Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

masterflash Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163657

Az nem rólad szólt, csak egy visszautalás a kezdetekre, de ne olvass vissza, jobban jársz, hidd el!:))

Előzmény: SLX-350 (163655)
masterflash Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163656

Szerintem valamiért úgy érzitek, hogy én azért írtam azt le, hogy fölétek pozicionáljam magam, és lenézem a szakmunkásokat, pedig ez nagyon távol áll tőlem. Nagyon nem szeretem ezt leírni, mert általában ez lesz a vége.

Csak azt szerettem volna elkerülni, hogy ne a villáskulcsoktól induljunk, vagy a csapágyak fajtáitól, és funkciójától, valamint legyen az feltételezhető, hogy esetleg meg fogom tudni csinálni, a számotokra hülye kérdések ellenére is.

Az az igazság, hogy miután belekezdtem, a helyükre kerültek a dolgok, és értettem, hogy volt sok viccesnek tűnő kérdés, de hát ez van amikor még csak a kanapén szerelés van. :))

 

 

Egyébként a kipufogó csonk lehúzása nem oldotta meg a föttögést, de így két hét használat után már látható nyoma van, hogy ott jön a zavaró hang. Szét kell szednem, alaposabban megnézni, hogy mit a probléma.

 

Ezek azok a dolgok, amiket én nem tudnék megmondani, ehhez kell a tapasztalat, nem tudom, hogy abból a videóból, hogy a fenébe volt meg ennyire egyértelműen, nekem még most sincs meg hang alapján, pedig ránéztem párszor.

Ez a szakma, tiszteletem a fületeknek! :)

 

Előzmény: cam aro (163649)
SLX-350 Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163655

" .... Olvastad te valahol, hogy én olyat írtam, hogy minden körülmények közt jó dolog az autó üresben gurítása!?

Én azt írtam, hogy szerintem nem kell leidiótázni azokat, akik esetenként alkalmazzák! .... "

 

Emlékezetem szerint senkit sem idiótáztam le. Élményszámba megy a kreativitásod!

Előzmény: masterflash (163627)
Ata61 Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163654

Szia Kisa!

"Kipufogóra tol egy kis menetszelet, azért van ott megnyitva."

Ez teljesen egyértelmű így számomra,viszont azt nem értem miért alkalmazza ezt a gyár.Gondolok itt arra,hogy a kis ablaktól a menetszél így valamennyire(oda van irányítva) a DPF-t,és a katalizátort hűti.Én úgy gondolom,hogy ezeknek pont a nagy hőre van szükségük a tökéletes működéshez,ami amúgy is ritkán van meg.Kérdésem,akkor minek tolat oda menetszelet?Ezt úgy kérdezem,hogy egyáltalán nem vagyok benne biztos,hogy jól gondolom a felvetésem,csak érdekel a dolog.

 

Előzmény: Kisa (163508)
lapar Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163653

egy évet igér, de azt bármi kibírja, csak 15-20 körül megyünk egy évben.

Látom, Te (is) szkeptikus vagy.

Előzmény: cam aro (163650)
lapar Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163652

Elméletben én is tudom, csak mire észrevettem az útépítést, már késő volt.

Előzmény: Quattroman (163651)
Quattroman Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163651

ha jó az utánfutón a fék nem is kell álló elsőkerekezni, megpöccinted és onnantól kezdve a futó nem tol hanem visszafog.

az már csak hab a tortán hogy vontatmánnyal nem a lejtőn lefelé kezdünk fékezni hanem előtte tempót fogsz és megfelelő fokozatban ereszkedsz.  ezért kérik az E kategóriát 750kg felett

Előzmény: lapar (163648)
cam aro Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163650

az egyik megkérdezett szerelő azt állítja, hogy ő javasolja a felújított lendkereket, és kuplungot, mert tapasztalata szerint tartósabb, mint az új utángyártott ""

 

kerdezd meg tole hogy mennyi garanciat ad ra.. 

aztan irasd is ala vele. 

