Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cam aro Creative Commons License 2017.10.14 0 0 163996

fuggony lesz az a redony. :) 

Előzmény: cam aro (163995)
cam aro Creative Commons License 2017.10.14 0 0 163995

tehat bevallottan gyenge a mernoki felhozatal. 

(nem fika, mas szakban  is. ) 

 

szemelyeskedes nelkul..

de akkor mit vedtek amikor szereloi oldalrol szidva vagytok ? 

hulye szerelo nem latja at a folyamatot, a pr, a faszom tudja  levag mindent, a cegtulaj fogja a centeket. .. stb >> vedekezes. 

ahelyett hogy >> igen bazmeg, vannak dolgok amik ellettek baszval. 

es ezt most le is irod a kartarsnak.

szerelokel szemben meg.. hulyek hozza.   

 

volt pelda a bmw lancra, ahol 5-/-50?/  centel dragabb lenne a jo minosegu lanc. 

es hogy azt felkell szorozni 2.3 millio autoval. .az meg mar mennyi penz, hat persze hogy sporolnak. 

jogos. az sok penz. 

de hulyek vagytok ?  (tan a TC-n volt ) 

hat adjak dragabban 5 euroval, vagy 50-el.. vag 500-al..mit szamit egy 40k juros gepnel ? 

 

 akinel 80e km kornyeken motorcsere kell egy elfosott lanc miatt..

az hanyszor fog meg bmw-t venni ? 

audi, vw detto. 

 

ebredni kellene, vagy jon a redony sracok. 

Előzmény: Törölt nick (163981)
cam aro Creative Commons License 2017.10.14 0 0 163994

ezt igy ennyibol nem lehet megmondani. 

 

az 1500bar allando nyomas hibas meres lehet.

(szoftver/szenzor es/vagy human oldalrol is. )  

a fokozatos nyomascsokkenes akar egy dugult szuro , egy -fent emlitett - hibas meres.. 

barmi. 

resolaj nem ilyen hibat csinal.  

Előzmény: vezeték (163991)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.10.14 0 0 163993

Amugy a feladatunk elvegzesehez tenyleg felesleges tudnunk h hogyan jut El a gyartosorra. Nekunk Kell egy olyan beallitast csinalnunk h azt csinalja a motor amit kell.

 

 

Előzmény: Törölt nick (163990)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.10.14 0 0 163992

Tudom h 2017-ben nem kell holegfuvo(2003-s corsahoz, k9k, es 2006-s fiathoz sem kell) de az emlitett autohoz pont kellett (msa15 2db otp-vel). Ami a cegnel Van ahhoz van ETK, ha meg nincs akkor foglalkozom massal.

 

 

Előzmény: Törölt nick (163990)
vezeték Creative Commons License 2017.10.13 0 0 163991

Suzuki Jimmy 1,5 k9k motor.2004.

Keményen járt,1500bar állandó nyomás,aztán egy leállítás után már nem indult.

Indítózáskor a 150-300bar nyomás mindig csak egy pillanatig van jelen,aztán fokozatosan  csökken.

Féktisztítóval jár ,de nem indul be.

Nyomásszabályzó(hozamszelep?) cserélve.

Minden esetben P0089.

Résolajok egyformák,szerintem kicsit sok,de érzésre ezzel még mennie kéne,meg hát ilyen hirtelen csak nem döglenek a porlasztók.

Valami tapasztalat?Mit nézzek még meg?

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.10.13 0 0 163990

kollegaim 99.5% ugy tudja, hogy a szeria ECU-t nem lehet flashelni csak az entwicklungssteuergerät-t... :-oooo

 

Akkor majd alkalomadtán látogassanak el egy autószervizbe, ahol széria vezérlőkön frissitik a szoftvert.

Amihez nyitott vezérlőegység kell, az a digitális szignatúra nélküli, nyers, bináris flashimage. De mivel a fejlesztés során is készül legalább hetente egyszer szignózott release, nem kell kinyitni semmit, teljesen megfelel a szériaállapotú vezérlő.

