Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

C20NE Creative Commons License 2017.10.15 0 0 164092

Nem, nincs súlytalanság! A geostacionárius pályán keringő holdaknál a centrifugális erővel egyenlítik ki a gravitációt, ugyanígy a nemzetközi űrállomásnál ezért gondolják sokan tévesen, hogy súlytalanság van. Ezt a súlytalanságot egy megfelelő sebességgel zuhanó repülőgéppel is elő lehet idézni de ez esetben csak a gép belsejében mint zárt rendszerben tapasztalható súlytalanság. Az űrben minden pontban a körülötte lévő bolygók gravitációs terének mint vektoroknak az összege hat. Még ha nagyon kicsi is de mindenhol jelen van. Vannak persze olyan kitüntetett zéró kiterjedésű pontok ahol ezek a vektorok épp nullát adnak de ettől még ez nem igaz az egész űrre.

Előzmény: Quattroman (164091)
Quattroman Creative Commons License 2017.10.15 0 0 164091

amiről beszélsz az a holdon van, az űrben súlytalanság van

Előzmény: Törölt nick (164089)
mica-r Creative Commons License 2017.10.15 0 0 164090

Régi 1.6CR -ek egész jól bírják

Előzmény: mica-r (164088)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.15 0 0 164089

btw, nincs súlytalanság, csak a gravitáció 1/6-a földinek, de a tárgyak ugyanúgy a föld tömeg-középpontja felé mozdulnak el.

 

Előzmény: Paco155 (164085)
mica-r Creative Commons License 2017.10.15 0 0 164088

100 000 km felett kiderül...

Előzmény: no_holy_shit (164086)
Garfield007 Creative Commons License 2017.10.15 0 0 164087

Megint off :-)

Részben azért igaz, és egy töltőceruza ügy csak kibukott :-)

De valóban kicsit túltolták a mesélők.

Előzmény: Paco155 (164085)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.10.15 0 0 164086

visszaterve az elso temahoz (eu6 dizel)

 

EA288 nutz-t ismeri vki testközelböl? (T6 EU6 SCR-s 2.0 TDI)

 

amit idaig sikerult kibogaraszni:

- Delphi(...) befecsi Bosch helyett

- kulso vizes IC (a szivosorba integralt helyett)

(-nagyobb olajkör??)

 

tovabba annyira jutottam, hogy a monoturboban 2 HW verzio van

 

1, CXGA = 1968 ccm, 62 KW/84 PS/ CXGB = 1968 ccm, 75 KW/102 PS
2, CXFA = 1968 ccm, 110 KW/150 PS/CXHA = 1968 ccm, 110 KW/150 PS (elobbi 5-s valto, masodik 6-s valto)
[3, CXEA = 1968 ccm, 150 KW/204 PS - biturbo]

 

gyözzön meg vki, h a VW-nek sikerult addig utnie a delphi-t amit vmi jot csinalt (?)

[eu5 1.2TDI-hez volt szerencsem fekpadon... haat az sajnos szar]

Paco155 Creative Commons License 2017.10.15 0 0 164085

"*Bar vmi csavart meg bele kell vinni, mert grafitceruza sem volt jo a NASA-nak..."

 

Legenda.  Tudod te, hogy mit tesz egy számítógéppel, vagy bármely fontos elektromos eszközzel a súlytalanságban szabadon lebegő grafitszemcse, ha véletlenül rossz helyre kerül?

Előzmény: no_holy_shit (164080)
barbon1 Creative Commons License 2017.10.15 0 0 164084

Ha olyan noname Made-In China akkor feladhatod,ha minőségi akkor lehet próbálkozni.

Én 3 készletet raktam be,a helyzet közel hasonló volt.Hol az egyik,hol a másik fej jelzett be.

Előzmény: Törölt nick (164083)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.15 0 0 164083

Beepitettem az automba egy elektromagnetikus tolato radart, de csak gyujtason müxik rendesen, ha jár a motor szar, tippelem hogy a cold check pofázik bele, de vcds el nem birom letiltani...

 

tipp?

