Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

műláb Creative Commons License 2001.02.08 0 0 95
:)))
Előzmény: tcaoe (94)
tcaoe Creative Commons License 2001.02.08 0 0 94
Az.:)) Egy ember(nevet es statuszat fedje jotekony homaly) belepett amikor a diplomamunkamhoz plottoltuk a rajzokat, es valami ilyesmit hebegett:))))
Előzmény: műláb (93)
műláb Creative Commons License 2001.02.08 0 0 93
káoszmérnök??
Előzmény: tcaoe (92)
tcaoe Creative Commons License 2001.02.08 0 0 92
engineer:))
Előzmény: tcaoe (91)
tcaoe Creative Commons License 2001.02.08 0 0 91
Rovidites, mert a tce foglalt volt, amikor regisztraltam. The chaos engneer.
műláb Creative Commons License 2001.02.08 0 0 90
Szerintem az nem igazi üveggyapot, mert nem vakarózik tőle úgy az ember, mint mikor 10 éve a simson kipuffot gyapotozta.:)

Rád vártunk, Te vagy a Góré, nélküled em moccanunk!!!! :))

off

Mi az a Tcaoe? Mindig a tic-tac-toe -ra asszociálok:)

on

Előzmény: tcaoe (89)
tcaoe Creative Commons License 2001.02.08 0 0 89
Itt vagyok:))
Hetvegen megoldottam a problemat, amit a bowden szalkasodasa okozott. Kozben jol telement a kezem a kormany alatti burkolat uveggyapot szigetelesevel:(((

Alabbi problema szep, tessek csak folytatni!:))

műláb Creative Commons License 2001.02.03 0 0 88
-> de vissza kellene adni a szót a topik készítőinek.

o.k.
TCAOE!!
gyere elő!!
:)))

Előzmény: HuG (87)
HuG Creative Commons License 2001.02.02 0 0 87
Köszi Műláb, de vissza kellene adni a szót a topik készítőinek.

Üdv.:
Ps: az informatikusságnak is meg van az előnye, mert egy nagyon régi álmom a veterán korú FIAT-ok tuningolása és ahoz szeretnék egy fékpadot és egy mikrovezérlős elektrónikus gyújtást készíteni. Másik szakmám az ipari elektronikai technikus és szakdolgozatomat ebben a témában készítettem.

műláb Creative Commons License 2001.02.01 0 0 86
UGH!

3x kellett elolvasni, mire asszimiláltam a paramétereket.
asszem, maradok a Phare- projektjeimnél... :))))
Nem igazán tudok mit kérdezni....

Ilyen ember műszaki informatikus??? :)
Pályát tévesztettél.

Sok sikert.:Műláb

Előzmény: HuG (85)
HuG Creative Commons License 2001.02.01 0 0 85
Hi Műláb!
Ez nem az én elgondolásom volt (a traki 5-6 éve kész van). Rám csak a hegesztés és az összerakásban való részvétel volt a szerepem.
A traki Tésen üzemel.
Az akkumlátor nélküli üzem a használati hely elhagyatottsága miatt van így. Dinamó van a kicsikén és így világítás is.

A kormánymű pitman tengelye az egyetlen ami növelt csavaró erőnek van kitéve. Egyébként érdekes a terhelése: az eredit helyén (UAZ vagy Zsuk) nagyobb terhelésnek van kitéve, mert ott esetleg száraz aszfalton forgatták a kormányt, ahol a kerekek a függőleges szimetria tengelyükön vagy ahoz közeli forgási pontban fordúltak el a karosszériához képest. Itt a kerekek szembontjából és így a körmánymű szempontjából ilyen erők nem keletkezhetnek mert a kerekek fixek. A két keret egyméshozvaló szögeltérésén múlik a dolog, ahol a kerék ívbejárásra kényszerülnek, azaz forognak. Lenyomott fékkel meg ne akarjon fordúlni. Az egyetlen nehezítő tényező a középső csukló miatt léphet fől, ami a két keret egymástól való síkbani eltérése (csavarodása)okoz, ami elvileg itt nincs megolva . Ráadásúl a csapágyazás ill a csuklófüggőcsap (de szép meghatározás:)) kopása is fokozottan súlyosbít. Nem vészes a kormányzása.
A 8x körbeforgatás sem lehet gond, hiszen traktorról van szó és nem egy Alfa 156 (idő van, kapkodásra nincs semmi ok).
A hidróhajtás rulez, egyszer kipróbáltam egy erediti baszomnagy FIAT traktort, hidró volt.
Egyébként a keretek síkban való elhajlása szerintem nem függ a kardántól, mert a két tengelye körben 15-25 fokot eltérhet és a kardán hossza is változhat (nagyon macerás méretezés), meg be lehetne azt tenni azért forgási és csavarodási középpontba is. Itt a gond az, hogy a két keret mindig összecsúkódna, tehát nehéz a síkban tartása.

