Amugy a feladatunk elvegzesehez tenyleg felesleges tudnunk h hogyan jut El a gyartosorra. Nekunk Kell egy olyan beallitast csinalnunk h azt csinalja a motor amit kell.
Tudom h 2017-ben nem kell holegfuvo(2003-s corsahoz, k9k, es 2006-s fiathoz sem kell) de az emlitett autohoz pont kellett (msa15 2db otp-vel). Ami a cegnel Van ahhoz van ETK, ha meg nincs akkor foglalkozom massal.
kollegaim 99.5% ugy tudja, hogy a szeria ECU-t nem lehet flashelni csak az entwicklungssteuergerät-t... :-oooo
Akkor majd alkalomadtán látogassanak el egy autószervizbe, ahol széria vezérlőkön frissitik a szoftvert.
Amihez nyitott vezérlőegység kell, az a digitális szignatúra nélküli, nyers, bináris flashimage. De mivel a fejlesztés során is készül legalább hetente egyszer szignózott release, nem kell kinyitni semmit, teljesen megfelel a szériaállapotú vezérlő.
ja es ECU-t csakis abszolut antistatikus cuccokban szetszedni...
2017 van, nem kell szétszedni semmit, legfeljebb gyártásnál/üzembehelyezésnél, amikor az üres EEPROMot felflasheled JTAG-en.
Utána minden CAN-en flashelhető. Szép is lenne, ha a szerviznek egy szoftverfrissitésnél mind a 20-30 vezérlőt egyenként kéne kibányásznia az autóból és betennie egy benchbe, hogy fel tudják flashelni. Szálanként tépnék ki a hajukat.
Nem bántásból, de a jelek szerint benneteket is egy need-to-know üvegbúra alatt tartanak, és nem tudjátok, hogyan működik a szoftverlogisztika, és az a bináris flashimage, amit leszállítotok, hogyan jut el a gyártósorra vagy frissítések formájában a szervizekbe.
"Viszont egyre több a mérnöki szolgáltatócégektől kölcsönzött szakbarbár, akiknek a horizontja a saját íróasztala éléig terjed, és túl nagy motivációja amúgy sincs megtanulni, mi van az asztalon túl, mert legkésőbb 2 év múlva már úgyis másik cégnél lesz, másik projekten ."
bevallom (mar) nekem sincs, mert nem tudom h 2honap mulva milyen projektet fogok csinalni... (nyilvan?) az ember nem munkaidejeben assa magat bele a 15000oldalas SW-dokumentacionak a ra vonatkozo 3-4000oldalaba...
"(különben fel kéne venni)"
te is tudod h nem kell felvenni, mert nem ANÜ-kent hanem werkvertrag-k kereteiben megy a dolog... egy megszakitassal ugyanazt a nyamvadt motort csinalom mar 5eve... hogy ne legyen feltuno a dolog, iroasztalt nem kapnak az ilyen emberek. ha ugyes vagy akkor ures targyaloban, kavezoaztalnal, egy vhol elfelejtett iroasztalnal vagy a privat autodban az öledbe veheted a laptopot. persze van vhol a megbizo/ugyfel teruleten kivul egy berelt iroda... 1.5 orankent ott kell lenned az ugyfelnel, az iroda meg 25-30perc oda es 25-30perc vissza. Ez szorakoztato ha tulorat akarsz produkalni, kevesbe ha neha-neha produktiv munkat kell csinalni... (mondjuk az is igaz, h az elmult 1,5evben a 70emberbol 15 mondott fel)
"Olyat meg ma már tényleg nagyítóval kell keresni, aki a privát autóját átépíti csak azért, hogy napi szinten lássa működés közben, amit csinált. Neadjisten rendszeresen flashelje is."
kollegaim 99.5% ugy tudja, hogy a szeria ECU-t nem lehet flashelni csak az entwicklungssteuergerät-t... :-oooo (ja es ECU-t csakis abszolut antistatikus cuccokban szetszedni... LIDL-s holegfuvoval es alufoliaval tokozott vezerlöre gondolva azthiszik, hogy szivatom oket)
"Például ha péntek délután üres a tesztcsarnok, akkor ne álljon ott tanácstalanul, hanem szerelje be a vezérlőt maga, mivel csinált már ilyet legalább egyszer"
en feladtam. szines szagos animalt PPT többet er. leszarom, akkor en is ppt csinalok. ha szerelni kell vmit akkor outsourcoljuk. en pingvinezek... munkavedelem, feladatkör, stb
"a mai tudásanyag mellett lehetetlen, hogy mindenki mindenhez értsen"
azert mondjuk amikor az SCR-t fejleszto kollega fekpadi meresebol hianyzik a motorfordulatszam (leven neki a motor csak NOx es tomegaram szolgaltato...) az erdekes :-o
"Vagy hogy ne legyenek olyan fejlesztők, akik még sosem használták a saját terméküket."
pedig van, nem is egy... mi pl. nem vihetjuk el legalisan a kocsit a hetvegen... azert meg nem viszem el, h csak bajom legyen belole
szerintem az sem normalis, h a kozulunk(dizel fejlesztok) sinte senki nem ult hibridben vagy elektromos autoban...
Nem teljes mélységig, csak nagy vonalakban (a mai tudásanyag mellett lehetetlen, hogy mindenki mindenhez értsen).
