Nem, nincs súlytalanság! A geostacionárius pályán keringő holdaknál a centrifugális erővel egyenlítik ki a gravitációt, ugyanígy a nemzetközi űrállomásnál ezért gondolják sokan tévesen, hogy súlytalanság van. Ezt a súlytalanságot egy megfelelő sebességgel zuhanó repülőgéppel is elő lehet idézni de ez esetben csak a gép belsejében mint zárt rendszerben tapasztalható súlytalanság. Az űrben minden pontban a körülötte lévő bolygók gravitációs terének mint vektoroknak az összege hat. Még ha nagyon kicsi is de mindenhol jelen van. Vannak persze olyan kitüntetett zéró kiterjedésű pontok ahol ezek a vektorok épp nullát adnak de ettől még ez nem igaz az egész űrre.
"*Bar vmi csavart meg bele kell vinni, mert grafitceruza sem volt jo a NASA-nak..."
Legenda. Tudod te, hogy mit tesz egy számítógéppel, vagy bármely fontos elektromos eszközzel a súlytalanságban szabadon lebegő grafitszemcse, ha véletlenül rossz helyre kerül?
Beepitettem az automba egy elektromagnetikus tolato radart, de csak gyujtason müxik rendesen, ha jár a motor szar, tippelem hogy a cold check pofázik bele, de vcds el nem birom letiltani...
A középkonzolon a fűtéskapcsoló világítása kiment. Pontosabban az az izzó, ami a mögött a tekerő mögött van, amivel a befújt levegő irányát lehet állítani.
Már majdnem teljesen kivettem azt a panelt, csak ezt a tekerő gombot nem sikerült még lehúznom. Szerintem emiatt nem jön ki a panel.
Hogyan szedhető ki? Ki kell szedni ahhoz az izzó cseréhez?
LPG-vel vakargatam ugyanigy a fejem este 20h utan franciaorszagban... de arrol senki nem beszel
(persze mondhatod, h ott mehetsz benzinnel (nalam szar volt AC tehat nem volt opcio), de akkor en is mondhatom, h ott a range extender mehetsz benzinnel)
Tudom, hatásvadász kiragadott példák. Majd küldök saját képeket is ahol eu-n belül vakargatjak a pálya szélén a mobiljukat, hogy van e töltő (áram) 50km-es körzetben:)
"Majd ha szélesebb körben is megtapasztalják milyen egy kiadós cellaszakadás a -25 fokban, vagy a becsült megtehető táv előtt lerohandni a sivatagban,esni fog a részvény."
ha lerohadsz a sivatagban egy tevevel vagy egy loval a sziberiaban? akkor meg mindig meg tudod enni. Egy land roverrel mit csinalsz? megiszod a benzint??
szerintem(!) az elektromos hatotav novelese nem a helyes irany*. Hatotav noveles (szerintem) csak egy atmeneti marketingmegoldaskent mukodik (=noveli az elektromos jarmuvek elfogadottsagat).
szerintem a valos megoldast, inteligens automata toltes(1) es autopalyan(kötöttpalyan) halozati toltes (2) jeletheti kozeptavon.
(1)megallsz a varosban akkor automatikusan toltene. induktiv toltö + automata parkolo (tehat leallsz utanna maga odamanoverezi magat az induktiv toltohoz, automatikus rakozelit a toltofeluletre (legres csökkentes) es nyilvan automata elszamolas (technika evek ota benne van golf osztalyban)
(2) erre kulonbozo elkepzelesek vannak.
a, (hagyomanyos elkepzeles (15eves) dualmode vehicle egy monorail-n, amin megy is az auto es az aramot is szedi es tolti magat)
b, legaktualisabb (ami az automata vezetes elterjedesevel ma mar konnyebben megvalosithato), hogy az autopalya kb 1/4-re felsovezetek kerul. ezekre csatlakoznak a kamionok. 1/4 alatt annyit tolt az akksin, hogy a többi 3/4-re is eleg legyen. Közben radarral/savtartoval möge all az elektromos szgk es induktiv felületen tölt (=repulok legi tankolasa).
*(ez olyan mintha mobiltelefon hatotavjat ugy probaltak volna növelni, hogy 5kW adot raktak volna mindegyik keszulekbe egy 500Wh akksival :-) )
most kiragadtal egy allitast a szovegkornyezetbol es magyarazod az igazad :-) nem tudom most hol vagy de itt ragyog a nap es 22C van. menj ki ebben a fasza idöben :-)
mar reggel ota kint lennek, ha nem cibaltak/daraboltak volna ki 4 napja 3 bölcsessegfogamat :-P (illetve ezt is fogom tenni, de csak pianoban)
Hm. Nem értem a tesla és a többi elektromos autó hogyan kapcsolódik a témához.
