Ez nekem is tetszik nagyon! 3 Papst motoros gépezet. Tavaly ütöttem le egy ilyent, az arab eladó elfelejtette hozzáadni a dugaszos elektronikáját. Gondolta 40 Euróért csak mechanikát küld .
A szalaggyűjteményem felszámolása miatt eladó egy csomó üres 18 cm-es Polimer orsó, a hozzá gyártott karton dobozban. Sajnos a szalagok többsége az öregedés miatt a kukában végezte. Csak 10-15 darab Polimer szalag maradt. Érdeklődéseket az "altctrldel /kukac/ freemail /pont/ hu" címen fogadok.
Sajnos nem mentettem el a linket, így nem tudtam megnézni a végét. Nem rég volt fent egy szintén közel mint állapotú gép egy X-330D. Na ez is jöhetne. Érzem rajta a 70-es évek feelingjét. Kár hogy nem volt belőle félsávos modell, és Európában elég ritka.
Háááát, kellene, de mennyiért? Ámbár talán mindegy.... Az egészségügyben dolgozom, a hierarchia alsó szegmensében, argó, inkább a gázszámlákra gyűjtök majd a közeljövőben! Ja, meg a nyugdíjra.... De azért: Mennyi az annnyi?
Legelső magnóm Terta 922-es volt, modifikálva 17 éves koromban, használtan:-) A következő BRG M-40 -es, szintén modifikálva, ez már tűrhetően szólt az akkori választék között:-))
No, ez egy kissé sántít! A gyereket elég volt lecsutakolni, és újra tiszta lett. Azt az akait puceválhattad akármeddig, attól még nem lett magnó belőle...:)
Lehet hogy európában egyáltalán nem is árulták, esetleg csak kis példányszámú limitált széria volt. A sansuinak is volt ilyen erősítője 2000 környékén, az se volt piskóta.
Most ment el 24 euróért egy Akai prospektus. A címe 60 év készülékei, 56 oldalas kis könyvecske. Érdekes képeket is mutatak belőle. Köztük egy olyan feltehetően elő/végfok képét, amit sosem láttam még. Elég tetszetős egy darab. Ha valaki ismeri írja meg a típusát.
Azért az amerikai Ebay-en mindig bukkanok olyan készülékre amit eddig nem láttam. Most például egy ritka Cross-Fieldes gépet néztem ki , az X-165D. Aranyos kis dög, és nagyon szép állapotban van. Szerintem egy $100-ért meg lehetne venni, csak nem lehet hazahozatni, mert annyit már nem ér.
Gratula! Szép darabok, tetszik ez a grafitszürke dizájn. A hálóba meg azért jó, mert felvételhez éjszaka, hajnalban ki sem kell mászni az ágyból, csak kapcs. Nálam fél tucat műkszik így.
Az egyik korábbi elrendezést tettem fel húsvéti üdvözletnek múltkor, kösz a hozzászólásodat. A deck AKAI GX-F25, kétmotoros, strapabíró darab, több is van belőle, mert "bespájzoltam" még anno. A rádió AKAI AA-1150, kb 2x 65-70 W-os. Szép hangja van, lemezfelvételekhez is használom a phono fokozatát. Külső AKAI tuner azért rá tudott tenni egy lapáttal a rádió fokozatra, erről majd máskor.
Ha jól tudom, még két nagyobb korabeli rádiója volt az AKAI-nak, az AA-1175 és az AA-1200. Ez az utóbbi egy kuriózum, kettős tápegységgel. Most van fenn egy a faterkán is, ajánlom minden AKAI rajongó figyelmébe! Nem semmi darab.
A H/K DVD mellé, hogy ne unatkozzon, most került egy AKAI is. Tetszhalott volt szegényke, így vettem. Egy hét pihentetés és gógyizás után ráolvastam, most gond nélkül műkszik. Úgy látszik, jó hatással vagyok a készülékekre. Majd egyszer felteszem őt is.
Üdvözletem a fórumozóknak ! Látom itt van donor készülék is. Néhány napja kaptam egy hx-2-est, eléggé lelakottan.Segítséget szertnék kérni. Az eredeti kombi fej hány ohmos, illetve ha lenne esetleg elfekvőben kapcs rajz hozzá.
Ha tudok vele segíteni, és még aktuális, írj az el230h@index.hu címre és elküldöm a GX-F71 szervízkönyvét pdf-ben. Bespájzoltam, bár eddig nem volt rá szükség.
Mindene működik, eredeti alkatrészekkel. Amióta nálam van - kb. 10 éve - javítani nem kellett, nem volt rá szükség. Csak a szalagpálya tisztítását végeztem. A fejeken kopás még nem észlelhető, a görgők viszont érzésem szerint valamelyest felkeményedtek az eltelt idő alatt. A lapszíj, amely a két lendkereket összeköti, jól tart, nyávogás nem hallható.