 

skoda o2 prefl ezüst 2006

Vappali Creative Commons License 2017.10.15 0 0 164082

Sziasztok!

Opel Meriva 200.4-es.

A középkonzolon a fűtéskapcsoló világítása kiment. Pontosabban az az izzó, ami a mögött a tekerő mögött van, amivel a befújt levegő irányát lehet állítani. 

Már majdnem teljesen kivettem azt a panelt, csak ezt a tekerő gombot nem sikerült még lehúznom. Szerintem emiatt nem jön ki a panel. 

Hogyan szedhető ki? Ki kell szedni ahhoz az izzó cseréhez?

no_holy_shit Creative Commons License 2017.10.15 0 0 164081

mobiltelefonhalozat van mar ott? (kozepessavu internet?)

Előzmény: C200UF (164076)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.10.15 0 0 164080

 

 

igen, rohögunk is a moszkvai kollegaval rajta. (csak annyi hogy szgk szinten (is)) 

(hogy az elozo peldamnal maradjak: LPG is fel lett talalva itt miutan keleteuropa mar 30-40eve LPG-vel jar)

 

*Bar vmi csavart meg bele kell vinni, mert grafitceruza sem volt jo a NASA-nak...

Előzmény: mica-r (164077)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.10.15 0 1 164079

LPG-vel vakargatam ugyanigy a fejem este 20h utan franciaorszagban... de arrol senki nem beszel

 

 

(persze mondhatod, h ott mehetsz benzinnel (nalam szar volt AC tehat nem volt opcio), de akkor en is mondhatom, h ott a range extender mehetsz benzinnel)

Előzmény: diagnet (164078)
diagnet Creative Commons License 2017.10.15 0 0 164078

Kint vagyok. Hála az erős lítium akksiknak a világ bármely pontjáról lehet szennyezni a fórumot. (Még 15 percig) :P

 

https://youtu.be/zPTmTDWrbes

https://youtu.be/Zyaj3ovcu2k 7:00-tol érdekes.

Tudom, hatásvadász kiragadott példák. Majd küldök saját képeket is ahol eu-n belül vakargatjak a pálya szélén a mobiljukat, hogy van e töltő (áram) 50km-es körzetben:)

Előzmény: no_holy_shit (164074)
mica-r Creative Commons License 2017.10.15 0 1 164077

ez lesz feltalálva kicsi akkuval?

https://en.wikipedia.org/wiki/Crimean_Trolleybus

Előzmény: no_holy_shit (164074)
C200UF Creative Commons License 2017.10.15 0 0 164076

(1) Ez azt hiszem Sáp és Bihardancsháza belterületén már kiépült.

Előzmény: no_holy_shit (164074)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.10.15 0 0 164075

@cam:

uzemben vannak mar a torotrak KERS buszai?

 

http://www.torotrak.com/bus-kers-coming-to-a-bus-stop-near-you/

Előzmény: cam aro (164059)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.10.15 0 1 164074

"Majd ha szélesebb körben is megtapasztalják milyen egy kiadós cellaszakadás a -25 fokban, vagy a becsült megtehető táv előtt lerohandni a sivatagban,esni fog a részvény."

ha lerohadsz a sivatagban egy tevevel vagy egy loval a sziberiaban? akkor meg mindig meg tudod enni. Egy land roverrel mit csinalsz? megiszod a benzint??

 

szerintem(!) az elektromos hatotav novelese nem a helyes irany*. Hatotav noveles (szerintem) csak egy atmeneti marketingmegoldaskent mukodik (=noveli az elektromos jarmuvek elfogadottsagat).

 

szerintem a valos megoldast, inteligens automata toltes(1) es autopalyan(kötöttpalyan) halozati toltes (2) jeletheti kozeptavon.