Egyértelmű amit írsz, csak a többség még nem hiszi el. Azért dagadhat még a lufi mert jutubon es egyéb fórumokon az újgazdag hgyerekek es rajongó taboraik bőszen hirdetik, hogy a lítium akku technológia tartós és a gyorstöltés kifejezetten jót tesz nekik.
1 millió km és örök élet. Közben pedig ugyanaz a cella figyel bennük mint a laptopjukban, csak az autóban jobb a terhelés elosztás.
Majd ha szélesebb körben is megtapasztalják milyen egy kiadós cellaszakadás a -25 fokban, vagy a becsült megtehető táv előtt lerohandni a sivatagban,esni fog a részvény.
Arról nem is beszélve, hogy meddig lehet az összeszerelési kapacitással takarózni, amikor köztudott, hogy nincs már elegendő nyersanyag az ilyen mértékű akkumulátor gyártás kiszolgálásához.
Szerintem az nem én voltam. A Tesla jelenleg elég nagy bajban van, tavaly 773 millió dolláros vesztesége volt, tavalyelőtt pedig 888. Négyszázezer ember várja a lefoglalózott Model 3-at, amiből legyártottak kézzel 260 darabot, és azt sem az ügyfelek kapták meg, hanem belsősök. Ehhez képest jövőre félmillió, 2020-ra pedig egymillió autót akarnak gyártani, évente.
Mindezt tetézi, hogy (részvényárfolyam alapján) többet ér ez a törpecég, mint a teljes Fiat csoport, Ferraristól, Ivecóstól, Magnetistül. Ami talán még reális is lenne, ha termelt volna valaha nyereséget a cég, képes lenne tömeggyártást szervezni, normális minőségben és alacsony hibarátával gyártani, és bármilyen kulcstechnológia lenne a kezében - de ezek egyike sem áll fenn. Mezei 18650-es cellákkal dolgoznak, a "találmány" annyi, hogy ezekből jó sokat pakoltak egy többszáz kilós akkupakkba, hogy meglegyen a hatótáv (kb mintha a Ford arra verné magát, hogy megduplázta a Focus hatótávját azza, hogy dupla akkora tankot tett bele).
Szerintem a Tesla a modern kor legnagyobb befektetési csalása. Olyan laikusokat forgatnak ki a pénzükből, akik nem értik, hogy nem azért nem álltak át a hagyományos gyártók elektromos hajtásláncra, mert nem tudnak, hanem mert a jelenlegi technológiával nem lehet nyereségesen gyártani és az ügyfelek sem hajlandóak lenyelni a magasabb költségeket, alacsonyabb hatótávot, meg a töltő melletti malmozást.
Ez a lufi legkésőbb akkor fog durranni, amikor tényleges áttörés lesz az akkutechnológiában, és a hagyományos gyártók az előzetes kutatásaikra támaszkodva 1-2 éven belül kihozzák a maguk megfizethető, gyorsan tölthető, elektromos népautóit. Azon a ponton az összes elektromos garázscég (Tesla, Faraday, Fisker, stb.) visszamegy a balettba ugrálni, és néhányan elég idegesek lesznek a tőzsdén.
most vakarom a fejem. arra az epuletre, amin most DDS (Delphi Diesel System) all, 30 eve mi volt irva?
(csak mert diesel befecsenkendezo rendszerekrol beszeltunk, nem futomuszilentrol)
vhogy nekem ha egy conti vezerlot latok, akkor is inkabb a siemens (ami effektiv meg mindig a kerites masik oldalan van ) jut eszembe mint a friss gumiabroncsszag
Nem hívták a Delphit Lucasnak soha. A Delphit a GM alapította, a Lucast pedig a TRW vásárolta fel. A TRW-től a Delphi a Lucas dízel üzletágát vette át, de sosem használták a nevet. A Lucas név jogai jelenleg a ZF-TRW-nél vannak, de érthető okokból ők sem használják :)
Rosszul vetted le a lényegét. Nem azért volt olcsóbb és drágult meg mert költséges a fenntartásuk. Főleg ha újról beszélünk.
Hanem kevesebb extrát és műszaki tartalmat kapsz ugyanazért a pénzért. Mert ami eddig mercedesszé tette a mercedest, azt most külön kell megvenni hozzá, különben csak egy üres kasznit kapsz ami lehetne opel is.
Opel mióta prémium? Kettős tömegű, dpf, injektor minden autón van. Érdekes nekem 7 év alatt csak 430 eur alkatrész ment bele (lendkerék, termosztát).
Nem kell szinvakot játszani, elég levenni a szemellenzőt :)
2011-s 318d touring 170ekm-rel 9500euro (ok, ird le h 6eves...). Torpoltem rajta, de aztan hagytam mert nem lattam hosszutavu Perspektivat egy 170ekm-t futott automata cr-ben