A tökéletes felvételre vonatkozóan csupán szubjektív választ adhatok, mivel nem tudom, neked mit jelent ez ennél a készüléknél. Műszerrel soha nem kontrolláltam az eredményt. Fülre azt mondhatom, normál vasoxidos szalaggal számomra kevésbé szól dinamikusan, zajosabb is, én emiatt inkább a krómos és metál szalagokat használtam hozzá. Azokkal viszont a kalibráció lefuttatását követően szépen teljesít.
Jövő hétre megpróbálok néhány fotót felrakni - kívülről és belülről is. Egyébként Debrecenben található.
Ha esetleg valakit érdekelne AKAI GX-77:
A képeken látható szalagos magnó ritkaság eladóvá vált.Tulajdonságai: 6-fejes oda-vissza játszos-felvevős,3-motoros meghajtás,hosszú élet tartalmú GX-fejek, negyed sávos lejátszás és felvétel,kétsebességes 9.05 és 19.1cm/sec választható,előmágnesezés állítás, EE pozició kapcsolás,monitorozható,időzit hető lejátszás-felvétel mindkét irányba.Maximum 18cm-es orsókkal használható.Valós idő számláló 4digites kijelzővel.Garantáltan karcolás mentes,új nyomogörgökkel és fő meghajtó szijjal számla alapján.Szabályzó potméterek nem recsegnek-sercegnek,felvétel-lejátszás-müsorszámkeresés tökéletes!Ajándék angol nyelvű leirással és 77-oldalas szervízkönyvel,továbbá a képeken látható szalaggal!
mobil:70-2782424.Tamás.
Hiába írtam meg, ez a szemét net elnyelte az egészet. Most kezdhetem előlről, úgy döntöttem, hogy több fejezetes lesz az AKAI regény, mert bosszant, hogy amit gondos délutáni munkával leírtam, az csak úgy eltünik a dróton. Lehet, hogy most először sörbe fojtom a bánatom, és ha elmúlik folytatom.
A táblicskut légyszi új mélemre küldeni, most csak az műkszik. Ez is a net bosszúja, hogy két év automatikus használat után meghal a mélem, és nem tudom feléleszteni.
Köszi. Meg is sirattam az utolsó számot. Meg van az összes szám, meg a CD is. Kezdettől fogva forgatom, napjainkban is. Sok dolgot kipróbáltam a leírtakból, jó móka volt az akkori szűkös időkben. legjobban a szellemisége tetszik mind a mai napig, egy egész generációt formáltak a zenekultúra szeretetére. Nagyon jók és alaposak voltak a tesztjeik és a szeánszaik is. Így a magnószalag tesztek is. Sokat kínlódtam én is az AKAI 4000-s nyávogásával. Próbálgattam sok mindent, végül egy igen egyszerű módot találtam a megoldásra, de ez egy másik regény. Majd egyszer leírom
Okosan szóltál! Nekem is az a tapasztalatom, hozy a szalagok hordozó fóliája rendkívül ellenáló. Volt szerencsém 80 fokon is szárítani, a hordozónak meg se kottyant. Nem úgy az emulziónak! Az a fránya "pönész" csak a Tokajis üvegen mutat jól, - a Tokaji meg bennem, - mert a mágneses réteg ősi ellensége. Ezért van az, hogy az egyik szalag remekül meggyógyul a száraz szauna hatására, a tartósan nedves helyen bereumásodott, tottyadt szalagról meg a kezelés előt, meg utána mégjobban lejön a mágneses réteg. Lehet kísérletezni. Sajna az egyes emulziók is máshogy tűrik a légköri nedvességet. Erről szólt az a híres történet, hogy a mesterszalagokat, melyek már nagyon ragadtak, szárítással meg lehetett menteni az utókornak.
Otthon jobb megelőzni a bajt, mivel fűtési szezonban, vagy nyári zivatar után más és más a levegő nedvességtartalma, és akkor még nem is beszéltem a hőmérséklet csökkenés relatív páratartalomra gyakorolt hatásáról, de ez már egy másik topik témája. Az "eccerű háziasszonyokról" meg ne is beszéljünk, mert az örökös főzéssel, meg nagymosással, gőzölős vasalóval is a hifi ősi ellenségei.
Meglestem! Sajnos nem látom, mert tök homály lett a nagyítástól. Nem kételkedem, hisz éppen az a szép az egészben, hogy nincsenek abszolút szentenciák. Gyártó függő az eljárás, mindenki abból építkezik, amilye van. Úgy látszik, hogy a Maxelnek gyengébb az emulziója, és jobb a hordozó fóliája, ezért rak fel vastagabb mágneses réteget az egyre vékonyabb fóliára.
Néhány adat a kezembe került a HIFI BIBLIÁBÓL, orsós és kazettás szalagokról. Adatok máshol is vannak.
