Találni olyan cd-s mp3-as lejátszót ami támogatja a kormányvezérlőt. Ez nehéz lesz...
vagy
Lemondani a kormányvezérlőről, ekkor bármi beépíthető. Pl szintén 50eFt-ért kapható CD/DVD-s! mp3 autórádió Fenner márka. Megjelenítőt is lehet csatlakoztatni hozzá, persze az plusz 30e, de ki akar vezetés közben dvd-t nézni??? Távirányítót adnak hozzá:
A thalian nincs olyan hangszigeteles, hogy barmifele audio tuningba megerje belevagni. ......................
Ma empirikus uton kitapasztaltam a 1.4 16v valtasi optimumokat. :)
Axiomak:
1. Motor fordulatszamot nem viszunk 5.500 fole (szetporog), mert meg jovo ilyenkor is jo lesz valamire a motor...., ugyanezen okbol nem megyunk hosszu tavon 160-nal tobbel (hoterheles). 2. Magasabb fordulaton hangosabb a motor.
Szubjektiv optimumok:
120-tol folfele, 5-ben elozok, nem kapcsolok vissza. 120 alatt visszakapcsolok 4-be es elozok 4-ben amig 140-150-et el nem erem, utanna 5-s. 80 alatt visszakapcoslok 3-sba azutan 110-nel felteszem 4-be. 50 alatt visszateszem 2-be, max 80-nal felteszem 3-ba.
megfigyelesem szerint: 1. az auto 3.500-5.000 fordulat kozott huz a legjobban, 3000 alatt nincs ereje, 5000 felett meg mar tul zajos. 2. a normal orszaguti hasznalati tartomanyban (80-120) 4-ben erdemes elozni. Mert 3-ban nagyon zajos, 5-ben meg nem megy.
Ma egy hete vettem át életem első Renault Thalia-ját. 1.5 dci (80Le) Status.
Ma tankoltam első alkalommal. A fogyasztásom 4.71 liter/100 Km volt. :))
Segítséget kérek. Ki tudja, hogy mi módon lehet a gyári rádió-magnót Kenwood fejegységre kicserélni, hogy a kormányvezérlőt továbbra is használni tudjam. Lehetséges ez?
Szerintem ez a kerék szélén ébredő vonóerő a sebesség függvényében az egyes fokozatokban, ez szinte ideális (egy adott sebességen mondjuk 100, szinte ugyanakkora vonóerő van különböző fokozatokban).
Azt se mondtam, hogy mindig 6500-ig pörgetem és ott váltok. Kipróbáltam, ennyi.
Mostanában a városban még szinte a 2500-at se éri el a mutató, már váltok. Nem is tudtam, hogy lehet így is menni :-))))))))))) 50 alatt már 5-be rakom épp. A vezetési stíluson elég sok múlik fogyasztás szempontjából. Olyan 8,4-re saccolom most a BP-i átlagot, de majd tankoláskor kiderül..
Ezt a szituáció adja. Ha úgy látod, hogy elég sok hely van az előzéshez, akkor nyugodtan nekimehetsz 5-ben is. Elég rugalmas. Én olyan 110-es tempónál már csak akkor előzök 5-ben ha van rendesen távolság, de néha visszakapcsolok 4-be. Viszont egy gyors kiugráshoz 100-as tempónál elkel a 3.
ha jól vontam le a magam laikus tanulságát: ha 100-120-ig akarok előzni, érdemes visszatenni 4-be (és nem árt a motornak), mert ott jobban fog gyorsulni, tehát biztonságosabban tudok előzni?
Az 1.4 8v az köztes minimumos nyomatékgörbéje miatt bizonyos pillanatnyi sebességeken tud egy kis meglepetést okozni (van egy ilyen céges nálunk). Pl 80-nál 5.-ben lefelé megy a görbe majd gyorsulva felfele, míg 4.-ben 80-nál még felfele halad. Tehát először úgy érzi az ember, hogy 4.-ben és 5.-ben 80-nál gázadáskor szinte ugyanúgy gyorsulna, de 5.-ben akkor egy picit mintha "megtorpanna" ...
Nem cikk, egy másik fórumon (www.hwsw.hu) tárgyaltuk ki a témát egy szimulátor "játékkal" kapcsolatban.
A görbe a játékban van a kocsi beállításainál. A játék a Richard Burns Rally nevet viseli. Igazából már nem nevezném játéknak, ez már komoly szimulátor, nem amolyan Colin McRae Rally féle...
Szerintem ha a váltóáttétel ugyanaz, akkor a 1,4 8v-nél is vissza lehet 100-nál 3-ba tenni, csak nem úgy fog viselkedni, mint a 16v-s, de a fordulatszám ugyanaz lesz.
De különben egyszerű: egyszer kipróbálod, hogy az egyes sebességi fokozatokban, hol szabályoz le a motor, és akkor következő tudni fogod, hogy hányasba érdemes visszakapcsolni.