 

(1)megallsz a varosban akkor automatikusan toltene. induktiv toltö + automata parkolo (tehat leallsz utanna maga odamanoverezi magat az induktiv toltohoz, automatikus rakozelit a toltofeluletre (legres csökkentes) es nyilvan automata elszamolas (technika evek ota benne van golf osztalyban)

 

(2) erre kulonbozo elkepzelesek vannak.

a, (hagyomanyos elkepzeles (15eves) dualmode vehicle egy monorail-n, amin megy is az auto es az aramot is szedi es tolti magat)

b, legaktualisabb (ami az automata vezetes elterjedesevel ma mar konnyebben megvalosithato), hogy az autopalya kb 1/4-re felsovezetek kerul. ezekre csatlakoznak a kamionok. 1/4 alatt annyit tolt az akksin, hogy a többi 3/4-re is eleg legyen. Közben radarral/savtartoval möge all az elektromos szgk es induktiv felületen tölt (=repulok legi tankolasa).

 

*(ez olyan mintha mobiltelefon hatotavjat ugy probaltak volna növelni, hogy 5kW adot raktak volna mindegyik keszulekbe egy 500Wh akksival :-) )

 

Előzmény: diagnet (164072)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.10.15 0 0 164073

most kiragadtal egy allitast a szovegkornyezetbol es magyarazod az igazad :-) nem tudom most hol vagy de itt ragyog a nap es 22C van. menj ki ebben a fasza idöben :-)

 

mar reggel ota kint lennek, ha nem cibaltak/daraboltak volna ki 4 napja 3 bölcsessegfogamat :-P (illetve ezt is fogom tenni, de csak pianoban)

Előzmény: Törölt nick (164070)
diagnet Creative Commons License 2017.10.15 -1 2 164072

Hm. Nem értem a tesla és a többi elektromos autó hogyan kapcsolódik a témához.

Egyértelmű amit írsz, csak a többség még nem hiszi el. Azért dagadhat még a lufi mert jutubon es egyéb fórumokon  az újgazdag hgyerekek  es rajongó taboraik  bőszen hirdetik, hogy a lítium akku technológia tartós és a gyorstöltés kifejezetten jót tesz nekik.

1 millió km és örök élet. Közben pedig ugyanaz a cella figyel bennük mint a laptopjukban, csak az autóban jobb a terhelés elosztás.

Majd ha szélesebb körben is megtapasztalják milyen egy kiadós cellaszakadás a -25 fokban, vagy a becsült megtehető táv előtt lerohandni a sivatagban,esni fog a részvény.

Arról nem is beszélve, hogy meddig lehet az összeszerelési kapacitással takarózni, amikor köztudott, hogy nincs már elegendő nyersanyag az ilyen mértékű akkumulátor gyártás kiszolgálásához.

Előzmény: Törölt nick (164068)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.15 -1 0 164071

Azokra, amiket leírtam, nincs ellenérved, vagy miért terelsz az autógyártás szempontjából irreleváns SpaceX-szel?

Ami egyébként szintén nem túl nyereséges:

https://www.fool.com/investing/2017/02/05/how-profitable-is-spacex-really.aspx

While it probably didn't get there in 2016, there's still a chance that it could succeed in 2017 -- and achieve a 3% operating profit margin.

 

Az, hogy valamit meg lehet csinálni, nem azt jelenti, hogy érdemes is.

 

Előzmény: Garfield007 (164069)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.15 0 0 164070

most vakarom a fejem. arra az epuletre, amin most DDS (Delphi Diesel System) all, 30 eve mi volt irva?

 

Lucas Diesel Systems. Ettől még magát a Delphit nem hívták Lucasnak soha, mert nem a Lucasból nőtt ki.

Nem a farok csóválja a kutyát.

Előzmény: no_holy_shit (164066)
Garfield007 Creative Commons License 2017.10.15 0 1 164069

Soha nem lesz újrahasznosítható hordozórakéta. Egy úszó pkatformra fog leszállni? Ezt a sok hülyét. Oh, wait...

Előzmény: Törölt nick (164068)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.15 -1 1 164068

Szerintem az nem én voltam. A Tesla jelenleg elég nagy bajban van, tavaly 773 millió dolláros vesztesége volt, tavalyelőtt pedig 888. Négyszázezer ember várja a lefoglalózott Model 3-at, amiből legyártottak kézzel 260 darabot, és azt sem az ügyfelek kapták meg, hanem belsősök. Ehhez képest jövőre félmillió, 2020-ra pedig egymillió autót akarnak gyártani, évente.