Előzmény: lapar (163643)
cam aro Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163649

 állandó mérnöközés""-t azert kapod, /tolem /  mert az itteni megszolalasaid nem igazoljak ezt. 

innetol kezdve ez csak egy cim, itt, ebben a muhelyben inkabb a tapasztalat a dominans tenyezo.

> szerintem <  

 

 

a kitartasod tiszteletre melto. 

reszemrol peace. 

===============

 

Előzmény: masterflash (163640)
lapar Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163648

Tény, hogy valami kölcsön szerkezet volt, de Te honnan tudod, hogy fékezett volt?

(igazság szerint nem is vontathattam volna)

De azért, ha jó lett volna az a fék, akkor sem előny álló első kerekekkel lefelé lavírozni a jeges latyakon.

Előzmény: Quattroman (163647)
Quattroman Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163647

ha normális lett volna az utánfutód féke akkor az első fékezésre/lassulásra elkezd fogni és nem tol le az útról

Előzmény: lapar (163646)
lapar Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163646

"jeges úton nem célszerű a bubut használni, mert megcsúszhat a kerék, és leállhat a motor."

Ehhez bubu sem kell, nekem egy dízel Escorttal sikerült ezt megcsinálni. Jeges lejtőn szakaszosan fékeztem, és gondolom az egyik kicsit erősebbre sikerült, és leállt a motor.

Az árokban kötöttünk ki egy túlterhelt utánfutóval.

Na, akkor lehet, hogy jó lett volna kinyomni a kuplungot, vagy üresben gurulni.

Előzmény: masterflash (163642)
masterflash Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163645

Sajnos azt el kell ismernem, hogy nagyon rosszul kezdtem!

Kicsit megviselt idegileg a kipurcant autó, és ezért rosszul reagáltam a cinkelésekre.

Előzmény: selgir (163644)
selgir Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163644

másokkal ellentétben én csak gratulálni tudok, mindkét (otthon javítgatva és itt) oldalon a helytállásodért :)

 

volt egy rossz beugród, és még annak a visszhangja csengedez. sebaj, fel a fejjel

Előzmény: masterflash (163639)
lapar Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163643

Urak megint kérdés, ha le tudunk szakadni az üresben gurulás témakörének rejtéjeiről:

Mint korábban írtam, erősen közeledek egy Kia Sportage kuplung cseréhez.

az egyik megkérdezett szerelő azt állítja, hogy ő javasolja a felújított lendkereket, és kuplungot, mert tapasztalata szerint tartósabb, mint az új utángyártott (persze LUK, mert nem nagyon van más)

Igaz lehet ez így? (állítólag egy picit hosszabb rugót tesz bele)

Ami még érdekes. hogy ez az egész nem is olcsóbb a neten fellelhető olcsóbb kuplung-lendkerék szettnél.

Mik erről a vélemények, lehet ebben hinni?

masterflash Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163642

Egyébként ebben igazad van, volt ilyen:

"

akinek teherautóra csináltak jogsit mindbe beleverték hogy SOHA nem tesszük ki üresbe mert veszélyhelyzetben nem tudod használni a motorféket és nem biztos hogy vissza tudod tenni bármelyikbe ha megszalad.

amúgy ha ez opció lenne már visszatértek volna a szabadonfutós váltókhoz"

 

Meg azt is mondták, hogy jeges úton nem célszerű a bubut használni, mert megcsúszhat a kerék, és leállhat a motor.

 

A fentiekhez azért az szerintem hozzátartozik, hogy ez főleg teherautókra és az akkori szar váltókra vezethető vissza, azért gondolom ma már nem olyanok a tgk váltók, hogy leszakad a karod, hogy sebességbe rakjad?

Előzmény: Quattroman (163632)
lapar Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163641

Azért örökmozgót egy normális szakmunkás sem akar építeni!

Befejeztem!

