Szerintem valamiért úgy érzitek, hogy én azért írtam azt le, hogy fölétek pozicionáljam magam, és lenézem a szakmunkásokat, pedig ez nagyon távol áll tőlem. Nagyon nem szeretem ezt leírni, mert általában ez lesz a vége.
Csak azt szerettem volna elkerülni, hogy ne a villáskulcsoktól induljunk, vagy a csapágyak fajtáitól, és funkciójától, valamint legyen az feltételezhető, hogy esetleg meg fogom tudni csinálni, a számotokra hülye kérdések ellenére is.
Az az igazság, hogy miután belekezdtem, a helyükre kerültek a dolgok, és értettem, hogy volt sok viccesnek tűnő kérdés, de hát ez van amikor még csak a kanapén szerelés van. :))
Egyébként a kipufogó csonk lehúzása nem oldotta meg a föttögést, de így két hét használat után már látható nyoma van, hogy ott jön a zavaró hang. Szét kell szednem, alaposabban megnézni, hogy mit a probléma.
Ezek azok a dolgok, amiket én nem tudnék megmondani, ehhez kell a tapasztalat, nem tudom, hogy abból a videóból, hogy a fenébe volt meg ennyire egyértelműen, nekem még most sincs meg hang alapján, pedig ránéztem párszor.
"Kipufogóra tol egy kis menetszelet, azért van ott megnyitva."
Ez teljesen egyértelmű így számomra,viszont azt nem értem miért alkalmazza ezt a gyár.Gondolok itt arra,hogy a kis ablaktól a menetszél így valamennyire(oda van irányítva) a DPF-t,és a katalizátort hűti.Én úgy gondolom,hogy ezeknek pont a nagy hőre van szükségük a tökéletes működéshez,ami amúgy is ritkán van meg.Kérdésem,akkor minek tolat oda menetszelet?Ezt úgy kérdezem,hogy egyáltalán nem vagyok benne biztos,hogy jól gondolom a felvetésem,csak érdekel a dolog.
ha jó az utánfutón a fék nem is kell álló elsőkerekezni, megpöccinted és onnantól kezdve a futó nem tol hanem visszafog.
az már csak hab a tortán hogy vontatmánnyal nem a lejtőn lefelé kezdünk fékezni hanem előtte tempót fogsz és megfelelő fokozatban ereszkedsz. ezért kérik az E kategóriát 750kg felett
az egyik megkérdezett szerelő azt állítja, hogy ő javasolja a felújított lendkereket, és kuplungot, mert tapasztalata szerint tartósabb, mint az új utángyártott ""
"jeges úton nem célszerű a bubut használni, mert megcsúszhat a kerék, és leállhat a motor."
Ehhez bubu sem kell, nekem egy dízel Escorttal sikerült ezt megcsinálni. Jeges lejtőn szakaszosan fékeztem, és gondolom az egyik kicsit erősebbre sikerült, és leállt a motor.
Az árokban kötöttünk ki egy túlterhelt utánfutóval.
Na, akkor lehet, hogy jó lett volna kinyomni a kuplungot, vagy üresben gurulni.
Urak megint kérdés, ha le tudunk szakadni az üresben gurulás témakörének rejtéjeiről:
Mint korábban írtam, erősen közeledek egy Kia Sportage kuplung cseréhez.
az egyik megkérdezett szerelő azt állítja, hogy ő javasolja a felújított lendkereket, és kuplungot, mert tapasztalata szerint tartósabb, mint az új utángyártott (persze LUK, mert nem nagyon van más)
Igaz lehet ez így? (állítólag egy picit hosszabb rugót tesz bele)
Ami még érdekes. hogy ez az egész nem is olcsóbb a neten fellelhető olcsóbb kuplung-lendkerék szettnél.
akinek teherautóra csináltak jogsit mindbe beleverték hogy SOHA nem tesszük ki üresbe mert veszélyhelyzetben nem tudod használni a motorféket és nem biztos hogy vissza tudod tenni bármelyikbe ha megszalad.
amúgy ha ez opció lenne már visszatértek volna a szabadonfutós váltókhoz"
Meg azt is mondták, hogy jeges úton nem célszerű a bubut használni, mert megcsúszhat a kerék, és leállhat a motor.
A fentiekhez azért az szerintem hozzátartozik, hogy ez főleg teherautókra és az akkori szar váltókra vezethető vissza, azért gondolom ma már nem olyanok a tgk váltók, hogy leszakad a karod, hogy sebességbe rakjad?
Az állandó mérnöközésre annyit szeretnék reagálni, hogy mikor befelyeztem a gépipari szakmunkásképzőt, és már gyakorlaton voltam egy gyárban, gépeken dolgoztam, úgy éreztem, hogy a szakmunkás képzés egy szakbarbárt csinált belőlem, szakmailag jól felkészítették az embert, de rengeteg felületes tudás volt a képzésben, a miértek nem lettek megválaszolva, pedig sokszor ez kell ahhoz, hogy olyan dolgot csináljon az ember, amit nem szoktunk, és ne legyen zsákutca a vége. Ezért megcsináltam a szakközép és technikusi képzéseket, de ezt nem éreztem jelentős többletnek. Dolgoztam a szakmámban gépműhelyben, majdnem tíz évet, amikor megérett az idő, és elkezdtem a főiskolát, és úgy érzem, hogy itt már nagyon sok szakmai így szoktuk, de miértre kaptam választ, és sok műszaki alapvető dolog itt tisztult ki.
