Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sunny65 Creative Commons License 2018.04.11 0 0 53145

Nem ismerem a működését, de feltételezem, hogy az új kapcsoló amit beteszel az olyan, hogy ha az irányjelzőm nagyobb terhelés van ( utánfutó), akkor ad kimenetet az óracsoporthoz. Tehát ha simán csak a kocsi irányjelzői tehelik akkor nem fog villogni az óracsoportnál.

Előzmény: SzaporV (53143)
JZoli63 Creative Commons License 2018.04.11 0 0 53144

Nekem 2012-es Superb-em van. A nyáron megy műszakira, akkor szeretnék vonóhorgot rakatni rá. Én is azt hallottam a szervízbe, hogy valamilyen BUSZ-os vezérlő kell bele. Akkor ez nem igaz? Mi a tényleges megoldás?

SzaporV Creative Commons License 2018.04.11 0 0 53143

Köszönöm a válaszod! A elakadásjelző kapcsolót ki cserélem, nem gond. Viszont azt nem értem, hogy jelzi nekem, vagy teszem azt a vizsgán, hogy helyesen működnek e az irányjelzőim az utánfutón? Mert ha jól értem akkor kicserélem az elakadásjelző kapcsolót, onnan behúzok egy vezetéket az óracsoporthoz. Ebből én azt tudom elképzelni, hogy ha van utánfutó csatlakoztatva ha nincs, mindig villogni fog a visszajelzés. 

Előzmény: Sunny65 (53142)
Sunny65 Creative Commons License 2018.04.11 0 0 53142

Egy másik alternatíva,ami egyszerű és gyors. Veszel 2-3 eF-ért egy akusztikus visszajelzőt, amit simán rámadzagolsz a csomagtartóban a megfelelő vezetékekre, a kis csipogót pedig rögzíted a kalaptartó alatt. Semmi macera, seperc kész és tökéletesen megfelel az előírásoknak.

Ha a műszerfalban akarod látni, akkor nem úszod meg a már említett megoldást.

Előzmény: SzaporV (53140)
taxiboy Creative Commons License 2018.04.11 0 0 53141

Kedves Tulajdonos Társaim!

Két Superb után kénytelen leszek a márkát lecserélni.  Most egy 3T 1,6 crtdi motoros autóm van. Már 300000 Km felett járok. Komoly gondom eddig nem volt mostanáig. Most viszont az EGR tönkre ment és ez több hibát is vonzott magával.

Kezdem az elején. A motor megóvása érdekében 60,000- 120000-180000-240000-300000 km-nél kapott egy XADO kúrát a motor , váltő és az üzemanyag rendszer. 15000 km volt az olajcsere ciklus és mindig 2,5 dl RESTORE adalékot öntöttem a friss olajba. A váltó olajat 120000-240000 km- nél lecseréltem Castrol TAF-X olajjal. Erről tobbet nem irnék, akit érdekel olvasson utána, minden irodalom a NET-en megtalálható!

Most az EGR le lett "falazva " és a vezérlő program hozzá igaztva. Ennek a következménye az lett, hogy a már elhasználódott DPF (részecske szúrő ) hetente 2x regenerált és akkor ki kellett menni vele az autópályára.  (iszonyat) Közben ennek a következménye az lett, hogy a feleslegesen befecskendezett üzemanyag bele került a motorolajba, amit felhigitott és megemelte a szintet. Az olajnyomás lámpa magasabb fordulaton bejelzett. A megoldás erre az azonnali olajcsere és a részecske szúrő átfúrása és a vezérlő hozzá igaztása lett. 

Összegezve: Ha az EGR tönkre megy és nem akartok újat vásárolni (230000 Ft) akkor a lefalazás után a részecske szúrót (320000 Ft) is ki kell iktatni, és a vezérlőt átirni.  

