Nem terveztem ennyire cizellálni a dolgokat :) Mindennek, még a látszólag jó dolgoknak is van hátulütője. De a lényeg az, bármennyire is bio, meg környezetkímélő is akármi, az emberek - míg valami miatt rá nem kényszerítik őket - nem fogják önként minden esetben a kényelmüket jelentősen beláldozni, csak azért, hogy kicsit kevésbé szennyezzék a környezetet. Ez van sajnos, de a döntésnél egyéb (az egyénnek fontos(abb)) szempontok is számítanak.
Most őszintén: ha választhatnál hogy egy zsúfolt, kényelmetlen, meleg vonaton rohadj x órát, vagy autózz mondjuk 40 liter üzemanyaggal x/2, vagy x/3 órát, háztól házig, akkor ki a francot fog érdekelni, hogy mennyi szén-dioxidot fogsz termelni közben?!...
És még mielőtt valaki beleköt: nem minden vonat zsúfolt, lassú és meleg, de az erdőszéli által felhozott példában pont ez volt a tényállás.
"Nagy a bolygó, elfér a légkörben az a kis többlet..."
Valahogy úgy. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy arra nem is gondolnak az ilyen "mélyzöldek", hogy a nagyüzemi állattartás - főként a szarvasmarha - mekkora CH4 termeléssel jár és az mekkora többletet tesz a globális hőmérséklet emelkedéshez. Gondolom Peti nem eszik marhahúst, nem fogyaszt tejterméket (sajt, tejföl, tejszín), mert az mekkora merénylet a környezet ellen. ;)
Ami meg az elektromos vontatást illeti, ott meg arról feledkeznek meg, hogy az a jármű gyakorlatilag csak "máshol füstöl". Mert az áramot is elő kell állítani valahol. Ja, tudom: szél meg víz. Az mennyibe is kerül? Van egyáltalán elegendő? Nincs, vagy drága? Akkor nosza, vágjuk ki az erdőket (de szép zöld gondolat!), hogy megújulóval fűtsük az erőművet. Az nem elég, vagy az már kiveri a biztosítékot? Akkor marad a szán, olaj, gáz... vagy atom, de azt nem szeretjük, mert fúj, meg hát, meg izé. Kellene valami kompromisszum, a fejekben is.
Szóval... nem ártana néha gondolkodni is, nem csak szajkózni a magvas gondolatokat.
Nagy a bolygó, elfér a légkörben az a kis többlet...
Tudod mi a te bajod, azon túl, hogy a realitásérzék hiányzik belőled? Az, hogy még annyi eszed sincs, hogy a másik ember szempontjait legalább megpróbáljad megérteni. Mert az emberek 99%-ának nem a CO2 mennyisége az elsődleges szempont a döntés meghozatalakor.
Utasellátó Vándorkiállítás és Pestújhelyi Napok - megnyitó
A MÁV-START Zrt. 2014. májusában hirdette meg az utasellátós ereklyék megmentését célzó programját. A gyűjtemény 2014. júniusban a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumban mutatkozott be először Fedélzeti Utasellátó Vándorkiállítás néven, majd a VOKE művelődési házainak közreműködésével országos körútra indult. A kiállításon 67 év relikviái láthatók: menükártyák, belső használatra készült szakácskönyvek, régi szakácsruhák, étkészletek, hálókocsi kalauz- és felszolgáló-egyenruha, kártyanaptár, utas szótár és egyéb érdekességek. A tárlat bemutatja az utasellátó szolgáltatás második világháború utáni elindulását, egyebek mellett a korai hálókocsikat és azok berendezéseit is. A kiállítást megnyitja: Nehéz György, magángyűjtő, a kiállítás kurátora és Imri János, az Utasellátó Központ egykori vezetője. A protokoll után várunk mindenkit a Ház kertjében kialakított vasúti restiben, ahol cigányzene szórakoztatja a közönséget.
A 24. Pestújhelyi Napokat megnyitja Hajdu László polgármester.
Ja, csak pl. ráérsz 20 perccel indulás előtt ott lenni, míg amíg ez a reptereken már elég kevés szokott lenni.
