Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cam aro Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163650

az egyik megkérdezett szerelő azt állítja, hogy ő javasolja a felújított lendkereket, és kuplungot, mert tapasztalata szerint tartósabb, mint az új utángyártott ""

 

kerdezd meg tole hogy mennyi garanciat ad ra.. 

aztan irasd is ala vele. 

Előzmény: lapar (163643)
cam aro Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163649

 állandó mérnöközés""-t azert kapod, /tolem /  mert az itteni megszolalasaid nem igazoljak ezt. 

innetol kezdve ez csak egy cim, itt, ebben a muhelyben inkabb a tapasztalat a dominans tenyezo.

> szerintem <  

 

 

a kitartasod tiszteletre melto. 

reszemrol peace. 

===============

 

Előzmény: masterflash (163640)
lapar Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163648

Tény, hogy valami kölcsön szerkezet volt, de Te honnan tudod, hogy fékezett volt?

(igazság szerint nem is vontathattam volna)

De azért, ha jó lett volna az a fék, akkor sem előny álló első kerekekkel lefelé lavírozni a jeges latyakon.

Előzmény: Quattroman (163647)
Quattroman Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163647

ha normális lett volna az utánfutód féke akkor az első fékezésre/lassulásra elkezd fogni és nem tol le az útról

Előzmény: lapar (163646)
lapar Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163646

"jeges úton nem célszerű a bubut használni, mert megcsúszhat a kerék, és leállhat a motor."

Ehhez bubu sem kell, nekem egy dízel Escorttal sikerült ezt megcsinálni. Jeges lejtőn szakaszosan fékeztem, és gondolom az egyik kicsit erősebbre sikerült, és leállt a motor.

Az árokban kötöttünk ki egy túlterhelt utánfutóval.

Na, akkor lehet, hogy jó lett volna kinyomni a kuplungot, vagy üresben gurulni.

Előzmény: masterflash (163642)
masterflash Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163645

Sajnos azt el kell ismernem, hogy nagyon rosszul kezdtem!

Kicsit megviselt idegileg a kipurcant autó, és ezért rosszul reagáltam a cinkelésekre.

Előzmény: selgir (163644)
selgir Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163644

másokkal ellentétben én csak gratulálni tudok, mindkét (otthon javítgatva és itt) oldalon a helytállásodért :)

 

volt egy rossz beugród, és még annak a visszhangja csengedez. sebaj, fel a fejjel

Előzmény: masterflash (163639)
lapar Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163643

Urak megint kérdés, ha le tudunk szakadni az üresben gurulás témakörének rejtéjeiről:

Mint korábban írtam, erősen közeledek egy Kia Sportage kuplung cseréhez.

az egyik megkérdezett szerelő azt állítja, hogy ő javasolja a felújított lendkereket, és kuplungot, mert tapasztalata szerint tartósabb, mint az új utángyártott (persze LUK, mert nem nagyon van más)

Igaz lehet ez így? (állítólag egy picit hosszabb rugót tesz bele)

Ami még érdekes. hogy ez az egész nem is olcsóbb a neten fellelhető olcsóbb kuplung-lendkerék szettnél.

Mik erről a vélemények, lehet ebben hinni?

masterflash Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163642

Egyébként ebben igazad van, volt ilyen:

"

akinek teherautóra csináltak jogsit mindbe beleverték hogy SOHA nem tesszük ki üresbe mert veszélyhelyzetben nem tudod használni a motorféket és nem biztos hogy vissza tudod tenni bármelyikbe ha megszalad.

amúgy ha ez opció lenne már visszatértek volna a szabadonfutós váltókhoz"

 

Meg azt is mondták, hogy jeges úton nem célszerű a bubut használni, mert megcsúszhat a kerék, és leállhat a motor.

 

A fentiekhez azért az szerintem hozzátartozik, hogy ez főleg teherautókra és az akkori szar váltókra vezethető vissza, azért gondolom ma már nem olyanok a tgk váltók, hogy leszakad a karod, hogy sebességbe rakjad?

Előzmény: Quattroman (163632)
lapar Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163641

Azért örökmozgót egy normális szakmunkás sem akar építeni!