 

ja es ECU-t csakis abszolut antistatikus cuccokban szetszedni...

 

2017 van, nem kell szétszedni semmit, legfeljebb gyártásnál/üzembehelyezésnél, amikor az üres EEPROMot felflasheled JTAG-en.

Utána minden CAN-en flashelhető. Szép is lenne, ha a szerviznek egy szoftverfrissitésnél mind a 20-30 vezérlőt egyenként kéne kibányásznia az autóból és betennie egy benchbe, hogy fel tudják flashelni. Szálanként tépnék ki a hajukat.

 

Nem bántásból, de a jelek szerint benneteket is egy need-to-know üvegbúra alatt tartanak, és nem tudjátok, hogyan működik a szoftverlogisztika, és az a bináris flashimage, amit leszállítotok, hogyan jut el a gyártósorra vagy frissítések formájában a szervizekbe.

Előzmény: no_holy_shit (163984)
Quattroman Creative Commons License 2017.10.13 0 0 163989

most szőlőpálinkám van:-) tegnap kaptam

Előzmény: kormi07 (163988)
kormi07 Creative Commons License 2017.10.13 0 0 163988

...mea culpa Mester, szoktam, csak most ~2 hete nem néztem:-(, f@szom van ki, lassan a halált is csak időpontra tudom fogadni, dehát ez van.

 

Kösziköszi, egy igazi Úr vagy:-)))))

 

Igyál egy Sétáló Jánost az egészségedre:-D

Előzmény: Quattroman (163983)
Kisa Creative Commons License 2017.10.13 0 0 163987

Minden autóban, de nem mindegy mennyi és nem mindegy hogyan oldható meg.

Qashqai inkább francia, mint japó. Az a pollenszűrő tényleg félelmetes :)

Van néhény kivétel, de a japánok nagy részén gyorsan megy az egyszerű időszakos szerviz.

Mintha a Mazdának kivehető lenne a biztitáblája, el lejet húzni az útból,de lehet keverem.

Valóban ez van a Fordokkal, de könynen odaférsz a műanyag anyához, ráfogsz egy patentfogóval és ki is jön.

A hátsót meg le szoktam vágni flexxel, odafér, aztán új csavar és egy kis műanyagozás.

Mindezekkel együtt is negyed óra alatt szerelhető.

Bár lehet én vagyok kicsit elfogult.

Előzmény: Axe74 (163979)
Kisa Creative Commons License 2017.10.13 0 0 163986

Igen, ez logikus.

Előzmény: 409 (163982)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.10.13 0 0 163985

"Viszont egyre több a mérnöki szolgáltatócégektől kölcsönzött szakbarbár, akiknek a horizontja a saját íróasztala éléig terjed, és túl nagy motivációja amúgy sincs megtanulni, mi van az asztalon túl, mert legkésőbb 2 év múlva már úgyis másik cégnél lesz, másik projekten ."

bevallom  (mar) nekem sincs, mert nem tudom h 2honap mulva milyen projektet fogok csinalni... (nyilvan?) az ember nem munkaidejeben assa magat bele a 15000oldalas SW-dokumentacionak a  ra vonatkozo 3-4000oldalaba...

 

"(különben fel kéne venni)"

te is tudod h nem kell felvenni, mert nem ANÜ-kent hanem werkvertrag-k kereteiben megy a dolog... egy megszakitassal ugyanazt a nyamvadt motort csinalom mar 5eve... hogy ne legyen feltuno a dolog, iroasztalt nem kapnak az ilyen emberek. ha ugyes vagy akkor ures targyaloban, kavezoaztalnal, egy vhol elfelejtett iroasztalnal vagy a privat autodban az öledbe veheted a laptopot. persze van vhol a megbizo/ugyfel teruleten kivul egy berelt iroda... 1.5 orankent ott kell lenned az ugyfelnel, az iroda meg 25-30perc oda es 25-30perc vissza. Ez szorakoztato ha tulorat akarsz produkalni, kevesbe ha neha-neha produktiv munkat kell csinalni... (mondjuk az is igaz, h az elmult 1,5evben a 70emberbol 15 mondott fel)

