Itt vagyok:))
Hetvegen megoldottam a problemat, amit a bowden szalkasodasa okozott. Kozben jol telement a kezem a kormany alatti burkolat uveggyapot szigetelesevel:(((
Köszi Műláb, de vissza kellene adni a szót a topik készítőinek.
Üdv.:
Ps: az informatikusságnak is meg van az előnye, mert egy nagyon régi álmom a veterán korú FIAT-ok tuningolása és ahoz szeretnék egy fékpadot és egy mikrovezérlős elektrónikus gyújtást készíteni. Másik szakmám az ipari elektronikai technikus és szakdolgozatomat ebben a témában készítettem.
Hi Műláb!
Ez nem az én elgondolásom volt (a traki 5-6 éve kész van). Rám csak a hegesztés és az összerakásban való részvétel volt a szerepem.
A traki Tésen üzemel.
Az akkumlátor nélküli üzem a használati hely elhagyatottsága miatt van így. Dinamó van a kicsikén és így világítás is.
A kormánymű pitman tengelye az egyetlen ami növelt csavaró erőnek van kitéve. Egyébként érdekes a terhelése: az eredit helyén (UAZ vagy Zsuk) nagyobb terhelésnek van kitéve, mert ott esetleg száraz aszfalton forgatták a kormányt, ahol a kerekek a függőleges szimetria tengelyükön vagy ahoz közeli forgási pontban fordúltak el a karosszériához képest. Itt a kerekek szembontjából és így a körmánymű szempontjából ilyen erők nem keletkezhetnek mert a kerekek fixek. A két keret egyméshozvaló szögeltérésén múlik a dolog, ahol a kerék ívbejárásra kényszerülnek, azaz forognak. Lenyomott fékkel meg ne akarjon fordúlni. Az egyetlen nehezítő tényező a középső csukló miatt léphet fől, ami a két keret egymástól való síkbani eltérése (csavarodása)okoz, ami elvileg itt nincs megolva . Ráadásúl a csapágyazás ill a csuklófüggőcsap (de szép meghatározás:)) kopása is fokozottan súlyosbít. Nem vészes a kormányzása.
A 8x körbeforgatás sem lehet gond, hiszen traktorról van szó és nem egy Alfa 156 (idő van, kapkodásra nincs semmi ok).
A hidróhajtás rulez, egyszer kipróbáltam egy erediti baszomnagy FIAT traktort, hidró volt.
Egyébként a keretek síkban való elhajlása szerintem nem függ a kardántól, mert a két tengelye körben 15-25 fokot eltérhet és a kardán hossza is változhat (nagyon macerás méretezés), meg be lehetne azt tenni azért forgási és csavarodási középpontba is. Itt a gond az, hogy a két keret mindig összecsúkódna, tehát nehéz a síkban tartása.
Én a régebben leírt traktor szeretném megvalósítani.
Egyébként nem rossz ez a T-72-es segédmotoros megoldás,kissé "divatjamúlt", de ha világítani is akarsz (márpedig miért ne akarnál?), akkor igazán nem téma szvsz egy generátor+önindító+akksi. Persze attól függ, mire akarod használni.Szerintem korrektabb és tisztább megoldás.
Az pedig o.k., hogy globoidos lesz a kormányzás, de hidraulika rásegítés nélkül szerintem a nortonszekrényen belül előbb- utóbb megadja magát valami, nyelestengely v. bármi.
Meg az a Multicar motor sem pehely, úgyhogy ember legyen, aki azzal egy napot eldolgozik.
Bár, ha az áttételét megoldod..... Akkor meg 8x kell körbetekerni a kormányt egy megforduláshoz.
Látni kéne, így nehéz elképzelni, de drukkolok.
Üdv.:Műláb
És ha kardán + hardy helyett hidromotorral vinnéd hátra a hajtást?
Akkor nem kéne egy szintben lenni a kereteknek.
Az lenne az igazi műszaki csemege!!
A Multicar motoron van hidraulikaszivattyú. És a kormányzást is egy munkahengerrel megoldhatnád.
Szerintem így tutibb.Az, hogy egymáshoz képest a keretek nem mozdulhatnak a térben el, csak a síkban, eléggé lecsökkentheti a gyakorlati alkalmazhatóságát a kicsikének.
Megspórolnál a 3 kardánból 2-t.Persze attól függ, a hidraulikaszívattyút hova rakod, és honnan hajtod.
További sok sikert, ha lesz időd, folytasd az okítást!
Nem tudom, hogy T4K mennyi, de a RABA 15 akkoriban újonnan is nagyon drága volt.
A színt és az építési időpontot még nem tudom, előszőr házat kell építenem, de az építési telken már kész a 46 nm-es műhely.
Másik munkánk: hozzávalók:
1 db kis Multikar 1.6 V2-es dízel motor, 2 db UAZ difi, 1 db osztómű, 3 db kardán, 1 db globoidcsigás kormánymű, és 1 db Briggs 4LE motor.
Összéllítás: Hegesztünk 2 db két keretet (olyant mint amikor a gyerekek lerajzolják egy ház homlokzatát), nagyon fontos hogy minden szimetrikus legyen! Így néz ki felülről a traki:
--- ---
|---|---\ /---|---|
| Motor \/ Ülés | eke
| Difi /\ Difi | eke
|---|---/ \---|---|
--- ---
A X közepén csuklik és ott van a kardán csuklópontja is. A gl.csigás kormánymű nyele(?) az első kerethez a háza a hátsóhoz van rögzítve.
