Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cam aro Creative Commons License 2017.10.21 0 0 164346

 folytatnátok az ordas nagy marhaságokat a csapágyakról ""

 

szerintem eddig ordas marhasagok nem voltak,

csak mindenki maskent ertelmez egy adott mondatot. 

(jo forum szokas hiven :))) 

Előzmény: kzdiesel (164340)
mica-r Creative Commons License 2017.10.21 0 0 164345

Adagolós!

Előzmény: Quattroman (164343)
Kisa Creative Commons License 2017.10.21 0 0 164344

Én sem értem hogy keveredik ide Anisits? 

Egy nagyszerű mérnök, úgy általában, nem csak autóipari.

Hogy ebből a dízel mizériából mi lett, az nem az ő sara, csak csinált egy nagyszerű motort. (Sok minden más mellett.)

Előzmény: kzdiesel (164340)
Quattroman Creative Commons License 2017.10.21 0 0 164343

arról már nem is beszélek hogy az a motor nem is adagolós hanem CR

Előzmény: Quattroman (164342)
Quattroman Creative Commons License 2017.10.21 0 0 164342

kicsit zavaros az okfejtésed. szerinted Anisitsnek mi köze az adagolóhoz? azt a Bosch készíti

Előzmény: kzdiesel (164340)
kzdiesel Creative Commons License 2017.10.21 0 1 164341

A VW az ASV motor óta nem gyártott semmit ami említésre méltó , csak ipari hulladékot.

Előtte se nagyon, de utána meg nagyon beleállt a kacattermelésbe.

Előzmény: mica-r (164338)
kzdiesel Creative Commons License 2017.10.21 0 1 164340

Mielőtt még folytatnátok az ordas nagy marhaságokat a csapágyakról ,addig töltsétek le az SKF főkatalógust és olvasgassátok... Minden la vagyon írva, kb óvodás szinten érthetően.

https://www.google.hu/search?client=firefox-b&dcr=0&q=skf+csap%C3%A1gy+katal%C3%B3gus+magyar&oq=csap%C3%A1gy+katal%C3%B3gus+online&gs_l=psy-ab.1.0.0i71k1l4.0.0.0.5088.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1..64.psy-ab..0.0.0....0.ziiCmVki-iY

 

A csapágyméretezés egy dolog , meg a csapágy gyártó kiválasztása is . A mérnök hiába méretez megfelelően ha a marketing osztály egy kínai gyártótól szerzi be a csapágyat. Van ipari kivitelű Makita sarokköszörűm és kínai csapágyak vannak a Made in Japan feliratú gépben. Ha már egy szaros "ipari" flexen spórolnak akkor milyen moslékok vannak egy autóban, ahol a legkomolyabb gyártó is max barkács kategóriás...?

Én adagolókkal foglalkozom, de gusztustalan ótvar szarokat gyártanak adagoló helyett, nincs olyan dizel amire ne tudnék a gyárinál 10-20%-al jobb fogyasztást tudó adagolót csinálni. És nem autókra gondolok elsősorban hanem traktorokra erőgépekre... Arról meg ne is beszéljünk hogy a fillérbaszás milyen szarokat eredményezett az adagolók terén az autókon... Amikor pl arról beszélnek hogy Anisits meg BMW, akkor szoktam könnyesre röhögni magam. Fostalicska a világ legsóherebb technikájával. Az szégyen , egy műszaki karikatúra nem pedig dízel, amit Anisits csinált anno az 524-525 dizelek... Nem igaz hogy nem volt ott senki aki elmagyarázta volna ,hogy hogyan működik egy adagoló, és miért szar az egész... Érthetetlen.

kzdiesel Creative Commons License 2017.10.21 0 0 164339

Egy váltó általában azért kezd el zúgni mert a csapágyai meglógósodnak. Ha csapágyat cserélsz benne el fog hallgatni.

ne halogasd a javítást, mert csak fokozod a bajt.

Előzmény: Roadkill (164324)
mica-r Creative Commons License 2017.10.21 0 0 164338

Nem gondolok T6-ra, Te szeretnél örökhajtós és bolondbiztosan működö modern VW-t :-)

(egyébként t4 2.5tdi 111kW mittudomén motortipus)

Előzmény: no_holy_shit (164319)
cam aro Creative Commons License 2017.10.21 0 0 164337

abszolut nem az volt a celom. 

a melyseg erteket probaltam tisztazni. 

 

a 64xx sorozatu csapagyaknak mas a golyo/gordolu palya aránya,.. -szerintem - mint a 60xx sorozatnak.

szvsz adodik a kerdes, mi szamit melynek, es mi nem ? 

mert hogy erre kert peldat.  

Előzmény: 409 (164334)
Quattroman Creative Commons License 2017.10.21 0 0 164336

A horony mélységét elsősorban a golyó mérete határozza meg.

 

nem inkább a golyó méretéhez viszonyított mélysége (D/%) ?

