Figyelem Buherálok, akit érdekel találtam egy fűtőkocka nevű kis ventillátoros 1500 wattos fűtőalkalmatosságot. Kicseréltem benne a két fűtőelemet,mert az volt elszállva. Jelenleg teljesen üzemképes. Amiért feldobom az az hogy egy aluházba foglalt 220-as ventillátor van benne kinézetre olyan mint a számitógépé.A ventiház az kb 15x15 cm-es. Namost van benne még egy ventillátor sebességet szabályzó elekronika. Akit érdekel,mert nincs körfűtése de akar egy plusz ventillátort betenni ez alkalmas lenne és még a ventillátor fokozata is szabályozható. Annyit elmondanék hogy ez ugy van megoldva hogy a ventillátor a hideg levegőt fujja át a fűtőelemeken vagyis a konvektor mőgé a szekrényre fogatott alu lemez részre lehetne négy csavarral felfogatni és igy fujná a levegőt kifelé.
Kölyök koromban én is megnéztem belűlről néhány cuccot, hogyan működtek addig. Utána meg nem működtek már, lehetett sunnyogni Anyáék előtt...
Adtad volna el a Vakerán a fritőzt meg a kenyérsütőt :-)
Alu melegszenyaütőt meg kilóra lehet kapni a bolhapiacon, ma reggel a mi kukánk tetején is figyelt egy, de estére már nem volt sehol. Ebből néhány darabot használva több teljesítményfokozatot is kialakíthatsz.
Na szóval hogy teleirkáljam a topicot, ma teszteltem a fűtőszálakat a kiegészitő fűtéshez.
Először is szétberheltem egy tefal oljasütőt. Megjegyzem gyönyörő az aluöntvénybe belepasszoló fűtőszál. Megjegyzem teljesen működőképes volt a sűtő. Nem használtuk gondoltam hasznositom. Szóval ez a hajlékony fűtőszál kb 2 perc alatt atomjaira esett szét. Ugyhogy ez nem jó.
Ezekután szétberheltem a cookwork nevű kinai gagyi kenyérsűtőnket, ami teljesen uj kb fél éves csak a kenyértartály krepált be, persze amit nem lehet kapni.
Módosult anyagformájában atomjaira dobáltam szét és lett egy frankó négyzet formájú fűtőszál. teszteléskor 445W-ot fogyasztott. Stabilan vörösen izzik ugyhogy jól fűt.
Ezekután régi aluházas ndk vagy magyar szendvicssűtő szintén bedug és teszt. Papir szerint 750 watt, az aldis fogyimérő szeint 685 watt. gyönyörűen izzik és ontja a meleget.
Aztán jött a memória frissűlés és eszembe jutott van egy elekthermax gáz-elekromos kombikészülék fűtőszál. Sikerült előkotornom és paraméterei szerint 2400watt fogyimérő szerint 2250 wattot fogyaszt. Szép vörösen izzik csak annyi rendelllenességet láttam, a többihez képest, hogy az egyik oldalnál egy kb 5 cm-es szakaszon hamarabb lesz vörös mint a többi helyen. Szerintetek ez már hiba vagy csak anyagvastagság eltérés lehet.
Szóval összesen négy fokozatú lesz a kiegészitő fűtés. Az ötödik minden egyszerre fokozatot nem számolom mert az 3000watt felett van és a lakóban 10A-es a főbizti.
Holnap megnézem közelebbről a truma konvektorban hol a helye az elektromos fűtőszálnak. Arra gondoltam az elektromos kábelek alul lesznek,gondolván a meleg mégiscsak felfelé száll.
Jöhetnek a jótanácsok, agyakgások, meg ilyesmi, nekem sokat szokott segiteni.
Látom visszatért a régi iszugy. Megyünk mi még együtt bicikli túrára is, a komoly vonórúd tesztelés után a hátsó kerékpártartót és a fürdőbugyiszárítót is tesztelni kell. Már kezdheted is az újjaid edzését a kéziváltók kezelésére, ha formában akarsz maradni.
A fehér műanyag dugó a vadi új ládákban is benne van, de a használati útmutató egy mukkot sem ír arról, hogy ezt a dugót első üzembehelyezés előtt el kell-e távolítani.
Mondjuk fogás sincs rajta (furat, fül stb) aminél fogva el lehe távolítani.
A folyadékos termokapcsolót átkötöttem a 230V-os áramkörre, nálam az lesz az alappértelmezett használat (a gázon felül).
A hátuljába felnyalt kapcsolási rajz is azt mutatja, hogy a felső fűtőbetét a 230V-AC a kapcsolt kör, az alsó betét a 12(24)V-DC, ez utóbbinak kellene örökhajtósnak lennie.