A Multikár motor és osztómű első kereten, a Briggs motor a multicár motorra van felszerelve. Onidítóként és segéderőként is a főtengelyt hajtja egy feszíthető ekszíjtárcsával. mivel kézzel berántható, és elektromosságot is lehet termelni vele, így nem kell akumlátor az izzításhoz sem.
Összkerék + középencsuklás. Hátrány: neház megoldani a középen elhejlást is, mert így csak kenyarodni tud, de a két keret mindig vízszintesben marad.
Aranyat még nem sikerült csinálnim, habár jó úton haladok:)
Megpróbálok nem elszálni.
Tcaoe!
Bocs, csak most vettem észre a kérdésed, sorry
->ha beallitom a kezi szabalyzoval az alapjaratot, es utana csak a pedalt hasznalom, csak ugy all le, hogy a pedalt visszarangatom? Kozvetlenul ossze lennenek kotve?
Igen, tulajdonképpen a "kézigáz" ua. mint a gázpedál, csak nincs, ami visszahúzza. Ez rögzíti az alapjáratát nagypapidnak.
Össze vannak kötve, ha jól emléxem, a régi 61-es sorozaton a pedál rudazatos, a kar bowdenes.
Elég primitív mechanika, ha ránézel, kb fél perc alatt beállítható szinkronba a kettő és beolajozható.
Lehet, hogy a bowden szálkás, vagy szomjas.
A gázpedál alatt van a rudazaton egy gúzs, amivel a rudazat hosszát állíthatod.
Kb ennyi idő belőni a rencert, amíg ezt elolvasod.
Dzsízász! Messerschmidt unokája vagy? :)))
Asszem átnézek a fiat topicba, megnézem, hátha még aranyat is csináltál ólomból :))))
Nem vagy semmi ember!
(Hú, remélem, nem bízza el magát)
Ennyi lóvéból T4k-t v. R15-öt is lehet venni Nem?
Igaz, az nem a sajátod.
Egyébként a 2 ütemű dieselben is van nyomaték.
Rénézésre RABA 15, de nem középen csuklós-> Lényeges kérdés: ezekszerint sárga lesz?
Sok sikert, néha erre ugrok, hátha még okosítasz.
Üdv és További jó munkát :Műláb
Rosszúl írtam: 2+2 tárcsafék, mert Wartburg kerékagyak lesznek fent. A Wartburg kétkörös fékje elég bonyolúlt geometriájú gyárilag, ezért 3 egykörös főfékmunka hengerre és 3 pedálra gondoltam. A középső pedálra lenne kötve az első tengely mind két oldala, a jobbra a hátsó jobb, a balra a hátső bal. A 3 pedált retesszel lehetne szétválasztani. Helybenforgás rulez, de több előny is van: a hátsó tengely elforgásakor lefékezem CSAK a kipörgő kereket,így a másikat kénytelen forgatni (difizár). Mivel központi difi nem kell, mert öszzkerékkormányzású+azonos kerékméret = oldalanként azonos ív és fordulat, 3 kereket kénytelen hajtani: Elől 1 db, hatul 2 db.
Rénézésre RABA 15, de nem középen csuklós. De már hasonlót csináltunk. Leírom késöbb.
Egy tengelyen 4! db tárcsafék?
Ha ugye 2 tengelyes a gép, és előlről lespórolod...
Követve a klasszikus 2 MTZ, és Zetor hagyományokat.De ha így kormányfékesre csinálod, helyben megfordulás rulez!!
Csodálattal adózom elhivatottságodnak!
( ez egy virtuális vállveregetés) :))
Az elképzelés: 100-as ú vas keret. Elől-hátúl Vartburg vagy 850 Fityó váltó. 850-es erősebb és nehezebb is. A vartburgnál a hátsó, a 850-es váltónál az első váltóban át kell fordítani a difi kúpfogaskerekét, hogy mindkettő egy irámnyba menjen(szembe lesznek fordítva). A két nyeles tengely össze lesz kötve, itt kapja a meghajtást. Az még eldöntendő, hogy a motor és a meghajtása közé be lesz-e iktatva még egy 850-es vagy 127-es váltó. A motorra (850-es Filtyó) mindkettő jó csak a difi kihalytás között 90 fok eltérés van.
A első és a hátsó futómű Vartburg első futómű lesz, rugókkal és elől-hátul egy-egy Vartburg kormányművel. Van egy Zil kormányszervó szívatyúm és egy a bányából származó kis méretű hidraulika karom, valamint egy kétirányú szelepem hozzá.
Elől a hómarót fogja üzemeltetni (fel-le).
A trakesz csak szakmai kihívásból csinálom (majd), de hótolásra, hómarásra, pótkocsizásra fogom használni. No meg terepezésen élvezni az iszonyat nyomatékot.:-)))
Ja jobbos-balos fék lesz hátúl, elől nem. Négy Vartburg tárcsafék. Valószínű nem lesz kézifék.
Bakker, hat ez egy AMERIKAI GEP, es 3 napos tanfolyamra kellett menni, addig nem hozhattak el! Full extra, meg minden :-)))) Szantani ott van a Belorus meg a tobbi gep, ezzel csak villantanak majd a gazdagyulesen :-))
Egyebkent, ha tenyleg van erdeklodes, akkor tudok bescannelni kepeket John Deere es egyeb "nagy piros" kategoriaju gepekrol. Amikor a szomszed srac franciaorszagban jart, az Eiffel-torony helyett mezogazdasagi kiallitason fenykepezett.