Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kisa Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163973

Inkább valami, még az öreg csótány Fordos korszakból, talán Mk1-ig.

 

Hogy valami pozitív is legyen épp Ford. Focus (Mondeo is hm...) Mk 2-3 karosszéria nagyon jól átgondolt, nagyon jól szerelhető. Alap, hogy 1-2 csavaral, fél perc alatt kivehető az egész lámpatest, és sámlin üldögélve cserélgethetsz izzókat. 

Arról nem is beszélve hogy szerelőnyílásokat nyit meg a motortérben.

De lökhárítók, sárvédők,ajtók, kárpitok percek alatt szerelhetőek. Koccanáskor sérülő dolgok könnyen cserélhetőek. Nagyon látszik az átgondolt tervezés.

Dízel motortérre sajnos ez már nem mondható el, nagyon öszvér, de a kasznin egy nagyon ügyes csapat dolgozhatott.

 

 

Előzmény: cam aro (163971)
Kisa Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163972

Jah, és még egy dolog, amivel nem mi szívtunk, hanem a szélvédősök.

Láthatóan cseréltek már benne fűtött szélvédőt.

Nem nagyon értettük, de láttuk, hogy ezt az egész műszerfalat már valaki előttünk is szétszedte.

Aztán találtunk benne üveg maradványokat, míg meg nem láttuk a szélvédőfűtés csatlakozóit.

 

Tényleg két csatlakozó miatt is szét kell ezt az egészet borítani,mert a műszerfal felső borítása alatt van?

Látszólag szélre tették (sárga), de nem valami egyszerűen lekapható burkolat alatt volt.

 

Vagy nem tudták, hogy meg lehet bontani a háromszögbalak borítása alatt a csatit, vagy tényleg nem ott van gyárilag?

 

409?

 

 

cam aro Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163971

ja, tenyleg, ford /focus?/ hatso is ilyen. :( 

Előzmény: Kisa (163968)
cam aro Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163970

na akkor nezzel meg egy mini alvazkeretet. 

az elso csavarok alulrol vannak. 

a hatsok felulrol. 

 

hogy ennek mi az ertelme ? 

az elso szilentek szinte soha nem buknak ki.

a hatsok viszont surun.

 

mi van a minivel ? 

szilent hazban luk, alvazkeretben menet.

a ketto kozt  csavar felulrol. 

a ket szilent csereje ezert -hasrapacsi - szopas . 

 

forditsuk meg. 

szilenthazban menet, alvazkeretben luk. 

ketto kozt csavar alulrol. 

a ket szilent csereje.. 20 perc ? 

 

ezen nekem nem tudsz mit megmagyarazni,

ettol fuggetlenul nem vitatlak.  

lehet igy epul fel egy gyartosor, lehet ezt igy kellett megtervezni /miert?/ 

de ez igy egy szar, atnem gondolt konstrukcio. 

 

Előzmény: diagnet (163966)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.12 0 1 163969

Tudom. Egyre kevesebb a full-stack fejlesztő, aki átlátja a teljes láncot, szerelte már be a saját maga által fejlesztett hardvert/szoftvert, és próbakört is ment vele, hogy aztán ticketeket írjon (adott esetben akár saját magának).

Viszont egyre több a mérnöki szolgáltatócégektől kölcsönzött szakbarbár, akiknek a horizontja a saját íróasztala éléig terjed, és túl nagy motivációja amúgy sincs megtanulni, mi van az asztalon túl, mert legkésőbb 2 év múlva már úgyis másik cégnél lesz, másik projekten (különben fel kéne venni).

Ez egy nagyon káros folyamat, hosszú távon még vissza fog nyalni a fagyi.

 

Előzmény: no_holy_shit (163965)
Kisa Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163968

Ez egy részegség, ahogy az alvázkeret is. Nagyon profin dolgoznak, igazán meg lehetne cserélni a csavart és az anyát.