Orsós szalagokról a következőt írja:
"Minnél vastagabb a szalag, általában annál vastagabb - tehát strapabíróbb - a hordozó is. BASF gyártmányokon például így alakul a kép (adatok végig millimikronban):
Szalag 50 35 26 18 vastagság
Aktívréteg 18 10 10 6
Hordozó 32 25 16 12 "
Tehát egyetlen gyártón belül is mindkét esetre van példa! Különböző vastagságú hordozón van egyforma és különböző vastagságú mágneses emulzió.
HFM 7. szám, 1981/3. 84. o. Magnószalagteszt
Kazettásoknál a helyzet a következő:
"A C-60, tehát 2 x 30 perces játékidejű kazetták szalagja 18 mikrométer vastag. A kazettás műfajban ez a legvastagabb szalag - holott az orsós szalagok közül csak a legvékonyabb, tehát háromszoros játékidejű szalagok 18 mikronosak. Alább egy kis táblázatban összefoglaljuk a különböző játékidejű kazetták szalagjainak főbb adatait:
C-60 C-90 C-120
Szalaghosszúság (m) 90 135 180
Teljes vastagság (mikrom.) 18 12 9
Rétegvastagság (mikrom.) 5-6 4 3-4
Hordozó (mikrom.) 12 8 4,5-6
Némely gyártmány paraméterei ettől kismértékben eltérhetnek ugyan, adataink mindenesetre irányadóak."
HFM 15 1984/2 66. o. Kazettateszt, St. Antal, akarom írni Sólymos Antal tollából.
...Tezswérgém! Az azé mán haláloss tartóssan 30% relatiff páratartalom....:)))
Azért csukott ablak mellett még egy táwfűtésess panelba is megvan vagy 50.55 %, de ez már naon száraz. A komfort a 70-75%, ezt némi párologtatással, és gyakori szellőztetéssel biztosítható. Ilyennél már a sztatikusság se jelentős.
Más. Nedvesség vs. szallag. Az utsó szallagfajta, ami reagált a nedvességre az acetát vala, a polyester az imunis. Akár áztathatod is, a mágneses réteg is immunis rá. Amire nem, az a meleg, párás környezet. Akkor gyün a penace (ejtsd póriasan: pönész) ami viszont lejön róla csak nem egésszéges... (a gonosz erdeimanó is ettől asztmás...)
Ez a szallagsütögetés meg egy rókafogta csuka. A 60 Co kevés az üdvösséghez, az ilyen mentést végző céh 95 Co-ra melegíti fel, és utána menti, aztán megy a levesbe a "master" mert veleni fog utána a jelhordozóréteg. (persze a procedúra során ügyel arra, hogy nagy feszítésnek ne legyen kitéve a forró szallag, mert a polyester ilyen hőfokon már majdnem kilágyul. (a mágneses réteg nem sinyli meg, a courie-pontja jó 40-50 Co-kal magasabban van.) Szumma-szummárum az ilyen, erre szoruló szallag további használatra menthetetlen.
Persze nem volt ez mindíg így, nekem 67-től egy csövess Grundig TK341-esem volt, ami tisztességesen melegedett, a felső lemeze már fél óra üzemidő után kellemes
43 Co-kos volt, a szallagot is kb. 40 Co-ra melegítette fel. 69-ben már meg is mutatkozott az első tucat 720 méteres szallagon (BASF, Grundig) az eredmény, ezek elkeztek porolni. Viszont a Scotch-ok azok derekasan bírták a strapát.
Szerintem ne vacakolj ezzel, ez áltudomány! Én is állandóan bosszankodom mert nagyon száraz otthon a levegő, és ezért mindig párologtatok a szobában. Így se sikerült soha 30% fölé nyomni a relatív páratartalmat. (kivéve ha tartasz otthon egy akváriumot, vagy sok a növény a szobában) Ha nagyon száraz a levegő, annak rosszak az élettani hatásai (kiszárad a nyálkahártya) illetve nagyon megnő a sztatikus feltöltődés veszélye (nincs kisülés)
Szilika gél zacskót könnyű szerezni. Monitor TV, szgép alkatrész fotó cucc stb vásárlásakor mindig raknak mellé párat. Cserélni nem kell őket, egyszerüen elég kiszárítani azt. (ha szükséges)
"A vastagabb szalagokon az aktív réteg is vastagabb,...."
Szerintem nincs így! Lesd meg ezt a Maxell gyári adatlapot. Látszik rajta hogy az 50 és a 35 mikronos szalagokon az aktív réteg mindig 12,5 mikron vastag, az XL-I és az UD típusoknál egyaránt! Szerintem az Ampex a Scotch TDK Emtec gyártmányainál is ez a helyzet. Ami persze elég logikus. A profi (Broadcast) szalagoknál a mechanikai strapabírás és az átmásolódás csökkentése a legfontosabb, mivel ezeket HUB-on és nem orsón tárolják. A stúdió gépek is nagyobb erővel tekernek mint a félprofi masinák.
