Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kzkzkzkz Creative Commons License 2005.06.04 0 0 16672

Nem mindegyik fejegység képes a kormánynál lévő vezérlőket használni.

 

Két-három megoldás van:

A gyári rádiósmagnóhoz 6db-os cd-s mp3-as tárat kapcsolni, ami kábé 48eFt. Ekkor a kormányvezérlő használható:

http://www.pixmania.com/hu/hu/86463/art/vdo-dayton/chm-604-cd-mp3-valto.html

vagy

Találni olyan cd-s mp3-as lejátszót ami támogatja a kormányvezérlőt. Ez nehéz lesz...

vagy

Lemondani a kormányvezérlőről, ekkor bármi beépíthető. Pl szintén 50eFt-ért kapható CD/DVD-s! mp3 autórádió Fenner márka. Megjelenítőt is lehet csatlakoztatni hozzá, persze az plusz 30e, de ki akar vezetés közben dvd-t nézni??? Távirányítót adnak hozzá:

http://www.fenner.it/prodotti.asp?categoriaMenu=HIFI&language=UK&sender=lvlProdotti&codiceProdotto=AFDVD01&categoria=42&categoriaPadre=24

Előzmény: Tysolt (16668)
Tysolt Creative Commons License 2005.06.04 0 0 16671
Elsősorban nem az audio tuning a lényeg, hanem a meglévő mp3-as Kenwood fejegység hasznosítása.
Előzmény: tws1 (16670)
tws1 Creative Commons License 2005.06.03 0 0 16670
Isten hozott, Tysolt!

A thalian nincs olyan hangszigeteles, hogy barmifele audio tuningba megerje belevagni.
......................

Ma empirikus uton kitapasztaltam a 1.4 16v valtasi optimumokat. :)

Axiomak:

1. Motor fordulatszamot nem viszunk 5.500 fole (szetporog), mert meg jovo ilyenkor is jo lesz valamire a motor...., ugyanezen okbol nem megyunk hosszu tavon 160-nal tobbel (hoterheles).
2. Magasabb fordulaton hangosabb a motor.

Szubjektiv optimumok:

120-tol folfele, 5-ben elozok, nem kapcsolok vissza.
120 alatt visszakapcsolok 4-be es elozok 4-ben amig 140-150-et el nem erem, utanna 5-s.
80 alatt visszakapcoslok 3-sba azutan 110-nel felteszem 4-be.
50 alatt visszateszem 2-be, max 80-nal felteszem 3-ba.

megfigyelesem szerint:
1. az auto 3.500-5.000 fordulat kozott huz a legjobban, 3000 alatt nincs ereje, 5000 felett meg mar tul zajos.
2. a normal orszaguti hasznalati tartomanyban (80-120) 4-ben erdemes elozni. Mert 3-ban nagyon zajos, 5-ben meg nem megy.

tesztfogyasztas: kb. 9.5
v__tibor Creative Commons License 2005.06.03 0 0 16669
Re mail ...
Előzmény: Anonymus23 (16667)
Tysolt Creative Commons License 2005.06.03 0 0 16668

 

Újoncként Üdvözlök mindekit!

 

Ma egy hete vettem át életem első Renault Thalia-ját.  1.5 dci (80Le) Status.

Ma tankoltam első alkalommal. A fogyasztásom 4.71 liter/100 Km volt. :))

 

Segítséget kérek. Ki tudja, hogy mi módon lehet a gyári rádió-magnót Kenwood fejegységre kicserélni, hogy a kormányvezérlőt továbbra is használni tudjam. Lehetséges ez?

 

Köszönöm

 

Anonymus23 Creative Commons License 2005.06.03 0 0 16667

Köszi!

Mél ment.

Ha véletlenül mindkettő megérkezne, akkor megőrzöm, és ha kell valakinek díjmentesen elküldöm a másik szettet!

Előzmény: v__tibor (16666)
v__tibor Creative Commons License 2005.06.03 0 0 16666

Küldeni tudok, de csak holnap reggel tudom feladni ...