Fordokban detto felülről volt a gyári csavar, míg valaki meg nem bontotta, utána alulról.

Előzmény: diagnet (163966)
Kisa Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163967

Diagnet, chove chuva, ez nem kerül pénzbe, csak egy kicsit gondolkodni kell.

Egyetemen, ha terveztél egy "bennszülöttet" jól picsánrúgtak. 

Ezt a budit egyben rakják be, 10 egység van, ami meghibásodhat benne, érd már el, nagy vérveszteség nélkül.

Egy fényszórót is izzóval együtt szerelik be, na de hadd lehessen már kicserélni.

Semmi, de tényleg semmi nem indokolja, hogy ez ilyen szerelhetetlen legyen.

Ezen húztam fel magam.

Az már fel sem merült, hogy egy akkora kiszerelhető tálca van a műszerfal tetején, ami az órát tartja, hogy ott  is kihúzható lenne ez az egész...nem kellene hozzá sok.

Ez már nem várom el.

Előzmény: cam aro (163963)
diagnet Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163966

"felulrol a csavar, holott alulrol lenne ertelemszeru"

Neked:)

https://youtu.be/mXI7K3GX0BM?t=1m4s

Gyártásnál nincs olyan, hogy alulról. Munkás nincs az autó alatt. Mindent felülről szerelnek és húznak le, esetleg átfordítják.

Előzmény: cam aro (163963)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163965

az egyik fele igen, a masik fele meg a kormanykereknel kozelebb nem kerult a kocsihoz. (sokat ismerek, akik szetlegoztak par kocsit, azok anyaznak. a masik fele meg nem szedett meg szet kocsit, foleg nem 10eveset, es nem otthon. eseteg latta az uj kocsi szetszedeset celszerszammal az entwicklungswerkstatt-ban)

 

Előzmény: Törölt nick (163964)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163964

Nyugtasson a gondolat, hogy akik ezt tervezték, azok is anyáznak rendesen (például mert szarból kell aranyat varázsolniuk).

Előzmény: Kisa (163955)
cam aro Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163963

a kollektiv szellem jegyeben... nem! :)  

 

csak egy pici kis esz, atgondoltsag kellene sok esetben, azt kecske is meg kaposzta is. 

tudod. :)

 

 

mint amikor a ford beteszi a dpf szenzort az abs kocka moge

..drot, cso. barhova tehetne de neki a legszarabb helyre kell. 

 

mini elsolengokar hatso szilentje..

felulrol a csavar, holott alulrol lenne ertelemszeru, funkciot tekintve meg tokmindegy. 

 stb. nem sorolom ahol nem hogy tervezes, de meg a minimalis hozzaertes is megkerdojelezheto. 

es ez.. ez rohadt bosszanto.  

=============

Előzmény: diagnet (163961)
cam aro Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163962

van mikor veletlenul leesik a kalapacs. 

vagy beakad a levegos furesz ozt csak vag, meg vag. 

 ..balesetnek hivjuk.

(aze en anyazok is kozbe :) 

Előzmény: Kisa (163955)
diagnet Creative Commons License 2017.10.12 0 1 163961

"Miért nem lehetett egy olyan csőcsatlakozást csinálni ami felülről bontható és egy irányban van azzal amerre ki lehet húzni a radiátort???"

 

Azért, mert a tervezésnél nem az utólagos megbontás hanem az első összeszerelés a szempont. Különben a sori melós anyázott volna ugyanígy.

A komplett műszerfal már összeépítve kerül az autóba. A cockpit előszerelésen mindent beletettek, kb. 10 perc alatt. Majd az egészet beemeli a robot és a még üres motortérben rádugják a csöveket. 3 perc alatt.

Ha az utólagos javíthatóság kénye kedve szerint terveznék és raknák össze, akkor 2x annyi melósra, bonyolultabb szerszámokra és 3x-os taktidőre lenne szükség. Igen, az 1 csavar miatt is.