Előzmény: Törölt nick (163969)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.10.13 0 0 163984

"Olyat meg ma már tényleg nagyítóval kell keresni, aki a privát autóját átépíti csak azért, hogy napi szinten lássa működés közben, amit csinált. Neadjisten rendszeresen flashelje is."

kollegaim 99.5% ugy tudja, hogy a szeria ECU-t nem lehet flashelni csak az entwicklungssteuergerät-t... :-oooo (ja es ECU-t csakis abszolut antistatikus cuccokban szetszedni... LIDL-s holegfuvoval es alufoliaval tokozott vezerlöre gondolva azthiszik, hogy szivatom oket)

 

"Például ha péntek délután üres a tesztcsarnok, akkor ne álljon ott tanácstalanul, hanem szerelje be a vezérlőt maga, mivel csinált már ilyet legalább egyszer"

en feladtam. szines szagos animalt PPT többet er. leszarom, akkor en is ppt csinalok. ha szerelni kell vmit akkor outsourcoljuk. en pingvinezek... munkavedelem, feladatkör, stb

 

"a mai tudásanyag mellett lehetetlen, hogy mindenki mindenhez értsen"

azert mondjuk amikor az SCR-t fejleszto kollega fekpadi meresebol hianyzik a motorfordulatszam (leven neki a motor csak NOx es tomegaram szolgaltato...)  az erdekes :-o

 

"Vagy hogy ne legyenek olyan fejlesztők, akik még sosem használták a saját terméküket."

pedig van, nem is egy... mi pl. nem vihetjuk el legalisan a kocsit a hetvegen... azert meg nem viszem el, h csak bajom legyen belole

 

szerintem az sem normalis, h a kozulunk(dizel fejlesztok) sinte senki nem ult hibridben vagy elektromos autoban...

Előzmény: Törölt nick (163981)
Quattroman Creative Commons License 2017.10.13 0 0 163983

Kormi,

szoktad nézni az itteni publikus emiljeidet?

Küldtem rá Corsa infókat

409 Creative Commons License 2017.10.13 0 0 163982

"Valami oka lehetett, hogy a motortérből az utastérbe tették, de nem tudom kitalálni :)"

 

 Mert gy a ventilátor után van. Lényegesen könnyebb átfújni a levegőt egy szűrőn, mint átszívni. (biztonsági okok, párásodás, megfelelő légcsere)

Előzmény: Kisa (163978)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.13 0 0 163981

Nem teljes mélységig, csak nagy vonalakban (a mai tudásanyag mellett lehetetlen, hogy mindenki mindenhez értsen).

Például ha péntek délután üres a tesztcsarnok, akkor ne álljon ott tanácstalanul, hanem szerelje be a vezérlőt maga, mivel csinált már ilyet legalább egyszer. Vagy hogy ne legyenek olyan fejlesztők, akik még sosem használták a saját terméküket.

Olyat meg ma már tényleg nagyítóval kell keresni, aki a privát autóját átépíti csak azért, hogy napi szinten lássa működés közben, amit csinált. Neadjisten rendszeresen flashelje is.

Előzmény: diagnet (163976)
Atus06 Creative Commons License 2017.10.13 0 0 163980

Jó napot van egy peugeot 306xr 1.4 benzines 94 évjáratú kocsim mi okozhatja ha bekapcsolom a fűtést felfö a hütöviz meg el is fogyik a tartálybol de csak akor ha fütök a kocsiban mi lehet ilyenkor a gond

Axe74 Creative Commons License 2017.10.13 0 0 163979

Bár nem szoktam ide írogatni de, azért én inkább úgy látom, hogy minden autóban vannak elbaszott, tervezések. Japán pollenszűrő? Csak kettőt említek ami horror Nissan Qashqai, a gázpedál felé, vagy a mazda 3 a biztosítéktábla felé, a ford mondeok lökhárítószerelése is horror, a régi csavarjaihoz, nem férsz elől az újabba meg forog körbe a műanyag betétanya, a hátsóba meg beletörik az 5 centis csavar.

