"tehat ha beszoptal egy szar csigas nemetet, a kovetkezo autod is az lesz ? "
Pontosan. Ezért tudja növelni az összes német prémium gyártó évről évre az eladásait.
Ugyanis senkit se érdekel egy lánc, vagy turbó vagy egy két probléma ami pénzzel és némi bosszúsággal elhárítható. Főleg, hogy a műszaki háttérrel rendelkező vevők tudják, hogy a következő modellben(vagy még előbb) ezek kiemelt figyelmet kapnak és soha többet nem fordulhat elő.
És igen, drágább lesz a lánc 50 centtel ( ami a valóságban 200 euro lesz), meg sokminden más is drágább lett.
Nem tudom nálatok mennyire látszik, de itt(németből) 2010-ben 10k EUR-ért lehetett venni 5 éves 3-as bmw-t. A következő széria 5 évesen 16K EUR. Mercedesnél a különbség a duplája. Holott az új autó árak nem emelkedtek ennyit. Papíron. A valóságban pedig pont ugyanennyivel. Az alap kivitelek ára kecsegtető, viszont használhatatlanok, a vállalható motorral és összeállításban pedig az ár + 4-5m Ft. Így kompenzálják, hogy mindenbe az erősebb lánc, olajpumpa,stb kell.
Nem mindig a racionalitás viszi előrébb a világot. Kellenek nagyszerű dolgok, amelyek talán soha nem lesznek nyereségesek, de mindenki elismeri, mint pl. a Concorde.
Kevesebb lenne a világ e nélkül. Persze egy ilyen dobást ma már Musk nemigen tud tető alá hozni. Két, iparilag fejlett ország együttműködésének sem volt könnyű.
Nekem is ez volt az érzésem már jó 10 éve hogy az egész környezetvédelmi normákat a svábok a piacuk védelméért találták ki. Főleg a dizeleknél: Bosch volt ez egyeduralkodó, mindenki csak őt koppintotta és kullogott utána. A japánoknak rendre az eggyel régebbi technikát adták el befecskendezőben , így szarabbak is voltak. Igazán szarok meg akkor lettek amikor elkezdtek saját CR-t gyártani... Azt mindenki tudja a hogy a Delphi meg a Denso CR az inkább csak műszaki karikatúra... Most meg bevallották, hogy az Euro VI csak csalással megy...
Múltkor még lehurrogtatok mikor utaltam rá, hogy lassan elzárják a csapot. Akkor ezek szerint kezd beigazolódni...
Én még jókor voltam jó helyen. Egy erkölcsivel és egy személyivel levélben lehetett igényelni system42(belső fejlesztői rendszer), geko, hyperkvs hozzáférést. Könnyelműségből vagy rendszerhibából read only módban hozzáférést adott a legbelső rétegekig. 2 év alatt nagyobb tudásanyagot lehetett beszippantani, mint valaha is fogok...
Musk talán jól látta meg és jól futtatta be, hogy felülről lehet megkezdeni a hódítást. Kérdés hogy ebből mit tud kihozni? Egyenlőre a Tesla 3 sehol, de már lassan kiöregszik a Model S...
Az érdemi részét értem a magas minőségi követelési szint és a folytonosság alatt. Tehát olyan állandó folyamatoknál amik mögött drága szerszámozottság áll és modelltől, felszereltségtől, évjárattól függetlenül mindig szükség lesz rá.
Rabszolgát nem szívesen tesznek még a sor azon részére sem ahol komplexebb a feladatkör és nagyobb a felelősség. 5 perc leállás többe kerül mint 20 közvetlen foglalkoztatott bruttó bére.
Négykarikás gyárban voltam, magyarban.
A megmaradt kapcsolatok (mérnökök,utómunka) is mind közvetlenül a gyár alkalalmazottai, évtizedek óta.
Persze a friss munkaerőt már régóta közvetítő által fix-re veszik fel, mert 95%-uk nem való semmire, csak a pénzért mennek.
Mindenkinek elfogy a türelme egyszer. Az is egy marha nagy csoda, hogy idáig kitartott, lévén, hogy egyetlen üzleti évet sem bírtak nyereséggel zárni a 14-ből. Senki más nem tudta volna ilyen sokáig húzni. Brutális problémáik vannak amúgy az áttörésnek szánt tömegmodellel, az elmúlt negyedévben kézzel raktak össze 260 darabot:
Valóban, sokan mondják, hogy Musk cégei óriási bukták lehetnek, de nem fogynak el a befektetők mögüle, meg tudja ugrani a lécet. Addig talán bőven nyereségessé teszi, míg el nem kezd meredeken drágulni a Lítium.
A Spacex terv szerint halad, lassan kezdi termelni az óriási profitot.
"Szerintem amit a klasszikus oem-k beneztek, h megjelennek olyan tokeeros szereplok a piacon, akik mas szektorban erosodtek meg. Tesla es kinaiak"
Tesla szerintem nem elég tőkeerős, kicsit piramisépítő Musk. Speciel a Tesla 3 sincs sehol. Rendes autót gyártani azért eléggé komplex dolog, tanulási időt nem lehet nagyon rövidíteni. Kínai talán lassanként tanulja, de nekik nem tudom mennyire kell az eu piac. Van keleten is sok vásárlóerő, akiknek jó az egyszerűbb is.
En elso eseteben a nedvesseget es szukoseget fontosabbnak tartom mint a szepseget, masodikat medium rare jobban szeretnem. De izlesek es pofonok, legalabb nem veszunk ossze
Nem mondom hogy nem lenne rá kereslet, csak nehéz nyereségesen működtetni. Árat meg nem nagyon lehet emelni, mert ott már az Uber a konkurencia (ahol ugye nem te vezetsz, azaz semmi felelősséged, és parkolóhelyet sem kell keresned).
Az autó hiányát én inkább a fiataloknál tapasztalom, de sokaknak már jogsija sincs, és az általuk ismert univerzum az S-Bahn végállomásánál véget ér. Érdekes világ lesz, ahol az emberek már jártak pl. az USA-ban, de lövésük nincs, hogyan működik a világ 3 faluval odébb.