Luxust vagy átlagosat? :D én kb. a középkategória alját mondanám, nem 40m2, de nem is 400m2, csak 100m2 :D azt mondom, cirka 600e. És ezzel máris úgy indulsz autót venni, hogy vagy több, vagy kevesebb. De én úgy szeretném megnézegetni a házakat, hogy lássam a dollárjeleket. Persze ha van kiszemelt, arról akár móricka-ábrát is adok.
Mivel semmi tippem nincs, így nekem ha azt mondjátok, hogy 100m2 minimum 100e, maximum 200e, az már egy kézzel fogható összeg.
Olyant nem tudok nézni, nem is akarok. Ha egy pl. 15 éves ház olcsó, az valamiért olcsó.
Másik terv, hogy jövőre nézünk egy drágábbat, de akkor is ott lesz a kérdés, mennyibe kerül a víz-gáz-csatorna vezetékek cseréje, illetve milyen esetben ajánlottak ezek. Mert abban biztos lehetsz, hogy nagyon kevés az olyan eladó ház, ami jó helyen van, jó állapotban, és a tulajdonosok felújították részben vagy egészében...
Teszem azt van 7 ház, ami árban és fekvésileg megfelelne. De ha csak minden 10-et újították fel, akkor elég kevés az esélye, hogy minden kritériumnak eleget tesz.
Másik dolog, hogy konvektoros fűtés van nagyon sok helyen, és mi ehelyett szeretnénk majd vegyestüzelésűt, méghozzá minél előbb. Tudom, hogy nyílászárót meg szigetelést kéne rajt előszőr cserélni, de ha annyi pénzünk lenne, akkor már építkeznénk...
Ez valahogy így is lesz :) de... nekem kéne egy kb. összeg is, hogy mennyit számoljak víz+csatornára nagyon nagy átlagban. Mondhatjuk, hogy kb. 150e-ből ki lehet hozni nagy átlagban?
Tehát ha jól értem akkor 60e +bontás + anyag. A két variációra lehetne mondani egy-egy példát?
Addig rendben van, hogy aknától a házig kiásni, bent meg fogyasztónként rákötni valameddig. És a kettő között? Érdemes, kell-e cserélni az egészet, ha pl. 30-40 éves az egész rendszer?
Ha nincs pince, akkor feltörni, kivezetni a falon, eddig is oks, ennél olcsóbb ha van pince. Nem tudom milyen anyagokkal dolgoznak, és ezeket milyen árban kapni.
Kivitelezőt egy-két munkára nem keresek, pusztán szeretnék tisztában lenni az árakkal és mennyiségekkel, nehogy lehúzzanak.
Figyelj lehet,hogy jól akarod kifejezni magad,de legalább is Én nem tudtam többszöri átolvasás után sem értelmezi azt,hogy "akkor ebbe nincs benne az anyag -és a munkadíj meg a csövek" .Hát mi a cső hanem anyag?? Miért kérheti el azt a 15 e huf-t ha az nem a munkadíj?? Család látogatásért ?Gondold át amit írtam a kivítelezővel kapcsolatba,ha szerencséd van vele akkor amit a boltokba szoktak kapni kedvezményt a nagy forgalmat lebonyolító iparosok ugyan ott tudsz lenni a végén árba.Magyarul ha korrekt akkor az Ö kedvezményén vedd meg az anyagot.
Nem 60 ezer a munkadíj az új vezeték kiépítésére,ebbe benne van a lefolyó és a nyomó szerelése és a burkolás utáni szerelvényezés + a bontás méterenként + az anyag . Az anyagot a helyszínen lehet megmondani kb mennyibe kerül,vagy tételes anyagfelhasználás után lehet kiszámolni.
Azért kérdezem, mennyi az anyag, mennyi a munkadíj még ezen felül. Én úgy gondoltam, hogy az egészet állazusammen megkérdezem, nem csak részfeladatokat :D
Most viccelsz igaz?A 15 eHuf -ba csak az van ,hogy meglátogatott!Mennyi idö alatt lehet ideérni a holdról? Ha ennyire bizonytalan vagy a dolgokba,akkor lehet jobb lenne egy leinformálható kivitelezöt keresned aki végig viszi a projektet,különbe nagyon lepucolnak külön-külön érkező kivítelezök. SZERINTEM.
Értem, köszönet, így már világos. Tehát egy minimál konyha egy csapteleppel, egy fürdő kád, mosdó, wc, az kb. 60 ezer a bekötés, és méterenként 1000-1500 a bontás. És ebben gondolom nincs benne az anyag-és munkadíj, meg a csövek? Mit takar a bekötés 15e-ért?