Küld el a címed a free-címemre mégegyszer (a biztonság kedvéért)!

Előzmény: Anonymus23 (16665)
Anonymus23 Creative Commons License 2005.06.03 0 0 16665

v__tibor!

 

Ma sem jött meg a cucc, a fene essen a Postába!

 

Egy kérdésem volna:

Tudsz-e küldeni másik csatlakozókat, vagy keccsoljak azzal ami van?

Sürgősen kellene a válasz, mert aszerint indulok neki a mai délutánnak illetve a holnapnak...

 

Előre is köszönöm!

Előzmény: v__tibor (16663)
kzkzkzkz Creative Commons License 2005.06.03 0 0 16664
Hát igen, ez egy Subaru Impreza WRC görbéje, ott már nem csodálom, hogy ilyen :-)
Előzmény: v__tibor (16663)
v__tibor Creative Commons License 2005.06.03 0 0 16663
Szerintem ez a kerék szélén ébredő vonóerő a sebesség függvényében az egyes fokozatokban, ez szinte ideális (egy adott sebességen mondjuk 100, szinte ugyanakkora vonóerő van különböző fokozatokban).
Előzmény: v__tibor (16660)
kzkzkzkz Creative Commons License 2005.06.03 0 0 16662
és úgy tűnik a vonalak a nyomatékok.
kzkzkzkz Creative Commons License 2005.06.03 0 0 16661

Szerintem elmagyarították. Nekem angol a játék.

Az x elvileg a sebesség az y a fordszám...

Előzmény: v__tibor (16660)
v__tibor Creative Commons License 2005.06.03 0 0 16660
Érdekesek ezek a tengely feliratok ...
Előzmény: kzkzkzkz (16657)
kzkzkzkz Creative Commons License 2005.06.03 0 0 16659

MOndtam én ilyet????? Persze jó lenne :-))))

 

Azt se mondtam, hogy mindig 6500-ig pörgetem és ott váltok. Kipróbáltam, ennyi.

Mostanában a városban még szinte a 2500-at se éri el a mutató, már váltok. Nem is tudtam, hogy lehet így is menni :-))))))))))) 50 alatt már 5-be rakom épp. A vezetési stíluson elég sok múlik fogyasztás szempontjából. Olyan 8,4-re saccolom most a BP-i átlagot, de majd tankoláskor kiderül..

Előzmény: mzdude (16654)
v__tibor Creative Commons License 2005.06.03 0 0 16658

:-)))

 

Posta: A jó ....

:-(((

Előzmény: Anonymus23 (16656)
kzkzkzkz Creative Commons License 2005.06.03 0 0 16657

Itt a grafikon a játékból:

 

Előzmény: kovlui (16639)
Anonymus23 Creative Commons License 2005.06.03 0 0 16656

Miért?

Van már olyan "szervíz" is! LOL

 

Postatémában semmi jóhír, még mindig nem jött meg. Ha tws1-nek megjött mindkettő, és nekem ma sem jön meg, akkor asszem annak a küldeménynek lőttek.

:(((

Előzmény: v__tibor (16655)
v__tibor Creative Commons License 2005.06.03 0 0 16655

nemed = neked

 

... úgy egy kicsit bizarr lenne :-)))

Előzmény: v__tibor (16653)
mzdude Creative Commons License 2005.06.03 0 0 16654
Persze, a Forma-1-es Renault motor is gyönyörűen muzsikál 18000-es fordulatszámon. Kérdés, hogy meddig. :-)

Most komolyan, mit akarsz? Szárnyakat szerelsz a kocsidra, nekifutsz az M5-ösön és felszállsz? :))
Előzmény: kzkzkzkz (16650)
v__tibor Creative Commons License 2005.06.03 0 0 16653

Azért van 6000-ig, mert eddig van értékelhető adat az általad is belinkelt diagramokon ...

 

A felpiszkálást csak elvi megoldásként jeleztem, de gondolom, hogy egy komolyabb tuningnál a jelleggörbe is megváltozik ...

