A vázak a hatalmas lengő súly miatt rogyik meg. Mert a hátsó futómű után a motorbeépítés egy oldali hossztartót enged. A súly a korrózió és az igen rossz utak összeségéből rogynak a vázak. A volán kocsiknál kisebb mértékben fordul elő ilyen mérvű probléma.
Már nincs a Nógrádnál,megvette valaki és elhúzták a Nógrád telephelyéről.Egyébként nem volt benne elektromos kijelző.Anno dolgoztam vele egy pár napot.....
OFF: Nem vitatkozom, biztos jobban látod ezt nálam.
De engedd meg nekem, hogy külsősként, innnen a pályamellől is meglegyen a véleményem arról a garázsról, és annak autóiról. Láttam ezt is - azt is, a saját szememmel, jópár alkalommal. De azt hiszem, hogy az autóitok állapota, és a garázsban műszaki vonalon uralkodó szemlélet magáért beszél. De ha ez nem, akkor a menetkimaradások száma...
Lehetne az is a festés alapján (bár nem 100%-ban azonos), de a 436.K1 Magyarországon maradt és a Nógrás Volánnál van jelenleg (legalábbis én úgy tudom), ahogyan több más protó is, pl. az első 411-es.
Gyári kép róla:
Illetve a Nógrád Volánnál:
Ezeken a képeken ugyan nem jön le nekem teljesen, hogy a kijelző elektronikus-e, de nem vagyok benne biztos, hogy az.
Vagy
Ikarus 196.04:
Az Ikarus 196.04-et Volvo alvázra gyártották.
Vagy
Ikarus 196.61:
Az Ikarus 196.61 a 196.02-höz hasonlóan Volvo kooperációban, azonban erősebb motorral gyártották.
Forrás: http://www.freewebs.com/bkvv/ikarusik30tlik210ig.htm
Ikarus 260-as motorjáról, váltojáról, futóművéről nincsen valaki használható rajza egészen véletlenül? Sokat megérne nekem :))) Előre is köszi a segítséget!
A felforrás az állandó elindulás és megállásokból képződött. Elindulásnál is a nagyobb teljesítménynek köszönhetően több hő keletkezett, megállásni is a retardernak. A vízpumpa egyezett a régi motorokéval és már itt jelentkezett a hűtőrendszer alulméretezése. Rendkívül nagy volt a karbantartás igénye a folyamatos tisztítás. A kocsik folyamatos üzemnél és megfelelő menetszélhűtésnél nem produkálják ezt a problémát.
Mondjuk érdekes ez a LIST történet, mert amikor a BKV-s buszvezető csinálta a Hungarorigen azt az egyfolytában vezetési világrekordot, akkor az alatta lévő 415-ös is még az eredeti LIST / Voith gép volt. És akkor az a busz 50 óra alatt sem forrt fel...