Sokkal inkább a töltőállomások gyalázatosan kevés száma.
A hatótáv azért növekszik, állítólag a valós érték a 2018-as Leafben közelíti az 500 km-t.
Az érem másik oldala: a nagyobb vill.hajtású autók (pl. Teslák) nagyon sportautós menettulajdonságokkal bírnak a józan sebességhatárokon belül. Van, aki ezért vesz ilyet.
"Egy új korában 13 millió forintos Toyota Prius Plug-In Hibrid 4-4,5 évesen már ötmillió alatt is kapható, 70-80 ezer kilométerrel is."
Új korában 13 milliót kiadni egy felszereltséget és méretet tekintve egy Opel Astra méretű és tudású autóért? Mennyi is volt akkor egy benzines Astra? Kis túlzással 5-6 millió... két fogyasztás közti különbség max 3 liter, ami kb egy ezres 100km-enként... azt a 7 milliót mire beletankolom addigra a Prius is szétrohad, nemhogy az Asztma :D (több mint 600 ezer km-re elég a maradék 7 misi...)
Arányaiban kb ugyan ez a kettő 5 évesen.. az Asztma 2 misit érhet, a maradék 3 misit megint annyi idő alatt tankolom el amíg az Asztma meg a Prius is elrohad... (kb 300 ezer km-re elég..)
A másik dolog hogy kinek mi az ami tetszik....... 5 misiért inkább veszek egy Lexus ct200h-t ami csak "kicsit" néz ki jobban mint egy Prius, és egy "kicsit" szebb is a beltere is...Vagy egy Opel Ampera is bejön nekem...(3.5-4 misért vehető is az 5 éves modellek..)
Szóval szerintem kicsit túlhájpolják a Priust...
Speciel a legújabb az már bejövős lenne, de a formán még kellene jócskán csiszolni..na meg majd az árán is...
Sajna az én életemben nem lesz a kétkezi melósnak tisztán elektromos autója...márpedig majd ha nekik elérhető lesz egy 2-300km-es hatótávú akkor lesz "jóvilág" ... majd ki kell találniuk a vezetőinknek hogy a benzinből kinyert adót miként pótolják :D
Az elektromos résszel nagyjából egyet is értek, a PHEV-hez azért tudnék hozzátenni némi üzemeltetési tapasztalatot, de majd talán egy hosszabb kávé mellett ;)
Nem nehéz cserélni. Thorx kell hozzá. Jobb oldalon a műanyag védőburkolatot le kell szedni elsőnek. Egy csavar fogja az ülés sín felett picivel. Ha ez meg van ki kell venni a kesztyűtartót majd alulról lecsavarozni az alsó műanyagot. Ha ezek meg vannak akkor a levegő terelő csövet kell koszedni majd szintén thorx csavarok rogzítik a motort valamint 3 db beakadó műanyag nyelv.
Ha minden igaz lesz egy bal oldalon ahogy az ajtót kinyitod a műszerfal oldalában a takaró fedél alatt, valamint a csomagtartóban szintén bal oldalon a takaró fedél alatt.
Tegnap óta nincs klímám. A ventilátorszabályzás megy mert pörög teljes fordulattal de mivel hűtés nincs így a fordulata nem csökken. Mihez kezdjek? Hol keressem a hibát elsőre? Mivel másfél hónapja vettem az autót, ismerkedem még vele. Hol találom a biztosítéktáblát? Motortéri megvan :D
Szia, Nézd meg a hibakódokat (nem a motorét, hanem az ABS egység hibakódjait). Valamelyik kerékről jövő forgásjel megszakad. Első lépésként ezt a szenzort tisztítsd meg, esetleg cseréld. Ha ez nem válik be, akkor valószínűleg az ABS egység elektronikája hibásodik meg - vélhetően csak kontakt hiba, csak kérdés hol. Legtöbbször nem a kábelezéssel van a gond, hanem az ABS egységen belül - újként méregdrága, bontóban viszont olcsóbban beszerezhető.
Kétségkívül zavaró a jel, de a közvetlen működést nem veszélyezteti, azaz a fék működik, de ABS és kipörgésgátló nem működik a hiányzó kerékforgás jel miatt.