Befejeztem!

Előzmény: masterflash (163640)
masterflash Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163640

Az állandó mérnöközésre annyit szeretnék reagálni, hogy mikor befelyeztem a gépipari szakmunkásképzőt, és már gyakorlaton voltam egy gyárban, gépeken dolgoztam, úgy éreztem, hogy a szakmunkás képzés egy szakbarbárt csinált belőlem, szakmailag jól felkészítették az embert, de rengeteg felületes tudás volt a képzésben, a miértek nem lettek megválaszolva, pedig sokszor ez kell ahhoz, hogy olyan dolgot csináljon az ember, amit nem szoktunk, és ne legyen zsákutca a vége. Ezért megcsináltam a szakközép és technikusi képzéseket, de ezt nem éreztem jelentős többletnek. Dolgoztam a szakmámban gépműhelyben, majdnem tíz évet, amikor megérett az idő, és elkezdtem a főiskolát, és úgy érzem, hogy itt már nagyon sok szakmai így szoktuk, de miértre kaptam választ, és sok műszaki alapvető dolog itt tisztult ki.

Vannak most szaki kollégáim, jó szakemberek, az egyik gépszerelő, ő egy 12V-os akkumulátorra épít egy invertert, amivel meghajtja a lakásban az elektromos berendezéseket, és egy 220V-os motort, amivel egy 12V-os generátort, ami visszatölti az akkukat. Amagyarázat az, hogy a 220V-os motor sokkal kevesebb áramot vesz fel, mint amekkorát a generátor lead, így áram termelődik a rendszerben.
Szerinted amikor megpróbálom elmagyarázni neki, hogy a generátora leadott teljesítménye 12xA a motor teljesítményfelvétele 220xA, és van közben 60%/60%-a veszteség, ha a többi veszteséget nem vesszük, akkor ő mit mond? Okoskodó mérnök vagyok, meg tudom győzni, nem, mert ő egy tapasztalt idős szakember.

A másik gépész, mágnesmotor építésén gondolkozik, mert a mágnesben hatalmas energia van! Hiába próbálja az ember elmagyarázni, hogy a mágnesben nincs energia, csak úgy mint a rugóban, fel kell húzni mindkettőt, és akkor van benne tárol energia egyszer, aztán megint fel kell húzni.
Öt sem lehet meggyőzni! Alapvető fizikai tudás hiányzik amit nem tisztázott a szakmunkás iskola, és nagyon sokan nem veszik a fáradtságot, hogy továbblépjenek, nem is érdekli őket a miért. Velük is tudok a vételenségig beszélgetni ezekről a dolgokról. Meg fogom tudni győzni őket? Nem hiszem.

Előzmény: cam aro (163633)
masterflash Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163639

Voltak ilyenek is, az autószerelős témában azért kérdeztem, mert gépész vagyok, nem autószerelő, és annyira veszélyesnek, és nehéznek állították be a hengerfejtömítés cseréjét, hogy paráztam nekikezdeni. De végül csak szét lett szedve, gyakorlatilag fel lett újitva, össze lett rakva, és jó lett. És így utólag úgy gondolom, hogy az itteni küzdelem volt a kemény, nem a szerelés!

A fizetésről meg annyit, hogy én úgy emlékszem, hogy a műszaki jellegű kérdéseimre érkeztek ekéző megjegyzések, amiből kifejlődött egy hülye félremagyarázós vita.

 

Most vezetéstechnikáról volt szó, azt megengeded, ugye, hogy én is rendelkezhetek vezetési tapasztalattal  a 94-es jogsi szerzés óta!? Teherautót csak zil131-et vezettem a honvédségnél, de az is megvolt!