Előzmény: Kisa (163978)
Kisa Creative Commons License 2017.10.13 0 0 163978

Igen, sejtettem, de itt az üvegesek láthatóan nem tudták, sőt összerakáskor benyomták a fedél alá.

 

Azért sokkal jobb helyzetben van, aki egy típust javít, mi a függetlenek olyanok vagyunk mint a mezei egér, aki ha kiszabadul a csapdából máris újat keres, vagy csak simán belesétál.

 

... 

 

Mica, igen, vannak benne elfuserált dolgok, ahogy a hátsó lámpa elérhetetlen műanyag anyái. (vagy az másik Ford? )

A jobbkormányosok szerencsésebbek. Meg tudom neki bocsátani a többi miatt, főleg úgy hogy a fiatal kollega posztja volt a fejenállás a lábtérben. :)

Valami oka lehetett, hogy a motortérből az utastérbe tették, de nem tudom kitalálni :)

 

Na, nézd meg ebben a kotványban (Galaxy) hol van a pollenszűrő.

Japók ezt meg tudják oldani. 

 

 

 

Előzmény: 409 (163974)
cam aro Creative Commons License 2017.10.13 0 1 163977

 lehet egy első éves gépész hallgató rávágná a megoldást :P"

 

nyilvan,

arra siman kepesek hogy 30-40 ev fem/auto/ipari tapasztalatot  ignoraljanak.

 

Előzmény: diagnet (163976)
diagnet Creative Commons License 2017.10.13 0 0 163976

Valami oka van, hogy nem a szilentben van a menet... Lehet anyagminőségbeli oka , vagy a beszállító nem vállalta, vagy az alvázkeretbe egyszerűbb, de lehet egy első éves gépész hallgató rávágná a megoldást :P

 

chuva: Már régóta senki nem látja át a teljes folyamatot. Legalábbis teljes mélységig lehetetlen. Főleg nem irányítani. Hatékonyan csak kis szegmensekben lehet gondolkodni/dolgozni.

Nem hiába szerveződtek kis csoportokra pl. az építészek, szoftver fejlesztők(google),marketingesek, pénzügyesek.

A probléma inkább azzal van, hogy 1/3 rész produktív dolgozóra jut 2/3 rész megélhetési vízfej(HR,PR,bujtatott semmittevők) és felemésztik az anyagminőségre, fejlesztésre fordítható költségkeretet is, valamint a nem megfelelő beszállítókkal való szövetkezés miatt szabotálják a minőséget.

 

Előzmény: cam aro (163970)
mica-r Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163975

Azért a Focus pollenszűrő...

Előzmény: Kisa (163973)
409 Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163974

Nem kell az üvegfűtés miatt kivenni a műszerpultot, hozzáférni a kisablakok felől a csatlakozókhoz. Azért van rajta az huszoncentis vezeték.

 Az első radiátorcserénél, tizenéve én is ki voltam akadva az alulra tett csavar miatt, de aztán megszoktam.  ):-((

Előzmény: Kisa (163972)
Kisa Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163973

Inkább valami, még az öreg csótány Fordos korszakból, talán Mk1-ig.

 

Hogy valami pozitív is legyen épp Ford. Focus (Mondeo is hm...) Mk 2-3 karosszéria nagyon jól átgondolt, nagyon jól szerelhető. Alap, hogy 1-2 csavaral, fél perc alatt kivehető az egész lámpatest, és sámlin üldögélve cserélgethetsz izzókat. 

Arról nem is beszélve hogy szerelőnyílásokat nyit meg a motortérben.

De lökhárítók, sárvédők,ajtók, kárpitok percek alatt szerelhetőek. Koccanáskor sérülő dolgok könnyen cserélhetőek. Nagyon látszik az átgondolt tervezés.

Dízel motortérre sajnos ez már nem mondható el, nagyon öszvér, de a kasznin egy nagyon ügyes csapat dolgozhatott.

