Van egy 2014-es, automata váltós, benzines Toyota Corollám, aminek az első része (motortér) felől 110 és 130 km/h között, de főleg 120-nál hangos és ütemes rezonálás hallható. 130 felett is lehet hallani, de akkor sokkal halkabb.
Ugyanez a hang hallatszik, mikor ezen a sebességen (110 felett) elengedjük a gázpedált, csak akkor hangosabb. Néha úgy veszem észre, mintha a rezonálással együtt a gázpedál is megremegne.
Valakinek nincs esetleg ötlete, hogy mitől rezonálhat?
Esetleg volt már valakinek hasonló problémája?
A szervizben semmit nem mondanak, nem tudják mi lehet a gond.
Az autót egyébként használtan vettem, így nem tudom, hogy már újkorában is megvolt-e ez a hiba.
Már attól tartok, hogy esetleg valami nagyobb gond van.
Amennyire felsejlik olajosbödönyök kiöntögetéséből amibe néha esővíz is kerül: idővel különválik. Csakhogy leginkább 3 részre bomlik szét: az alján kiül a főzeléksűrű fekete takony, középen lesz a barnás vízszerű takony, tetején pedig az olajszerű takony.
Esélyesen jobban jársz ha a bontóstól kérsz használt olajat.
Miért ne tudná? Felteszi egy fazékban a tűzhelyre és 2-3napig főzi 120-130°C-on. Mondjuk utána 3-4hónapig nem fog senki sem bemenni a lakásba öklendezés nélkül...... :DD (ja, hogy a beleölt energia többe lesz minta a haszna, az már mellékes)
Fogj 1 liter motorolajat, és 1 dl vizet. Mérd meg pontosan mindkettő tömegét. Ha lehet gramm pontosan. Öntsd össze, válaszd szét, majd mérd meg mindkettőt ismét.
Kifejtenéd bővebben, mert érdekelne az is, hogy te miért dobnád ki a nulla futásteljesítményű 9000Ft-os motorolajat?
-Sajnálnád rá az időt?
-Nem lehet szétválasztani?
-Nem lesz jó a kenőhatása?
Én úgy gondolom, hogy ha sikerül a víztől különválasztani, akkor azzal visszaáll az eredeti állapota az olajnak, nem gondolom, hogy kémiai reakció is zajlana köztük.
Motor váltó kivételes javítást ismerem, több darab A Class van az ismerettségi körben, emiatt 2001 utániakat nézek.
Sajna a tipus nem vita témája, az öreg 67 éves oda van a dereka, műtötték is, valami magasabb autó kell neki, mert a ki és beszálás így kevésbé szar, ezzel nem tudok vitatkozni, bár én is sokkal jobban szeretném, ha a régi GIII-asával járna, de ez van :-(
A pénzügyi keret is adott (ez sem rajtam múlik), abba ezek férnek bele, de legalább nem megy sokat a fater műszakitól-műszakiig 5000-6000 km.
A kérdésem jelenleg leginkább a félautomata váltóra vonatkozik, az ami teljesen ismeretlen számomra.
Urakok, bajban vagyok. Illetve inkább döntésképtelen.
Alfa 155 2.5 V6 1991.
Szembejött velem a neten ma rohadt olcsón gyári új hajtókar. Viszont nekem meg van 3 darab motorom, és csak egyre van szükségem :P. Érdemes megvennem ezeket a karokat ha mindegyik motor ép? Ha nem kapnak ütést akkor tönkre tud menni bármi egy hajtókaron? Mondjuk dugattyúcsapszegnél? Alul a csapágy meg felül a persely tudom, hogy cserélhető szóval az nem döntési pont, de innentől fogva érdemes egyáltalán hajtókart venni?
Ja, a mérleg másik nyelve: Úgy 5000 forint darabja.