-Nem, de arra nincs is szükség. Csak akkor kell, ha 5 bar feletti hálózati víznyomás is előfordul, és ilyenkor a biztonsági szelep folyamatosan csepeg.
>Ne spórolj azon a 3-4000 forinton, nem éri meg.
-Nem spórolok, csak sima biztonsági szelepre költöttem volna az egybeépített visszacsapószelep + biztonsági szelep helyett. A visszacsapószelep tűnik értelmetlennek. Ha az nincs, csöpögés sincs. Egészségügyi okokból kell elvileg, hogy a vízmű hálózatába ne juthasson vissza ellenőrizhetetlen minőségű víz. De az az öt liter, amit max. kitágul, még mindig a mi hálózatunkon belül marad. (Messze a vízóra) Ráadásul a háztartások többségében rossz lehet, ahogy nálam is rossz volt az előző...
Amúgy egy fokkal kevésbé zavar a probléma, mert kiderült, hogy egyszerű javítani, nem kell leengedni a bojlert hozzá: ha mindent elzárok, azon az egy lyukon nem ürül le. Kitekertem a MMG szelep műanyag részét, megtisztogattam, most már tényleg csak felfűtéskor csöpög egy picit. De azért ez is zavaró. Rondán tudom csak (komolyabb fürdőszoba-felújítás nélkül) bevezetni a kádba, ráadásul az állandó csöpögés előbb-utóbb elszínezi majd a kádat, ahogy arra annyi példát láttam már.
Ha levágnék a bojler tetejébe felnyúló melegvízcsőből, akkor nagyobb légtáska alakulna ott ki, és nem csepegne, mert a levegő összenyomásával tudna úgy tágulni, hogy még 5 bar alatt maradjon. De ezt nem egyszerű megtenni egy felszerelt bojleren. Vagy beletömködnék pár hőálló gumilabdát(?), és utána tenném fel az alaplapot :) Úgyis feleslegesen nagy, 150 literes, holott 120 elég lenne. (Érdekes módon nem nagyobb, mint a korábbi 100 literes: ennyivel jobb hőszigetelő a PUR-hab a kőzetgyapotnál, nyilván nagyobbra csinálták a belsejét)
A 80nm2-es családi házunkba szeretnénk 6 körös padlófűtést és mellé 4db radiátort (2x 180x60, 2x 70x150 törölközős). A padlófűtéses helyiségekmérete : 9nm2 + 7nm2 + 12nm2 + 12nm2 + 6nm2 + 7nm2. A radiátorosok mérete: 16nm2 + 11nm2 + 7nm2 (a fürdőbe lesz padló és a 2db törölközős radiátor is)
Kondenzációs kombi kazánban gondolkozunk.
A padlófűtéscső HAKA 5 rétegű 16X2 PE-RT alubetétes műanyagcső lesz 300m.
Már a 6-os osztó gyűjtőt is nézegetem, áramlásmérőset néztem WATTS-ot 37e-ért.
Tudnátok segíteni egy kapcsolási rajzzal ehhez a rendszerhez? Arra jutottam eddig, hogy a kazán után egy T-idommal leválasztom a radiátorokat és azok teljesen külön fognak működni, a T-idom után jön majd a keverőszelep és a 6-os osztó gyűjtő a padlófűtésnek.
Én hallottam jól működő mikáról is, igaz azt nem Józsi bácsi a hentes szerelte be, aki nagyon profi a gázpörkölő, és a pb palack cseréjében, hanem egy hozzáértő iparos, aki garanciát is vállal a munkájára.
Köszönöm a segítségetek és a véleményetek. A lakás (62 m2) elég régi parapetes konvektorokkal van felszerelve, illetve a vízmelegítő is legalább 20 éves, emiatt gondoltam valamiféle cserére. Az első emeleten található és felett még 5 emelet van, így valószínűleg elég drága a kombi kazános megoldás. Lehet, hogy egy egyszerű konvektor + konvekpro, illetve vízmelegítő csere érné meg a legjobban, mert az elején még egyedül laknék benne. A MIKA 6E típusú kazánnal amiatt vagyok előítéletes, mert csak 6 kw-s és az árukereső.hu-n elég sok negatívumot (néha működik-néha nem, kattog) olvastam róla.
Egy fürdőszobába általában van mosdó 15ezer egy kötés, kád egy kötés 15 ezer, esetleg bidé 15 ezer egy kötés, külön wc 15 ezer, tehát amennyi fogyasztód van , lehet még mosógép és mosogatógép mosogató a konyhában,ez is még plusz 15 ezer fogyasztónként.
