Őszinte legyek, olyan sok értelmét nem látom ennek a tesztnek, a utasok hülyítésén kívül. Amikor láttam elhaladni, ömlött belőle a klíma kondenzvíz, végre klímás buszon utazhattak az egerszegiek is. Teljesen alacsonypadlós 4 ajtós városi busz, Pesten ilyenek járnak, kb 1 éve mindenki megelégedésére, még a hülye is látja, ha ott megfelelnek, akkor Egerszegen és Kanizsán is megfelelnének. (Csak nehogy 2szer annyit fogyasszanak, mint a jeleneg használt gépek :) )
Ezt leszámítva nem látom egyhamar esélyét, hogy új busz be lesz szerezve :). A Connecto-k 8-10 évesek, azok még minimum ennyit maradnak szerintem. A rábák illetve az E94G-k 14-15 évüket tapossák pár év még van bennük.
A berkhof Volvo-k járnak még? esetleg azok helyére. Kanizsára meg rohadtul nem hiányzik csuklós, ha helyi kocsikkal járnak helyközibe.
Amúgy szerintem GAC-243 és KNM-508 is selejt, ha szóba került a téma.
Aztán amilyen gáz a jelenlegi helyzet (nem lehet már kettesével-négyesével venni a kis Setrákat) lehet fél év múlva felújítva látjuk őket viszont. Azt hiszem Te írtad anno (ha nem akkor elnézést kérek!), hogy a 462-őt már el is kezdték bontani, búcsúzhatunk tőle. Ehhez képest elég felújított állapotban került vissza. Nem is hittem a szememnek elsőre.
Kanizsán csuklós helyi fordák szűntek meg nem olyan nagyon régen. Ezen kívül valaki írta korábban, hogy helyi Mercedes Connectok is végeztek helyközi járatot, helyi üzemnél biztos, hogy nincs szükség csuklósra, szóval eleve esélytelen volt a felújítása.
Ott áll a selejt sorban ugyanúgy. Egy-két évig belezik ott őket aztán mennek a vasba. Amúgy szerintem GAC-243 és KNM-508 is selejt, ha szóba került a téma.
Nem tudom, hol nézted, de a Kisalföld eddg 13 395/E95-öt vágott ki, amik 2 kivételével mind '93-94-es gyártásúak voltak, a két kivételből meg az egyik kiégett, a másik meg balesetes. A helyis selejtekről meg csak anyit, hogy a legutolsó menetrendváltáskor feleslegessé váltak, és mivel ezek voltak a legöregebbek/legdrágább üzeműek, logikusan nekik kellett menni. A proto E99-nek meg sajnos akkora váztörése volt, hogy nem érte meg megcsinálni, eredeileg csak műszakira állt le, ráadásul munkája sem nagyon lenne már.
Végén még nálunk kötnek ki majd.. Ennyi erővel a régi Mercedes-eket is selejtezhetnék már. Jó nagy hülyeség volt őket felújítani pár éve.. Helyettük lehetett volna venni fiatalabb kocsikat inkább..
Most néztem ezen a győri buszos honlapon, azért a Kisalfold Volán is érdekes selejtezéseket csinál. A friss selejtek listája tele van E95-ösökkel, és ezek nem öreg 395-ösök, hanem 1998-nál újabb faceliftes, kereksárvédőíves típusok. Ezen kívül Rába contactok, 6 db EVL-es rendszámú 415 ös, E94-esek vannak a listán. Plusz az emeletes Ikarus E99 is.
Én azt nem értem, mi ez az hirtelen jött öregbusz felújítósdi játék. Az rendben, hogy szépen néz ki ez is, meg a MHZ-s 415-ös is, de ezek akkor is 20 éves gépek, a bontóban lenne a helyük. Ezeknél fiatalabb 395-ösök is ki lettek ebrudalva innen, mentek más Volánokhoz, vagy mentek a levesbe.
Van 2 új frissen felújított busz szerintem. Egyik egy 415-ös (kanizsai üzem táblával), másik egy 256-os. 29.-én délelőtt húztak Balaton felé autópályán. Szép friss fényezésnek tűntek, azért gondolom, hogy felújított. LYM-227-ről nem csak a egy dísztárcsa hiányzik, ma találkoztam vele Szegeden.
Megnéztem én is és szerintem adatbázis hiba. Amióta eszemet tudom a 1587/1 járatot a Pannon közlekedteti és szinte állandóan ugyan az a sofőr van rajta. Találtam egy másik buszt 1665/2 amit már valószínűleg a Zala közlekedtet. De most látom a Szigetvári induló ellenére kiadta ezt az ott nem is közeledő járatot. Illetve ennek a lemenő párját sem találtam. Tehát a netes menetrend sokat téveszt!
Tud valaki valamit arról, hogy a Zalának valóban van Szigetvár-Hévíz járata, ahogy az a menetrendek.hu-n kiadja találatnak most hétvégére mindennaposként a régi Pannon-os járat helyén, vagy ez csak valami szokásos adatbázis hiba?