 

Előzmény: *Steve (163638)
*Steve Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163638

bocs nem te voltál aki gépészmérnök létére itt kért tanácsot mert nem volt tisztában azzal hogy az autójában lévő megoldásokat eszik vagy isszák? Utánna volt egy rész mikor arról sz9lt a mese hogy ki mennyit keres majd most meg kurvára értesz mindenhez? Szépen kussban kéne lenni és azt a bizonyos diplomát meg a helyén kezelni. Mielőtt elkezdenén nekem is van gyengeáramból mégsem állok le a szakikkal vitatkozni ugyanis tőbbszörös tapasztalata van mint nekem

Előzmény: masterflash (163634)
cam aro Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163637

:DD

 

megvan az esti progim! :D 

Előzmény: Quattroman (163635)
lapar Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163636

Jóvanna, igazatok van. Én azt gondoltam, hogy az 01.01. az ugyanaz, mint a 101, csak időközben volt valami kis változás. Tényleg a 12. sorban van a szemüveg.

De az érvényességet el tudom olvasni :-)

Előzmény: Roadkill (163615)
Quattroman Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163635
masterflash Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163634

Jó ettől akkor ez szakszerű, az autó gurítói meg idióták, értem. Megint van egy kis műszaki bibi, az említett példával, nevesen az, hogy a csapágynak nem mindegy, hogy terhelés alatt pörög, vagy csak úgy pörög terhelés nélkül. Melyiknél lesz nagyobb az élettartam?

 

Előzmény: Quattroman (163632)
cam aro Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163633

Két dolgot nem értek, egyrészt, miért kell mindent a végletekig sarkítani?

A másik, miért kell minden hozzászólásban kicsit személyeskedve degradálni!?""

 

1. 

mert ha nem sarkitasz akkor a reszletekrol is irni kell

annak meg nem sok esetben van ertelme. 

 

2. 

errol csak sk velemenyem van.

bedobod a tok amatornek tuno kerdeseket, majd kozlod hogy mernok vagy. 

nem baj, jo poenal azert ellehet azt simitani. 

tovabbi okoskodasal mar bajosabb :) 

==================================== 

Előzmény: masterflash (163590)
Quattroman Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163632

autója válogatja, a smartoknál állandóan hozzányomja egy rugó a csapágyat a villákhoz.

az audimban 400k felett van a kilométer eredeti kuplunggal sokszor vontatva.

akarsz még róla beszélni?

Előzmény: masterflash (163631)
masterflash Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163631

"lámpánál kuplungolva várok." Hogy mit csinálsz a lámpánál!!??

Na ezt biztosan nem tanították sehol vezetéstechnikán, hogy így kell csinálni, ha csak nem a kinyomócsapágy meggyilkolása a cél!

Előzmény: Quattroman (163630)
Quattroman Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163630

ezért kérdeztem:

Te azt mondod, hogy SOHA nem teszed üresbe, csak a parkolóba, meg a garázsba? Az itteni stílusban erre válaszolok!

Akkor hogy váltasz menet közben, ha SOHA?

 

hogy konkrétan válaszoljak gyakorlatilag soha.

sebességben parkolok, lámpánál kuplungolva várok.

Előzmény: masterflash (163629)
masterflash Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163629

Neked volt már?

 

Nem tudom beismerni, amíg valaki nem mond alátámasztható érvelést! Ha valami tudományos érvekkel alá van támasztva azt elfogadom, a mit meg nem tudnak, azzal nem fogok egyetérteni, mert van egy sokpecsétes jogosítvány.

Engem nem tudtál meggyőzni, biztosan nem vezettem annyit, mint te, meg kb 15 évvel tapasztaltabb vagy, mert ennyivel idősebb vagy, de pár százezret én is vezettem munka szerűen, és nem tapasztaltam olyan helyzetet, hogy veszélyes lenne a megfelelő körülmények közt üresben gurulni, amikor meg veszélyes lenne, ott SOHA sem alkalmaztam.

 

A váltás példát azért írtam, mert nekem a te példáid tűnnek hasonlóan kisarkítottnak. Nyilván érezted, hogy ez egy szándékosan kisarkított hülye példa akart lenni, nem? Vagy komolyan kérdezted, hogy szerintem ugyanaz e?

:)

Előzmény: Quattroman (163625)
C200UF Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163628

Best answer ever!

Előzmény: Quattroman (163626)
masterflash Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163627

Olvastad te valahol, hogy én olyat írtam, hogy minden körülmények közt jó dolog az autó üresben gurítása!?