Szárítóban 60 celsius fokon, 24 óra alatt általában helyrejön.
Csak kérdés ehhez mit szól a szalag! Ha rápillantok a Quantegy dobozon lévő feliratra, akkor ezt olvasom: "Temperature Sensitive Material - Maintain 4 to 32 degrees C for shipping and storage.
szerintem 60 C-on maradandóan károsodik a szalag. Bár egyszer a hi-fi magazinban is írtak arról, hogy az elragacsodott szalagoakt kiszárítva még lejátszhatókká válnak, és át lehet másolni a rajtuk lévő felvételeket. De szerintem vagy nem lehet letörölni őket többet, vagy más módon károsodik. Próbát kéne tenni egy szalaggal a sütőben.... :-)
De azért várjuk meg Nagy Mesterünk dr. Spacc véleményét is a témáról!
A szilikagél nagyon jó nedvszívó. Minden szalag mellé beteszek egy-két pici zacskóval. A nylon tasakba, meg a papír dobozba is egyet-egyet. A legjobb beszerzési forrás az, hogy nagyon sok termék, különösen tengeren túlit úgy csomagolnak, hogy bele tesznek egy piciny zacskó szilikagélt. /Cipős, ruhás, hifis, számtekes stb. cuccok közé./ Én ezeket összeszedem, otthon radiátoron szárítok rajta egy kicsit, és már teszem is be a szalag mellé. Hosszú évek óta. Ha van cipőboltos ismerősöd, százával tud adni! A nagyobb zacskó anyagot meg beteszem a szalagtároló polcra. Néha újra szárítom őket, radiátoron. Használom a pezsgő tabletta dobozok kupakját is, bennük is van szilikagél. /Ha megrázod a kupakot, az zörög benne./ Azokat egyszerűen a polcra teszem, az üres helyekre. Szóval az anyag ingyen van, a szalagok meg nem nyikorognak. A nyikorgósakat elég macera rendbe tenni, de nem reménytelen. Ráadásul, ahogy megfigyeltétek, szalagvezetés specifikus is a dolog. Az AKAI magnók nagyon jó indikátorok, a legkisebb nedvesedésre, nyúlósságra reagálnak, biztosan jelzik, hogy nedvesedik az emulzió. Stúdió magnóval ne is kísérletezzetek. Ez is azt mutatja, hogy az AKAI a király, mert jelzi a nedves szalagot, mint egy finom műszer!
A magnó már nincs meg. Egyes szalagok nagyon szeretik nedvességet /Ampex, Agfa, BASF, stb egyes típusai. Sok került hozzám olyan állapotban, hogy nedves környezetben tárolták. Elég egyszer benedvesednie, és kész. Szárítóban 60 celsius fokon, 24 óra alatt általában helyrejön. A vastagabb szalagokon az aktív réteg is vastagabb, valóban hajlamosabbak a ragacsosodásra. A lakásban az időjárás és a hőmérséklet változás, nem beszlve egyéb gőztermelő dolgokról, elég nagy mértékben tud változni a páratartalom. Érzékeny szalagoknak ennyi is elég. Először Scotch szalagoknál vettem észre, amihez még hozzájárult az AKAI 4000 DS túl nagy feszítő ereje is. Az emulzió a két hatásra egyszerűen levált a hordozóról, meg még nyikorgott is.
ezzel a szilikagél dologgal betettétek a bogarat a fülembe. nézegettem neten, de nem találtam árat sehol. Mennyit érdemes használni és milyen időközönként érdemes csarélni. Egy viszonylag kis szekrényben tartom az orsós szalagokat. Nekem mondjuk egy double coated nyikorgott csak. Sony UHF és az is csak a GX-77en.
Nahát ez tényleg különlegesség, magnód is van hozzá?
Igen a szalagoknál a vízfelvétel (azaz az aktív mágneses emulzió) okozza a problémát, ezt mindenki tudja. Ami viszont eléggé érthetetlen, hogy a lakásokban többnyire elég száraz a klíma (nálam 25-28%), és némely típusok elragacsosodnak némelyek meg egyáltalán nem. Talán mintha az 50 mikronosak hajlamosabbak a ragacsosodásra mint a 35 mikronosak, ami szintén elég érthetelen, mert az aktív réteg egyforma a két fajtán.
Végre le tudtam fotózni. Ez az újabb kiadású AKAI video szalag, a képeken egy üres orsóval. Ez az az orsó, melynek magján gumi gyűrű van, bevágás nélkül, így nem képződik törés a szalagokon. Sajnos az audio orsóknál ezt nem alkalmazták, pedig a befűzés is könnyebb, mert a gumi felulethez a szalag nagyon jól tapadt, nem csúszott ki a szalag vég.
