Itt nyaralok a 29-es vonal mentén, ahol elvileg csörgős vontatás van. Nem tudja valaki mitől van ilyen zúgó, búgó porszívó hangja az itteni mozdonyoknak? Ma 9-kor is beazonosithatalan
A vörösvári vonalkifejtés az 52. percnél van, a solymári elágazás 1.02 - nél. Itt valamikor jobbra lent a töltés alján volt egy kis rendező. Valahol ott készülhettek az állomási felvételek. De '95 - ben már rég nem működött.
Szerintem ez a 2 - es vonal Pilisvörösvár - Solymár között és az állomás a solymári bányák leágázásánál volt. Persze nem igazi, személyforgalomra megnyitott állomás volt, csak egy átrakó kis rendezővel. Hátulról a 2, kép pedig a vörösvári vonalkifejtésben készült.
Sziasztok , egy kis segítség jól jönne melyik vonalon, vagy hol készülhettek ezek a képek? Előre is köszönöm az segítséget. Az állomás épület érdekes, inkább csak filmbeli állomás, talán valami ipari létesítmény (amely mellett amúgy hétköznapokon elhalad a vonat ) nem találtam az állomások közt. (az utolsó képen próbáltam ránagyítani). Ami valószínű, hogy az első képek valamilyen felüljáróról, hídról készültek. Van ötlet?
Az Uzsgyik jobban hőszigeteltek, mint a Dezsők, így akár jobb hatásfokkal is működhetnének azok a klímák. A gond az, hogy elképesztően lepusztult némelyik, az ablakaik felén már kilátni sem lehet a bent rekedt párától, néhol a felgyűlt víz vet hullámokat a két ablaktábla között. És konkrétan, jelenleg a motorhűtés jellemzően kapitulál a kisebb melegben is, hát még a hőségben. Így jellemzően be sem kapcsolják (vagy letiltja a vezérlés?) a klímát, csak hogy guruljon a lom. Mivel emlékeim szerint pár éve még nem, vagy legalábbis nem ennyire volt ilyen a helyzet, így valószínűsíthetően a karbantartás környékén kell keresni a hibát. Ahogy az általában lenni szokott mávos körökben, kivéve a piros Flirt-öket.
A Gemencen forgó Dezsőknek volt egy fordájuk, amibe a katicázás belerondított, így most nem tudom hogyan jutnak el IT-re karbantartásra, lévén abban az időben fordul egyet katicaként, és szerencsés esetben abból fordul este Gemencbe vissza, de az is lehet, hogy közben az már egy másik Dezső, léptetnek egyet. De az biztosnak tűnik, hogy ha valami geb@sz van a balatoni kirándulás alatt, akkor azzal együtt fordul egyet Bajára és vissza, mert nincs másik hadra fogható egység.
Az már csak egy szösszenet, hogy a Start indoklása szerint a a fehérvári átépítés (!!!) miatt kell augusztusig a bajai expresszeknek a Délibe menniük a Keleti helyett. ;)
Erre szoktam azt mondani, ha csalódik a "kedves" utas akkor legközelebb nem a MÁV-ot választja és több hely jut a többi utasnak. ( Minél kevesebben ülnek a kocsiban annál hatásosabb a klima.)
Bocs azért ez így ebben a formában nem igaz,ha jól müködik észrevehetöen le tudja hüteni a kocsit! A probléma az hogy a légjavitó rásegitö( plafon klíma) nem müködik,sajnos a Bp 20-67-es kocsiknál ez elég gyakori probléma!
Ja, hét ma a Balaton déli partjára 19:35-kor a Déliből induló vonat egyik IC minőségű kocsija nem adott épp IC minőséget. De az ugye nem is klímás kocsi, a légjavító meg 35 fokos külső hőmérséklet mellett mit sem ér.
Nem, de több kocsiból (vonatrészből) áll a vonat és a kalauz nem szólna az istennek sem, h. üljenek át, az utasok meg NEM MERNEK máshova ülni, mint a jegyük szól. Pedig... nem nagyon szólnának érte. Még Japánban is csak meglepődnek miatta, de vissza nem ültetnek (max. felhívják a figyelmet, hogy ha jön oda más, add át neki a helyed).
Párom ma utazott Tatabánya-Baja viszonylaton. 13 órakor ült fel TB-n egy IC-re, nem működött a klíma, és az uzsgyin sem, a bajain. Bassza meg a máv a reggel kiadott közleményét, a fokozottan felügyelt klímákról, és igya meg az összes mészároslőrinc-vizet, fulladjon bele. Szemét banda.
"A gyorsvonati felárbérlet az érvénytartama alatt a MÁV-START Zrt. gyorsvonati pótjegy-köteles vonatain Budapest közigazgatási területén belül mentesít a gyorsvonati pótjegy váltása alól."
Már eleve a "gyorsvonati felárbérlet" is egy fából vaskarika, de hogy a teljesárú verziója csak Budapest területére van lebutítva, az kész abszurd.
Az jó felvetés (Velvet cikk, Index címlap), hogy Székesfehérvár és Budapest között helyjegyköteles lett pár gyorsvonat és ez nem jó a bérleteseknek. De erre aligha az a jó válasz, hogy vegyen gyorsvonati felárbérletet, mert 1. az csak Bp-en belül érvényes és 2. helyjegy alól nem mentesít! Inkább az lett volna a jó válasz, vegye meg jóó előre a helyjegyet, akkor olcsóbb. Kivéve pénteken. Meg vasárnap. :-)
Június 23-án, csütörtökön a Déli pályaudvaron felszálltam a Gemenc Exp. járatukra, mely egy Desiro motorvonat volt, amiben sajnálatos módon csak az egyik kocsiban működött a klíma, a fél szerelvényben csak 4 résnyire nyitható ablak gondoskodott a légáramlatról. Noha az expresszeken a klíma nem "kötelesség" csak "figyelmesség", értem én, hogy jó ide a klíma nélküli kocsi is, de üzletileg semmiképp sem tartom ezt előremutatónak, pláne a Megrendelő szándékaival és céljaival egyezőnek!
A félig üzletképtelen motorvonat a nyáron egy Katica vonatból fordult, a műszaki hiba így ismeretes volt a karbantartók előtt már jó ideje. Csak hát ugye, amikor az üzletképtelen és az üzemképtelen motorvonat közül kell választani, nem is olyan nehéz a választás. Örülök, hogy sikerült két új FLIRT motorvonat árán új alkatrészeket venni 57 FLIRT motorvonathoz. Remélem ez több évre elég lesz a megfelelő üzemkészséghez. De nem lehetne, hogy a Desiro motorvonatokra is csöppenjen némi karbantartási forrás? Igazán megérdemelnék azok és az azokkal utazók..