Keresés

Részletes keresés

joevagyok68 Creative Commons License 2013.02.10 0 0 47201

"Hozzáteszem, hogy januárban babánk született, azóta állandó 23 fok van a házban."

Hozáteszem..

Ezt már mások is írták...Mind arra hivatkozik, hogy " azé tartok melegebbet, mert babavan"..

Miért ? A babához kapott használati utasításban írták, hogy "minimum 23 fokon tartandó" ? :-))

Mert hogy fürdetéshez kell a meleg. De aludni, kiságyban feküdni.....minek ?

Vagy régen miként volt...szerinted ?

Előzmény: zoger (47200)
zoger Creative Commons License 2013.02.10 0 0 47200

Mi tavaly újítottunk fel egy 30 éves házat 100nm 260m3 tettünk 5 cm padlószigetelést. 10 cm eps van a falakon, 5cm a lábazaton (a fő tartó falak 38-as ikersejt tömör tégla vegyesen a többi fal 30-as tömör tégla tehát sz*r) van álmennyezet 10 cm légréssel majd a födémen 20 üveggyapot, ablakok a most kapható mondhatom legalapabbak (5 kamra, dupla üveg). Így nekem ilyen időben éppen elég 24 órára az 1000 liter. Hozzáteszem, hogy januárban babánk született, azóta állandó 23 fok van a házban. Elötte 20-22 fok volt napszaktól függöen akkor azért tovább bírta.

Előzmény: Törölt nick (47147)
joevagyok68 Creative Commons License 2013.02.10 0 0 47199

És úgy már kipróbáltad ? Fűtöttél vele ? Jó volt ?

 

Milyen is az a szelep pontosan ?

Van puffered ?

 

Előzmény: lala1961 (47196)
zoger Creative Commons License 2013.02.10 0 0 47198

Lehet, hogy a füst hőmérsékletét a huzatszabályzó után kellene mérni hiszen azt a hőmérsékletet engeded ki valójában a kéményen, én legalább is így vagyok vele nem foglalkozok a füsthőmérséklettel igaz nincs is eszközöm amivel mérni tudnám.

Egy 250 fokig mérő kapilláris termosztát indítja nekem a puffertötltő szivattyút ami a kéménybekötés elött van a füstcsőre erősítve kb 1m-re a kazántól, s így is néha közel 200 fokot mér, ilyenkor biztos van a füst legalább 350 fokos, de nem érdekel mert látom, hogy a huzatszabályzó legalább annyi levegőt ad a kéménybe mint amennyit a kazán beszív.

Előzmény: Süni A6 (47177)
joevagyok68 Creative Commons License 2013.02.10 0 0 47197

Remélem még nem gyútottál be ??!!!

Me tegnap tényleg késő volt...vagy má korán.  :-)

Jobban megnézve a rajzot ott 2 váltószelep és 1 mágnesszelep van feltüntetve és a fényképeken is az van !

 

No de a lényeg ..azt elérni a váltószelepek, mágnesszelepek esetleg csapok nyitásával-zárásával, hogy a puffer hidrováltóként legyne bekötve.

Mint itt van a rajzon...

http://www.magnet-kft.hu/admin/kepek/file/katalogus/msh.pdf

csak a kazán-puffer körben, ott kéne legyen az esbe, betéttel együtt és jól bekötve.  :-)

 

 

Előzmény: joevagyok68 (47192)
lala1961 Creative Commons License 2013.02.10 0 0 47196

Lehet ,hogy megint rosszul fogalmaztam,de te jól érted a gondomat (nincs Vtc) helyete egy a csöre szerelhető kapilláris érzékelős termofej kever az elöremenöből a visszatérőbe.Ezt az érzékelőt helyeztem hidegebb csöre,hohy tovább és talán többet is keverjen vissza.A minimális kátrányképzödés elkerülése miatt.Jól gondolom vnem??

Előzmény: WendelkeS (47193)
joevagyok68 Creative Commons License 2013.02.10 0 0 47195

No de ezt ő írta ! Nem én...