10-es csomagban lehetett beszerezni, megtartottam az eredeti karton dobozt is. Célszerű minden szalag melé szilikagélt csomagolni, sok bajtól megóv. Többször olvastam, hogy egyes szalagok nyikorognak a magnókon. Ez nem véletlen, okozója a nedvességben keresendő. A szalagok egy része eléggé nedvszívó, ettől lesz az emulziója enyhén ragadós. Lejátszás közben ezért a szalag a vezető csapokhoz tapad és ad ki szörnyű hangokat.
Azért ezek elég különleges gépek voltak ám. Oda-vissza játszók de a kazettát fordította meg egy mechanikus szerkezet. Ezzel legalább 15 évvel megelőzte a Nakamichi RX sorozatát. Esetleg egy 50 eurót meg is érhet egy szép példány...
Nem különösebben, mert elég magaslóról beszélt.Én meg pitizni nem fogok egy magnó értsem. Nem kevés pénzt ajánlottam, mint ahogy te sem, mégse felelt meg neki sőt, de mind1.
Jaja, csak gondoltam ha 121-et adtál érte akkor most lecsapsz rá. Kérdeztél tőle a gép műszaki állapotáról is? Én pont szülői értekezleten voltam mikor hívott gy csak az árról esett szó.
Egyszerüen kurva sok érte a 120! Bár úgy látom kicsit leadott az 1000 euróból. Semmilyen kazettás gép nem ér már ennyit, legfeljebb egy aranyozott 1000ZXL. Esetleg megírhatnád neki, mert egy kicsit el van szálva az ürge!
Épp most kaptam: "Ha még érdekelné a deck 120e ft.-os áron, kérem jelezze." Szóval a GX-F91 ennyiért elvihető. Ha esetleg vkit érdekel meg tudom adni a számot. Én sokallom.
Nagyon szép Cross-Fieldes Akai. Elég fura szerzet, nem gázcsapos, de nincs kalibrálva a műszere. Viszont van rajta szennyeződést jelző automatika...(de minek) De szép dizájn, az tuti. (X-360)
Üdv mindenkinek! Érdeklődni szeretnék, hogy az AKAI AM-U310 tip. erősítőmhöz milyen hangfalat érdemes venni? Lehetőleg Videotonban ill. Orionban érdekelnének. Előre is köszönöm!
Akkor lepődnél meg igazán, ha egy jó rendszeren összehasonlítanád a GX-77-et és egy STUDER A810-et. Ugyanannyival jobb, GX-77-nél, mint a GX egy kazettásnál, pedig a gyári speckói itt-ott még rosszabbak is (pl. frekimenet), no de a hangja...
A dolog arányos az egy perc zenéhez felhasznált szalagfelülettel. A STUDER félsávos.
Azt mondta nekem,hogy csak fel mérték a piacot,van e érdeklődés rá ami a minimálára volt, annyiért se lesz eladó itthon, nem is teljesen értettem de mind1.
Egyébként meg tök mind1, hogy bayen van 1000-ért. Annyit ez a magnó nem ér. Pedig én AKAI buzi vagyok teljesen. De nálam ennek a gépnek 115 az ára max!
Beszéltem az fazonnal aki árulja a GX-F91et. 115öt mondtam, de annyiért nem adja és vki 121el zárta a licitet. 1000 körüli összegről beszélt. Kicsit sokallom. :-) Annyiért azért már igen jó állapotú Dragon jár. :-)
...amíg Avant kolléga végez a nagyobbik tesójával, addig jó lesz. Sikerült levelet váltanunk és elvileg nem zárkózott el a segedelemtől:-))
A hatvanötemkákettő ennyiért meg, ha tényleg jó állapotú, talán elmegy később. Ha meg nem jó, mivel végre!!! személyesen megyek egy masináért, szóval ha nem jó, akkor meg el sem hozom. Van is már egy potenciális ember, akinek átadom ennyiért, de most még nem:-))
Ezért meg lötyöghetek Szolnokra pénteken Pest után:-)
Ár mínusz postaköltség, vagyis tizenhétezer jó magyar Forint... állítólag szép állapotban vanek.... remélem van még kazi is egy rahedli.. ha lúd, akkó lögyön kövér:-D
Köszi. Gondoltam, hogy nem csak én vagyok ezzel így. Ha bemész egy boltba és így kezelnek, seggel mész ki az tuti. :-) Na off vége. Más. Nekem GX-F71em van aminek az audio része állítólag uaz (talán vki pont itt írta) és tényleg nagyon jó hangú gép, de az, hogy a GX-F91 a legjobb hangú AKAI azért elhamarkodottnak tartom.
