Keresés

Részletes keresés

Wattocsak Creative Commons License 2014.08.29 0 0 73862

Ha nem fontos a légtelenítő akkor nem kell betenni.

Szerintem is a legegyszerűbb megoldás ha a helyszínen megfúrod és vágsz bele menetet. Egy ilyen régi összerohadt radiátornál az ésszerű erő mit jelent nálad? Amikor fiatal voltam és bohó sokat szedtem szét ilyen műtárgyakat, az ésszerű erő a 4 colos fogó végére ráállok volt. Nem volt ritka, hogy ez is kevésnek bizonyult:-)

Előzmény: ja nyugi (73855)
ja nyugi Creative Commons License 2014.08.29 0 0 73861

Jaj bocs, akkor a válaszod 1.-es pontja helyes, amennyiben két tag egy elem.

És akkor a páratlan mindig balos lesz.

 

Üdv:

J

Előzmény: C20NE (73859)
ja nyugi Creative Commons License 2014.08.29 0 0 73860

Köszi a választ!

 

1./ Ebben biztosan tévedsz, van jobbos végű, és van balos végü.

Az általam beszerelt légtelenitöknél:

2 db nál páros számu volt a tagok száma, az jobbos volt.

1 db nál páratlan volt a tagok száma, az balos volt.

 

2./ Bennem azért van aggodalom, 0,5 méteres erőkarral, nagy kárt lehet okozni.

/1970.-ig autószerelő voltam./

 

Üdv:

Józsi 

Előzmény: C20NE (73859)
C20NE Creative Commons License 2014.08.29 0 0 73859

Ha tagosítható akkor ahhoz, hogy össze lehessen húzni az egyik vége jobbos a másik balos. Szerintem az a vége balos lesz, mert a másik oldalán a cafni biztosan jobbos.

 

-szerintem!-

Előzmény: ja nyugi (73858)
ja nyugi Creative Commons License 2014.08.29 0 0 73858

Szia!

 

Köszönöm a választ

 

Jobbos, vagy balos?

 

 

Nem szakad ki a menetes nyak, nem szakad meg a menet?

 

Biztosan nem fúrok bele menetet, végülis saját magát is légteleniti egyidő után.

Amúgy ez inkább csak egy kiváncsiság, szakmai érdeklödés részemről.

 

Üdv:

Józsi

Előzmény: C20NE (73857)
C20NE Creative Commons License 2014.08.29 0 0 73857

Ésszerűtlen erővel és melegítve vagy megindul vagy lefordul a kulcs összevered a kezed és elkeseredsz. A végébe fúrsz egy menetet és oda tekered a légtelenítőt, a záródugó közepébe.

Előzmény: ja nyugi (73855)
ja nyugi Creative Commons License 2014.08.29 0 0 73856

Ja és még két kérdés, van egy Kb. harmincöt éves, 120 literes hajdu villany bojlerem felszerelve.

1987. novembere óta nem volt használva.

1987.ben aktív anód csere volt, és kitisztitottam 1 vödör hulladékot belőle.

Azóta, idén tavasszal lett három napra bekapcsolva.

Első nap 3 Kw, második nap 5 kW, harmadik nap 7 kw. Pánik szerüen kikapcsoltam.

Valószinüleg a felső részben, a víztükör felett a melegviz gőze le szedte a rozsda egyrészét, és a rozsda rövidre zárta az áramkört. 

 

Érdemes lehet e ismételten kitisztitani?

 

 

Esetleg hidrofor tartályként, még egy gumiballonnal felhasználéható? 

 

Üdv:

Józsi

 

ja nyugi Creative Commons License 2014.08.29 0 0 73855

Szervusztok!

Két rejtély számomra:

1./ Ötven éve használatban lévő acél tagos radiátorba szeretnék légtelenitöt szerelni.

A záródugon nincs betű jelzés, nincs középen  bemarva-fürészelve a balos jelzés. A nagy csőfogóval se jobbra, se balra nem lazitható. / Persze ésszerű erővel lazítva./ 

a./ Hogyan lehet megállapítani, hogy jobbos, vagy balos menetű?

 

 

b./ Esetleg melegitéssel érdemes e próbálkozni? / Van egy palackos gázról müködtethető felszerelésem hozzá.

 

 

Ezek inkább csak kiváncsi kérdések részemről, semmi nem történik, ha nem rakom be a légtelenitőt.

