köszönöm! E-Mail: limex@freemail.hu Üdvözlettel: Berényi Péter
Farkashegy repülőtere és az ott honos sportrepülők 2008 szeptember 27-én (esőnap 28) egész nap nyitva áll minden repülő eszközzel érkező részére. A leszállás illetékmentes és minden érkező vendéget vendégül látunk mesterszakácsaink által szerkesztett bogrács kajával (a tipusról elhamarkodottan nem nyilatkoznék, de valószínúleg felismerhető lesz) és üdítővel.
Két dolgot hozzatok magatokkal,,,, jó kedvet és igaz történeteket (pilóta módra).
Szeretettel várunk mindenkit, előzetes bejelentésre nincs szükség.
Eladó! 2006-ban gyártott egyedi építésű trike Suzuki 1.3 cm3 80 LE motorral. GPS + Icom reprádióval, 4 éves CXMD 17.5 m2 szárnnyal. Szlovák 4 tollú légcsavarral. Az egyedi építésű motor és a trike a Légügyi Hatósági engedélyével rendelkezik. Kb 200 üzemórát repült. Kifogástalan az állapota a repülőnek. Képek www.universum3000.hu oldalon találhatóak.