Én a régebben leírt traktor szeretném megvalósítani.

műláb Creative Commons License 2001.02.01 0 0 84
Egyébként nem rossz ez a T-72-es segédmotoros megoldás,kissé "divatjamúlt", de ha világítani is akarsz (márpedig miért ne akarnál?), akkor igazán nem téma szvsz egy generátor+önindító+akksi. Persze attól függ, mire akarod használni.Szerintem korrektabb és tisztább megoldás.
Az pedig o.k., hogy globoidos lesz a kormányzás, de hidraulika rásegítés nélkül szerintem a nortonszekrényen belül előbb- utóbb megadja magát valami, nyelestengely v. bármi.
Meg az a Multicar motor sem pehely, úgyhogy ember legyen, aki azzal egy napot eldolgozik.
Bár, ha az áttételét megoldod..... Akkor meg 8x kell körbetekerni a kormányt egy megforduláshoz.

Látni kéne, így nehéz elképzelni, de drukkolok.
Üdv.:Műláb

Előzmény: HuG (80)
műláb Creative Commons License 2001.02.01 0 0 83
Hi!

És ha kardán + hardy helyett hidromotorral vinnéd hátra a hajtást?

Akkor nem kéne egy szintben lenni a kereteknek.
Az lenne az igazi műszaki csemege!!

A Multicar motoron van hidraulikaszivattyú. És a kormányzást is egy munkahengerrel megoldhatnád.

Szerintem így tutibb.Az, hogy egymáshoz képest a keretek nem mozdulhatnak a térben el, csak a síkban, eléggé lecsökkentheti a gyakorlati alkalmazhatóságát a kicsikének.
Megspórolnál a 3 kardánból 2-t.Persze attól függ, a hidraulikaszívattyút hova rakod, és honnan hajtod.

További sok sikert, ha lesz időd, folytasd az okítást!

THX

Előzmény: HuG (80)
HuG Creative Commons License 2001.02.01 0 0 82
--- ---
|---|---\ /---|---|
|        \/        | eke
|        /\        | eke
|---|---/ \---|---|
--- ---

HuG Creative Commons License 2001.02.01 0 0 81
Nem lett jó a képem.

   ---        ---
|---|---\  /---|---|
| Motor  \/ Ülés   | eke
| Difi   /\ Difi   | eke
|---|---/  \---|---|
   ---        ---

HuG Creative Commons License 2001.02.01 0 0 80
Műláb!

Nem tudom, hogy T4K mennyi, de a RABA 15 akkoriban újonnan is nagyon drága volt.

A színt és az építési időpontot még nem tudom, előszőr házat kell építenem, de az építési telken már kész a 46 nm-es műhely.

Másik munkánk: hozzávalók:
1 db kis Multikar 1.6 V2-es dízel motor, 2 db UAZ difi, 1 db osztómű, 3 db kardán, 1 db globoidcsigás kormánymű, és 1 db Briggs 4LE motor.