 

Üdv:

Józsi  

morgen66 Creative Commons License 2014.08.27 0 0 73854

"Ezekből kiindulva szeretném első körben a mostani hődobomat lecserélni egy vizesre. Mivel ilyet ha lehetne is kapni méregdrágán számolnák, jobb ha készíttetünk egyet, csak előtte valahogy jó lenne megfelelően méretezni hogy a távozó füstgázból csak annyit vegyen ki, hogy a kémény legtetején se hűljön 65 fok alá a füstgáz különböző égési folyamatok esetén. "

 

Kérd meg a műszaki adatokat, ha gyártanak ilyet és megcsináltatod,kiszámolni ilyet csak hosszas tervezgetés és próbálkozás után lehet.

 

 

Előzmény: Füstkergető (73853)
Füstkergető Creative Commons License 2014.08.27 0 0 73853

Sziasztok!


Tavaly üzembe állított vízteres kandallós fűtésrendszerünket szeretném továbbfejleszteni az előző fűtésszezon tapasztalatai alapján és a ti segítségetekkel.

Sok tervem van de elsőként a "próba" kandallónkból szeretném a maximumot kihozni, azért próba, mert valószínűleg nem ez lesz a végleges fűtőegysége a háznak, ez csak egy olcsó egyszerű vízteres kandalló amit arra a célra vettünk, hogy teszteljük magát a fatüzelést a házban és legyen tapasztalatunk arra vonatkozóan mekkora teljesítmény szükséges.

 

Tehát sok tervem van, szeretnék puffertartályt a fűtésrendszerhez illeszteni, a használati meleg vízre is rásegíteni későbbiekben pedig szolár rendszerrel egészíteném ki az egészet.


A fűtésrendszer már úgy készült, hogy kis térfogatú alu illetve lemezradiátorok fűtik a helyiségeket és egy egyszerű gázkazán melegítette őket a megelőző években, tavaly már csak hidegebb időkben és éjszaka segített rá, de szeretném a lehetőségekhez képest mikor otthon vagyunk a fa tüzelést előnybe részesíteni.


Pár adat: Kandalló kb 10Kw-os 150-es füstcső nyílással, mely egy egyszerű hődob után 180-as saválló szigetelt szerelt kéménybe csatlakozik.

 

Képek:


Az előző év tapasztalatai alapján a kandalló környékén sok felesleges hő képződött, egyrészt a hődob miatt, ezt szeretném vízoldalra terelve a ház messzebbi részeibe elszállítani, másik dolog pedig az, hogy érzésem szerint sok veszteséggel üzemel és a hődob kevés hőt fog meg a füstgázokból és sok megy a kéményen keresztül a szabadba. Ezért gondoltam, hogy egy jól méretezett és beszerelt vízteres hődob segítene a kályhából a maximumot kihozni, úgy hogy a füstgázhőmérséklet optimális legyen.


Olvastam korábban egy hozzászólást aki szépen leírja, hogy pontosan mi a lényege a füstgáznak és mikor optimális a füstgáz távozás. Itt olvasható: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=122057379&t=9020390

 

Ezekből kiindulva szeretném első körben a mostani hődobomat lecserélni egy vizesre. Mivel ilyet ha lehetne is kapni méregdrágán számolnák, jobb ha készíttetünk egyet, csak előtte valahogy jó lenne megfelelően méretezni hogy a távozó füstgázból csak annyit vegyen ki, hogy a kémény legtetején se hűljön 65 fok alá a füstgáz különböző égési folyamatok esetén. 
Mivel nekem jól szigetelt gyorsan bemelegedő kéményem van így véleményem szerint alacsonyabb hőmérsékletre hűthetem vissza a füstgázt, mint akinek téglakéményen keresztül távozik a füst, hiszen ott nagyobb a hőelvonás a füst távozása során.

 

Lehet a vízteres hődob után mért füstágzamat lecsökkenthetem 100 fok környékére gyenge tűz esetén, persze mikor meg van pakolva akkor biztosan feljebb megy lehet 150-200 fokra is de mégsem 300-350 fok mint általában amire méretezik ezeket a kandallókat. Ha jól megvan rakva, láng csap ki a kémény torkolatánál akár 4-500Fok is lehet a hődob környékén. 