"nálam ez a Vtc" 

nálam.....ő írta....tahát nála . NEM nálam... :-)

Előzmény: WendelkeS (47193)
japzoli Creative Commons License 2013.02.10 0 0 47194

C12 LTGE-0  Lézeres hőmérő villanyszerelőknek, thermovezeték (K tip.), koffer   39 900.- nettó

Előzmény: hetmann64 (47076)
WendelkeS Creative Commons License 2013.02.10 0 0 47193

Nagyon konszolidált vagy Joe.;-)

 

Szerintem Lala a Te VTC-re gondolt, és talán Honeywell lehet neki, vagy valami hasonló kapillárcsöves termofejes vezérlésű keverőszelep. Aztán lehet, hogy tévedek:)

Előzmény: joevagyok68 (47189)
joevagyok68 Creative Commons License 2013.02.10 0 0 47192

Jobban megnézve a rajzot és a fényképeidet...

A rajzon 2 (kettő) db váltószelep van berajzolva

A képeken meg 3 (három) db van beépítve....

Az miként lehet ?

 

No alényeg, hogy az előbb felvázolt bekötést magtudod valósítani ?

A váltószelepek megfelelő irányba állításával és/vagy csapok nyitásával-zárásával ?

 

Előzmény: Süni A6 (47176)
joevagyok68 Creative Commons License 2013.02.10 0 0 47191

"Az alsó mindig hidegebb lesz, mert a visszatérőd kever bele hideget is, és mivel a kazán felülről tölt és az előremenőd is onnan fogy, így mindig egy kicsit feljebb kerül a víz a tartályban."

Ha azt mondom, hogy nincs igazad, azt kötözködésnek veszed ?  :-))

Nincs igazad !

-puffer 2T-s bekötéssel

-puffertöltő wilo25-6 II-es fokozat..előremenő 80 fok

-fűtőkör gralpha2, autoadapt 7-12w...42-44 fokos előremenő

Puffer felfűtés közben, ha megy a fűtés a fűtőkör felé, ebben az esetben egy csepp hideg víz nem megy a pufferbe a fűtőkör felől !

 

nem ?  :-)

 

"Az alsó mindig hidegebb lesz, mert a visszatérőd kever bele hideget is, és mivel a kazán felülről tölt és az előremenőd is onnan fogy, így mindig egy kicsit feljebb kerül a víz a tartályban."

Újabb kérdés....milyen puffer bekötésnél történhet meg ez az eset ??

 

Előzmény: Orion68 (47186)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2013.02.10 0 0 47190

Jó 5let, köszi. Én is megvalósítom. :-)

Előzmény: Orion68 (47178)
joevagyok68 Creative Commons License 2013.02.10 0 0 47189

Ezt írtad

"a kapilláris csöves temófejes (nálam ez a Vtc) kazánvédömet,"


A VTC az mióta "kapillásris csöves termofejes " ??? 

Akkor most milyen szelep, milyen érzékelő ? ..vagy már túl késő van azért nem értem .. :-)

Előzmény: lala1961 (47187)
joevagyok68 Creative Commons License 2013.02.09 0 0 47188

Fürdés közben gondolkodtam 1 kicsit a dolgon...

 

Tehát van a "mérnök úr"....aki megrajzolta ezt a rajzot

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=123637143&t=9147701

úgy, hogy a szivattyú a kazán előtt, ROSSZ helyen van...

Mert ha a váltószelep átvált , hogy csak a fűtőkörhöz menjen a meleg, akkor arról nem is szív(hat) semmit, mert a szivattyú UTÁN van kötve a visszatérő !

 

A "kivitelező úr" meg megépítette így ebben a formában ??

Mikor lett megvariálva, átrakva a szivattyú a bekötés utánra ? (mert azt írtad át lett rakva ..ugye ?)

 

És mit szóltak, szólnak, hogy nem működik jól ? Csak várnak, hogy hátha megjavul ?

 

Mondjuk nem is igazán ezelen gondolkodtam, de ez is érdekel .. :-)

Hanem azon, hogy első körben én (mivel nem jár  rombolással, hisz a rajz szerint a puffernek 2-2 csonkos a bekötése )megpróbálnám azt , hogy :

 

A váltószelepeket úgy beállítani, vagy oda "kapcsolni", hogy :

- a vegyeskazán-puffer közötti a kazán-puffer felé legyen NYITOTT, és a fűtőkör felé meg ZÁRT !