Még mielőtt valakinek eszébe jut: Igen próbáltam DPF tisztitót, autó pályán meghajtani az autót de az eredmény csak időszakos volt. Tudom, hogy a környezet védelem meg hablaty, de sajnos az anyagi forrásai mindenkinek behatároltak. Aki okosabb dolgot tud , kérem irja le! Szóval igy megy az autó rendesen :-) 

Más: Az üzemanyag töltő ajtó elektromosan reteszelhető. Mi van akkor, ha a retesz a kúton nem nyilik??? Próbálkozás a többszöri nyitással. Egyszer csak kinyilik. Utána az ajtózáráskor vagy bezár vagy nem. Ha újra reteszel és nem nyit kezdődik elölről az egész, mert a 3T-nél nincs lehetőség a manuális nyitásra.....Egy elektromotor a lelke a zárnak, de a sok nyitástól elkopik a használt része és nem mozdul meg. A megoldás, ha ez bekövezkezik és szerencsésen ki tudjuk nyitni, akkor elölről kiszerelni a zárat, szétszedni,és megjáratni a motort, hogy a kommutátorok máshol dolgozzanak.. Beragadt zárnál, csak a csomagtér kárpit bontása lehet a megoldás, ami óriási munka.......

 

Csak ezt szerettem volna közölni azokkal akik még a "nagy kaland " előtt állnak, mert ez minden dieselest utol fog érni.... Bocs hogy hosszúra sikerült, de ha néhány embernek segitettem  már megérte.

SzaporV Creative Commons License 2018.04.10 0 0 53140

Szia!

Köszönöm a gyors választ! :) 

Viszont a világítás vezérlő az gondlom kell ami az utánfutó izzóit kapcsolni fogja. A kiegészítő irányjelző az órában akkor is villogni fog ha nincs az utánfutó aljzathoz csatlakoztatva semmi? 

Előzmény: 409 (53139)
409 Creative Commons License 2018.04.10 0 0 53139

 

 Nem kell abba semmilyen vezérlő, nincs köze a világításnak a BUS-hoz. (ettől még lehet, hogy van más funkciók miatt, de nem a BUS miatt. Vannak ilyen beszélős, csipogós, lámpákat lepróbálós fajták)

A visszajelzéshez ki kell cserélni a vészvillogókapcsolót vonóhorgosra, 
 (3U0 953 235 J) és behúzni egy vezetéket a kapcsolótól a műszercsoporthoz.

Előzmény: SzaporV (53138)
SzaporV Creative Commons License 2018.04.10 0 0 53138

Sziasztok!

2006-os Superbemen van utólagos vonóhorog, amin elromolhatott az utánfutó vezérlő elektronika mert nem működik semelyik izzó az utánfutón, másik utánfutón is lett próbálva, mérve is lettek a feszültúégek, de semmi. Még nem néztem meg milyen vezérlő modul van benne ami vezérli az utánfutó izzóit, de ameddig működött sem volt visszajelzés az irányjelzők működéséről ami ugye kötelező lenne. Annyit láttam, hogy meg vannak "csapolva" a hátsó lámpa vezetékei, és egy lengő aljaztban van egy 15A-s biztosíték ami egy piros szálon(ez nem a lámpáról jön) van(ez gondolom egy táp ami vezérlőmodulra megy). Hétvégén lebontom a csomagtartó kárpitot és többet tudok a vezérlő modulról majd...

Kérdésem az lenne, hogy milyen vezérlő elektronika kell ha azt szeretném, hogy az óracsoportban lévő "kiegészítő" irányjelző visszajelzés működjön és ne kelljen külön visszajelzést ki építeni. Interneten láttam több CANBUS-os nak hírdetett vezérlő elektronikát, de azoknak egynek sem volt köze a canbus hálózathoz, mert nem csatlakozik a canbus "vezetékeire"... vagy talán rosszul értelmezem?? Aki esetleg jártas ebben a vonóhorgos, vezérlőmodulos, hogy milyet érdemes venni, kérem ossza meg velem :)

Köszönöm!

Üdv.: Viktor 


Octi19 Creative Commons License 2018.04.07 0 0 53137

...mikor volt utoljára beállítva a váltó kapcsolása? ...ha még nem volt, akkor itt lenne az ideje!

(váltó kulisszát reteszelni, váltókapcsolás huzaljait oldani, váltókart reteszelni, váltókapcsolás huzaljait vissza zárni, reteszeléseket oldani, kapcsolást ellenőrizni)

Ehhez persze szükség van arra, hogy a kapcsolásban lévő összes kopó alkatrész jó állapotban, vagy ha kell cserélve legyen!

