Mielőtt még folytatnátok az ordas nagy marhaságokat a csapágyakról ,addig töltsétek le az SKF főkatalógust és olvasgassátok... Minden la vagyon írva, kb óvodás szinten érthetően.
A csapágyméretezés egy dolog , meg a csapágy gyártó kiválasztása is . A mérnök hiába méretez megfelelően ha a marketing osztály egy kínai gyártótól szerzi be a csapágyat. Van ipari kivitelű Makita sarokköszörűm és kínai csapágyak vannak a Made in Japan feliratú gépben. Ha már egy szaros "ipari" flexen spórolnak akkor milyen moslékok vannak egy autóban, ahol a legkomolyabb gyártó is max barkács kategóriás...?
Én adagolókkal foglalkozom, de gusztustalan ótvar szarokat gyártanak adagoló helyett, nincs olyan dizel amire ne tudnék a gyárinál 10-20%-al jobb fogyasztást tudó adagolót csinálni. És nem autókra gondolok elsősorban hanem traktorokra erőgépekre... Arról meg ne is beszéljünk hogy a fillérbaszás milyen szarokat eredményezett az adagolók terén az autókon... Amikor pl arról beszélnek hogy Anisits meg BMW, akkor szoktam könnyesre röhögni magam. Fostalicska a világ legsóherebb technikájával. Az szégyen , egy műszaki karikatúra nem pedig dízel, amit Anisits csinált anno az 524-525 dizelek... Nem igaz hogy nem volt ott senki aki elmagyarázta volna ,hogy hogyan működik egy adagoló, és miért szar az egész... Érthetetlen.
Megjegyzem, ami váltókban van mélyhornyúnak kinéző csapágy, az többségében speciális darab. A szabványoshoz képest nagyobb és nem ritkán több golyó van bennük.
A vita alapjaként emlegetett VW váltóban sem mezei csapágy van. Általában nem is a csapágy megy tönkre, hanem a laza illesztése miatt megforog és kieszi a házat.
Mindig kivesztek pár szót a környezetéből, és úgy magyarázzátok meg, hogy miért nem jó.
Nem mondtam, olyat, hogy csak a mélyhornyú A golyóscsapágy.
Arról ment a vita, hogy ha van mélyhornyú radiális csapágy, akkor van/nincs nem mélyhornyú ugyanilyen felépítésű csapágy!?
Erre bele lett keverve az önbeállós, meg minden nem ide való minden más, amiről én nem beszéltem.
Nem mondtam, hogy biztosan nincs, csak én nem tudok arról, hogy lenne a mélyhornyú radiális golyóscsapágynak nem mély hornyú változata.
Mint megnevezés a mélyhornyú golyóscsapágy nem a csapágy paramétere alapján van megadva, hanem a típusát jelöli.
Ha azt mondja valaki, hogy golyós csapágy, akkor megkérdezik majd, -Milyen? -Mélyhornyú! Utána már nem jön kérdés, hogy önbeálló, vagy nem, mert meg lett határozva a típusa, csak a méret a kérdés. Nem lesz se hordó, se radiax, se hordó, se sikló.
Nem tudom, hogy kérdezzek rá, hogy van akkor a mélyhornyú csapágynak nem mély hornyú változata?
Ezt szeretném megtudni? Létezik, csak én nem tudok róla?
Ha már váltóztok ( :) ) érdekelne egy kis jóslás. Fiat albea (punto) 1.2 2005, elkezdett az ötödikem fütyülni, egyelőre csak bizonyos tempó/terheléstartományon de gondolom ez majd alakul.
Most van benne 230 ezer, így gondolom fogaskerék kopás. Még egy százast megélhet ez mire elköszön?
Az egész onnan kezdődött el, hogy 164290-re írtam, hogy a mélyhornyú golyóscsapágy nem külön mélyített hornyú csapágy a nagyobb axiális erőfelvétel igény kielégítésére, hanem a radiális golyóscsapágy neve a kialakításának megjelölésével. És pont!
És most eszmecserélünk, mert innen csak feltevéseim vannak, amik abból adódnak, hogy azt tapasztaltam, hogy minden gépben lényegesen kisebb csapágyakat látok, mint amiket élettartamra méretezve a hagyományos gépészeti képletekkel én számoltam valaha.
Az nyilvánvaló, hogy költség, súlycsökkentés, és gazdaságossági kérdések mentén készülnek az ipari hulladékok.
Ha élettartamra terveznének, akkor vagy egy mérettel nagyobb radiális csapágy, vagy mehet a kisebb, de a ferde hatásvonalúból. Ha csak csökkentünk, akkor lesz az eredmény az új swift váltó, minden autószerelő tudja, ha azt mondom, hogy beszart, telefonon keresztül megérezve, mi a hiba.
Amit írtál, arra nem tudok mit mondani, mert nem emlékszem, hogy számszerűen láttam volna adatot a radiális csapágy axiális terhelhetőségére.
Nem tudom, hogy mennyi az élettartama, akkor, ha csak radiálisan van terhelve, és pont ugyanennyi lenne, ha axiálisan is van terhelve?
Az általad említett dupla kivitel nem feltétlen azt jelenti, hogy a tengely mindkét végén kell két szembefordított csapágy, hanem a tengely két végén kell a fő terhelési irányokat figyelembe véve szembe fordítani a két csapágyat.
A hőtágulást pedig pont ugyanúgy oldja meg, mint a mélyhornyú csapágy esetén, üzemmeleg motorra méretezve.
Ezt csak kérdezem, a sebességváltóban mitől lehet kenési elégtelenség, vagy túl magas hő, üzemi körülmények közt?
Lényeg az, hogy ne mondja senki azt, hogy nem lehetne normálisan megcsinálni, hogy egy sebességváltóhoz ne kelljen hozzányúlni 150e után, vagy egy sarokcsiszoló tengelye ne kezdjen el lógni 30 óra használat után.
Arról is lehet érvelni, hogy egy bármit gyártó cégnek melyik filozófia éri meg, csinál olcsó szart, amit megvesznek, majd puffogva soha többet nem vásárolnak, vagy minőséget csinál, drágán, és a kutya sem veszi, az elején? Mindkettőbe tönkre mehet egy cég.
Abban onkeno csapágyak vannak. Ha már nyikorog akkor tönkrement. Lehet fújkálni de tartós már soha nem lesz. Mindig visszajön a nyekergés egy idő után ezert csere a legjobb.
tfsi-ben a szivosorcsappantyuk hullanak szet, ha nem tevedek (cserebe legalabb bosch rendszer es az injectorok R67-sek, tehat tudnak folyekony LPG-t kozvelenul az egesterbe fecskendezni)