- a fűtőkör vissza és puffer alsó közötti meg a puffer felé legyen NYITOTT és a kazánvédő-vegyes felé meg ZÁRT !

-A kazán-puffer körben lévő kazánvédő szelepbe VISSZA kéne rakni a betétet. ÉS megnézni, hogy JÓL van-é BEKÖTVE ?  :-))

 

Így a puffer mint egy nagy hidrováltó lenne bekötve, és legalább az kiderülne, hogy a kazán-puffer rész működik-e rendesen !

A puffertöltő szivattyút egyenlőre lehetne kézzel indítani a begyuttás után...

A fűtőköri szivattyúk indítását tiltani kéne .

 

Ha ebben az esetben a kazánvédő termosztátjának megfelelő hőmérskletű víz megy vissza és egy idő után melegszik a puffer, akkor ez a kör JÓ.

 

Ha már valamennyire meleg a puffer , kézzel el kéne indítani az 1ik fűtőköri szivattyút..megnézni, hogy melegszik-é az a kör...

Majd sorba a többi is  ...egyesével....

 

A puffer hidrováltós bekötésének csak az lenne a hátránya, hogy begyuttás után a fűtőkör, csak egy bizonyos idő után 10-15-20 perccel kapna csak meleget, de mivel elég nagy a kazán, lehet annyi idő se kéne neki ..

 

Szóval első körben ezt kéne kipróbálni.... még bontani se kell semmit...csak a fent leírtakat beállítani , betétet berakni kazánvédőbe, és bekötést ellenőrizni..

majd begyűttani... :-)

 

Ez megoldható szerinted ?

 

 

Előzmény: Süni A6 (47180)
lala1961 Creative Commons License 2013.02.09 0 0 47187

Csak most értem haza ezért nem válaszoltam. A hideg visszatérő a puffertatály visszatéröje a szivattyú elött. Eddig az érzékelő a szivattyú utan volt és az elöbb melegedett mint ahová most szereltem az érzékelőt.Arra gondoltam hogyha hidegebb acsö akkor tovább nyitva van a termikus szelep és az a kis kátrány sem keletkezik a kazán belselyében.JÓL gondolóm???

Előzmény: joevagyok68 (47174)
Orion68 Creative Commons License 2013.02.09 0 0 47186

Ha sikerült beállítanod a hőmérőket hogy ugyanazt mutassák ugyanolyan hőmérsékleten, akkor igen, látható hogy szépen rétegződik. Az alsó mindig hidegebb lesz, mert a visszatérőd kever bele hideget is, és mivel a kazán felülről tölt és az előremenőd is onnan fogy, így mindig egy kicsit feljebb kerül a víz a tartályban. Ha csak töltés van (nem kér a ház) akkor kerülnek közelebb egymáshoz a hőfokok, de különbség akkor is lesz, csak kisebb. Ha megy a fűtés a ház felé, akkor nagyobb lesz a különbség (gondolom ezzel mindenki tisztában van). Nekem eddig legközelebb 2 fokra volt a felső és alsó, de akkor nagyon kiéleztem és ott lihegtem a kazán mellett :) Amúgy 5-10 fok szokott lenni. A hőmérőimet 80 fok körülre állítottam egyformára, mert ott kell a pontos vezérlés. 

Előzmény: mislenyi (47182)
Süni A6 Creative Commons License 2013.02.09 0 0 47185

A hőleadók össz teljesítményét nem tudom pontosan. Ami biztos hogy az épület energia igénye -15 fokban 55,6 KW. Előre menő 80 fokra van méretezve. Ebben az értelembe temperálásra nem tudom használni a pufit, csak kazán védelemre. Abból meg van egy jó pár. Felrobbanni biztosan nem fog.