Előzmény: Black7900 (53136)
Black7900 Creative Commons License 2018.04.07 0 0 53136

Köszi a választ.

 

Ami még érdekesnek tűnik az az, hogy a régi 1.9tdi autómon (adagolós) a sebváltó kar kicsit rezgett alapjárat környékén de menet közben elsimult teljesen.

 

Ezen alapjáraton sima és minél magasabb a fordulatszám annál jobban zizeg.

Előzmény: Octi19 (53135)
Octi19 Creative Commons License 2018.03.31 0 0 53135

2T-lendkerék zakatolásnak hallatszik és lehet, hogy a másik hanghoz is köze van.

Ha egy picit emelsz a fordulaton mondjuk egy vagy csak fél osztást (100-200rpm) akkor is zakatol. (a másik tippem a kinyomócsapágy lenne, de annak nem ilyen a hangja, annak a diagnosztizálása úgy történik, hogy egy nagyon picit ráteszed a lábad a kuplungra, éppen csak annyira, hogy a csapágyat rásimítod a szerkezetre és így nem tud lötyögni a nyelestengely hüvelyén és a kinyomóvillán, ez egyébként nem az a hiba ha már hallható ami miatt szét kellene szedni a kuplungot, majd a legközelebbi 2T-lendkerék cserekor úgy is szettben kicserélődik a kuplunggal együtt)

Előzmény: Black7900 (53133)
StrokeX Creative Commons License 2018.03.28 0 0 53134

Nekem 2008 elejei 1.9pdtdi van, második autónak használjuk, 120ekm van benne, újkorától nálam van. Ilyen futásteljesítményeket olvasva azt hiszem még sokáig meglesz a családban. Nagyon megkedveltük, mindenkinek csak ajánlani tudom, két gyerekkel, csomagokkal, alacsony fogyasztás és semmi hibája nem volt eddig. koppkoppkopp

 

Előzmény: vasad70 (53125)
Black7900 Creative Commons License 2018.03.27 0 0 53133

Sziasztok!

 

Kb. 1 hónapja hozzájutottam egy 2008-as Suberb I-hez. Minden jel arra mutat, hogy valós 160e km-el. 1.9PD 116LE

 

Eddig minden okénak tűnik, futómű is rendben. Jobb eleje meg volt törve egyszer, de nem túlzottan.

 

Két dolog van ami érdekes és véleményeket szeretnék kérni róla.

 

Első egy ilyen nyeszetelő, zakatoló hang. Minden görgő és tárcsa át lett hallgatva, cserélve ami csak kicsit szólt már kicsit is. Új generátor és klíma csapágyat is kapott.

https://www.youtube.com/watch?v=zyuHG16PSSY

 

A második pedig egy érdekes dolog. Nem szoktam nyomni neki amíg fel nem melegszik rendesen. Utána az első erősebb kigyorsításnál, pl. autópálya felhajtó olyan hang jön a műszerfalból mintha víz csobogna vagy kukoricát pattogtatnának. Pár másodperc alatt elmúlik. Ha a kihúzatást megszakítom akkor sokkal tovább de kihagyásokkal tovább tart az egész. Utána nem hallom többet míg újra bemelegedés után nem gyorsítok ki egy erősebbet.

 

Amúgy jól megy, semmi különöset nem veszek észre. Nem világít semmi hibajelzés.

 

Ha valaki tud valami tanácsolni nagyon szívesen fogadom.

 

Üdv,
Black

skt15 Creative Commons License 2018.03.27 0 0 53132

Hibatároló?

Előzmény: imi290 (53131)
imi290 Creative Commons License 2018.03.27 0 0 53131

Üdv !