Egy száz m2 házba az betonba lehet nulla méter cső is, ha van alatta pince és a szaki a pincébe csatlakozott rá a gerinc 110-es csőre, de akár lehet 10-15 méter cső is , ha nincs alatta pince és minden csövet a betonba kellett lefektetni és úgy kivinni az épületből.
Ne spórolj azon a 3-4000 forinton, nem éri meg. Elvben ha forralod a bojlert, akkor kell csöpögnie, de emiatt lesz vízköves és ez okozza a megbízhatatlan működését. Igazából úgy kell csinálni hogy nyomáscsökkentő, biztonsági szelep, bojler. Hálózati víznyomás ritkán van 5 bar fölött, de házivízműveknél is csínján kell bánni a nyomással.
A mika az pont a radiátor helyére kerül be, és pont emiatt olcsóbb, ugyanis nem kell semmilyen módosítás miatt átbazerálni a gázhálózatot az illetékes gázoselvtársaknál. Így viszont kikerül az adott konvektor helyéről a fűtés, és nem lesz az alatt az ablak alatt semmi. Csak picit odébb.
Köszönöm szépen, ez így tökéletes. Mi az, hogy kötésenként, a két ág, két kötés van az egészben, vagy hogy? Azt hittem drágább lesz, vésőgépen mindenképpen gondolkoztam.
Egy példát még mondanál, kérlek, pl. hogy egy 100m2-es házban kb. hány méter lehet egyáltalán? Azt sem tudom hogy mennek a lefolyók, van egy fő ág, és abba csatlakozik a többi? Pl. nálunk a pincében van egy kb. 200-as átmérőjű műanyag cső, abba megy bele minden, és az megy a csatornába? Olyant már láttam, hogy két fürdő van, és a vízóraaknából két külön cső megy, ez mennyire általános megoldás?
Akkor gondolom itt nyugaton drágább az átlagnál :S
Villanybojlert cseréltem. Az előző 45 évig bírta, és abszolút gondozásmentes volt. Például a víz se csöpögött belőle. Most hogy szétszedtem, már látom ennek okát: a visszacsapószelep nem csap vissza, tehát mint ha ott se lett volna. (Át tudok rajta fújni mindkét irányban) A víz így elvileg vissza tudott tágulni a hideg vizes ágba.
Az újonnan beszerelt (kb. 15 éves, de élete nagy részét üzemen kívül töltötte gázkazánra cserélés miatt) Hajdu visszacsapó+túlnyomásszelep szerelvénye pedig csöpög, és nem csak a felfűtéskor. Hiába tekergetem a rugó végén a csavart, kicsit vagy nagyon csöpögő állapot között tudok váltani csak. Ahol nyaraltunk, ott is ilyen pocsék volt. Egy csomó másik általam ismert helyen pedig egyáltalán nem csöpög, hasonlóan az én régi bojleremhez. Szóval úgy tűnik, ez egy olyan alkatrész, ami az esetek
60%-ban nem működik visszacsapóként (nem is csöpög)
30%-ban nem működik nyomásszabályozóként (mindig csöpög, nem csak felfűtéskor)
10%-ban még új, és jól működik.
Ha már így van, akkor mi lenne, ha eleve nem tenném be, csak egy 6 báros lefúvatószelepet arra a ritka de veszélyes esetre, ha a bojlerbetáp elzáróját zárjuk, de az áram rajta marad. (Eddig az volt a biztonsági elem, hogy a bojler főelzárója csak csöpögősen zárt el :)
Azért így nehéz árat mondani,de kötésenként vagyis ha a nyomót és a lefolyót is cserélni kell az 15 000 ft / kötés.
Régi nyomóvezeték bontása és kivésése méterenként 500-1000 ft .
Lefolyó kivésése betonból 1000-1500 méterenként.
Házon kívüli ásás olcsóbb ha te csinálod, de a benti vezetékeket is kiszedheted magadnak így pénzt spórolsz,igaz érdemes egy vésőgépet bérelni , vagy valami olcsóbbat venni. Betonvéséshez a praktikeres obis 15-20 ezres gépeket nem ajánlanám.
Mert ígyis-úgyis dögmeleg van ott. Ha meg nem, akkor nyitva az ajtaja a szoba felől. Ha nincs ott radiátor, konvektor, akkor annyival több helyed lesz, s ha mégis kell valami fűtés, hát begyújtod a gázsütőt pont úgy mintha sütnél.