Például ha péntek délután üres a tesztcsarnok, akkor ne álljon ott tanácstalanul, hanem szerelje be a vezérlőt maga, mivel csinált már ilyet legalább egyszer. Vagy hogy ne legyenek olyan fejlesztők, akik még sosem használták a saját terméküket.
Olyat meg ma már tényleg nagyítóval kell keresni, aki a privát autóját átépíti csak azért, hogy napi szinten lássa működés közben, amit csinált. Neadjisten rendszeresen flashelje is.
Jó napot van egy peugeot 306xr 1.4 benzines 94 évjáratú kocsim mi okozhatja ha bekapcsolom a fűtést felfö a hütöviz meg el is fogyik a tartálybol de csak akor ha fütök a kocsiban mi lehet ilyenkor a gond
Bár nem szoktam ide írogatni de, azért én inkább úgy látom, hogy minden autóban vannak elbaszott, tervezések. Japán pollenszűrő? Csak kettőt említek ami horror Nissan Qashqai, a gázpedál felé, vagy a mazda 3 a biztosítéktábla felé, a ford mondeok lökhárítószerelése is horror, a régi csavarjaihoz, nem férsz elől az újabba meg forog körbe a műanyag betétanya, a hátsóba meg beletörik az 5 centis csavar.
Igen, sejtettem, de itt az üvegesek láthatóan nem tudták, sőt összerakáskor benyomták a fedél alá.
Azért sokkal jobb helyzetben van, aki egy típust javít, mi a függetlenek olyanok vagyunk mint a mezei egér, aki ha kiszabadul a csapdából máris újat keres, vagy csak simán belesétál.
...
Mica, igen, vannak benne elfuserált dolgok, ahogy a hátsó lámpa elérhetetlen műanyag anyái. (vagy az másik Ford? )
A jobbkormányosok szerencsésebbek. Meg tudom neki bocsátani a többi miatt, főleg úgy hogy a fiatal kollega posztja volt a fejenállás a lábtérben. :)
Valami oka lehetett, hogy a motortérből az utastérbe tették, de nem tudom kitalálni :)
Na, nézd meg ebben a kotványban (Galaxy) hol van a pollenszűrő.
Valami oka van, hogy nem a szilentben van a menet... Lehet anyagminőségbeli oka , vagy a beszállító nem vállalta, vagy az alvázkeretbe egyszerűbb, de lehet egy első éves gépész hallgató rávágná a megoldást :P
chuva: Már régóta senki nem látja át a teljes folyamatot. Legalábbis teljes mélységig lehetetlen. Főleg nem irányítani. Hatékonyan csak kis szegmensekben lehet gondolkodni/dolgozni.
Nem hiába szerveződtek kis csoportokra pl. az építészek, szoftver fejlesztők(google),marketingesek, pénzügyesek.
A probléma inkább azzal van, hogy 1/3 rész produktív dolgozóra jut 2/3 rész megélhetési vízfej(HR,PR,bujtatott semmittevők) és felemésztik az anyagminőségre, fejlesztésre fordítható költségkeretet is, valamint a nem megfelelő beszállítókkal való szövetkezés miatt szabotálják a minőséget.
Inkább valami, még az öreg csótány Fordos korszakból, talán Mk1-ig.
Hogy valami pozitív is legyen épp Ford. Focus (Mondeo is hm...) Mk 2-3 karosszéria nagyon jól átgondolt, nagyon jól szerelhető. Alap, hogy 1-2 csavaral, fél perc alatt kivehető az egész lámpatest, és sámlin üldögélve cserélgethetsz izzókat.
Arról nem is beszélve hogy szerelőnyílásokat nyit meg a motortérben.
De lökhárítók, sárvédők,ajtók, kárpitok percek alatt szerelhetőek. Koccanáskor sérülő dolgok könnyen cserélhetőek. Nagyon látszik az átgondolt tervezés.
Dízel motortérre sajnos ez már nem mondható el, nagyon öszvér, de a kasznin egy nagyon ügyes csapat dolgozhatott.
Tudom. Egyre kevesebb a full-stack fejlesztő, aki átlátja a teljes láncot, szerelte már be a saját maga által fejlesztett hardvert/szoftvert, és próbakört is ment vele, hogy aztán ticketeket írjon (adott esetben akár saját magának).
Viszont egyre több a mérnöki szolgáltatócégektől kölcsönzött szakbarbár, akiknek a horizontja a saját íróasztala éléig terjed, és túl nagy motivációja amúgy sincs megtanulni, mi van az asztalon túl, mert legkésőbb 2 év múlva már úgyis másik cégnél lesz, másik projekten (különben fel kéne venni).
Ez egy nagyon káros folyamat, hosszú távon még vissza fog nyalni a fagyi.
Diagnet, chove chuva, ez nem kerül pénzbe, csak egy kicsit gondolkodni kell.
Egyetemen, ha terveztél egy "bennszülöttet" jól picsánrúgtak.
Ezt a budit egyben rakják be, 10 egység van, ami meghibásodhat benne, érd már el, nagy vérveszteség nélkül.
Egy fényszórót is izzóval együtt szerelik be, na de hadd lehessen már kicserélni.
Semmi, de tényleg semmi nem indokolja, hogy ez ilyen szerelhetetlen legyen.
Ezen húztam fel magam.
Az már fel sem merült, hogy egy akkora kiszerelhető tálca van a műszerfal tetején, ami az órát tartja, hogy ott is kihúzható lenne ez az egész...nem kellene hozzá sok.