Előzmény: Kisa (163955)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163960

(LP-EGR euro5-nel nem felügyelt (csak pozicio), tehat nem veszi eszre ha vki levakolja)

Előzmény: no_holy_shit (163957)
cam aro Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163959

250ekm-ig a gyarto vallaljon ra garanciat""

 

szerintem meg viccolsz.. :)) 

Előzmény: no_holy_shit (163954)
Kisa Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163958

Igaz, de nem tudjuk másokat hogyan üldöznek ezzel.

 

 

Előzmény: mica-r (163949)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163957

""renault euro5-nel is meg 160ekm elertekor kompletten lekapcsolja az AGR-t ..." A kettőből melyiket?"

a legmennyisegszabalyzast... (nem ismerek olyat, hogy csak az egyiket kapcsolna le)

 

"totalcar vagy autobild bulvárszaksajtó hír volt ?:)"

igen mind2-n...

 

"Az itt tapasztalható kollektív szellem jegyében, azonnal kerestél még egy fals bizonyítékot amivel gyengítheted az állításom súlyát"

talan nem volt akkora sulya az allitasodnak (?)

 

"1, 300E km felett járok Eu4 diesel motorral, enni lehet az egr csőből és a szívósórból. Soha nem kellett takarítani.

A megbízható működést a felhasználó tudja biztosítani. Aki meg városba vesz dizel autót az fizesse az új alkatrész cseréket 250E km után is! "

1, melyik motor? nezted, hogy autopalyatemponal uzemmelegen mennyi AGR-t csinal?

2, azt h varosba nem jo nem mondja egyik gyarto/ertekesito sem, de visszakerdezek: mit vegyen az ember varosba?

 

"2, A Vp37-en is ugyanúgy van egr."

van, de nem felügyelt

"3, EGR hiba még nem okozott gazdasági totálkárt. Amúgy sem azért szokták eldobni, hanem mert minden elemét a végletekig kihasználták, leélték és tönkretették."

1, EGR hiba nem, de ha nem muzeumba valo, bontoszökeveny dizelekrol beszelunk, akkor az AGR-kivul van meg AGR huto, lambda szonda, NOX-szenzor, DPF es NOx-utokezeles (SCR vagy NOX-trap) is

2, a nyomatekot szolgaltato reszek megis mukodnek...

Előzmény: diagnet (163951)
Kisa Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163956

Nem is új autóra gondolok, hanem használt 4-8 évesekre.

 

Érdekes módon az idősebb emberek inkább hajlandóak új autót venni (50-55 felett), megbízhatóság miatt.

Nekik nem is kell nagy autó.

Fiataloknak még annyi helyre megy apénz, hogy nem telik erre, de a család már bővül. Nem is vágynak új autóra, ha lerohad, hát kicsit kalandosabb, de férjen bele minden. Jogos igény.

 

Focus kombi Mk 2-3 1.6 benzin. Jó autó, egyszerű közlekedési eszköz. Nem is nagyon van a piacon, pedig ezerszámra kerültek ki a céges flottákból, de akinek van,elégedett vele, nem adja el.

Sajnos az egyesek mér nagyon öregek.

A nagy autók is kicsik belülről, nézz meg egy műszerfalat, lassan 1 méter hosszú. Van ennek oka, de nem lehetne egy másik kompromisszum felé is lépni?

Skodának, Dacianak, vagy akár a Ladának. (Nekik mondjuk nehéz lenne behozni 20 év lemaradást.) 

Előzmény: no_holy_shit (163953)
Kisa Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163955

Szóval a Galaxy.

Ennyire kellett szétborítani a radiátor cseréhez. Ez nem kirívó, általában ez van, kell venni előtte egy nagy levegőt, és mehet.

 

 

A szívás része csak ez után kezdődött:

 

 

Látszólag úgy tervezték, hogy a radi két kis csavar oldása után felfelé simán kihúzható legyen.

Le kell még kötni a csőcsatlakozást.