Előzmény: 409 (164334)
Quattroman Creative Commons License 2017.10.21 0 0 164335

régebbi Quattro váltóban pedig kevesebb és nagyobb golyókkal de szabványos méretezésű

példák mindenre akadnak

lényeg hogy a hagyományos (értsd nem ferdehatásvonalú) csapágyak képesek elviselni a ferdefogazatú  fogaskerekek által keltett axiális terhelést.

ezzel szemben a váltóházak csapágyfészke nem mindig, jópárnak repesztette már ki a fenekét a terhelés.

Előzmény: 409 (164330)
409 Creative Commons License 2017.10.21 0 0 164334

A horony mélységét elsősorban a golyó mérete határozza meg. A Lada csapágyában a golyó is hangyafasznyi.

 

 De Te is tudod, hogy ez mindössze egy elnevezés. Szóval most szőrt hasogattok!!

 

Előzmény: cam aro (164331)
cam aro Creative Commons License 2017.10.21 0 0 164333

megtenned hogy hummogsz egyet a diagban is ?

:cry.

Előzmény: 409 (164332)
409 Creative Commons License 2017.10.21 0 0 164332

 

 Megmondanám neked, de sajna szervizben van a varázsgömböm. (szerencsére még garanciális, pedig használtan vettem, valami Merlin-től )

Előzmény: Roadkill (164324)
cam aro Creative Commons License 2017.10.21 0 0 164331

(jelzem, mi az 'mély' ? .. mer'hogy ez egy viszonyszam. )""

 

tehat akkor a kerdes ujra. 

milyen mely hornyu a melyhornyos, es mennyire nem mely, a nem melyhornyos ? 

nem tudom szebben kerdezni,. 

nem a baszakodas miatt, hanem az azonositas miatt. 

 

ertsd is .

nezz meg pl egy lada gy.eloszto alaplap csapagy gordulo feluletet. 

na most az egy hajszalhoz kepest kurva nagy vaju, de ha meg aranyaiban nezzuk a tobbihez akkor meg nem mely vaju.  

 

Előzmény: masterflash (164328)
409 Creative Commons License 2017.10.21 0 0 164330

 

 

 Megjegyzem, ami váltókban van mélyhornyúnak kinéző csapágy, az többségében speciális darab. A szabványoshoz képest nagyobb és nem ritkán több golyó van bennük.

A vita alapjaként emlegetett VW váltóban sem mezei csapágy van. Általában nem is a csapágy megy tönkre, hanem a laza illesztése miatt megforog és kieszi a házat.

409 Creative Commons License 2017.10.21 0 0 164329

Emberek! Tovább ugorhatnátok ezen a csapágy témán, pláne ebben a formában értelmetlen az egész.

 

Nem elhanyagolható, hogy jelen esetben a mérnökúrnak kivételesen igaza van.

masterflash Creative Commons License 2017.10.21 -1 1 164328

Mindig kivesztek pár szót a környezetéből, és úgy magyarázzátok meg, hogy miért nem jó.

 

Nem mondtam, olyat, hogy csak a mélyhornyú A golyóscsapágy.

Arról ment a vita, hogy ha van mélyhornyú radiális csapágy, akkor van/nincs nem mélyhornyú ugyanilyen felépítésű csapágy!?

Erre bele lett keverve az önbeállós, meg minden nem ide való minden más, amiről én nem beszéltem.

Nem mondtam, hogy biztosan nincs, csak én nem tudok arról, hogy lenne a mélyhornyú radiális golyóscsapágynak nem mély hornyú változata.

Mint megnevezés a mélyhornyú golyóscsapágy nem a csapágy paramétere alapján van megadva, hanem a típusát jelöli.

Ha azt mondja valaki, hogy golyós csapágy, akkor megkérdezik majd, -Milyen? -Mélyhornyú! Utána már nem jön kérdés, hogy önbeálló, vagy nem, mert meg lett határozva a típusa, csak a méret a kérdés. Nem lesz se hordó, se radiax, se hordó, se sikló.

 

Nem tudom, hogy kérdezzek rá, hogy van akkor a mélyhornyú csapágynak nem mély hornyú változata?

Ezt szeretném megtudni? Létezik, csak én nem tudok róla?

Előzmény: cam aro (164326)
cam aro Creative Commons License 2017.10.21 0 0 164327

fifty-fifty 

Előzmény: Roadkill (164324)
cam aro Creative Commons License 2017.10.21 0 0 164326

kevered a szezont. 

 

a golyos csapagy, az egy gyujto nev.  > 

3 pelda bar nyilvan van tobb is,

...es felesleges leallnod vitatkozni, mert ezek golyos csapgyak.  