Na még egy kis off, bocsi. Igaza van RS mesternek. Mert aki nem ad meg minden felvilágosítást az eladó árúval kapcsolatban ott vmi sántít. Én kifejezettem rühellem a nagyképű bunkókat akik flegmán kezelik a lehetséges vevőket. Na mind1 mert csak felkúrom magam...
Ne döntöttem még el, nálam ez általában az utolsó pillanatban alakul ki,persze van egy határ ami fölé nem megyek, de ezt se szeretem meg közelíteni.Épp amilyen kedvem van.
Jaja én is néztem már a faszit és az "+i" ikont is érdemes elolvasni. Tipikus flegma manus. De attól függetlenül rákattantam a GX-F91re már régebben, de bele sem merek gondolni mi lehet a min ár. Sztem 100.000 körül, de inkább felette. Az én GX-R99-emre volt 90.000-es ajánlat is. Viszont ez még ritkább és szintén kultikus darab. Más. A javítáasról annyit, hogy a felszereltség egy dolog viszont ha nem elég a munka iránti alázat és kedv, élvezet akkor az egész nem ér egy kalap sz@rt sem.
A szintén általa kínált Kenwood KX-1030-hoz fűztem hozzá egy kis megjegyzést. A gépet a szivar, 3 fejes 2 hangtengelyes két motoros készüléknek írja le. Csak ennyit írtam:
"Bocs csak érdeklődnék hogy a második hangtengelyt merre kell keresni? Egyébként a készülék csak egyetlen, szervo vezérelt egyenáramú motort tartalmaz. Ettől függetlenűl szép darab."
Ez valamiért nagyon csípte a szemét és kb 10 perc alatt eltávolította. Na erről ennyit.
NA megoldódódott a rejtély. Írtam egy kis hozzászólást, és az ürge azonnal eltávolította a termék mellől. Ilyen figuráktól nem érdemes vásárolni szerintem.
Szia! Az egyik licitáló én vagyok, be próbálkoztam az 50000-el még gondolkozom rajta, kicsit rémisztőek a fizetési és szállítási feltételek, bár ezt személyesen lehet átvenni.
Ezt az ürgét már én is kiszúrtam magamnak. Ő az aki nem ad vissza pénzt, ha időban nem viszed el a portékát. Néha kicsit félrevezető információkat ad meg a portékáról, lásd az eladó kenwood KX-103-at....
Nekem is rossz tapsaztalatom volt a Totel-lel. Hajlamosak nagyon lehúzni az embert. Kb 9 évvel ezelött javítattam náluk egy BX-es Nakát. Egészen apró hibája volt. Ha bemelegedett a készülék, akkor lejátszás üzemben a mechanika egyszerűen stopra kapcsolt. A hibát megjavították de 7000 ft volt a javítás - akkor!
Aztán egyszer késöbb merő nosztalgiából egy fadobozos receivert szerettem volna venni, és telefonon érdeklődtem náluk, de azt a pökhendi, lekezelő stílust amiben válaszoltak, hát az kiábrándító volt! (nem Basával beszéltem hanem valami samesszel)
Van egy másik szervíz is, az Akusztika, a Dob utca elején. Ők nagyon kedvesek udvariasak, de a javítás terén jobb elfelejteni őket. A lelkesedés még meg lenne, de a szakértelem már nincs meg. Szintén a BX-et vittem oda idler hibával, azt nem cserélték ki, valamit bütyköltek rajta, de végül is ugyanolyan állapotban kaptam vissa 11.000-ért. Igaz a 11 ezerért még kaptam rá egy karcolást is, de azért legalább nem kellett fizetni! Aztán Spacc cserélt benne idlert, azóta jól működik. Szóval inkább valami ismerősnél próbáld meg javíttatni, esetleg keress meg, tudok ajánlani megbízható mestert. (de szervízkönyv mindenképpen kell hozzá)
Azért ez fura: van fent a vatyerkán egy gxf91-es masina. Senki nem kérdez, csak licitál.... igaz hogy a minimálárat még nem érték el, da akkor is. Bennem felmerült már néhány kérdés, de nem teszem fel, mert úgyse nem fogom megvenni:-(((
Vagy levehette a kérdéseket és válaszokat az eladó?
Nekem ennyire nem volt negatív tapasztalatom, de tény, hogy nem mindig azt csinálják amit az ember akar!Nekem speckó nem cserélték ki a fejet az Aiwa deckben, pedig külön kértem őket. A Dragonnál nem volt a fogadtatással, mert mikor vittem, pont a tulaj anyukája volt a recepciós! Mutatom mit hoztam,- és mondom főleg miért - erre gyors telefon az emeltre "gyere le kisfiam, itt egy Dragon" rövid szöveg, és jött a Doktor :) Na mondjuk nekem rendbe tették rendesen, hiszen nagyon elvolt piszkálgatva a mechanika, és az elektronika egyaránt. A javítás vége a nagynál 16K, míg a kicsinél 14K volt. Ekkora szintesést nem tapasztaltam, de lehet abban valami amit mondasz, hiszen az elektronikák nem egyformán viselkednek a hőmérséklet függvényében! De természetesen okozhatja szalagpálya szennyeződése is. Én olyat tapasztaltam viszont, hogy a szalag elején, közepén, és végén voltak eltérő szintkülönbségek. Egyébként erre egy elég tapasztalt audiolandos kolléga hívta fel a figyelmemet, és a gyakorlat őt igazolta.