A felső csavar (piros) gond nélkül kijön, kicsit szorul, mert önzárós anya van rajta.

Na, de ez alatt szimmetrikusan van még egy csavar, ami elérhetetlen. Rá sem lehet látni, épp a kisújjam fér oda, hogy érezzem, hogy ez tényleg egy ugyan olyan csavar, mint felül.

 

Vajon mire gondolt a költő? Próbáltuk kitalálni.

Egyértelműnek tűnik, hogy ennek a hivatalos javítási módja az, hogy a felső képen látható nagy dobozt (piros) ki kell mozdítani és el kell húzni a tűzfaltól olyan 5 centit, hogy a csőcsonkok, amelyek a motortérbe lógnak belülre kerüljenek.

 

Oké, vegyük le azt a fémkonzolt, kössük ki a kormányoszlopot, vegyünk ki vagy 30 csavart, amire rálátunk.

Áh, meg sem mozdul. Egy csavar miatt szerelünk szét mindent...hagyjuk.

 

A motortérből támadjuk meg azt a nyomorult csavart. (narancs) 

Bontsunk ki mindent azt útból, burkolatokat, ablaktörlő mechanikát, csöveket, kötegeket húzzunk el az útból.

A negyedes hosszúszár nem fér be az átszakított szivacson,teljesen reménytelen a csavarhúzó meg rövid.

Hegesszünk egy 30 centis torx csavarhúzót.

 

Én bentről instruálom merre mozogjon, kisújjal tapogatom, meg bökdösöm a csavarhúzót, míg ő derékig a kutyaólban matat. Alig kell hozzá 10 perc görnyedés, 30 próbálkozás.

Oké, most ne mozdulj! Tekerd!

 

Mondtam, hogy önzárós...Két nyekergős forulat után megszorul, és a műanyag házba épített anya elkezd forogni, a csavarral együtt. Örökhajtós lett.

Ó, hogy rohadnál meg!

Vágjuk el a fenébe (sárga) flexxel, külön-külön kivesszük. Nem nagyon fér oda a 125-ös, de ez inkább csak erőszakosság kérdése, amiből nem voltunk híjján.

 

Kijött végre a radiátor, a csőcsonk persze még így sem,mert indokolatlanul mindenféle kis biszbasz felöntés útban van. Úgy van kitalálva, hogy az is felfelé jöjjön ki, ha már az egész fűtésboxot kibillentetted.Annyi hely van ott, hogy táncolni lehet, de ez be van pattintva a neki szánt helyre.

 

Visszafelé már egyszerűbb volt, csak be kellett dokkolni a csavarhúzóra ragasztott csavarral az alsó furatba, szóbeli navigációval.

 

Na, de!

Hogy miért nem szakad a fejére a 24 colos monitor az ilyen mérnöknek?

Miért nem lehetett egy olyan csőcsatlakozást csinálni ami felülről bontható és egy irányban van azzal amerre ki lehet húzni a radiátort???

Ha már látszik a szándék, hogy lehetőleg egyszerűen kiemelhető legyen, hogy lehet ezt így elkúrni?

Semmi nem indokolja, ennél csak józanabb megoldások létezhetnek.

Vagy legyen ilyen, de tegye oldalra azt a rohadt csavart, ami ne torx legyen, mert az tengelyirányból támadható, hanem legyen hatlapfej legyen, hogy ha 10 fokonként is, de ki tudjam tekerni.

 

Vagy ne tegyen oda csatlakozást és akkor lenyelem a békát, hogy ki kell venni a hűtőszekrény méretű baszt, persze ugyan így anyáznék, de nem futok lukra, hogy ennyire hülye nem lehet. Elfogadom, hogy ez ennyire hülye!

 

Több ideig tartott a már kiszerelt műszerfalnál kicserélni a radiátort, mint az egész műszerfalat szétbontani.

