Keresés

Részletes keresés

r1232 Creative Commons License 2016.06.07 0 0 429188

Ez most nem nyert, csak nézd meg gördülő surlódási tényező értékeit, melyek optimális esetben a vasúton kb. a hatoda, kedvezőtlenebb esetben akár a huszad része a gumiabroncsénak. És ez a göídülési ellenállás értékét jelentősen befolyásolja mivel egy szorzat egyik tényezője.  Ez egy jelentős tényező a menetellenállások között, mivel ennek alacsonyabb értéke teszi lehetővé a vasúton relatíve kisebb teljesítmény esetén is nagyobb tömeg mozgatását.

A közúti járművek esetében kb. a fogyasztás 20%-a fordítódik a gördülő ellenállás legyőzésére. Ezt nem nevezném jelentéktelen különbségnek.

Előzmény: vrobee (429187)
vrobee Creative Commons License 2016.06.07 -1 1 429187

Kötözködés ON:

Hogy mekkora tömeg mozgatható, azt sokkal hamarabb fogják a tapadás, lejtviszonyok, elvárt gyorsulás stb. meghatározni. A gördülési ellenállás a végsebességbe fog beledumálni, de tipikusan sem a Bz-nél, sem a busznál nem ez a limitáló tényező :) . Persze a gördülési ellenállás még _állandó sebességű sík_ haladásnál jelent majd az üzemanyagfelhasználásban valamekkora különbséget.

Kötözködés OFF.

 

A _helyközi_ tömegközlekedési személyszállítás externáliái között az üzemanyagfelhasználás ill. környezetszennyezés nem nagyon lesz meghatározó faktor, szélsőséges eseteket leszámítva*. Az infra fenntartása, lakott területi helyfoglalás ill. elvágó hatás, a közúti zsúfoltságra kifejtett hatás, a biztosított mobilitás társadalmi értéke és valszg. a zajszennyezés is valószínűleg mind előbbre való.

 

*Abban manhattaninek igaza van, hogy a vasútnál sokkal több a fent említett szélsőséges eset: a néhány utassal billegő jármű, illetve azok a motorok, amik kibocsájtására a kutya nem néz rá, nem a busznál jellemzőek.

Előzmény: r1232 (429186)
r1232 Creative Commons License 2016.06.07 0 1 429186

Pl. sokkal kisebb gördülési ellenállás mellett. Ami ugye azt eredményezi, hogy ugyanakkora teljesítménnyel nagyobb tömeg mozgatható.

Előzmény: manhattani (429175)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.07 0 0 429185

Néhány hete is közlekedett rajta vonat. Ablakos is. 

Előzmény: Dreamy (429184)
Dreamy Creative Commons License 2016.06.07 0 0 429184

Nyilván elolvasták már a MÁV vezetők is ezt, de gondolom valami még sem lehetett jó, ha nem használják ki:

 

Korábban fontos része volt az országos hálózatnak, mivel az 1909. június 19-én átadott Börgönd–Szabadbattyán vasútvonal kiépítésével létrejött a Pusztaszabolcs–Börgönd–Szabadbattyán–Tapolca összeköttetés, amelynek célja a Déli Vasút Budapest–Székesfehérvár–Nagykanizsa-vasútvonalának elkerülése volt Börgönd–Pusztaszabolcs útirányon.

Előzmény: Dreamy (429182)
vrobee Creative Commons License 2016.06.07 0 0 429183

á... nem minden vasúti témában vagyok naprakész, szoktam itt kezdeni a tájékozódást. szerintem más is van ezzel így.

Előzmény: haha 1970 (429180)
Dreamy Creative Commons License 2016.06.07 0 0 429182

Még a menetrendben is benne van, de 24 km = 38 perc. Mondjuk megállással együtt, tehát nem is biztos, hogy olyan használhatatlan. Esetleg Pusztaszabolcs - Budapest annyira telített, hogy az északi parti vonatok már nem férnek el?

A 45-össel mi a gond? Miért nem újítják fel? Kevés volt az utas?

Előzmény: Dreamy (429181)
Dreamy Creative Commons License 2016.06.07 0 0 429181

Egyébként a Szabadbattyán - Seregélyes - Pusztaszabolcs - Budapest útvonal nem használható? Annak mi a baja? És ha baja van, miért nem oldották meg a felújításig?

Előzmény: jwkllr (429174)
haha 1970 Creative Commons License 2016.06.07 -2 0 429180

Itt többségében olyan emberek vannak akik ezekben a cikkekben naprakészek(gondolom te is így vagy),nem lenne baj ha mondjuk már egy olyan link lenne ami a valós menetrendet mutatná!Egyébként igazad van!

Előzmény: vrobee (429178)
haha 1970 Creative Commons License 2016.06.07 0 0 429179

:)

Előzmény: jwkllr (429177)
vrobee Creative Commons License 2016.06.07 0 2 429178

Nem értek egyet. Legyenek csak itt az ONTOPIK linkek.

Akit nem érdekel, az meg ne kattintson rá.

Előzmény: haha 1970 (429176)
jwkllr Creative Commons License 2016.06.07 0 0 429177

ok

Előzmény: haha 1970 (429176)
haha 1970 Creative Commons License 2016.06.07 -4 1 429176

Tisztelt topic társak sziveskedjenek mellözni ezeket a linkeket( index,alfahír,hvg) mert már elég unalmasak hogy mindenhol ezek jelennek meg,amelyek olyan hasra ütéssel irodnak semmi konkrétum nincs bennük!