Én azt írtam, hogy szerintem nem kell leidiótázni azokat, akik esetenként alkalmazzák!

Nem hiszem, hogy nem lehet ehhez hozzágondolni, azt, hogy a körülményeket figyelembevéve, oda kell írnom!?

A meteoros példát alapulvéve fel kell készülni, hogy kiesik a kerék, beszakad az úttest, kigyullad az üzemanyagtank.

Értem én, előfordul mindegyik, de nem ez a jellemző, mint ahogyan az sem, hogy üresben gurigázott autók piruetteznek az utakon. Vagy nagyon kevesen csinálják, vagy mégsem ez a fő baleseti forrás!

Előzmény: SLX-350 (163623)
Quattroman Creative Commons License 2017.10.06 0 1 163626

ha összeadjuk többet is :-)

Előzmény: C200UF (163624)
Quattroman Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163625

szerinted két váltás közt átszánkáztatni a váltókart az üres pozíció felett az ugyanaz mint üresben gurítani az autót?

ja, nem tartalak dudásnak, csak tudálékoskodónak. volt már olyan hogy beismerted nem Te tudsz valamit jobban?

Előzmény: masterflash (163622)
C200UF Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163624

Ataludtal 20 evet? :)

Előzmény: Quattroman (163593)
SLX-350 Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163623

" ... És te tudsz különbséget tenni a közt, hogy mindig, vagy esetenként? Körülmények figyelembevételével? ... "

 

Mondta bárki is hogy kivételes képességeim lennének? Nem tudok róla. Egy baleset kapcsán azt mondta egyszer egy rendőr hogy vezetés közben bármikor számítani kell arra hogy leesik elénk egy meteorit. Ez természetesen túlzás, de egy biztos: az ördög sosem alszik.

Előzmény: masterflash (163620)
masterflash Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163622

Nagyon bánt téged, hogy a szakmunkás, és technikusi után én még igényeltem magasabb szintű képzettséget?

Engem a stílus bosszant, amit már mondtam, a magas ló, és a végletes kisarkítása, és elferdítése a dolgoknak, a félremagyarázás!

A vezetés egy veszélyes, összetett, nagy körültekintést igénylő tevékenység, sok összetevőt kell figyelembevenni, és az alapján dönteni!

Az azért mert csak, meg soha, meg mindig, kijelentések engem vitára sarkallnak, mert sok esetben információ hiányában teszik a kijelentést!

Mondok egy példát:

A hűtőgépet SOHA nem szabad fektetve szállítani!

Miért?

Mert tönkre megy!

De miért?

Mert!

 

Na ez vágja ki nálam a biztosítékot, és tudom, hogy hülye mérnök vagyok, de tudom, hogy mi a SOHA felkiáltás alapja, és megnézem, hogy mi merre áll a gépen, és elfektetem a megfelelő irányba, és elviszem, felállítom, és működik tíz évig még.

 

Miért kellett a kérdezőt egyből degradálni, és csípős nyelven kioktatni!?

 

Te azt mondod, hogy SOHA nem teszed üresbe, csak a parkolóba, meg a garázsba? Az itteni stílusban erre válaszolok!

Akkor hogy váltasz menet közben, ha SOHA?

Tudom ám én, hogy idegesítő tud lenni, ha valaki olyan mint én, a dudások nehezen viselik egymást!

Előzmény: Quattroman (163617)
metalex Creative Commons License 2017.10.06 0 1 163621

...észre veszi a delikvens, mert amikor kimászik az árokból, a törött kocsi mellett már pont szemmagasságban lesz az a folt- így szinte kiböki nekije a szemit :-)

( nem kell leharapni a fejem, ott a szmile)

Egyébként pont én kentem fel Soroksáron a temető melletti hátsó hosszú kanyarban az autó sarkát olyan százas érkezővel egy május végi éjszakán, amikor már szerintem az egész országban is csak ott volt jégfolt ami megmaradt 2 bakhát között egy szeles éjszakán.

Amikor rámentem már láttam.....gyönyörűen csillogott a lámpafényben

Előzmény: SLX-350 (163619)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!