 

http://www.nbcbearings.com/common/images/product-img/ball/thrust-g.png

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51Pk7gl8EuL._SX342_.jpg

http://media.rs-online.com/t_large/F0409472-01.jpg

 

a melyhornyu az meg a specikus jelolese az egy fajta golyosnak.  

az amirol vitatkozol. 

http://www.globalspec.com/ImageRepository/LearnMore/20133/ball%20bearing5364b00280ef4db7b85dfba113f04556.png

 

(jelzem, mi az 'mély' ? .. mer'hogy ez egy viszonyszam. )

Előzmény: masterflash (164311)
cam aro Creative Commons License 2017.10.21 0 0 164325

nincs az meg csak tizenketto Dear Anti baratom. :) 

Előzmény: j-e-l-a-d-ó (164288)
Roadkill Creative Commons License 2017.10.21 0 0 164324

Urak,

Ha már váltóztok ( :) ) érdekelne egy kis jóslás. Fiat albea (punto) 1.2 2005, elkezdett az ötödikem fütyülni, egyelőre csak bizonyos tempó/terheléstartományon de gondolom ez majd alakul.

Most van benne 230 ezer, így gondolom fogaskerék kopás. Még egy százast megélhet ez mire elköszön?

Kisa Creative Commons License 2017.10.21 0 0 164323
Előzmény: masterflash (164321)
barbon1 Creative Commons License 2017.10.21 0 0 164322

Értelmes beszerzési forrást tudsz ?

Előzmény: cam aro (164251)
masterflash Creative Commons License 2017.10.21 -1 0 164321

Az egész onnan kezdődött el, hogy 164290-re írtam, hogy a mélyhornyú golyóscsapágy nem külön mélyített hornyú csapágy a nagyobb axiális erőfelvétel igény kielégítésére, hanem a radiális golyóscsapágy neve a kialakításának megjelölésével. És pont!

 

És most eszmecserélünk, mert innen csak feltevéseim vannak, amik abból adódnak, hogy azt tapasztaltam, hogy minden gépben lényegesen kisebb csapágyakat látok, mint amiket élettartamra méretezve a hagyományos gépészeti képletekkel én számoltam valaha.

Az nyilvánvaló, hogy költség, súlycsökkentés, és gazdaságossági kérdések mentén készülnek az ipari hulladékok.

Ha élettartamra terveznének, akkor vagy egy mérettel nagyobb radiális csapágy, vagy mehet a kisebb, de a ferde hatásvonalúból. Ha csak csökkentünk, akkor lesz az eredmény az új swift váltó, minden autószerelő tudja, ha azt mondom, hogy beszart, telefonon keresztül megérezve, mi a hiba.

 

Amit írtál, arra nem tudok mit mondani, mert nem emlékszem, hogy számszerűen láttam volna adatot a radiális csapágy axiális terhelhetőségére.

Nem tudom, hogy mennyi az élettartama, akkor, ha csak radiálisan van terhelve, és pont ugyanennyi lenne, ha axiálisan is van terhelve?

Az általad említett dupla kivitel nem feltétlen azt jelenti, hogy a tengely mindkét végén kell két szembefordított csapágy, hanem a tengely két végén kell a fő terhelési irányokat figyelembe véve szembe fordítani a két csapágyat.

A hőtágulást pedig pont ugyanúgy oldja meg, mint a mélyhornyú csapágy esetén, üzemmeleg motorra méretezve.

 

Ezt csak kérdezem, a sebességváltóban mitől lehet kenési elégtelenség, vagy túl magas hő, üzemi körülmények közt?

Lényeg az, hogy ne mondja senki azt, hogy nem lehetne normálisan megcsinálni, hogy egy sebességváltóhoz ne kelljen hozzányúlni 150e után, vagy egy sarokcsiszoló tengelye ne kezdjen el lógni 30 óra használat után.

 

Arról is lehet érvelni, hogy egy bármit gyártó cégnek melyik filozófia éri meg, csinál olcsó szart, amit megvesznek, majd puffogva soha többet nem vásárolnak, vagy minőséget csinál, drágán, és a kutya sem veszi, az elején? Mindkettőbe tönkre mehet egy cég.

 

Előzmény: Kisa (164316)
Szere28 Creative Commons License 2017.10.21 0 0 164320

Udv!

Abban onkeno csapágyak vannak. Ha már nyikorog akkor tönkrement. Lehet fújkálni de tartós már soha nem lesz. Mindig visszajön a nyekergés egy idő után ezert csere a legjobb.

Előzmény: Toledo_654 (164314)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.10.21 0 0 164319

"T4 Multivan 150 Le? Az árát is tartja!"

- T6

- melyik 150le gondolsz? EA288 (tdi) vagy EA211 (TSI)

Előzmény: mica-r (164292)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.10.21 0 0 164318

ha a project-planing, powerpoint es a kikuldetesek koltsegei utani rohangalas napi 5 ora, es van egy 1 oras megbeszeles, akkor marad 2 ora fejleszteni

Előzmény: TraguAre (164295)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.10.21 0 0 164317

melyik 2L? ea288nutz (tdi) vagy 2.0 tfsi(ea211)?

 

tfsi-ben a szivosorcsappantyuk hullanak szet, ha nem tevedek (cserebe legalabb bosch rendszer es az injectorok R67-sek, tehat tudnak folyekony LPG-t kozvelenul az egesterbe fecskendezni)

Előzmény: majkel (164293)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!