Nem tudom, hol nézted, de a Kisalföld eddg 13 395/E95-öt vágott ki, amik 2 kivételével mind '93-94-es gyártásúak voltak, a két kivételből meg az egyik kiégett, a másik meg balesetes. A helyis selejtekről meg csak anyit, hogy a legutolsó menetrendváltáskor feleslegessé váltak, és mivel ezek voltak a legöregebbek/legdrágább üzeműek, logikusan nekik kellett menni. A proto E99-nek meg sajnos akkora váztörése volt, hogy nem érte meg megcsinálni, eredeileg csak műszakira állt le, ráadásul munkája sem nagyon lenne már.
Végén még nálunk kötnek ki majd.. Ennyi erővel a régi Mercedes-eket is selejtezhetnék már. Jó nagy hülyeség volt őket felújítani pár éve.. Helyettük lehetett volna venni fiatalabb kocsikat inkább..
Most néztem ezen a győri buszos honlapon, azért a Kisalfold Volán is érdekes selejtezéseket csinál. A friss selejtek listája tele van E95-ösökkel, és ezek nem öreg 395-ösök, hanem 1998-nál újabb faceliftes, kereksárvédőíves típusok. Ezen kívül Rába contactok, 6 db EVL-es rendszámú 415 ös, E94-esek vannak a listán. Plusz az emeletes Ikarus E99 is.
Én azt nem értem, mi ez az hirtelen jött öregbusz felújítósdi játék. Az rendben, hogy szépen néz ki ez is, meg a MHZ-s 415-ös is, de ezek akkor is 20 éves gépek, a bontóban lenne a helyük. Ezeknél fiatalabb 395-ösök is ki lettek ebrudalva innen, mentek más Volánokhoz, vagy mentek a levesbe.
Van 2 új frissen felújított busz szerintem. Egyik egy 415-ös (kanizsai üzem táblával), másik egy 256-os. 29.-én délelőtt húztak Balaton felé autópályán. Szép friss fényezésnek tűntek, azért gondolom, hogy felújított. LYM-227-ről nem csak a egy dísztárcsa hiányzik, ma találkoztam vele Szegeden.
Megnéztem én is és szerintem adatbázis hiba. Amióta eszemet tudom a 1587/1 járatot a Pannon közlekedteti és szinte állandóan ugyan az a sofőr van rajta. Találtam egy másik buszt 1665/2 amit már valószínűleg a Zala közlekedtet. De most látom a Szigetvári induló ellenére kiadta ezt az ott nem is közeledő járatot. Illetve ennek a lemenő párját sem találtam. Tehát a netes menetrend sokat téveszt!
Tud valaki valamit arról, hogy a Zalának valóban van Szigetvár-Hévíz járata, ahogy az a menetrendek.hu-n kiadja találatnak most hétvégére mindennaposként a régi Pannon-os járat helyén, vagy ez csak valami szokásos adatbázis hiba?
Sziasztok! Van valakinek infója arról, hogy idén lesz-e egyáltalán valami a Zalaegerszegre tervezett GPS alapú utastájékoztató rendszerből? Tavaly májusban idén nyárra harangozták be a telepítést, de eddig semmi nyoma annak hogy bármi is történne ez ügyben.
MSB-490-ről továbbra sem kerültek le az irredenta matricák.
Érdemes belegondolni, hogy nemzetközi különjáratokhoz használt buszról van szó, ezzel a cég a nem Schengeni tag szomszédos országokba átlépve felesleges határőri vegzálás veszélyének teszi ki a fizető ügyfeleit.
Ráadásul itt ez egy ÁLLAMI közszolgáltató cég arculatának része (még akkor is, ha innen nézve nyilvánvalóan a sofőr magánakciója), így ebből akár még diplomáciai ügy is lehet...
Az emberek többsége természetesnek tartja, hogy nyári péntek estéken sokan utaznak le Budapestről Keszthelyre, konkrétan többen, mint iskolaidőben - kár, hogy a Zala Volán forgalmi dolgozóit ez évről-évre meglepi, és a tanév első heteit és hosszú hétvégéket leszámítva nagyrészt bőven feleslegesen felküldött 1188/2101 járatot éppen a nyári szünetre állítják le, mikor megnő az utasszám.
De még költséges rásegítőzés nélkül is meg lehetne oldani, hogy ne maradjanak le keszthelyi utasok az utolsó járatról - elég lenne annyi, hogy ne engedjék fel a 1188-as járatokra azokat, akik a nyáron kisebb forgalmú 1185 által lefedett megállókban szállnak le.
Jó lenne erre odafigyelni, mert tegnap mindkét 1188-as kocsiról voltak leszállók Balatonszentgyörgyön, amik így "túlcsordultak", miközben a zalalövői járat dupla szabad helyekkel hagyta el Budapestet. :(
Az útvonala közel ideális - végre sikerült megtörni a dogmát, miszerint a vasútállomás a "kályha", ezzel a helyi utasoknak olan szolgáltatást kínálni, amivel a város keleti és nyugati fele közt nincs átjárás... a kis távolságok miatt pedig itt lenne egyedül értelme buszra szállni. Ami a 2-es helyijárattal le van fedve, az nagyrészt gyalog bejárható.
Kár, hogy nem rendes helyi járat, pedig valószínűleg lenne utasigény a nyugati laktelepekről a Tapolcai útra (pl. kórház), amit a vasútállomás-centrikusság miatt nem képes ellátni.
Az útvonal még jobb lenne, ha a Bercsényi helyett minimális kerülővel a lakótelpet érintve a Fodor utcán menne - ehhez az infrastruktúra már megvan - illetve a Zsidi úti körforgalom helyett a Schwarz lakótelep felé kanyarodna (kilométerben ugyanaz, a Mátyás király utcában pedig még meg is van a felhagyott megálló - a lakótelepre viszont kéne építeni egyet, ahonnan már elég húzós séta a belváros és a Balaton, tehát szintén lenne utasigény, ha a házakoz közel állna meg a busz, és nem messze kint a főúton).
A 2-es helyijárat teljesítményét pedig egy ezzel ellentétes útvonalon kellene felhasználni.
Tesco - Zsidi u. - Lehel u. - Bástya u. - Georgikon u. - Vaszary K. u. - Bercsényi u. - Szent Miklós u. - Vasútállomás - Erzsébet királyné u. - Bem József u. - Rákóczi tér - Tapolcai u. - Tesco útvonalon közlekedik, ~30 perces menetidővel. Az érintett megállókban kint van táblázatba a menetidő, meg minden. 8:00, 10:00, 12:00, 17:00, 18:30, 19:30, 21:00-kor indul.