Előzmény: masterflash (163640)
masterflash Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163640

Az állandó mérnöközésre annyit szeretnék reagálni, hogy mikor befelyeztem a gépipari szakmunkásképzőt, és már gyakorlaton voltam egy gyárban, gépeken dolgoztam, úgy éreztem, hogy a szakmunkás képzés egy szakbarbárt csinált belőlem, szakmailag jól felkészítették az embert, de rengeteg felületes tudás volt a képzésben, a miértek nem lettek megválaszolva, pedig sokszor ez kell ahhoz, hogy olyan dolgot csináljon az ember, amit nem szoktunk, és ne legyen zsákutca a vége. Ezért megcsináltam a szakközép és technikusi képzéseket, de ezt nem éreztem jelentős többletnek. Dolgoztam a szakmámban gépműhelyben, majdnem tíz évet, amikor megérett az idő, és elkezdtem a főiskolát, és úgy érzem, hogy itt már nagyon sok szakmai így szoktuk, de miértre kaptam választ, és sok műszaki alapvető dolog itt tisztult ki.

Vannak most szaki kollégáim, jó szakemberek, az egyik gépszerelő, ő egy 12V-os akkumulátorra épít egy invertert, amivel meghajtja a lakásban az elektromos berendezéseket, és egy 220V-os motort, amivel egy 12V-os generátort, ami visszatölti az akkukat. Amagyarázat az, hogy a 220V-os motor sokkal kevesebb áramot vesz fel, mint amekkorát a generátor lead, így áram termelődik a rendszerben.
Szerinted amikor megpróbálom elmagyarázni neki, hogy a generátora leadott teljesítménye 12xA a motor teljesítményfelvétele 220xA, és van közben 60%/60%-a veszteség, ha a többi veszteséget nem vesszük, akkor ő mit mond? Okoskodó mérnök vagyok, meg tudom győzni, nem, mert ő egy tapasztalt idős szakember.

A másik gépész, mágnesmotor építésén gondolkozik, mert a mágnesben hatalmas energia van! Hiába próbálja az ember elmagyarázni, hogy a mágnesben nincs energia, csak úgy mint a rugóban, fel kell húzni mindkettőt, és akkor van benne tárol energia egyszer, aztán megint fel kell húzni.
Öt sem lehet meggyőzni! Alapvető fizikai tudás hiányzik amit nem tisztázott a szakmunkás iskola, és nagyon sokan nem veszik a fáradtságot, hogy továbblépjenek, nem is érdekli őket a miért. Velük is tudok a vételenségig beszélgetni ezekről a dolgokról. Meg fogom tudni győzni őket? Nem hiszem.

Előzmény: cam aro (163633)
masterflash Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163639

Voltak ilyenek is, az autószerelős témában azért kérdeztem, mert gépész vagyok, nem autószerelő, és annyira veszélyesnek, és nehéznek állították be a hengerfejtömítés cseréjét, hogy paráztam nekikezdeni. De végül csak szét lett szedve, gyakorlatilag fel lett újitva, össze lett rakva, és jó lett. És így utólag úgy gondolom, hogy az itteni küzdelem volt a kemény, nem a szerelés!

A fizetésről meg annyit, hogy én úgy emlékszem, hogy a műszaki jellegű kérdéseimre érkeztek ekéző megjegyzések, amiből kifejlődött egy hülye félremagyarázós vita.

 

Most vezetéstechnikáról volt szó, azt megengeded, ugye, hogy én is rendelkezhetek vezetési tapasztalattal  a 94-es jogsi szerzés óta!? Teherautót csak zil131-et vezettem a honvédségnél, de az is megvolt!