Összéllítás: Hegesztünk 2 db két keretet (olyant mint amikor a gyerekek lerajzolják egy ház homlokzatát), nagyon fontos hogy minden szimetrikus legyen! Így néz ki felülről a traki:
--- ---
|---|---\ /---|---|
| Motor \/ Ülés | eke
| Difi /\ Difi | eke
|---|---/ \---|---|
--- ---

A X közepén csuklik és ott van a kardán csuklópontja is. A gl.csigás kormánymű nyele(?) az első kerethez a háza a hátsóhoz van rögzítve.
A Multikár motor és osztómű első kereten, a Briggs motor a multicár motorra van felszerelve. Onidítóként és segéderőként is a főtengelyt hajtja egy feszíthető ekszíjtárcsával. mivel kézzel berántható, és elektromosságot is lehet termelni vele, így nem kell akumlátor az izzításhoz sem.
Összkerék + középencsuklás. Hátrány: neház megoldani a középen elhejlást is, mert így csak kenyarodni tud, de a két keret mindig vízszintesben marad.

Aranyat még nem sikerült csinálnim, habár jó úton haladok:)
Megpróbálok nem elszálni.

Üdv

tcaoe Creative Commons License 2001.01.31 0 0 79
hetvegen osszelovom, ha lesz idom...:)))
Előzmény: műláb (78)
műláb Creative Commons License 2001.01.31 0 0 78
Tcaoe!
Bocs, csak most vettem észre a kérdésed, sorry

->ha beallitom a kezi szabalyzoval az alapjaratot, es utana csak a pedalt hasznalom, csak ugy all le, hogy a pedalt visszarangatom? Kozvetlenul ossze lennenek kotve?

Igen, tulajdonképpen a "kézigáz" ua. mint a gázpedál, csak nincs, ami visszahúzza. Ez rögzíti az alapjáratát nagypapidnak.
Össze vannak kötve, ha jól emléxem, a régi 61-es sorozaton a pedál rudazatos, a kar bowdenes.
Elég primitív mechanika, ha ránézel, kb fél perc alatt beállítható szinkronba a kettő és beolajozható.
Lehet, hogy a bowden szálkás, vagy szomjas.
A gázpedál alatt van a rudazaton egy gúzs, amivel a rudazat hosszát állíthatod.
Kb ennyi idő belőni a rencert, amíg ezt elolvasod.

Oszt nem kiherélni nappapi trakiját!!!

ps: wazze már 2 éve nem ültem trakin :-))))

Előzmény: tcaoe (56)
műláb Creative Commons License 2001.01.31 0 0 77
Hi HuG!

Dzsízász! Messerschmidt unokája vagy? :)))
Asszem átnézek a fiat topicba, megnézem, hátha még aranyat is csináltál ólomból :))))
Nem vagy semmi ember!
(Hú, remélem, nem bízza el magát)

Ennyi lóvéból T4k-t v. R15-öt is lehet venni Nem?
Igaz, az nem a sajátod.
Egyébként a 2 ütemű dieselben is van nyomaték.

Rénézésre RABA 15, de nem középen csuklós-> Lényeges kérdés: ezekszerint sárga lesz?

Sok sikert, néha erre ugrok, hátha még okosítasz.
Üdv és További jó munkát :Műláb

Előzmény: HuG (76)
HuG Creative Commons License 2001.01.31 0 0 76
Hi műláb!

Rosszúl írtam: 2+2 tárcsafék, mert Wartburg kerékagyak lesznek fent. A Wartburg kétkörös fékje elég bonyolúlt geometriájú gyárilag, ezért 3 egykörös főfékmunka hengerre és 3 pedálra gondoltam. A középső pedálra lenne kötve az első tengely mind két oldala, a jobbra a hátsó jobb, a balra a hátső bal. A 3 pedált retesszel lehetne szétválasztani. Helybenforgás rulez, de több előny is van: a hátsó tengely elforgásakor lefékezem CSAK a kipörgő kereket,így a másikat kénytelen forgatni (difizár). Mivel központi difi nem kell, mert öszzkerékkormányzású+azonos kerékméret = oldalanként azonos ív és fordulat, 3 kereket kénytelen hajtani: Elől 1 db, hatul 2 db.

Rénézésre RABA 15, de nem középen csuklós. De már hasonlót csináltunk. Leírom késöbb.