A Totellel vigyázz,én a Dragonomat vittem hozzájuk,és nem voltam hanyatt esve a "hozzáállásuktól". Abban egyet értek Dragonnal hogy felszereltségben talán ők a legjobbak,de én 25 rugót hagytam ott náluk,és úgy hoztam el a gépet hogy itthon bekapcsolás után play üzemmódban a jobboldali csévélőcsonk jeladója szép kelepelő hangot adott...(beleért valahova) Igaz a két nyomógörgőt kicserélték,a gép óriásit szól,de én úgy érzem (ez 5 éve történt) hogy egy kicsit levettek. Ha odamész ajánlom hogy légy annyira rámenős mint amennyire ők visszaélnek a monopol helyzetükkel. Igaz az én Dragonom eléggé szét volt tekergetve,egy igencsak "nepperszagú" krapektól vettem,és a Toteles 25 rugóval együtt is aránylag elfogadható árban van. A Totelnél a tulaj azt mondta hogy üzemórákat tekintve nagyon megkímélt,az utolsó évjáratok valamelyikéből származik,pici esztétikai hibával.A kazettaajtón a két irányjelző nyíl között lévő Auto azimut feliratot valaki letörölte,de azért látható csak kicsit halványabb. Valamint ha bekalibrálok egy kazettát,bármilyet,(bekapcsolás után amikor még a gép nincs bemelegedve)a 15 Khz full nullán áll. Kb 1,5 óra használat után visszahelyezem a fenn említett kazettát,és kalibrálásra kapcsolva az előző potméterállásban a 400 Hz stimmel,de a 15Khz-nél hiányzik a nullához képest 3-4 led. Állítólag szalagpálya hiba,de olyan mintha a melegtől valami az elektronikában "elmászna"
Ez igaz mondjuk, nem kidobni vettem a masinát, tehát mindenképpen megér egy korrekt összeget.. kicsit azért félek attól, hogy esetleg könnyen megvezetnek, mivel nem értek hozzá.. ha érted mire gondolok.. pl. amit Tapedeck kolléga megszerez x összegért alkatrészt, azt Ők mondjuk tízszer annyiért adják.... például.
Hozzávetőlegesen sem tudom elképzelni, mekkora összeget emésztene fel csak egy átvizsgálás, ne adj Isten egy műtőasztalos beavatkozás:-)
Akkora gondja nem lehet, ráadásul van még egy donor mechanikám is, igaz fej nélkül, mert az már külön áll repedten a szekrényben:-(
Mihez képest drágák? Én a Dragont is, meg az Exceliát is ott lövettem be, mert nekik megvannak a Dragonhoz való "beállítószerszámok" is. Ha nincs alkatrész csere, szerintem nem vészes az ár.
Ha nem jutok dűlőre a szegedi szakival (most már ki merem vinni a készüléket a pecóból, mert nincs mínusz és talán nem tesz neki rosszat ez a minimális hőmérséklet-különbség), szóval ha nem tudja pontosabban belőni nálam is a dolgokat, akkor jó lenne ha elvállalná az enyémet is. Írtam egy mailt Néki, de nem válaszolt:-(
Tudod nálam fejcsere volt, szalagpálya állítással, görgőcserével, stb... de még mindig hibádzik kissé:-( a bal oldali sávon jelentősnek mondható magaskiemelést hallok lejátszáskor a felvételi szintekhez képest, illetve egyáltalán kicsit magasba húz a masina, talán normál kazival elfogadható a dolog.... a kézi bias nem sokat ér:-(
Néztem a paneleket, de külön frekin is vannak trimmerek, illetve normál, króm és metál jelölésű trimmerek is vannak... szal nem egyszerű, hogy csak úgy belecsavarhúzózok és ha jó, akkor ráteszem a fedelét..
A Totel szervízen gondolkodom, ha már Pesten vagyok, ha még egyáltalán léteznek, de azok marha drágák:-(
Uraim, hazaérkezett a GX-95 MKII. Már csináltam is egy frissen bontott MA-XG -re felvételt. Nagyon jó hangja van. A Technics RS-Bö65 -öt veri. Annak nem tetszett ennyire a hangja. Ezúton is köszönet Audi80Avant mesternek a beállításárt! :-)
Igen, ez az. Az újabb évjáratú típus felirata AKAI Video Recording Tape VT-6H. Szép ezüst színű tokban, 1300ft, (400m) hosszban. Az AKAI VT-110-es hordozható fekete-fehér szalagos videó felvevőhöz lehetett használni. Kapható tartozékként be lehetett szerezni üres orsókat is.