Tehát egyik legfontosabb a megfelelő méretezése a hődobnak, milyen hosszan, milyen vastagságban legyen jelen a víz. Belsejébe lehet további összekötő csöveket építeni láttam már megoldásokat erre. Valamilyen szinten lehet szabályozni utána is a füstgáz hőmérsékletet a keringetőszivattyú indításával is, hogy hány fokon kapcsoljon ki illetve be, de leglényegesebb a lehető legjobb méretezése a hődobnak.

 

Ha van valakinek erre vonatkozóan tapasztalata, hogy mekkora kandallóhoz mekkora, hány literes hődob lehet jó az kérem írja le a tapasztalatait.

morgen66 Creative Commons License 2014.08.27 0 0 73852
Előzmény: cides (73845)
morgen66 Creative Commons License 2014.08.27 0 0 73851

Lehet javítani de drágább lenne mint ha kicseréled.  Megpróbálhatod megjavítani te is, de ha nem sikerül úgy is csere lesz a vége.

 

http://www.muanyagokjavitasa.hu/index.php?inc=arak

 

Előzmény: cides (73845)
joevagyok68 Creative Commons License 2014.08.27 0 0 73850

Amugy az 5 cm hoszigeteles ölég keves a padlofuttes ala.....mostanaban !

Előzmény: Symr (73841)
joevagyok68 Creative Commons License 2014.08.27 0 0 73849

A szerintem lemaradt !

 

Vagy mindkettotoknek...ha van kedv es ido es tudjatok a pontos retegrendeket..... ott a win-watt....

 

Előzmény: joevagyok68 (73848)
joevagyok68 Creative Commons License 2014.08.27 0 0 73848

'Majd kap 10 cm hoszigetelest'

Meg igy adatokkal egyutt se sokkasl jobb a helyzet ! :-) ....nalad se !

Nem lehet visszafele indulni es egy eddig futott es megfelelo homersekletu szoba legkobmeteret es radiator meretet osszvetni es abbol saccolni valamilsen meretet a zetkezobe ?

Vagy...

Ajanlom figyelmegbe , meg esipszilonemer-nek is a gugli 'radiator meretezes' keresoszot !

Ez is a talalastok kozott volt..

http://www.radiator-arak.hu/radiator-meretezes.303.html

 

Előzmény: Summer Song (73843)
joevagyok68 Creative Commons License 2014.08.27 0 0 73847

Szerintem  nem veletlen az, hogy eddig nem igazan kaptal valaszt ! :-) 

Nincs az asz Isten, aki felelossegteljesen barmit is mondana !

Igy, hogy 'most nincs hoszigeteles, de talan lesz majd, de 50 fokos eloremenot szeretnek' stb.....

 

Vagy az lesz, hogy mivel most telen mar futened kell , kiszamolod az 50 w/m3-el.

Padloval egyutt, most telen jo lesz, oszt majd ha lesz hoszigeteles mindenhol, eleg lesz a 40 fokos eloremeno is a radiatorokba. 

Szerintem..

Előzmény: Symr (73841)
sixdays Creative Commons License 2014.08.27 0 0 73846

Persze  kiszeded  és leg közelebb csempe ragasztóba teszed bele  -  amúgy megragasztani nem tudod , kettő: meg ha folyik csak kárt csinálsz és áztatod  a házadat !

Előzmény: cides (73845)
cides Creative Commons License 2014.08.27 0 0 73845

Üdv ismeritek az üvegszálerősitésü műanyagból készült zuhanytálcát ? Be lett épitve és Ytonggal lett alátámasztva középen .Elkezdett mozogni a közepe és hajszálrepedés lett rajta . Van erre gyógyir? a csere most nem járható mert drága lenne.

pisatour Creative Commons License 2014.08.27 0 0 73844

Heló fiúklányok!

 

Nem tudjátok, hogy jogilag kötelező-e egy lakóingatlanra önállóan bekötni a vizet és a csatornát, vagy rá lehet-e csatlakozni a szomszéd ingatlanra?

 

Ez egy régi parasztház, jelenleg közművek nélkül, és a két szóban forgó ingatlan tulajdonosa ugyanaz a személy.

 

Inkább itt kérdezem meg elsőre, mint a helyi hatóságnál, ugye érthető...