Detektorkapun meg már igen-igen sok helyen át kell menni, Európa- és világszerte, például egy Moszkva Kijevszkaja melletti üzletközpontba bemenet is, ahova még a zsebkésem sem engedték be, pedig a detektorkaputól mintegy 10 méterre a finomacéláru üzletben akkora késeket lehetett kapni, hogy azt egy ványadtabb lovag kard gyanánt simán felövezhette volna, amikor ennek volt divatja.
Egyébiránt még jóval az Arab tavasz előtt is iszonyú terrorpara uralkodott a brit szigeteken, ennek számos jelével (lásd még Ír Köztársasági Hadsereg, stb.).
Azaz pl. ott peronzár van, de nincs automata csomagmegőrző, és szemetes az állomásokon. Ahol van kuka, ott meg olyan vékony a bedobónyílás, hogy egy szabvány levélborítékot is alig szuszakolsz bele.
Tehát az Eurostar vs. repülés nem valami jó összehasonlítás.
Londonba Eurostarral mentünk, vissza rendes vonattal, ott azért egész más volt a szitu.
Az ES check-in alkalmával még egy mókás kikérdezést isnrendezett az Immigration Office, mondjuk ahogy akkor ott kinéztünk, nem is nagyon csodálom. :)
De a cipőmet, meg a nadrágszíjamat mindeddig csak reptéren vetették le velem a hatóságok.
Nem úgy új hogy most gyártották,hanem a helyi forgalomban a fúzió elött nem volt ilyen!:) Egyébként jól tudod hogy 1-1 kis illetve nagy Arc,és 2 Rába Ikarus!
Mondjuk egy 500 km-es távolságra ez van. Mert a pályaudvar a városközpontban van, míg a reptér kint a francban. Kiutazás, beutazás és check in procedúra, és összességében ugyanott vagy!
Tökre nem ide tartozik, csak úgy véletlenül eszembe jutott. Van az asztalfiókomban egy normál méretű, 165 GOSZT 5812-82 sínszeg. Nem 15, hanem legalább 30 éve. Az eredeti céljának nagy valószínűséggel a mai napig megfelel, főként, hogy anno kapott egy korróziógátló filmréteget. Tehát előfúrt aljba beverve, kapcsolószerként funkcionálhatna. Viszont 30 év alatt egyszer sem jutott eszembe megtanítani énekelni. Sőt, egyszer sem méltatlankodtam még, hogy miért nem tud páros rímű verseket írni. Tökre nem ide tartozik, csak úgy véletlenül eszembe jutott. :)
És az eurostar belülről pont olyan kényelmetlen, mint a repülő. Eleve a hegyesorrú gyorsjáratúak (néhány kivétellel) egy darab tablettel utazó ázsiai túristára méretezettek. Már egy 26 literes utcai hátizsákot sem tudsz hova rakni.
Eloszor is a kutya nem beszelt rajtad kivul 20 oras repuloutrol. Masodszor, konkret pelda: London - Budapest, repulovel netto 2:10, vonattal 19 ora... En a repteri kb. egy oras varakozassal egyutt is inkabb a repulot valasztom. (Ja es mielott jonnel a "de a securitynel le kell venni az ovet" resszel, a Eurostaron is ugyanilyen check-in rendszer van...
Egyébként én nem vagyok benne feltétlenül biztos, hogy magyar vonat volt ez. :)
Én ugyan nem sokszor, de párszor utaztam már, és 2 legkellemetlenebb nemzetközi utazásom nem magyar kocsiban volt. Railjet Ausztriában Bécsig (nyugatról), illetve Hamburgból a JJ még német kocsikkal a cseh szakaszon.
Olyan tömegnyomor volt, hogy órákig nem tudtam mozogni.
Akkor én mazochista volnék ha mondjuk nyaranta Hro-ba 800-900 km-t vezetek egyhuzamban, és ráadásul ezzel oda-vissza több mint 100 liter benzin elégetésével terhelem a környezetet?
Ez az elemzés kb olyan mint amikor a bölcs kielemezte a szexualitást hogy mi van benne: agresszió, birtoklási vágy, szenvedély... satöbbi... erre csendben megjegyzi a parasztbácsi: na ez sem b.xott még egy igazán jót!