Ebben nagy igazság van hiszen a Citadella is megáll,tudom az csak gyorsvonat,de sajnos igazán már nincs jelentősége hogy melyik vonatot minek nevezzük megállás szempontjából!
Az olasz irányt kinyírták (Venezia), de Ljubljana, Koper vagy Maribor fontos célpontok. A buszos átszállás során pontosan meg tudtam figyelni a Citadella és más vonatok utasszámait. Van benne növekedési potenciál lehetne jobban csinálni a nemzetközit.
Busz kérdés egy érdekes dolog,Szombathelyröl is volt napi 1 pár busz plussz vasárnap egy "diákjárat"(Sárvárról kellett egy rásegitő is) Budapestre és mégis megszüntették hogy ha van vonat akkor ne menjen busz is! Van még jobb példa is Győrböl óránként volt busz Budapestre jó kihasználtsággal és azok is megszüntek a fent emlitett ok miatt!Zalaegerszeg egy érdekes hely,ugye vannak a maszek buszok,és most jön a lényeg hogy honnan indulnak a vasútállomástól 50 méterre!!
"A vasút 1896 tól volt ott, az a magánbusz meg a rendszerváltás után kb 1991 től, és nem törvényszerű, hogy Zalaegerszeg vá., Bp Déli pu között a vasútra 1:1 ben ráindítva legyen magánbusz."
Ha ezáltal is elkerülhető, hogy sokszor annyiba kerülő sehol nem megállós, alacsony utasforgalmú kirakatvonatokat kelljen indítani, akkor nem biztos, hogy baj, ha van konkurencia.
"Tudod nem a bicajszállítóban állva kellene szállítani a kedves nemzetközi utasokat mint az ISTRIA-n amikor Győrön át közlekedett..."
Ne haragudj, hogy megkérdezem, de te tényleg most komolyan azt akarod mondani, hogy alapjáraton _ezért_ nincs Szlovénia felé vasúti utas, de egyébként borzasztóan sok lenne, amiért csili-vili nemzetközi vonatokat kellene indítani?
Ráhordás nem árt, mert aki most Lentiből jön be, az busszal teszi, mert ahhoz van csatlakozása, ha a vonathoz lenne, akkor azzal jönne be. Arra talán még többen is vannak, mint Zalalövő felé.
A vasút 1896 tól volt ott, az a magánbusz meg a rendszerváltás után kb 1991 től, és nem törvényszerű, hogy Zalaegerszeg vá., Bp Déli pu között a vasútra 1:1 ben ráindítva legyen magánbusz.
Ha meg ennyire nem tudnak utast szerezni,
Tudod nem a bicajszállítóban állva kellene szállítani a kedves nemzetközi utasokat mint az ISTRIA-n amikor Győrön át közlekedett...
A magánbuszos cég eleve ott is volt... A vonalat meg átépítették és sokkal több budapesti vonat van, versenyképesebb menetidővel, mint jó néhány évvel korábban. Valóban azt hiszed, hogyha Lenti és Őrihódos felől lenne csatlakozása a vonatnak, akkor hirtelen sokkal többen lennének rajta? A "nemzetközi" jelleg a személyszállításban arra elég, hogy tessék lássék alapon néhány nemzetközi vonat közlekedjen gyökkettő utassal. Ha meg ennyire nem tudnak utast szerezni, lehet nem kéne erőltetni a kirakatvonatokat.
(Ezen felül vannak a pénteki, vasárnapi mentesítők amik nem mindennap közlekednek)
Tény, hogy Hévíz is érintve van, de azt nem lenne kötelező Zalaegerszegről indítani.
Az elsorvasztott vasút a mostani menetrenddel életképtelen.
A másik kérdés, hogy korridor meg teherforgalom a 25 ösön.
Jelenleg a veszprémi meg talán egy Szlovén vágányzár stb miatt meg más okok miatt is képesek használni teherforgalomra a Kelenföld-Székesfehérvár-Balatonszentgyörgy-Nagykanizsa-Murakeresztúr-Gyékényes útvonalat is, gyékényesi kilépéssel igaz ehhez a HZ területén is át kell haladni Koper felé menet.
Az 1-10-25 a 1-8-16-20-25, a 30-20-25 kombinációk is élnek amúgy Pl.:
Na ja, sajnos nem jönnek rá a droidok, hogy az utasok egy része átszálló utas, és nem Egerszegen lakik. Nem beszélve arról, hogy a városnak csak a fele van jó összeköttetésben a vasúttal. Bár ennek földrajzi okai is vannak, de ennek ellenére lehetne jobb is a ráhordás rendszere.
Sajnos Zalaegerszegen a két csatlakozó irányt kinyírták, a Zalaegerszeg-Lenti-Rédics meg a Zalaegerszeg-Zalalövő-Őriszentpéter-Bajánsenye-(Hodos) irányt, ugyanis ezekbe az irányokba a 2012.04.15.i ritkítás előtt volt átszálló!!!
A másik dolog én a nemzetközi Budapest-Székesfehérvár-Veszprém-Ajka-Zalaegerszeg-Zalalövő-Őriszentpéter-Hodos-Muraszombat-Ljubljana-(Koper) irányban látnék fantáziát. A mostani kínálat nem igazán utascsalogató....
Anno a Dráva meg a Göcsej illetve a Venezia járt ezeken az útvonalakon.
A Zalabér-Batyk megállásnak utoljára a 24 es Zalabér-Batyk-Zalaszentgrót vonal működésekor volt igazán értelme....
Ez az 1 kocsis ZEG-i Intercity most komoly?? Ennyire nincs utas vagy ilyen szar időben jár a vonat?
Jaj már. Carpy óta tudjuk, hogy Zalaegerszegre csak a megszállottak utaznak vonattal. Na most, egy Zalaegerszegre vonatozó megszállottnak nem kell hogy problémát okozzon, ha a vonat nem áll meg Várpalotán, de megáll Zalabér-Batykon és Ukkon (vagyis az olvasó saját megfigyelése szerint is csak eggyel több helyen, mint korábban). Az sem kell hogy problémát okozzon, hogy ha 17:30 helyett 19:30-kor szeretne indulni Budapestről ("tavaly még két órával később közlekedett"), akkor be kell érje egy 19:05-ös indulással, 2 átszállással és 4:09-es menettartammal.
Hogy öszinték legyünk ezen nincs semmi meglepö,a műszaki állapotukat figyelembe véve! Tegnap a 917-en sem volt első osztályú kocsi,Keletibe ki kellett találni nekik valamit,mert este ez a szerelvény a Rába,és van egy olyan utasítás hogy a 317-318-ra mindenképpen kell első osztályú kocsi,ha a többire nem is jut!Egyébként a 002-es kocsiról nem tudsz valamit,hogy mire jutottak vele kapcsolatban?