Summer Song Creative Commons License 2014.08.27 0 0 73843

Egy parasztház befalazott gangjából kialakított előszobáról van szó, ami 4m hosszú és 2 méter széles. Ugyanebből a gangból van részben leválasztva a konyha is, ami fűtve van, meg egy vendégszoba is egy ajtóval, ami szintén fűthető, de nincs (egyelőre) kifűtve. (Épp csak langyos a radiátor,h ne fagyjon meg.) Ezek között helyezkedik el az előszoba, ami étkező is egyben. (Ezért szükséges a fűthetőség leginkább!) A gang jellegéből adódóan van a külvilággal érintkező fala, ami kb. 2m x 4m-es, ami futósor tömör tégla (Ez majd kap 10cm-es hungarocell szigetelést) és ezen van egy 100x150-es (K1)hőszigetelt ablak, valamint egy (K1) hőszigetelt bejárati ajtó. (195x90) Az ezzel szemközti fala, a fűtött főépület 55-60 centis tapasztott vertfala.  A mennyezete (féltető), faforgácslap(19mm),fölötte 10cm-es ásványgyapot paplan (majd a cserép).

 

A radiátor hosszának 150cm hely is van, de nyilván sokkal kisebb is elegendő.

 

Így talán már nem annyira április 1-jei a kérdés...

 

És...Természetesen mi is fehér radiátorban gondolkodunk. ;-)

 

A válaszokat köszönöm!

 

Zs.

Előzmény: joevagyok68 (73839)
Symr Creative Commons License 2014.08.26 0 0 73842
Symr Creative Commons License 2014.08.26 0 0 73841

Sziasztok!

 

A következőekben szeretném kérni a segítségeteket:

Adott egy kb 90m2 ház, aminek fűtése 40 m2 padló és a többi radiátoros lenne. (csatolok alaprajzot)

A fűtést egy 24KW kombi kondenzációs kazán biztosítja egy hidro váltón keresztül keverőszeleppel leválasztott padlófűtéssel 2db rádiós termosztáttal.

Namost a radiátor kiállások már megvannak, minden radiátor (4db+1db törölköző szárító) az osztó gyűjtőbe fut. Kérdésem az lenne miképpen méretezzem a helyiségek hőigényét tudva hogy ez egy régi ház ami vegyesen kis és nagyméretű téglából épült (kb 30 cm-es fal). A födém egy része fa (szoba és nappali felett) másik része salakkal borított + perlit, horcsik fődém. Ál-menyezett lett kialakítva 10 cm légrés, 5 cm szálas szigetelő, párazárás. Továbbá a fa fődém felett 2*10 cm szálas szigetelés, a salakos részen pedig 10 cm. Az épület 100 m2 külső falfelülettel rendelkezik a maradék telekhatárra épült a szomszéddal összeérő de külön falfelület (tehát fűtött). A terv hogy 15 cm dryvit szigetelést kap még a ház, de jelenleg nincs semmi, talán őszig 50 m2 elkészül az északi oldaltól indulva. (háló, konhya felől) Nyílászárók cserélve 1,0 műanyagra. Szellőztetést jelenleg a tetőtérfele 2 db ventillátor és 1 db szabad nyílás biztosítja. (Később lehet vmi komolyabb lesz) Aljzat is cserélve lett 10 cm szerelő + víz szig + 5 cm lépésálló + hőtükör mindenhol.

 

Talán elég részletesen leírtam milyen paraméterekkel rendelkezik a ház. Nem vagyok biztos benne hogy egy 50-60 W/m3 vagy egy 100W/m2 "ökölszabálynak" vélt méretezés

itt helytálló lenne, főleg hogy sok közös légterű helység van a padlófűtéses részekkel és nem szeretnék 50 C magasabb előremenő hőmérsékletet beállítani a radiátoroknak.

Tudom hogy ebben az esetben a gyártó által megadott átszámítási táblázat alapján szorzóval kell kiszámolni a helység hőigényét. Ja igen és fontos hogy olyan 22-24 fokos belső hőmérsékletet szeretnénk -15 fokos külső esetén is.

 

Köszönettel

Mezőföldi 2 Creative Commons License 2014.08.26 0 0 73840

 Picinke vagy közepes lehet  az az előszoba.

 De ha már van ott csatlakozás, akkor tegyél  egy  1  db. kétsoros  60 cm hosszú radiátort.

 

 Vagy amilyen éppen akad. Nálam pl. semmilyen radiátor nincs az előszobában és az is  kb. 20 lm3.

Előzmény: Summer Song (73838)
joevagyok68 Creative Commons License 2014.08.26 0 0 73839

Ha április 1 lenne, azt gondolnám viccelsz !