Lenne egy kérdésem.Az autóm egy Superb 2006-os gyártmány.2 literes tdi.15 kilométer megtétele után,elkezd villogni az izzításjelző.Ha megyek 14 kilométert akkor nem,csak ha 15-öt felett megyek.A működésén nem vettem észre semmit,nem megy rosszabbul,vagy hasonló.Esetleg valaki tapasztalt már ilyet ? Mi lehet a gond ? Kicsit aggaszt .Köszi előre is az ötleteket.

imi290 Creative Commons License 2018.03.23 0 0 53130

Szia,ajánlom a 100-150 dolláros árkategóriát.Ennyi pénzért vannak már jó androidos gps-es rádiók.Nekem konkrétan egy 55 dolláros rádió van,lassan két éve.Igaz ebben se gps,sem android.De meg vagyok elégedve vele.A másik hogy jól is néz ki beépítve.

 

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.X2+din+android.TRS0&_nkw=2+din+android&_sacat=0

Előzmény: taxi546 (53128)
1kabo1 Creative Commons License 2018.03.21 0 0 53129

Igen PD.

Előzmény: atos19881101 (53121)
taxi546 Creative Commons License 2018.03.21 0 0 53128

Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni. Egy 2 dines fejegységet szeretnék beépíteni az autóba (2007. 1.9 TDI), mert a Symphony bedöglött. Van valakinek tapasztalata hogy milyet érdemes? Gyári horror, kínai bizonytalan.

skt15 Creative Commons License 2018.03.21 0 0 53127

És mennyit fizet a tulaj neked, hogy megszabadítod a bontószökevényétől?

 

Hozzàteszem, van ismerősi körben 1 millió km-t futott példány is, de az nem olajos, agyonkopott, hanem normálisan karbantartott.

Előzmény: krisz krasz (53124)
krisz krasz Creative Commons License 2018.03.21 0 0 53126

Igazából egy 99 318 E46 318 rá cserélném be amibe 270000 km van

vasad70 Creative Commons License 2018.03.20 0 0 53125

Én a helyedben másikat néznék 570 ekm -az szerintem felejtős, bontóba való. Nem sokkal kerülnek többe 300 ekm alatti példányok sem.  (Minél közelebb a 200-ekm-hez annál jobban jársz vele! - Azzal még sokat kell menni, hogy 500 legyen benne. Az árkülönbözetet meg simán ráköltöd az 500ekm feletti példányra.  Nem melllékes hogy nem csak a motor futott 500 ezret hanem az egész autó sokkal elnyűttebb (ülés, futómű, szilentek, stb) 

Én  416 ezret tekertem bele új korától kezdve 12 év alatt egy suberb-be, amit a cégnél még most is használnak. Azért 300-ekm-nél sokkal jobb állapotú volt az autó mint ma, pedig gyári turbó, kuplung, kettőstömegű lendkerék van még benne mindig. Csak én használtam új korától. Ugyanúgy 6,7 l a vegyes használatú (autópálya/város) átlag fogy. mint új korában. Gyorsulással sincs gond. DE nem olyan fizikai állapotban szálltam ki belőle 4-500 km után mint régen. Ezt különösen azóta tudom/érzem amiióta egy ugyanilyen kategóriűjú 1 éves autót használok.  

Ui. 416-ezernél a motor csak poros, nincs olajfolyás, gázolajszag.

Előzmény: krisz krasz (53124)
krisz krasz Creative Commons License 2018.03.20 0 0 53124

sziasztok 2007 évégi superb vásárlása elöt álok néztem is egyet de tartok töle kicsit mert kicsit leharcolt a müanyagok belül de nem is ez a lényeg hanem hogy taxi volt és van benne 570000 km motorja csupa retek mint ha olaj sáros lenne mi a véleményetek  miket kell nézni enyi km után váltoja vaj kuplungja is sajnos motorjába nem látok bele sajnos nem ismerem ezt a tipust hogy mi a nyügjei x km után köszi a válaszokat

Sunny65 Creative Commons License 2018.03.20 0 0 53123

Én így jártam, nem szabad utángyártott műanyag cuccot venni, igaz ha jót akarsz akkor semmilyen utángyártott alkatrészt sem. Vannak azért jó minőségű alkatrészek, mindenkinek magának kell eldönteni, hogy miből milyet vesz.

A termosztátházzal jártam meg, pedig  nagyon odafigyelve tettem a helyére, nem is ez volt a gond. Méretpontatlanság és anyagminőség.