A felvevőhöz csatlakoztatható volt egy fekete fehér monitor is. A rendszer kiegészítő egysége egy rf tuner, melyet itthon nem igen lehetett használni, a TV rendszerek különbözősége miatt. A szalag befűzése elég macera volt, mint minden szalagos, orsós rendszernél. Az elektronika jól bírta a gyűrődést, akkumulátorról és hálózatról is működött.
Gyenge pont a helikális dobon lévő fejek voltak. Könnyen sérültek, nehezen javíthatóak. Több hiányos darabbal találkoztam piacokon, faterkán. Nem tudom, javíthatóak e még, mivel ez a típus a hetvenes évek közepén volt forgalomban. Van-e még egyáltalán használható darab az országban?
Ez orsós videohoz való szalag? Egyébként most találtam egy prospektust az Akai egyik lorai video (kazettás) rendszeréről. Az benne a különleges hogy a szalag csak 1/4" széles, a magnó vállra akasztható, külön külső tunerrel, Vidikon-os fekete-fehér kamerával. Érdekes rendszer volt, de az egészet elnyelte a történelem...
Létezik. Pl. gyártottak olyan orsókat, melyek AKAI szalagos videóhoz használható spéci szalagok feltekercselésére szolgált. Különlegessége, hogy csak egyik oldalon volt nyitott, hogy a szalagot be lehessen fűzni. A középső mag nem volt felsliccelve, hogy a szalag ott se törjön meg. Az orsó magon köszörült gumi gyűrűre tekeredett a szalag, így biztosítva, hogy az orsónak minél kisebb legyen az ütése. Ha lesz időm képet csinálni, majd teszek fel fotót is. Az orsók remekül használhatók szalagos magnóhoz is, különösen az alternáló típusokhoz. Én is ahhoz használom.
A GXC-725D is? Húú, mindgyárt elszégyellem magam, hogy mikierősítőnek használom :-DDDD Itt van a rencerről egy kép: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=76168194&t=9121216 :-)
Ja azt elfelejtettem, hogy ezek az Akaik még valódi három motorosak voltak (570D, 725D is) tehát a csévélést is 1-1 darab motor végzi, nincs idler. És jól tele van ám pakolva, nézd csak meg a bontott képet róla!
Szerintem 20-25-nél nemigen ér többet, és csak ha jó állapotú. Egyszer majdnem vettem egy ilyet, 25-ért, de hibás volt felvételkor recsegett az egyik csatorna, és a fadoboz sem volt tökéletes. Ennek a teteje is fa borítású, amin vékony szellöző nyílások vannak, ezt igen nehéz javítani ha sérült. Azért egy mustrát megérdemel, főleg ha eladó sorban van. Ez a darab sem fog elmenni $250-ért szerintem.
Álomszép GXC-760D eladó az Ebay-en $250-ért. Ha közelebb lenne megérné talán. Még egy kis történetet is írt az eladó. Sok nagyon szép kép van hozzá, érdemes lementeni.
A breif history of the Akai GXC-760D cassette deck:
By the time Akai introduced their top gun GXC-760D deck in 1975 astheir best deck, the brand's name had already become synonymous with one of the very best in cassette deck technology & innovation taking the compact cassette tape performance to higher levels & pushing the envelope further! The top GXC-760D was their crown jewel achivement at the time boasting many audiophile grade features & unmatched sound quality both for playback & recording! Even jsut one quick look at the deck & interiors, you can tell that this is not your average cassette deck! Built like a tank, this very heavy, all-metal chassis deck was built to the highest standards & not only was a fantastic performer, it was also a real eye candy too!
At a retail price tag of $600.00 US at the time (neartly $2,000 in today's money!) the deck was not cheap & not for everyone and certainly was amied at the high-end market & the audiophiles. The deck indeed beacame such a commercial & also critical success that Akai kept in production for an unheard of 4 years until 1978! The decks has now became a ''cult'' classic among audiophiles & vintage audio collectors!
Now after some 30 years, these decks are just getting harder & harder to find & not too may show up for sale anywhere & especially in good cosmetics shape. Overseas, a decent GXC-760D can sells for some 500 Euros (nealy $720)!!!
The Akai GXC-760D cassette deck offered in this worldwide auction is a very highly collectible vintage audio component because of what it is & also because of its truly "FANTASTIC" cosmetic condition tha it is in!
See the very fine site below dedicated to the cassette deck format for a lot more info on this fine deck:
http://www.vintagecassette.com/Akai/GXC-760D
Also see the honor mention of it at the famous vintage audio dedicated TVK site:
http://www.thevintageknob.org/THEVAULT1/GXC760D/GXC760D.html