Azt nem tudom hány méretben volt kapható, de 6,00-16"- os méretben láttam TZ-4K-14B -én is és az előd T4K-10 -es kistraktorokon is mint lecserélt gumiként használva, de sokan tették föl ezeket közúti Hofferekre is.
Ha méretben jó, természetesen. Én csak azért írtam pótkocsi gumit, mert mifelénk ilyeneket használtak. Talán - ha jól emléxem - még a gumikerekű lovaskocsikon is.
Igen kérlek, mi ezt használtuk szikrafogónak aratáskor. Én sosem néztem a belsejét, de a Gépállomás instrukciói alapján felraktuk, ha tűzveszélyes munkát végeztünk. Pl. szalmahúzáskor, ahogy már említettem. Sosem gyújtottunk vele tüzet. :-)))))
Valóban, bájos sziszegő hangja volt, de fojtotta is a motort, úgy hogy egyéb munkáknál egyáltalán nem használtuk. Hogy mekkora volt a hangja? Hát akkora. :-)))
Ki lehetett bírni, egyikőnk sem süketült meg tőle. :-)))) Talán emléxel, már írtam, hogy én az "úri" változaton nem ültem, csak a fülke nélkülin, így nem tudom abban mekkora volt a hang.
A 45-sök így jöttek, csak ez nem szikrafogó volt,hanem hangtompító.Azért mert csak egy sima egyenes cső volt rajtuk a "kémény"!Megnéztem más(áram fejlesztő) -motort is és azon is olyat ábrázol szikrafogónak mint az 50-eseken volt. Jó,hogy fel lett hozva a téma mert én is eddíg ezt az utóbbit szikrafogónak véltem,de annak is hívtuk,annak volt elismerve a "kolhozba".Fojtotta a motor hangját ,olyan sziszegő hang jött ki rajta mikor rajta volt. Volt aki ledobta mikor már fülkésen jöttek és úgy vélték már nem olyan hangos. Az volt az!!Aratásra visszatették mivel azt hitték,hogy szikrafogó.A gép alkatrészkatalógusa is hangtompítónak írja.
Erre gondolok ami a rajzon van , ami ennél rövidebb , szinte a gombára hasonlit az a kék mtz-5 - ösökön volt. ÉN ilyet szeretnék találni , mint a rajzon ami van,
Ezt nem ismerem. Nekünk '62-ben nem ilyen volt, csak hasonló. Legalábbis kívülről. Sosem szedtem szét, csak fel, vagy leszereltem szükség szerint. A mieink rövidebbek voltak ennél.
A 71 utáni gépekbe is ott volt, legalább is az 50-esekben. Az 50-eseket nagyon lestrapálták és 66-szor javítgatták, ezért az apró részletek már rég eltűntek róluk az esetek többségében sajnos. Én is gondolkoztam egy régi "gömbölyű orrú" 66-os vagy 67-es rendbehozásán, de nekem a szögletesek, amiket 70-től gyártottak jobban tetszenek. Persze 1970-es jó állapotú vagy legalább nem buherált gépet, aminek még a papírjai is meg vannak már alig lehet találni. Szikrafogó, régi légszűrő stb. egyszerűen eltünt.