Kösz a válveregetést.

műláb Creative Commons License 2001.01.31 0 0 75
Hi HuG!

Egy tengelyen 4! db tárcsafék?
Ha ugye 2 tengelyes a gép, és előlről lespórolod...
Követve a klasszikus 2 MTZ, és Zetor hagyományokat.De ha így kormányfékesre csinálod, helyben megfordulás rulez!!
Csodálattal adózom elhivatottságodnak!
( ez egy virtuális vállveregetés) :))

Üdv.: Műláb

Ps.:Itt lejjebb király a kép!

Előzmény: HuG (72)
TCSA Creative Commons License 2001.01.31 0 0 74
Megy ez :o))
TCSA Creative Commons License 2001.01.31 0 0 73

HuG Creative Commons License 2001.01.31 0 0 72
Hi műláb!

Az elképzelés: 100-as ú vas keret. Elől-hátúl Vartburg vagy 850 Fityó váltó. 850-es erősebb és nehezebb is. A vartburgnál a hátsó, a 850-es váltónál az első váltóban át kell fordítani a difi kúpfogaskerekét, hogy mindkettő egy irámnyba menjen(szembe lesznek fordítva). A két nyeles tengely össze lesz kötve, itt kapja a meghajtást. Az még eldöntendő, hogy a motor és a meghajtása közé be lesz-e iktatva még egy 850-es vagy 127-es váltó. A motorra (850-es Filtyó) mindkettő jó csak a difi kihalytás között 90 fok eltérés van.
A első és a hátsó futómű Vartburg első futómű lesz, rugókkal és elől-hátul egy-egy Vartburg kormányművel. Van egy Zil kormányszervó szívatyúm és egy a bányából származó kis méretű hidraulika karom, valamint egy kétirányú szelepem hozzá.
Elől a hómarót fogja üzemeltetni (fel-le).
A trakesz csak szakmai kihívásból csinálom (majd), de hótolásra, hómarásra, pótkocsizásra fogom használni. No meg terepezésen élvezni az iszonyat nyomatékot.:-)))
Ja jobbos-balos fék lesz hátúl, elől nem. Négy Vartburg tárcsafék. Valószínű nem lesz kézifék.

DarkSide : köszi

Üdv HuG
vetarán FIAT felújító

BkorVette Creative Commons License 2001.01.30 0 0 71
"Amikor a szomszed srac franciaorszagban jart, az Eiffel-torony helyett mezogazdasagi kiallitason fenykepezett. "

:-)))))))))

Udv.:B.korVette

Előzmény: Törölt nick (70)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.30 0 0 70
Bakker, hat ez egy AMERIKAI GEP, es 3 napos tanfolyamra kellett menni, addig nem hozhattak el! Full extra, meg minden :-)))) Szantani ott van a Belorus meg a tobbi gep, ezzel csak villantanak majd a gazdagyulesen :-))

Egyebkent, ha tenyleg van erdeklodes, akkor tudok bescannelni kepeket John Deere es egyeb "nagy piros" kategoriaju gepekrol. Amikor a szomszed srac franciaorszagban jart, az Eiffel-torony helyett mezogazdasagi kiallitason fenykepezett.

Előzmény: tcaoe (67)
műláb Creative Commons License 2001.01.30 0 0 69
Hi HuG!

Amugy használgatnád is a zsebsárkányt hagyományos értelemben, vagy csak a "terepen mozogni" ?
Lesz hidraulika és kardán is?
Műláb

Előzmény: HuG (61)
műláb Creative Commons License 2001.01.30 0 0 68
Ja!

Amúgy kitalálta már valaki a topic jelszavát??
Nekem nincs 5letem.

ötöseketerpnégy! :))))

Előzmény: tcaoe (67)
tcaoe Creative Commons License 2001.01.30 0 0 67
Az mar milyen, amikor a traktort jo idoben hozzak ki:))
Előzmény: Törölt nick (66)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.30 0 0 66
Hali!

Van lánya is, de azt inkább nem :-)
Egyébként meg van beszélve, hogy kihozzák az új John Deere-t ha jó idő lesz és fényképezek :-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!