 

no_holy_shit Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163954

a lenyeg h 250ekm-ig a gyarto vallaljon ra garanciat es utanna se kelljen kidobni az autot, ha nem akarod a kocsi piaci erteket rakolteni.

 

a többit most nem irom le megegyszer. szerintem te is tudod, h a karoanyagkezelo rendszerek idovel beszarnak, de auto meg menne, javitasuk meg gyakran gazdasagtalan (ezert oldjak meg sokan mashogy a dolgot)

Előzmény: cam aro (163948)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163953

mi most kerestunk ilyen autot (vagy legalabbis 1.6 szivobenzinest szivosorbefecsivel)

ezeket talaltam:

- kia ceed/hmc i30 1.4i kombi (nem tul eros)

- suzuki vitara 1.6 16v (anyameknak nem tetszett - szerintem ez az egyetlen ami nem elkefelt es stimmel az ar/ertek arany)

- toyota auris 1.33 (szerintem gyenge abba  a kaszniba) vagy 1.6 (130le - ezt tetszett volna, de akkor mar vehetek rögtön hybridet belole)

- focus 1.6 VCT (ala/belenezve vakartam magam)

- renaultnak(juke, dacia, etc) van meg 1.6 16V, de amikor lattam, h gyertyacserehez le kell szedni a szivosort , akkor lankadt a lelkesedesem

 

 

 

a vegen talaltam egy 2.0tdi dsg-s kompakt(MQB) kombit, ami annyiba kerult mint amennyibe a  fenti benzinesek is kerultek volna ugyanolyan felszereltseggel*... (igaz reimport es 1 evig volt raktaron es kozben volt egy facelift).

 

*illetve az auris kombi 1,6 valszin dragabb is lett volna.

Előzmény: Kisa (163941)
mica-r Creative Commons License 2017.10.12 -1 0 163952

"Aki meg városba vesz dizel autót..."

Miért, a benzines turbós kis bigyók jobbak?

Előzmény: diagnet (163951)
diagnet Creative Commons License 2017.10.12 0 2 163951

Az itt tapasztalható kollektív szellem jegyében, azonnal kerestél még egy fals bizonyítékot amivel gyengítheted az állításom súlyát és tovább legitimálhatod az egr barmolók/falazók táborát. Neked is grat.

De legalább ne magyarázd meg mérnök(?) fejjel, hogy miért is felesleges...

 

Globális alkatrész ellátás van. Oda rendelsz és azt amit akarsz. Csak nem építhető be az autódba. Lásd még: vw/bmw/mercedes powerclass.

 

"renault euro5-nel is meg 160ekm elertekor kompletten lekapcsolja az AGR-t ..." A kettőből melyiket? totalcar vagy autobild bulvárszaksajtó hír volt ?:)

 

"250ekm/10-15evig-ig biztositani kene a gyartonak megbizhato mukodeset"

 

1, 300E km felett járok Eu4 diesel motorral, enni lehet az egr csőből és a szívósórból. Soha nem kellett takarítani.

A megbízható működést a felhasználó tudja biztosítani. Aki meg városba vesz dizel autót az fizesse az új alkatrész cseréket 250E km után is! Semmi joguk tönkretenni a környezetet+másik ember életét a lefalazott egr-es műszaki hibás szarjaikkal.

2, A Vp37-en is ugyanúgy van egr.

3, EGR hiba még nem okozott gazdasági totálkárt. Amúgy sem azért szokták eldobni, hanem mert minden elemét a végletekig kihasználták, leélték és tönkretették.

4, Egyre több helyre nem is lehet. Madridba, Liszabonba, nagyobb német városok belső kerületeibe csak EU3-tól. Attól függetlenül ott lebeg nyáron felettük a barna mediterrán szmog... Hála a sok becsületes vakolónak autójavítónak.