 

Előzmény: *Steve (163638)
*Steve Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163638

bocs nem te voltál aki gépészmérnök létére itt kért tanácsot mert nem volt tisztában azzal hogy az autójában lévő megoldásokat eszik vagy isszák? Utánna volt egy rész mikor arról sz9lt a mese hogy ki mennyit keres majd most meg kurvára értesz mindenhez? Szépen kussban kéne lenni és azt a bizonyos diplomát meg a helyén kezelni. Mielőtt elkezdenén nekem is van gyengeáramból mégsem állok le a szakikkal vitatkozni ugyanis tőbbszörös tapasztalata van mint nekem

Előzmény: masterflash (163634)
cam aro Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163637

:DD

 

megvan az esti progim! :D 

Előzmény: Quattroman (163635)
lapar Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163636

Jóvanna, igazatok van. Én azt gondoltam, hogy az 01.01. az ugyanaz, mint a 101, csak időközben volt valami kis változás. Tényleg a 12. sorban van a szemüveg.

De az érvényességet el tudom olvasni :-)

Előzmény: Roadkill (163615)
Quattroman Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163635
masterflash Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163634

Jó ettől akkor ez szakszerű, az autó gurítói meg idióták, értem. Megint van egy kis műszaki bibi, az említett példával, nevesen az, hogy a csapágynak nem mindegy, hogy terhelés alatt pörög, vagy csak úgy pörög terhelés nélkül. Melyiknél lesz nagyobb az élettartam?

 

Előzmény: Quattroman (163632)
cam aro Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163633

Két dolgot nem értek, egyrészt, miért kell mindent a végletekig sarkítani?

A másik, miért kell minden hozzászólásban kicsit személyeskedve degradálni!?""

 

1. 

mert ha nem sarkitasz akkor a reszletekrol is irni kell

annak meg nem sok esetben van ertelme. 

 

2. 

errol csak sk velemenyem van.

bedobod a tok amatornek tuno kerdeseket, majd kozlod hogy mernok vagy. 

nem baj, jo poenal azert ellehet azt simitani. 

tovabbi okoskodasal mar bajosabb :) 

==================================== 

Előzmény: masterflash (163590)
Quattroman Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163632

autója válogatja, a smartoknál állandóan hozzányomja egy rugó a csapágyat a villákhoz.

az audimban 400k felett van a kilométer eredeti kuplunggal sokszor vontatva.

akarsz még róla beszélni?

Előzmény: masterflash (163631)
masterflash Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163631

"lámpánál kuplungolva várok." Hogy mit csinálsz a lámpánál!!??

Na ezt biztosan nem tanították sehol vezetéstechnikán, hogy így kell csinálni, ha csak nem a kinyomócsapágy meggyilkolása a cél!

Előzmény: Quattroman (163630)
Quattroman Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163630

ezért kérdeztem:

Te azt mondod, hogy SOHA nem teszed üresbe, csak a parkolóba, meg a garázsba? Az itteni stílusban erre válaszolok!

Akkor hogy váltasz menet közben, ha SOHA?

 

hogy konkrétan válaszoljak gyakorlatilag soha.

sebességben parkolok, lámpánál kuplungolva várok.

Előzmény: masterflash (163629)
masterflash Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163629

Neked volt már?

 

Nem tudom beismerni, amíg valaki nem mond alátámasztható érvelést! Ha valami tudományos érvekkel alá van támasztva azt elfogadom, a mit meg nem tudnak, azzal nem fogok egyetérteni, mert van egy sokpecsétes jogosítvány.

Engem nem tudtál meggyőzni, biztosan nem vezettem annyit, mint te, meg kb 15 évvel tapasztaltabb vagy, mert ennyivel idősebb vagy, de pár százezret én is vezettem munka szerűen, és nem tapasztaltam olyan helyzetet, hogy veszélyes lenne a megfelelő körülmények közt üresben gurulni, amikor meg veszélyes lenne, ott SOHA sem alkalmaztam.

 

A váltás példát azért írtam, mert nekem a te példáid tűnnek hasonlóan kisarkítottnak. Nyilván érezted, hogy ez egy szándékosan kisarkított hülye példa akart lenni, nem? Vagy komolyan kérdezted, hogy szerintem ugyanaz e?

:)

Előzmény: Quattroman (163625)
C200UF Creative Commons License 2017.10.06 0 0 163628

Best answer ever!

Előzmény: Quattroman (163626)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!