Vannak most szaki kollégáim, jó szakemberek, az egyik gépszerelő, ő egy 12V-os akkumulátorra épít egy invertert, amivel meghajtja a lakásban az elektromos berendezéseket, és egy 220V-os motort, amivel egy 12V-os generátort, ami visszatölti az akkukat. Amagyarázat az, hogy a 220V-os motor sokkal kevesebb áramot vesz fel, mint amekkorát a generátor lead, így áram termelődik a rendszerben. Szerinted amikor megpróbálom elmagyarázni neki, hogy a generátora leadott teljesítménye 12xA a motor teljesítményfelvétele 220xA, és van közben 60%/60%-a veszteség, ha a többi veszteséget nem vesszük, akkor ő mit mond? Okoskodó mérnök vagyok, meg tudom győzni, nem, mert ő egy tapasztalt idős szakember.
A másik gépész, mágnesmotor építésén gondolkozik, mert a mágnesben hatalmas energia van! Hiába próbálja az ember elmagyarázni, hogy a mágnesben nincs energia, csak úgy mint a rugóban, fel kell húzni mindkettőt, és akkor van benne tárol energia egyszer, aztán megint fel kell húzni. Öt sem lehet meggyőzni! Alapvető fizikai tudás hiányzik amit nem tisztázott a szakmunkás iskola, és nagyon sokan nem veszik a fáradtságot, hogy továbblépjenek, nem is érdekli őket a miért. Velük is tudok a vételenségig beszélgetni ezekről a dolgokról. Meg fogom tudni győzni őket? Nem hiszem.
Voltak ilyenek is, az autószerelős témában azért kérdeztem, mert gépész vagyok, nem autószerelő, és annyira veszélyesnek, és nehéznek állították be a hengerfejtömítés cseréjét, hogy paráztam nekikezdeni. De végül csak szét lett szedve, gyakorlatilag fel lett újitva, össze lett rakva, és jó lett. És így utólag úgy gondolom, hogy az itteni küzdelem volt a kemény, nem a szerelés!
A fizetésről meg annyit, hogy én úgy emlékszem, hogy a műszaki jellegű kérdéseimre érkeztek ekéző megjegyzések, amiből kifejlődött egy hülye félremagyarázós vita.
Most vezetéstechnikáról volt szó, azt megengeded, ugye, hogy én is rendelkezhetek vezetési tapasztalattal a 94-es jogsi szerzés óta!? Teherautót csak zil131-et vezettem a honvédségnél, de az is megvolt!
bocs nem te voltál aki gépészmérnök létére itt kért tanácsot mert nem volt tisztában azzal hogy az autójában lévő megoldásokat eszik vagy isszák? Utánna volt egy rész mikor arról sz9lt a mese hogy ki mennyit keres majd most meg kurvára értesz mindenhez? Szépen kussban kéne lenni és azt a bizonyos diplomát meg a helyén kezelni. Mielőtt elkezdenén nekem is van gyengeáramból mégsem állok le a szakikkal vitatkozni ugyanis tőbbszörös tapasztalata van mint nekem
Jóvanna, igazatok van. Én azt gondoltam, hogy az 01.01. az ugyanaz, mint a 101, csak időközben volt valami kis változás. Tényleg a 12. sorban van a szemüveg.
Jó ettől akkor ez szakszerű, az autó gurítói meg idióták, értem. Megint van egy kis műszaki bibi, az említett példával, nevesen az, hogy a csapágynak nem mindegy, hogy terhelés alatt pörög, vagy csak úgy pörög terhelés nélkül. Melyiknél lesz nagyobb az élettartam?
Nem tudom beismerni, amíg valaki nem mond alátámasztható érvelést! Ha valami tudományos érvekkel alá van támasztva azt elfogadom, a mit meg nem tudnak, azzal nem fogok egyetérteni, mert van egy sokpecsétes jogosítvány.
Engem nem tudtál meggyőzni, biztosan nem vezettem annyit, mint te, meg kb 15 évvel tapasztaltabb vagy, mert ennyivel idősebb vagy, de pár százezret én is vezettem munka szerűen, és nem tapasztaltam olyan helyzetet, hogy veszélyes lenne a megfelelő körülmények közt üresben gurulni, amikor meg veszélyes lenne, ott SOHA sem alkalmaztam.
A váltás példát azért írtam, mert nekem a te példáid tűnnek hasonlóan kisarkítottnak. Nyilván érezted, hogy ez egy szándékosan kisarkított hülye példa akart lenni, nem? Vagy komolyan kérdezted, hogy szerintem ugyanaz e?