Előzmény: jwkllr (429174)
manhattani Creative Commons License 2016.06.07 -1 0 429175

Az igaz, hogy a Bz-kben hasonló motorok vannak, mint a buszokban, de az a motor a Bz-ben egy utasra nagyobb holtsúlyt cipel, ezért többet fogyaszt/füstöl.

jwkllr Creative Commons License 2016.06.07 0 0 429174
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.06.06 0 0 429173

Ami egyébként szintén jól ismert a hazai buszos körökben.

Előzmény: r1232 (429172)
r1232 Creative Commons License 2016.06.06 0 1 429172

Már nagyon régóta nincs bennük semmiféle Rábához köthető motor, sem D2156, sem D10. MAN D2866 LUH20 van beépítve.

Előzmény: siófoki35 (429169)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.06.06 0 0 429171

Ha autóval megyek más fizeti a költségeket, ha vonattal megyek más fizeti a költségeket. Amit én fizetek, az elhanyagolható. Nem lehetne, hogy ezt az elhanyagolható, szóra sem érdemes összeget valaki átvállalja tőlem?

kbn Creative Commons License 2016.06.06 0 0 429170

Ha 3 utasra dupla Bz-t indítanak, akkor utaskilométerre tényleg többet füstöl, mint egy átlgos buszjárat.

Előzmény: r1232 (429132)
siófoki35 Creative Commons License 2016.06.06 -1 0 429169

Tudtommal ugyanaz a MAN-RÁBA motor van a Bz-ben mint a korabeli Ikarusokban volt. Hogy ez D2156, vagy D10, nem tudom pontosan.

Előzmény: r1232 (429132)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.06.06 0 0 429168

Ezt ott írják:

"...werden in Deutschland seit 2002 Systeme ohne mechanische Teile eingesetzt, die allein mit elektronischen Bauteilen den Strom wandeln. In diesem Fall spricht man von Umrichtern.[17] Die Umformerwerke werden sukzessive durch Umrichterwerke ersetzt."

Előzmény: orangutan (429165)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.06 0 0 429167
Előzmény: segélyvonókészülék (429166)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.06.06 0 0 429166

Helyesbítek, nekünk 2008-ban tanfolyamon azt mondták, hogy Ausztriában már nem nagyon van.

Előzmény: orangutan (429165)
orangutan Creative Commons License 2016.06.06 0 0 429165

 

Az 50/3-as világban is rég kikoptak már a forgógépes átalakítók.

 

Nem tudom, mennyire aktuális a lista, az Umformer jelenti a forgógépes átalakítókat

 

https://de.wikipedia.org/wiki/Bahnstrom#Umformer-.2FUmrichterwerke

Előzmény: segélyvonókészülék (429163)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.06.06 0 0 429164

Az alacsonyfrekvenciás villamos vontatás előnyeiről akkoriban, amikor kitalálták, tengernyi irodalom született. Mondjuk úgy, egyesítette magában az AC és a DC vasúti szempontból kedvező tulajdonságait, transzformálható, de még eszi szépen a kommutátoros motor, és könnyű hozzá mozdonyt építeni, amennyiben nincs szükség egyenirányítóra, de ellenállásos dolgokkal sem szükséges nyűglődni, viszonylag egyszerű, és hatékony a teljesítményszabályozás..

Azóta ezen - a többi rendszerhez viszonyított - relatív előnyök jó része a múltté lett, ismét csak a teljesítményelektronikának köszönhetően.

 

Hátránya, hogy vagy külön erőmű, és hálózat, vagy bonyi frekvenciaátalakító kellett hozzá.

 

Hogy most a vasúti erőművek mit termelnek, azt nem tudom, de szempontunkból már nem is nagyon számít.

 

Az biztos, hogy anno léteztek a vasút villamos hálózatában frekvenciakonverterek, forgóátalakítók.

 

Nem akarok hülyeséget beszélni, inkább utánajárok.

Előzmény: kombi (429149)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.06.06 0 0 429163

A mai áramirányítókkal nem ügy olyan feszkót, és frekit csinálni, amilyet csak akarsz. Nyilván, ha ebből van anyagi előny, megéri beszerezni a megfelelő berendezéseket az országosba történő betáphoz.

Az 50/3-as világban is rég kikoptak már a forgógépes átalakítók. Mellesleg különböző hálózatok esetén azokat is szinkronizélni kell, frekvenciaazonosság esetén is.

 

Hogy konkrétan egyes erőművek mit, és hogyan termelnek, azt nem tudom, de az köztudott, és hangoztatott tény, hogy a vasút villamosenergiát értékesít az országos hálózat irányába.

Előzmény: nazareth (429142)
smith Creative Commons License 2016.06.06 0 0 429162

10-3 rossz kvarcnak. Aha.

 

Előzmény: manhattani (429161)
manhattani Creative Commons License 2016.06.06 0 0 429161

Szintén OFF, és az utolsó: a hosszú távú (több órás) átlag kvarcpontos. Az általad küldött grafikon reggeli ébtesztéshez is jó freki pontosság. A max eltérésnél a pontosság 1,6 x 10-3, ami elmegy rossz kvarcnak :-)  ON

Előzmény: smith (429160)
smith Creative Commons License 2016.06.06 0 0 429160

A nyugati hálózati frekvencia a régi időkben is kvarcpontos 50 Hz volt, most meg már a miénk is az.

OFF

Ez így, ebben a formában ugye nem igaz:

http://mavir.hu/web/mavir/frekvencia

ON

Előzmény: manhattani (429159)
manhattani Creative Commons License 2016.06.06 0 0 429159

>Most nem tudom, hogy ez a hosszútávú komenzáció működik-e az energetikai hálózaton vagy sem ...

 

A nyugati hálózati frekvencia a régi időkben is kvarcpontos 50 Hz volt, most meg már a miénk is az.

Előzmény: névtelen (429151)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!