"Akkor most ha bemegyek egy boltba és csövet meg rendes kábelt kellene vennem, amit a földbe ások le, milyet vegyek? Egy szivattyúhoz (200W-ot mérek vele) kell egy strang és egy fűnyíró aljzathoz egy másik. Mi a pontos szakmegnevezése a csőnek és a kábelnek? Tegyem KPE-be? Lehet valahogy szigetelni a csővégeket?"
Ha még nem késő az ötletem, a kábelt teljesen kikötött állapotban meg lehetne vizsgálni szigetelés vizsgálóval ( meggerrel), ha van erre lehetőséged.
"Kint -20 bent 22 azaz 42c ebből kell arányitani az egy c őmérsékletesést."
Amikor odakint +12 van, abból is lehet arányítani az egy fok hőmérséklet esést.
És szerinted melyikből van többször egy fűtési szezon alatt, a -20 fokból vagy a +10 fokból?
És ha valakik már százszor megmérték a fűtési szezon minden óráját és kiszámolták ennek a sokéves átlagát, akkor nem egyszerűbb ezzel az átlaggal számolni egyszer, mint a fűtési szezon mind a 4800 órájának külső-belső arányítását külön-külön elvégezni és ezek eredményét a végén átlagolni?
Az se annyi, mert nem a 17-et kell viszonyítani a 16-hoz, hanem fordítva, de ha megemeli a benti hőmérsékletet, akkor más jön ki egy fok csökkentésre. Nem nagy a differencia, de van.
Gyanítom, ez normális dolog, esetleg nálad is így van, és mint ahogy a radiátoraid sem egyformán üzemelnek, az X db beltérid sem egy körön lesz, egy vízhozammal, és egy ventillátor sebességgel, tehát kell torlasztó szelep, meg némi elektronika beltérinként, hőfokszabályzó gyanánt.
De biztos megint hülye vagyok hozzá, és egyszerre áthajtod a vizet, és minden frankó
"olyanokat lehet átverni, akik elhiszik hogy 1fok 6%-ot jelent"
Egy kis fizika: a fűtés nem más, mint a külvilágnál melegebbre fűtött belsejű épület épület hőveszteségének kompenzálása.
Tehát a fűtés mértéke mindig arányos a beltér és a külvilág aktuális hőmérséklet különbségével: amikor nulla a hőmérséklet különbség, akkor nulla a fűtésigény, de az év leghidegebb óráiban (kint -15 fok) pl 35-37 fokos a külső-belső hőmérséklet különbség.
Magyarországon a fűtési szezon átlaghőmérséklete +5 fok, tehát ha a lakásban a termosztátot 22 fok helyett 21 fokra állítod, azzal a lakásod átlagos külső-belső hőmérséklet különbségét 17 fokról 16 fokra változtattad, tehát az éves fűtésköltségedet 6,25 százalékkal csökkentetted.
"egy időpillanatban" igen, de szerencsére kWh-ban mérnek, és havonta számláznak, vagy MJ-ban, és így az időpillanattal olyanokat lehet átverni, akik elhiszik hogy 1fok 6%-ot jelent, és akkor ha 25 fok helyett 5fokra fűtök -20fokban, akkor 20*6%=120% tehát nekem fizet a szolgáltató.
Nem ezt írtam. Azt írtam, hogy a hőn tartáshoz egy időpillanatban kevesebb energiára van szükség, mint a melegítéshez, vagy fűtéshez. Ergo az átáramoltatott víz mennyisége is csökkenthető. Minden tudományos magyarázat nélkül: A csapból is az folyik, hogy jól hőszigetelt lakás esetén kevesebb energia kell a hőn tartáshoz mint az ismételt felfűtéshez. Persze ezt is csak a csúnya szolgáltatók terjesztik, hogy több gázt vagy villamos energiát használj. :)
Tehát ha a szobát 4 órán át 1kw hőterhelés éri, ami miatt 4 óra alatt 2 fokkal melegszik fel, akkor ezután 2 fokkal lehűteni drágább mint 4 órán át szinten tartani?
"Csak ha összeadom a nyelőkút költségeit, a kert felásását, a két cső lakásba vezetését, stb stb stb akkor kiderül, hogy egy egész pofás klíma kijön az árból."
Ami ugyanannyi hűtéshez 2-10-szer annyi energiát fog fogyasztani.
"egy jó inverteres mikor alapon megy, hőn tart, fogyaszt kb 180W-ot,"
Pajaci kútklímája sacc/kb 5 kilowattot fog tudni hűtésben, tehát olyan klímát állíts vele szemben, amelyik ugyanennyit hűt a legnagyobb hőségben (miközben 1200 wattot fogyazt és nem 180-at).
És mennyibe is kerül egy 5 kW hűtőteljesítményű, három beltéri egységes klíma szereléssel?
"Gondolom a bal oldali a normál hagyományos kapcsoló rajza."
Igen. Az az a kapcsoló, ami marad a helyén, a másik kapcsoló helyébe kell betenned ezt a dimmert.
De még mindig nem árultad el,, hogy milyen fajta (és hány wattos!!!) izzód van mert a dimmerek is válogatósak ám. Olvasd el a dimmer részletes leírását, mert valószínűleg lesz egy MINIMÁLIS wattszámú lámpa, ami alatt nem működik.
hát nem tudom, hogy milyen a hőszigetelésed, esetleg A+ ház vagy felette elég lehet 75nm-re
nekünk határeset a 2,5kW, egy légtér a nappali-konyha-előtér az közel 40nm, néha már felment max teljesítményre 5-10 percekre, majd vissza 50-70%-ra.
Épp elég, de egy 3,5-es kisebb légárammal bírná ugyanezt.
És ez a nem mindegy.
ha nekem 4fokos hőcserélővel mondjuk 150m3/h légárammal hűt 25 fokra, akkor ugyanez a hőcserélő 13-14 fokos felülettel mekkora légárammal éri el ezt? vagy hány darab ugyanilyen hőcserélő esetén elég a 150m3/h légáram?
Feleslegesen töröd magad. Nem fogod tudni meggyőzni még akkor sem, ha esetlen fejben elfogadja az érvelésed. Emlékeim szerint nincs egyetlen téma sem ebben a topikban ahol ez megtörtént volna.