Logikus lehetett az is, hogy aki fixen 24V-on üzemeltette, ott kötötebe a termosztátot, nem szívta egyvégtében az akksit.
A gázos pedig analóg, a láng modulációja szabájozza a teljesítményt.
Hát ilyet még nem hallottam, hogy a 220V nincs szabályozva. Tudtommal mindkettőt vagy csak a 220 v-ot kell vezérelje. Jobban skubizd át nehogy ne működjön, de inkább ha meglesz a 12 voltos patron akkor ugyanugy abba iktasd be. Aztán próba cseresznye.
hali! Nem látszik a képen,hogy utolagos azaz kiszedhető vagy valami szűrő és visszaégés gátló lenne. Láttam már direkt ilyen megoldást. Szerintem próbáld ki, ha átmegy rajta a gáz akkor benne kell hagyni, ha nem akkor értelemszerű.
A barátomnak is elől van - de csak a baj van vele. Alig tudja kinyitni a kutrica ajtaját - csak némi feszegetésre nyillik, annyira közel esett az ajtóhoz.
A nyugati sporttársaknál egyre inkább hátul látom a bringákat - biztos nem véletlenül. .
Szia! Valóban nekem az elején volt felszerelve. De le kellett szerelnem, mert a vonó autónak a hátsó lökhárítójához ért ha kis ívben akartam megfordulni. Nem beszélve, ha fel van rakva a bicikli, akkor a lakónak az elejét nem tudod felnyitni. Plusz mivel a vonóhorognak a megengedet súlya 50-75Kg közt szokott lenni. Én inkább hátra szerelem fel a bicikli tartót. Hogy jobb legyen a súly elosztása. Képeket rakhatnál fel a lakódról!
Kibányásztam a fűtőbetétet a ládámból, 157x10mm fém tokozású, 24V 75W.
Érdekesség hogy a termosztát nem a 230V.os, hanem a 24V-os fűtésbe volt iktatva, tehát inkább kamion üzemre volt hangolva, mint telepített használtra.
A régi lehelben is fém 12V-os fűtőpatron van és a fenti méretben? Ha igen, akkor donor kerestetik...
A gázcsonkban látható egy fehér műanyag izé, olyan dugó féle a rézs öntvényben. Azt szeretném tudni, hogy a az valami szűkítő, vagy üzembe helyezés előtt el kell-e távolítani. A gáz főzőlapon nincs ilyen betét.
Javaslom a vatera és teszvesz stb hirdetési portálokat, ott szokott lenni.
Érdemes lenne felhivnod a lakókocsi alkatrész kereskedőket karavándor kempingvilág, lakókocsipark, adria, náluk szokott lenni használt is.
Neten mindnek megtalálod a weblapját.
Ujonnan kb 35-40 ezer forint.
mellesleg gruau kollégánknak két sima bringatartó volt a rudjára felrakva. Olyanok amiket az üzletházakban is árulnak. A kettő együtt kb 3-5 ezer ft közötti összegből megoldható.
Ha előre kaksz bringát azt azért kalkuláld be, hogy a fordulási ved csökkenni fog,mert a bicó könnyen belelóghat az autóba.
Akkor nem is kell kapcsolót keresni, abból a zöld régiből van vagy négy otthon. Apósom használta a tojásgyárában amikor még tyúkokat tartott. Nem tudom mit szabályzott vele,de mikor szétbontottuk a ketreceket elraktam egy párat. Akkor lepucolom aztán meglátjuk használható e.
Nyugi, úgy van pont, ahogy mondod. A csőfütőtest 1 percen belül eléri az üzemi hőmérsékletét - onnantól neki mindegy, hogy 10 percet, vagy 100 órát működik-e.
A csőfűtőtest a legtartósabb klasszikus fűtőelem - mert az ellenállás-spirál, ami benne van, az egy nagyon nagy nyomáson összepréselt kőzet-porral !!! van körülvéve - tehát gyakorlatilag el van zárva a levegőtől - így hát magas hőmérsékleten sem oxidál úgy, mint a szabadlevegőn lévők.
Ha megnézed a Vaterát, találsz már 1000 Ft -ért is jó termosztátot...de az a Honeywell, például, (amit alant betettem), az tuti, hogy egy örökéletű darab.
De azzal a "kis-magyarral" se volt soha semmi baj - én évekig használtam elektromos cserépkályhához - pedig az membrános-nyomáskapcsolós, nem sima bimetálos, ahogy elírtam. .