A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Egy ekkora volumenű pótlásra még békeidőben sem lehet leakasztani a szögről annyi járművezetőt amennyi ideális lenne. Jelen esetben a BKV van legkevésbé távol attól, hogy ezt megoldja. Nem utolsó szempont (nekem), hogy a BKV-nál jellemzően gyakorlat teszi a csuklós sofőrt, míg máshol a tinta sem szárad meg a jogsiban, máris csuklóson találja magát a járművezető. Végülis, ha jön a maszek, azért az is lehet egy forgatókönyv, hogy hagyni megdőlni, mert a szögről ő sem fog leakasztani ennyi embert, hogy meg tudja csinálni.
Attól tartok az utasokat nem fogja érdekelni, hogy műszaki vagy pénzügyi okok miatt nem megy a járműveken a légkondicionáló berendezés, és szerintem ez teljesen jogos, ők csak azt érzékelik, hogy nem működik megfelelően.
Ilyenkor sajnos mindig arra kell gondolnom, hogy a nem műszaki okokat ugyan sokkal nehezebb kezelni (fegyelmivel), mégis muszáj.
Sokan meg voltak illetődve a nemrég kirúgott offtopik szolgáltató bünti-listája miatt. Miért? Érdekes, azokon a járműveken mindig ment a légkondi, amikor kellett.
Igen általánosan igaz, de hidd el, hogy nincs annyi ember, amennyivel meg lehetne csináltatni a pótlást, a jelenlegi kapacitás megtartásával. Max úgy, ha egy rakat vonalat átvesz egy másik alvállalkozó.
U-933-on speciel műszaki ok, a kondenzátor ventilátorokat jól lehetett hallani, ergo nincs gáz. A többit nem tudom, lehet, de azért csak nem az utasnak kéne rendet tartania.
MBK-620: klíma sz@r. De, úgy önmagában az egész kocsi is az... Kerepesin Vmax: 20km/h, aztán hirtelen felélénkült és a Keresztúrin már tudta az 50-et...
A valós, reális szorzó a forgalmi járműszám és az ahhoz szükséges állományi járművezető között egy a háromhoz.
Ha és amennyiben elogadjuk azt az amúgy helyes alapvetést, hogy a létszám-start aránynak 1:1,5, azaz -vagyis helyesebben forítva- a napi teljesítendő stratok számának a járművezetői szám a másfélszerese kell legyen.
Akarod mondani, hogy a legjobb 600 járművezetőjét.
Mivel 150 kocsi, naponta két műszak már 300 ember. de mivel max 20-22 napot dolgozhatnak ezt is megszorozzuk kettővel ami ugye 600. És akkor lehet menni szabadnapra, szabadságra, betegállományba és ha nem tetszik, el lehet menni. 😃
Ez amit írsz, ez nem BKV csak a BKV-ra jellemző, hanem egy országos jelenség. A BKV-nál még mindig van annyi járművezető, akikkel meg lehet csinálni ezt a pótlást. De honnan akasztana le ennyi embert egy újonnan belépő? Főleg metrópótlásra... ami a legszarabb járművezetői feladat.