"Ma ráértem és karbantartás(valamint kíváncsiság miatt) lebontottam a 2001-es Wagonunk benzin betöltő csövet."
Ezt ennyire könnyű kiszedni, hogy csak úgy "unaloműzésből" (na jó, karbantartási célzattal) kiszedted? Az enyém is 2004-es (94e km-rel), lehet, hogy nekem is meg kéne nézni? :O
Én is használom a klímát akkor is,amikor az időjárás nem indokolja azt. De sajnos nélen a hidegben nem indul el a klíma, hiába kapcsolom be. Trükközni tudok.Mikor a garázsba beállok, ott egy rövid időre be tudom kapcsolni, mert melegebb van. De csak pár másodpercig megy. +10 fok alatt alig indul el. Az meg szerintem kevés ahhoz, hogy a kenőanyag a rendszerben mindenhova teljesen eljusson. Gondolom kellene 2-3 percig folyamatosan/szakaszosan mennie. Azért bekapcsolom, hátha mégis. :)
Ezt úgy tudod megnézni, hogy amikor nem hűt kellően, akkor megállsz és figyeled, hogy bekapcsol-e a klíma kompresszor. Most így idő intervallomot nem tudok mondani hogy mennyi időnként mennyi időre kapcsol be, de alapjáraton nekem nagyjából megy fél percet, aztán leáll valamivel több időre, durván mondjuk egy percre. tehát nem kell órákig figyelni. Pár perc alatt kiderül, hogy megy-e a kompresszor. Ilyenkor megtudod nézni, hogy az utastérbe vezető cső lehűl-e. Nekem durván annyira hűl le, hogy ahogy tapintom, érzem hogy vékony dér keletkezik rajta. Tehát valamivel 0 fok alá hűl. Ahogy kikapcsol a kompresszor, szép lassan visszamelegszik, átveszi a környezeti hőmérsékletet. Illetve venné, de addigra újra bekapcsol. Tényleg, ennek a kis csőszakasznak a hőszigetelő csőhéjjal való beburkolásával lehet egy árnyalatnyit lehetne javítani a klíma hatásfokán.
Kérem szépen. Ma ráértem és karbantartás(valamint kíváncsiság miatt) lebontottam a 2001-es Wagonunk benzin betöltő csövét. A képen látható állapotban volt, betöltötte a 15 évet.
Ehhez képest a 2004-es csöve majdnem átlyukadt, foltokban mállott le a bevonat.
Ismét megerősítem, hogy a beszállítók egyre gyengébb minőségben dolgoztak(nak) és az összeszerelés minősége is romlott. A 2001-es autó sok tekintetben még jobb állapotban van, mint a szinte azonos használatban levő és kb. azonos km-t teljesített 2004-es.
ha folytatódik a trend, akkor egy mostani pár éves, vagy akár új autó nem sokat fog bírni.
(De-hát ez van, fogyasztói társadalomban élünk:))) )
Ha nem a jegesedés okozza a hibát, akkor még lehet dugulás, vagy valamilyen vezérlésbeli probléma. Amúgy a klímakompesszor kapcsolgat ki-be rendesen? Akkor is, mikor nem hűt, vagy olyankor az sem megy?
Köszönöm a válaszod, tudom fárasztó vagyok, csak nem értem a logikát: szeptember környékén töltötték gázzal. Azóta hosszabb távon most volt használva a klíma. Egyik nap jó, kb. egy hét múlva kb. 4 órán keresztül ismét jó, a következő nap meg egyszer csak nem hűt mondjuk másfél órai használat után, pihentetés után megint jó? Ha hirtelen kelekezne nagyobb luk, a rendszeren akkor ki, és bekapcsolás után sem hűtene.
Tudom, forduljak szerelőhöz. De sztem az meg próbálja max fél órát, azt látja, hogy hűt,tehát kész. Én meg jövő nyáron megint szívok... Sz@r hiba.
Majdnem :) Ez az első ajtó, ill.15 évnyi por összegyűlve a belsejében, aljában. Észrevettem, hogy a kifolyónyílások sokáig nedvesek maradnak eső, vagy kocsimosás után. Sajnos sok por összegyűlt és szépen tömített. Lekaptam a burkolatokat és kitisztítottam mindet, sőt legalább a kis kárpitokat is bátrabban tudtam kimosni az ajtóborításon.
A fiatalabb sárgán ma lebontottam a benzinbetöltő csövet. Na, erről inkább nem tennék föl képet :( Pedig vigyáztam rá, időnként kimostam a sarat............
A bátor embert arról lehet megismerni, hogy világító légzsák visszajelző mellett, százhúszas tempónál fotózza a kilométerórát. Gondolom, valami szerpentin úton lehetett. :)