Erre én is mindig rácsodálkozom, itt utazom hétközben a tiptop buszokkal (és tényleg mindegy hogy 2 hónapos vagy 20 éves) pénteken hazamegyek, Kelenföldnél felszállok a 7-es buszra és sírhatnékom támad....
A SZU kocsik közül az egyik azonnal, 86-ban kiment, és egy év múlva már vissza is jött Pécsre, a másikat pedig az Ikarus használta promóciós, illetve gyujtogatási célra (csodálom, hogy még nem jelent meg masturboy :-)), 90-ben állományba vették Tallinban, majd 2000-ben került át Lipeczkbe.
ZGS-196-tól 203-ig kapták a rendszámokat a 415.20-asok, de 197 és 198 nincs, én ebból arra következtetek, hogy lehet, hogy 8-at kíváántak venni, de valamiért a tényleges darabszám 6 lett.
Így van, az 1990-es SZU kocsi a 415.01, a 1995-ös ezek szerint a minszki, a 350 pedig Moszkvába ment. Ha a kazah busz a '89-es német, akkor a 415.06-os a magyar oszlopoban kell, hogy legyen. A német 415-ösökről írtam korábban (http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=87742500&t=9043237), az 1992-94-es kocsik vsz. jók, a 89-es nem, az altípusa, alvázszáma sem.
A román trolikbók (415.80) szerintem is 200+3 van.
Az új könyv szerint 14 német kocsi van, ha a protok közül csak a kazah busz van ebben az oszlopban, akkor az jó. CTC-230 és CTH-083 a magyar oszlopban szerepel, de az FPF-990 (csere a leégett 435 miatt) már a németben.
A 435-ösökkel kapcsolatban találtam még eltérést, én 262 magyar kocsiról tudok: BKV 186 (a trolikkal); Alba 6 (ebből 4 selejt); Gemenc 2; Kunság 1; MVK 21; Nógrád-Pécs-Tisza 5-5-5; Trans-Tour 1; Vasi 2; Volánbusz 26; VT-Transman 2.
Hmmm, ez jó kérdés. Hülyén hangzik, de elkézelhető, hogy a 90-es SZU kocsi a másik 415.01, ami most Lipeczkben van, a kazah busz meg a német sorban van 89-nél? A német protók meg a magyar sorban lennének?
Egyébként nem kóser a német szériakocsik darabszáma sem, a könyv szerint 12, mi pedig 14-et szedtünk össze. A román trolikból is egyel több van, 200+3 épült, nem?
Utoljára 2008.09.13.-án lett műszakiztatva! A Kunság Volán ZRT. tulajdonában volt egészen decemberig járta a város utcáit.
A Szeptemberi műszakiztatásra ki lett cserélve az egész futómű , rugók (vadonatúj alkatrészek)! Új olajkályha van benne, kitűnő akkumulátorok stb. A motorja kitűnő nem eszi az olajat, nagyon jól megtakarít!
Ugyanitt eladó vizes kályha keringető szivattyúval együtt jó állapotban 60e Ft.