Mondjuk a pályaállapotnak lehet köze, mert a pálya elzárva amíg össze nem takarítanak, netán a másik vágányon lassújel az utómunkálatok miatt, és így tovább...
Régesrégi történet, hogy a pesti személyzet átment az északi oldalra. Jött egy vihar, hajó semmi. A vonat indult volna. A vízirendőrök hozták át őket....
A fürdőnadrágos személyzetről meg szót sem ejtenék. Ellopták a ruháikat a partról...-:)
Számos régebbi késési ok tűnt el a rendszerből egyébként. Régebben, ha megpusztult egy gép, akkor kiírták, hogy "Szolgálatképtelenség miatti késés", ma viszont már vagy nem írnak ki semmit, vagy a "Forgalmi ok/Műszaki ok miatti késés vonatnál" klasszikus duót írják ki. Többször volt olyan is, hogy gázolt a szerelvény, de a rendszerben "Pálya állapota miatti késés" volt kiírva...
A Google térképre ránagyítva fedeztem fel, hogy a kétvágányú pályák is láthatóak lennének, ha frissítenék azokat. Talán ti is segíthetnétek, ha a visszajelzés opcióra (a térkép alján) klikkelnétek, és beírnátok, hogy hol hiányzik pl. a 2. vágány...A 30-asnál, a 120-ason pl. még a régi pályát mutatja.
Sajnos azok a késési okok - bár jó kezdeményezés - nagyon félrevezetőek. Tegnap pl. a 18701-es Bszentgyörgy-Déli Flirt-re "Műszaki ok miatti késés a vonatnál" volt kiírva, pedig csak várt Bszentgyörgyön a késett Balaton-expresszre (=forgalmi ok). Remélem, a statisztika nem ebből készül :)
gjovar: vonatinfón most látom, h 347-es Heha érk: 20.29 , ind.20.37
A vonatinfó nem szokta jelezni a Hegyesbe érkező vonatok valós érkezési idejét. A Dacia elég gyakran vár csatlakozásra Bécsben, és ha késett 8 percet, akkor ezért is indult ennyivel később.
indoklás piros sávban: pályaállapot..... ez kicsit vicces nem???
Nem, hanem valós tény, hogy ha az 1-es vonalon kapott (a FOR00-ba rögzítve) akár 1 perces (további) késést is egy ideiglenes lassújel miatt, akkor automatikusan kikerül ide (talán jobb lenne a nagyobb késési okot okozó infót kiírni).
Egyébként többször láttam már, de ma is több RJ-nél is volt befelé 10-15 perces álldogálás. Miért van ez??
Ld. fentebb, ilyenkor jellemzően az osztrákokról jön be késve, csak ezt nem látod az adatokban. Néhány esetben esetleg előfordul, hogy a határon az ÖBB/MÁV üzemmód-váltással vagy pl. a vonatbefolyásolóval gond van, de ez utóbbit utána láthatod, mert csak Vmax=120-szal megy fel Pestig és gyűjti a késését Tatabányáig.
Kifelé --mily érdekes, a menetrendi 3 perc állás után elinditják.!!!
Szerintem a kifelé indulás valós időpontja sem kerül be, hanem a menetrendi adatot mutatja csak.
Csak kiváncsi vagyok, ha tud valaki válaszoljon : vonatinfón most látom, h 347-es Heha érk: 20.29 , ind.20.37 , indoklás piros sávban: pályaállapot..... ez kicsit vicces nem???
Egyébként többször láttam már, de ma is több RJ-nél is volt befelé 10-15 perces álldogálás. Miért van ez??
Kifelé --mily érdekes, a menetrendi 3 perc állás után elinditják.!!!
Amikor két éve Wuppertalban jártam, nem volt időm megnézni a város északi felén végighaladó, megszüntetett vasútvonalat, azóta pedig a környékre se mentem, úgyhogy nemrég guglitérképen álltam neki megkeresni a nyomait. Ez olyan jól sikerült, hogy a végén egy rakás egyéb megszüntetett vonalat is berajzoltam magamnak, és ha már ezzel foglalkoztam, írtam is a témáról egy blogbejegyzést. Elég döbbenetes ilyen szintű infrastruktúrát így heverni látni, de ha a teljes térképet megnézzük, inkább az a furcsa, hogy mennyi minden maradt így is:
Közkeletű téveszme, hogy csak nálunk zárnak be vasútvonalakat . Aki eleget utazgat, az az ún. fejlett országokban is számos helyen találkozhat forgalom nélkül rozsdásodó sínekkel, kiszögelt sorompókkal, vágányok nélküli vasúti hidakkal, üres állomásépületekkel (bár ez[...] Bővebben!Tovább »
elvira szerint jelentése "Kerékpárhely foglalása kötelező".
Jól értelmezem hogy ez azt jelenti hogy szállítható belföldön is? Lehet erre helyjegyet kapni mondjuk Szobon Szobtól-Vácig? Kerül ez plusz pénzbe a kerékpárjegyen felül?
A napok túlnyomó részében a "nemzetköziek" Keleti-Szob között nagyon alacsony kihasználtsággal, sok esetben viszont akár jelentős kerékpáros kapacitással mennek...
Szombathelyen a régi szép időkben a 9510-es (mai nevén 9020-as) Tapolcáról jött, és 5 kocsival, és Cellben minden nap kapott még 2-3-at. Visszafelé a 9211-es (mai nevén 9033-as) hozta a kocsikat Cellig. A két vonatrész közti átjárót lezárták, hogy az utasok tudják, hogy hol a határ.
Jó ez nem ingavonat, csak érdekességképpen eszembe jutott. Régi szép idők, amikor még voltak hosszú vonatok, és a félhármas annyira zsúfolt volt, hogy kellett péntekenként egy mentesítőt indítani Sárvárig. Ez volt az egyetlen ablakos, aki odáig közlekedett.
Rendben, maradjunk. Volt neki egyébként egy ilyen megjelenési formája is (anno láttam a saját szememmel), de a lentebb említett közeli rokon, végül lerendezte a történetet, mert szép elképzelés az egyen-Ludmilla, de az almafa és a körtefa, akárhogy is ragozzuk, nem ugyanaz.
Nem a fenéket nem ! Annak idején fradis fordában minden este megjött az utolsó vonat 6 kocsival, az előtte levőbe 2 kocsi átsoroz, hogy az legyen 6 kocsis. Hajnalban az elsővel felmentünk, majd vissza s menet, és a reggeli iskolás íg ment 6 kocsival. Legalább egy menetrendi időszakban így volt. Háborogtak is miatta az ottaniak eleget. Hiába....