Előzmény: no_holy_shit (163933)
409 Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163950

 

 :DD  Az ötödik már csuklóból fog menni, 1ember megcsinálja 1nap alatt.  :)  (persze csak akkor, ha jó a radiátor és nem folyik a csatlakozója....  ://)

Előzmény: Kisa (163931)
mica-r Creative Commons License 2017.10.12 -1 1 163949

Szerintem már betegesen üldözik az autókat. Pedig nem csak azokból áll a kibocsájtás.

Előzmény: no_holy_shit (163946)
cam aro Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163948

mukodnie kell a karosanyagkezelo rendszernek (mert kulonben nincs muszaki vizsga.""

 

miert kellene ezt meg futas teljesitmenyhez is kotni ?

ennyi eleg,  ha be is van tartva.. 

szerintem. 

Előzmény: no_holy_shit (163946)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163947

elso ketto bosch(REN-nal ua a 2 motor), 3. conti, de mindegyiken renault sajat SW fut HW szint(injector kivezerles, CR pumpa szabalyzas) felett (pl. szerzor linearizaciok is mar sem conti/bosch)

 

 

Előzmény: mica-r (163945)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163946

"Kiváncsi vagyok, hogy milyen ötleted van a gyakorlati megvalósításra."

Nemetorszagban van erre rendszer. Umweltplakette neven, csak ott netto kibaszas, mert ha pöpec a verda akkor is kitiltjak, ha "öreg" (ugye most az euro5 dizelt akarjak kitiltani, ami effektiv többe kevesbe egy eltulajdonitas. megvetted ar eve es egy döntes folyaman ertektelen/hasznalhatatlan lesz)

 

tehat: csak az kapna varosba behajtasra plecsnit, ami 250ekm alatt van. es ezeknel mukodnie kell a karosanyagkezelo rendszernek (mert kulonben nincs muszaki vizsga. Ha elromlik(es igazoltan szervizelt, ami nem zugszerviz, de nem is feltetlenul markaszerviz), akkor a gyartonak kell ingyen javitani)

 

Valoszinuleg erdemes kombinalni az autopalyadijat is a karosanyagkibocsajtassal (mint ahogy a teherautoknal van), tehat 250ekm felett lehet jarni a kocsival a palyan is, de többet kell fizetni. igy azoknak, akik evente nem 30-40ekm-t mennek es nem kell feltetlenul bemenniuk nagyvarosba tovabbra is hasznalhato a kocsi nagy beruhazas nelkul. (akik meg sokat mennek palyan ne erje meg)

 

250ekm utan dönthet a tulaj, hogy nem akar vele többe varosba hajtani es palyan nemileg több autopalya dijat fizetni, vagy aktivaltatja 250ekm utan is diagnosztikat, ami azzal jar hogy inkabb elobb mint utobb sok penzt kell meg belboritani a karosanyagkezelesre (vagy aktivaltatja a diagot + rögtön csomagkent minden kritikus alkatreszt csereltet).

 

"A gazdaságos javításhoz meg annyit, hogy így se veszik elég komolyan a műszaki vizsgát. Szigorítani kellene (az előírások betartását), nem még engedményeket tenni."

ha elhetobb a rendszer, akkor jobban be is lehet tartani/tartatni

 

"Na de akkor ennyi erővel bele se kellene szerelni a környezetvédelmi rendszereket."

azert szeritem 250ekm alacsony karosanyagkibocsjtassal megtett km meg szamit vmit

Előzmény: TraguAre (163939)
mica-r Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163945

Az milyen befecs rendszer? 

Előzmény: no_holy_shit (163943)
cam aro Creative Commons License 2017.10.12 0 0 163944

gugli szerint nem vagy vele egyedul, es nem motorikus hibanak tunik :) 

 

muszerfal alatti csatlakozo korroziot,

es/vagy abs kocka hibat okolnak a leirt tunetekert. 

 

jut fejbe, joggal. 

abs kockat,  es muszerfalat is csereltem mar a vilagito abs/esp jel miatt.

(nem egy auton ) 

mutato leesesre nem emlekszem.  

 

 

Előzmény: csillés1 (163938)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!