Igaz nem az van, de ma is azt gondolom..  :-)

Nem adsz meg semmi + adatot !!

Körbe fűtött-e az előszoba vagy van külvilággal érintkező fala, ha van mennyi,  falazat, hőszigeteltség  stb.

ÉS még akkor azt se tudjuk , hogy milyen "hosszú" férne el azon a helyen !

 

Ha mondjuk "körbe" fűtött az előszoba ÉS a környező szobákban lévő radiátorok kifűtik/kifűtötték eddig a helyiségeket megfelelően, akkor szinte bármekkorát felrakhatsz !

 

Ennyi infó alapján max a színben lehet segíteni !

Szerintem fehér legyen !  :-))

Előzmény: Summer Song (73838)
Summer Song Creative Commons License 2014.08.26 0 0 73838

Sziasztok!

 

Tudnátok segíteni nekem abban,h mekkora radiátort vegyek az előszobánkba? k.b. 20 m3 a légtere. 60cm magas radiátorhoz van meg a "leállás". Azt szeretném tudni,h hány wattos, illetve hány soros/milyen hosszú lenne elegendő. (acéllemez radiátorban gondolkozunk)

 

Segítségeteket előre is köszönöm!

 

Zs.

citcat 18-16v Creative Commons License 2014.08.26 0 0 73837

A cirkó teljesítményéből le kell venni. A bojlert meg valószínüleg nemsokára cserélheted.(Vegyél elyette ariston kéttartályos gondolkodósat min 30%-kal kevesebbet fogyaszt)

Előzmény: Latya (K.L.) (73836)
Latya (K.L.) Creative Commons License 2014.08.25 0 0 73836

Sziasztok! 

 

Fűtés kérdés:

Anyámék régi épitésű házában FÉG 21 kW kazán megy már jó rég óta. A radiátorok  még öreg spirálbordás csőradiátorok. Amikor hideg  van a  kazán nagyon  gyakran kapcsol ki/be , szinte folyamatosan megy. Szerintem a saját hőfok  védelme tiltja le. A kazánból előremenő és a kazánba visszatérő cső kb ugyanolyan forró,  kézzel nem is érzek különbséget. Jól okoskodom-e, hogy   a radiátorok nem igazán adnak le hőt ( alul vannak méretezve, bár szerintem az előző tulaj ezt tudott "szerezni") , és ezért megy vissza  szinte ugyanolyan hőfokú  víz.  Azaz jó lenne lecseréltetni  a radiátorokat ?

 

 

Bojler kérdés:

Hajdú bojler alján a időnként a bojler test hátán végigfutó rizsdás lé  csöpög.   De csak heti  néhány csepp, és nem az alján lukadt ki, hanem a hátán kívül  folyik lefelé. Hiába próbáltam nézni eddig mindig csont száraz volt minden,  mindig csak a felszáradt rozsda cseppeket vettem észre, nedves állapotában nem sikerült tetten érnem a hibát. Ez gyakori hibajelenség és akkor csere, mert tényleg kilyukadt, vagy valami extra egyedi dolog?

 

Köszi

C20NE Creative Commons License 2014.08.25 0 0 73835

Picit drágább, de ha tágulóhüvelyes gázgép gyártmányú menetes véget rápréselsz, soha többé nem kell lemásznod emiatt.

Előzmény: gabrielke (73834)
gabrielke Creative Commons License 2014.08.25 0 0 73834

A nyomás 3.2 bar, bekapcsolás 2 bar. Nem kell levegőt utántölteni (a ballonba, ott 1.5 bar van).

Amúgy a mostani "lábszelep" az igazából már nem lábszelep (mert 2 csere után meguntam) hanem egy visszacsapót raktam be  a kútba lemenő KPE-be úgy, hogy kb. 1 m-re van a cső végétől.

Megint az lesz, hogy nem úszom meg a kútba lemászást és a KPE rögzítést.

Mert tavaly is az volt, hogy kellett szorítani a KPE csatlakozáson.

Elképzelhető hogy szétrázódik?

Mindegy, ha lemegyek akkor tuti összeragasztom valamivel.

 

Előzmény: pajaci (73831)
pajaci Creative Commons License 2014.08.25 0 0 73833

Én nem tévedek soha, kivéve azt az egyet, amikor azt mondom hogy nem tévedek soha :-)

Előzmény: peterch (73832)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!