Előzmény: joevagyok68 (47179)
Süni A6 Creative Commons License 2013.02.09 0 0 47184

A "felső sor 3. kép" még az előző blokk képeire értendő. Bocs

Előzmény: Süni A6 (47183)
Süni A6 Creative Commons License 2013.02.09 0 0 47183

Felső sor képekből balról a 3. kép. Ott "láthatod mind a kettőt. A ferde szelepek alatt vannak. Az egyik a függőleges vezeték tartó mögött van. Úgy van bekötve mint egy fordított T. A függőleges szára van a ferde szelep felé, balról jobbra megy a hidegebb/visszatérő víz. Mina kettő így áll. A második, a kép jobb alsó felében bújt meg.

Előzmény: joevagyok68 (47179)
mislenyi Creative Commons License 2013.02.09 0 0 47182

Már szerettem volna kérdezni, hogy az normális, hogy a pufi 3 hőmérője majdnem ugyanazt mutatja? Az alsó kb. 2-5 fokkal alacsonyabb, ha tele van, mint a másik kettő. Már cseréltem őket próbaképpen.

Előzmény: Orion68 (47178)
Orion68 Creative Commons License 2013.02.09 0 0 47181

Szeretnék beszerezni egy (vagy két) Belimot, ...24-SR változatot. Van-e valakinek elfekvőben vagy tudtok-e adni valamilyen elérhetőséget hozzá? 

Süni A6 Creative Commons License 2013.02.09 0 0 47180

Megmondom őszintén, hogy az ESBE működését nem értem. A lényeg az, hogy ameddig az ESBE teljes volt, addig nem volt keringés, hiszen a visszatérő 40-50 fok.

Mondom mégegyszer nem értem hogy hogyan működik. A "mérnök úr" és a kivitelező így döntött. Ahogy ki lett herélve egyből elindult a keringés.

De gagyi minden.

Előzmény: joevagyok68 (47179)
joevagyok68 Creative Commons License 2013.02.09 0 0 47179

Ha a szivattyú a legutolsó a kazán felé..

És a váltószelepek megfelelően vannak bekötve

*és az esbek/kazánvédő szelepek jól vannak bekötve...

akkor annak jónak kéne lennie a 2 kazánvédővel !

Nem éretem miért kellet kiherélni őket ??

 

Azt lehet tudni, hogy mekkorák a hőleadók össz.teljesítménye ?

Hány fokos előremenőre lettek méretezve ?

 

*Közben szembe jutott még valami...

"kiherélték a kivitelezők a tervező mérnökkel megbeszéltek után. A felette található ferde szelepet elzárták. Ekkor indult meg a keringés."

Jól vannak bekötve az kazánvédő szelepek ?  :-))

Esetleg azokról kép ?

Előzmény: Süni A6 (47176)
Orion68 Creative Commons License 2013.02.09 0 0 47178

Bocs, régi beírásod, de erre reflektálnék. Én a vészhűtést a puffer alsóra és a puffer középre is beállítottam (relék párhuzamosan), amelyik feltétel előbb teljesül, az indítja a keringtetőt. Persze a középsőnél kisebb a hiszterézis, mint az alsónál. Az ok az, hogy sokszor látom (nálam), hogy a pufi teteje már 90+, közepe 87-88, alja meg 80, a kazán előremenő meg 94-96, a termikus lefújó meg 97+/-2-nél oldana... Nálad lehet, hogy nem ennyire dinamikus a vége, a tegnapi hőmérsékleteid szerint nem :) de lehet másnak jó ötlet lehet ez is.

Előzmény: Blue_Sky_007 (37117)
Süni A6 Creative Commons License 2013.02.09 0 0 47177

Még egy kép, ahol látni, hogy a huzatszabályzó mindig működésben van. Nem kicsit.

 

Előzmény: Süni A6 (47176)
Süni A6 Creative Commons License 2013.02.09 0 0 47176

Sziasztok!

 

Megpróbálom leírni a kazán működését. Tehát az első begyújtás után az első ESBE szelepet – ami a visszatérőben a puffert kerülő ágban van – kiherélték a kivitelezők a tervező mérnökkel megbeszéltek után. A felette található ferde szelepet elzárták. Ekkor indult meg a keringés.

Itt mondanám el azt is, hogy mi lenne az én elvárásom: Ha begyújtok a kazánba, akkor először a radiátorokba menjen a fűtés. Majd ha ott már nem kell meleg, akkor fűtsem a puffert, még akkor is ha újból rá kell tennem tüzelőanyagot. Illetve ha van meleg víz a kazánba, akkor a HMV tárolót is ezzel tudjam fűteni.