( Amúgy egy tetű konstrukció )

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=146415062&t=9116049

Előzmény: 1kabo1 (53120)
409 Creative Commons License 2018.03.20 0 0 53122

Ha csak álló motornál folyik, az legtöbbször vízpumpa.

 

"Megnézte szerelő,"

 

 

Nem elég nézni. Fel kel fújni 1.5bar-ra hideg motornál a hűtőrendszert. Az megmutatja hogy hol ereszt.

Előzmény: 1kabo1 (53120)
atos19881101 Creative Commons License 2018.03.19 0 0 53121

Milyen motor? PD? Ha igen, nézd meg hátul a fejen a műanyag csövet, nem e taknyos.

Előzmény: 1kabo1 (53120)
1kabo1 Creative Commons License 2018.03.19 0 0 53120

Sziasztok!

Skoda Superb I-el kapcsolatosan (2003-as évjárat) van valakinek tapasztalata elfolyó hűtővízről?
Megnézte szerelő, csöveknél semmi folyás, vízhőmérséklet érzékelőnél is rendben. Az alsó burkolaton sem látta a nyomát.
Pedig minden reggel ott a tócsa az autó alatt. Minden tippet szívesen veszek. Hátha valaki már tapasztalt ilyet..és tudja mihez érdemes nyúlni, mit érdemes nézni.
(u.i: az jutott eszembe hogy hengerfej tömítés okozhat ilyet?)

SzaporV Creative Commons License 2018.03.14 0 0 53119

Szia!

Köszönöm a válaszod! Akkor vissza állítom 0-ra az értékeket, mert nem riasztóval szerelt az autó.

Üdv.: Viktor 

Előzmény: Octi19 (53117)
vasad70 Creative Commons License 2018.03.12 0 0 53118

Sziasztok!

Megváltam szeretett Superbemtől 12 év, 416ekm után.

Garázssöprés:

Skoda Superb I-eshez Thule csomagtartó (761 acélrúd + 754 talpszett - 2 db kulccsal + 1257 kit)

Thule SquareBar 761
Thule Rapid System 754
Kit 1257

gyári dísztárcsa (össz. 3 db van)

napszemüveg tartó (kapaszkodó helyére szerelhető)

Ha fentiek közül érdekel valami, keress privátban.

Üdv.

 

Octi19 Creative Commons License 2018.03.12 0 0 53117

Én úgy tudom, hogy ez a funkció dudával nem megy. Csak akkor fog működni, ha van benne beépített gyári riasztó és annak a szirénájával fog működni. Zárásra egyet, nyitásra kettőt csippan az irányjelzőkkel egyszerre.

 

Nekem eddig két autómban volt gyári riasztó és mindkettőben működött is alapértelmezetten a zárásra, kicsit bele kellett nyúlni kábellel, hogy a nyitásra is legyen hang, de megoldható volt.

 

(persze lehet, hogy nem jól tudom...)

Előzmény: SzaporV (53116)
SzaporV Creative Commons License 2018.03.12 0 0 53116

Sziasztok!

Egy 2006-os Skoda Superb-en szeretném bekapcsolni azt a funkciót, hogy ha távirányítóval nyitom az autót akkor az irányjelzők villanásával egyidejűleg szóljon a duda is. 
Be is léptem a 046 Cent.Conv. modulba, azon belül adaptation-be. Meg is adtam mindkét csatornának amin az unlocklock horn található az 1-es értéket amivel be kellett volna kapcsolnia, de sajnos hiába 1 az érték, a duda nem szeretne megszólalni... Ha vissza lépek és kimenet tesztet végzek akkor működik minden ahogy kell, kivéve amikor a dudához érek. Itt egy nagyon halk relé kattanást hallok(ha jól hallok..) és nem szól a duda. Ha a kormányon megnyomom a dudát akkor szól minden gond nélkül. Mondták azt is, hogy ez a funkció csak akkor megy ha riasztó van az autóban. Gondoltam ide is írok hátha megerősíti vagy cáfolja valaki ezt a dolgot. :) 

Köszönöm!

Üdv.: Viktor

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!