A szervizben biztos, hogy nem fogják nemed átállítani ...

Előzmény: kzkzkzkz (16650)
bezsi1 Creative Commons License 2005.06.03 0 0 16652

Ezt a szituáció adja. Ha úgy látod, hogy elég sok hely van az előzéshez, akkor nyugodtan nekimehetsz 5-ben is. Elég rugalmas. Én olyan 110-es tempónál már csak akkor előzök 5-ben ha van rendesen távolság, de néha visszakapcsolok 4-be.  Viszont egy gyors kiugráshoz 100-as tempónál elkel a 3.

Előzmény: fezso (16651)
fezso Creative Commons License 2005.06.03 0 0 16651
ha jól vontam le a magam laikus tanulságát: ha 100-120-ig akarok előzni, érdemes visszatenni 4-be (és nem árt a motornak), mert ott jobban fog gyorsulni, tehát biztonságosabban tudok előzni?
kzkzkzkz Creative Commons License 2005.06.03 0 0 16650

Miért csak 6000-ig van az ábra?

 

>>Ebből is látszik, hogy ha följebb piszkálják a benzineseknél a max fordulatot, talán lesz metszéspont (1.4 16v).

Feljebb lehet piszkálni? Gondolom a computer vezérli. Ezt akár átállíthatják a szervizben?

Előzmény: v__tibor (16635)
v__tibor Creative Commons License 2005.06.03 0 0 16649

És hogy teljes legyen a "káosz" ... :-)

 

- a három Thalia görbe egy diagramba rajzolva (az Y-tengelyen csak viszonyításhoz vannak a számok)

 

Előzmény: v__tibor (16638)
bezsi1 Creative Commons License 2005.06.03 0 0 16648

Hát sajnos ott, pedig szerintem bírná a motor is, de gondoltak rá, hogy ne pörgesse szét az ember :))!

 

Előzmény: kzkzkzkz (16645)
kovlui Creative Commons License 2005.06.03 0 0 16647
Igen, láttam. GYÖNYÖRŰ! :-)
Előzmény: v__tibor (16641)
v__tibor Creative Commons License 2005.06.03 0 0 16646
Az 1.4 8v az köztes minimumos nyomatékgörbéje miatt bizonyos pillanatnyi sebességeken tud egy kis meglepetést okozni (van egy ilyen céges nálunk). Pl 80-nál 5.-ben lefelé megy a görbe majd gyorsulva felfele, míg 4.-ben 80-nál még felfele halad. Tehát először úgy érzi az ember, hogy 4.-ben és 5.-ben 80-nál gázadáskor szinte ugyanúgy gyorsulna, de 5.-ben akkor egy picit mintha "megtorpanna" ...
Előzmény: kzkzkzkz (16643)
kzkzkzkz Creative Commons License 2005.06.03 0 0 16645

Az 1.4 8v 6000-nél szabályoz le??? Mert a 16v-s 6500-nál.

Előzmény: bezsi1 (16642)
kzkzkzkz Creative Commons License 2005.06.03 0 0 16644

Nem cikk, egy másik fórumon (www.hwsw.hu) tárgyaltuk ki a témát egy szimulátor "játékkal" kapcsolatban.

A görbe a játékban van a kocsi beállításainál. A játék a Richard Burns Rally nevet viseli. Igazából már nem nevezném játéknak, ez már komoly szimulátor, nem amolyan Colin McRae Rally féle...

Előzmény: kovlui (16639)
kzkzkzkz Creative Commons License 2005.06.03 0 0 16643

Szerintem ha a váltóáttétel ugyanaz, akkor a 1,4 8v-nél is vissza lehet 100-nál 3-ba tenni, csak nem úgy fog viselkedni, mint a 16v-s, de a fordulatszám ugyanaz lesz.

 

De különben egyszerű: egyszer kipróbálod, hogy az egyes sebességi fokozatokban, hol szabályoz le a motor, és akkor következő tudni fogod, hogy hányasba érdemes visszakapcsolni.

Előzmény: fezso (16637)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!