Amikor elindult a keringés, akkor a radiátorokba ment a fűtés, de nagyon hamar leesett a hő és nem alakult ki a 80/60 hő lépcső. A puffer előtt van egy csőtermosztát, ami akkor kapcsol, ha a kazánból érkező víz 70 fokos. Ekkor a motoros 3 járatú átvált direkt ágra és nem enged a pufferbe semmit és beindulnak a keringtető szivattyúk. Ez azért vált át, mert a kazánköri szivattyú kikapcsolásakor a rendszer kinyit puffer ágra, hogy abból fűtsön tovább, ha kell. A 3 járatú szelep ettől fogva nem vált vissza, csak ha ismét 70 fokos víz jön a kazánból, vagyis majd a következő begyújtáskor. De begyújtáskor soha nem bírom felfűteni, mert ez nyitva van illetve  Ekkor kézzel átállítom. Ha már sikerült felfűtenem 70 fokra, akkor bezár a puffer felé és elkezdhetek végre fűteni. Ekkor viszont az lesz a baj, hogy kézzel el kell zárnom az osztónál az összes gömbcsapot, mert egyszerre nem tudom fűteni az összes radiátort, mert egy pillanat alatt visszahűl 40 fokra a kazán. Ha csak a keringtetőt kapcsolom ki az nem megoldás, mert a kazánköri szivattyú belenyomja a meleg vizet a radiátorokba mindenhogy. Még a pufferen keresztül is. Szóval soha nem tudok fűteni. Most a másik ESBE-t is kiheréltem és a felette lévő ferdeszelepet elzártam. Most már tudom csak a puffert is fűteni. De csak úgy, ha az osztónál elzárom az összes csapot, mert még így is benyomja a kazánköri szivattyú a meleg vizet a radiátorba. A másik probléma az, hogy 100 literes a kiegyenlítőm, ez pedig kevés a „csak a puffert fűtöm” verziónak. Arról már nem is beszélek, hogy ha a kazánköri szivattyú kikapcsol, akkor mit fűtök ugyan a még 60-70 fokos vízzel?

Újabb tetteim:

Kazánba bekerültek a felső víztáska fölé az „U” vasak

Felkerült a huzatkiegyenlítő

Változás: 50-150 fokkal visszaesett a füstgáz, ha jól mér a hőmérő.

 

Egy pár kép:

Süni A6 Creative Commons License 2013.02.09 0 0 47175

Szia!

 

A pontos választ nem tudom, de nekem 2000 literes pufival - 70 fokra volt felfűtve -, 430m2 (6m belmagas) csarnokot és 110m2 (2,65m belmagas) szociális blokkot egy 12 óráig simán temperálta. Ehhez az is hozzátartozik, hogy -6 fok volt csak és az éjjeli temperálás a csarnokban is 15 ről 10 re, a szoc blokkban 22 ről 19-re vissza van állítva. A számítás azt hozta, hogy csak 1,5 óráig fogja temperálni. Elgondolkodtató.

Előzmény: Törölt nick (47147)
joevagyok68 Creative Commons License 2013.02.09 0 0 47174

"de egy szerintem hidegebb visszatéröre tettem a kapilláris csöves temófejes (nálam ez a Vtc) kazánvédömet,"

Ezt esetleg körülírnád, vagy lerajzolnád ?

Mert szerintem mások sem értik már magát a kérdést SE.....azért  nincs válasz !

Előzmény: lala1961 (47159)
Hegyi82 Creative Commons License 2013.02.09 0 0 47173

köszi neked is! 1600l lesz min.

Előzmény: 42tibcsi (47145)
Gogol69 Creative Commons License 2013.02.09 0 0 47172

A videón egy öntvény olajkazán van .

Itt az égő fejet kicseréli egy házilag bütykölt , de profin elkészített mindenevő fejre. ,,Napi" tárolója van és automata gyújtás.

Ezt mutatja be hogyan készült & hogyan használja.

Érdemes majd megnézni. :-)

Előzmény: golfdva (47171)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!