 

 

Előzmény: cam aro (163971)
Kisa Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163972

Jah, és még egy dolog, amivel nem mi szívtunk, hanem a szélvédősök.

Láthatóan cseréltek már benne fűtött szélvédőt.

Nem nagyon értettük, de láttuk, hogy ezt az egész műszerfalat már valaki előttünk is szétszedte.

Aztán találtunk benne üveg maradványokat, míg meg nem láttuk a szélvédőfűtés csatlakozóit.

 

Tényleg két csatlakozó miatt is szét kell ezt az egészet borítani,mert a műszerfal felső borítása alatt van?

Látszólag szélre tették (sárga), de nem valami egyszerűen lekapható burkolat alatt volt.

 

Vagy nem tudták, hogy meg lehet bontani a háromszögbalak borítása alatt a csatit, vagy tényleg nem ott van gyárilag?

 

409?

 

 

cam aro Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163971

ja, tenyleg, ford /focus?/ hatso is ilyen. :( 

Előzmény: Kisa (163968)
cam aro Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163970

na akkor nezzel meg egy mini alvazkeretet. 

az elso csavarok alulrol vannak. 

a hatsok felulrol. 

 

hogy ennek mi az ertelme ? 

az elso szilentek szinte soha nem buknak ki.

a hatsok viszont surun.

 

mi van a minivel ? 

szilent hazban luk, alvazkeretben menet.

a ketto kozt  csavar felulrol. 

a ket szilent csereje ezert -hasrapacsi - szopas . 

 

forditsuk meg. 

szilenthazban menet, alvazkeretben luk. 

ketto kozt csavar alulrol. 

a ket szilent csereje.. 20 perc ? 

 

ezen nekem nem tudsz mit megmagyarazni,

ettol fuggetlenul nem vitatlak.  

lehet igy epul fel egy gyartosor, lehet ezt igy kellett megtervezni /miert?/ 

de ez igy egy szar, atnem gondolt konstrukcio. 

 

Előzmény: diagnet (163966)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.12 0 1 163969

Tudom. Egyre kevesebb a full-stack fejlesztő, aki átlátja a teljes láncot, szerelte már be a saját maga által fejlesztett hardvert/szoftvert, és próbakört is ment vele, hogy aztán ticketeket írjon (adott esetben akár saját magának).

Viszont egyre több a mérnöki szolgáltatócégektől kölcsönzött szakbarbár, akiknek a horizontja a saját íróasztala éléig terjed, és túl nagy motivációja amúgy sincs megtanulni, mi van az asztalon túl, mert legkésőbb 2 év múlva már úgyis másik cégnél lesz, másik projekten (különben fel kéne venni).

Ez egy nagyon káros folyamat, hosszú távon még vissza fog nyalni a fagyi.

 

Előzmény: no_holy_shit (163965)
Kisa Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163968

Ez egy részegség, ahogy az alvázkeret is. Nagyon profin dolgoznak, igazán meg lehetne cserélni a csavart és az anyát.

Fordokban detto felülről volt a gyári csavar, míg valaki meg nem bontotta, utána alulról.

Előzmény: diagnet (163966)
Kisa Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163967

Diagnet, chove chuva, ez nem kerül pénzbe, csak egy kicsit gondolkodni kell.

Egyetemen, ha terveztél egy "bennszülöttet" jól picsánrúgtak. 

Ezt a budit egyben rakják be, 10 egység van, ami meghibásodhat benne, érd már el, nagy vérveszteség nélkül.

Egy fényszórót is izzóval együtt szerelik be, na de hadd lehessen már kicserélni.

Semmi, de tényleg semmi nem indokolja, hogy ez ilyen szerelhetetlen legyen.

Ezen húztam fel magam.

Az már fel sem merült, hogy egy akkora kiszerelhető tálca van a műszerfal tetején, ami az órát tartja, hogy ott  is kihúzható lenne ez az egész...nem kellene hozzá sok.

Ez már nem várom el.

Előzmény: cam aro (163963)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!