Mindezt tetézi, hogy (részvényárfolyam alapján) többet ér ez a törpecég, mint a teljes Fiat csoport, Ferraristól, Ivecóstól, Magnetistül. Ami talán még reális is lenne, ha termelt volna valaha nyereséget a cég, képes lenne tömeggyártást szervezni, normális minőségben és alacsony hibarátával gyártani, és bármilyen kulcstechnológia lenne a kezében - de ezek egyike sem áll fenn. Mezei 18650-es cellákkal dolgoznak, a "találmány" annyi, hogy ezekből jó sokat pakoltak egy többszáz kilós akkupakkba, hogy meglegyen a hatótáv (kb mintha a Ford arra verné magát, hogy megduplázta a Focus hatótávját azza, hogy dupla akkora tankot tett bele).

Szerintem a Tesla a modern kor legnagyobb befektetési csalása. Olyan laikusokat forgatnak ki a pénzükből, akik nem értik, hogy nem azért nem álltak át a hagyományos gyártók elektromos hajtásláncra, mert nem tudnak, hanem mert a jelenlegi technológiával nem lehet nyereségesen gyártani és az ügyfelek sem hajlandóak lenyelni a magasabb költségeket, alacsonyabb hatótávot, meg a töltő melletti malmozást.

Ez a lufi legkésőbb akkor fog durranni, amikor tényleges áttörés lesz az akkutechnológiában, és a hagyományos gyártók az előzetes kutatásaikra támaszkodva 1-2 éven belül kihozzák a maguk megfizethető, gyorsan tölthető, elektromos népautóit. Azon a ponton az összes elektromos garázscég (Tesla, Faraday, Fisker, stb.) visszamegy a balettba ugrálni, és néhányan elég idegesek lesznek a tőzsdén.

Előzmény: diagnet (164044)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.10.15 0 0 164067

egy conti MOTORvezerlot

Előzmény: no_holy_shit (164066)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.10.15 0 0 164066

most vakarom a fejem. arra az epuletre, amin most DDS (Delphi Diesel System) all, 30 eve mi volt irva?

 

(csak mert diesel befecsenkendezo rendszerekrol beszeltunk, nem futomuszilentrol)

 

vhogy nekem ha egy conti vezerlot latok, akkor is inkabb a siemens (ami effektiv meg mindig a kerites masik oldalan van ) jut eszembe mint a friss gumiabroncsszag

Előzmény: Törölt nick (164065)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.15 0 0 164065

Nem hívták a Delphit Lucasnak soha. A Delphit a GM alapította, a Lucast pedig a TRW vásárolta fel. A TRW-től a Delphi a Lucas dízel üzletágát vette át, de sosem használták a nevet. A Lucas név jogai jelenleg a ZF-TRW-nél vannak, de érthető okokból ők sem használják :)

Előzmény: no_holy_shit (164062)
diagnet Creative Commons License 2017.10.15 0 0 164064

Rosszul vetted le a lényegét. Nem azért volt olcsóbb és drágult meg mert költséges a fenntartásuk. Főleg ha újról beszélünk.

Hanem kevesebb extrát és műszaki tartalmat kapsz ugyanazért a pénzért. Mert ami eddig mercedesszé tette a mercedest, azt most külön kell megvenni hozzá, különben csak egy üres kasznit kapsz ami lehetne opel is.

Opel mióta prémium? Kettős tömegű, dpf, injektor minden autón van. Érdekes nekem 7 év alatt csak 430 eur alkatrész ment bele (lendkerék, termosztát).

Nem kell szinvakot játszani, elég levenni a szemellenzőt :)

Előzmény: cam aro (164057)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.10.15 0 0 164063

2011-s 318d touring 170ekm-rel 9500euro (ok, ird le h 6eves...). Torpoltem rajta, de aztan hagytam mert nem lattam hosszutavu Perspektivat egy 170ekm-t futott automata cr-ben

Előzmény: diagnet (164053)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!