Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Az ESBE bizonyára jól van kötve. Ámbár kértem, hogy valaki magyarázza el hogy mi a helyes működése. Azt tudom, hogy kever, de azt nem hogy melyik ág az állandóan nyitott ág. Továbbá ne felejtsük el, hogy az előremenő a nap 95% csak 60fok. :(
A szivattyúk mentek. A puffer tölrtőt a kazán termosztátja nyitja. Régebben 45 foknál, manapság átállítottam 70 fokra. Ebben a helyzetben viszont az a baj, hogy 62 nél kikapcsol és a maradék 62 fok pang, ott hül ki a kazánban. :(
Mi a véleményetek arról, hogy átállítom a fűtést (cakk pakk mindent) 60/40 hőlépcsősre. Kazánt megviseli az alacsony működési hő?
Minél vastagabb, annál kissebb a hőveszteség. Egy bizonyos vastagságig megéri a vastagabb. Kb. olyan 15 centiig. A 10 centi vastag nem kerül 10-szer annyiba, mint az 1 centis. Mivel a szigetelésben elég nagy anyagi részt képvisel a ragasztó, a hálózás és a nemesvakolat, ezért a vastagabb szigetelés sokkal jobban megéri, mint egy 3 centis. Vastagabb szigeteléssel lassabban távozik a meleg. Hőérzetre neked nem lesz semmi különbség a 3 centis és a 20 centis között, ha megfogod kézzel kívülről. Belülről viszont van eltérés. A 8 centis szigetelésű és a 12 centis szigetelésű falam között 1 fok különbség van belül (infrás hőmérővel mérve).
Tőlem amúgy olyan és annyi szigetelést raksz föl, amennyit akarsz.
A vegyes tüzelésű kazán, 1000L-es puffertartály, 1 hőcserélővel és 200L-es használati melegvíz tartállyal. Eddig a használati melegvizet gázbojler segítségével állítottuk elő. A puffer rendszer még nincs összekötve, megtervezve.
Érdeklődni szeretnék, hogyan kivitelezhető az, hogy esetleg kihült puffertartály esetén, begyújtást követően először a radiátorokat fűtsük fel, aztán szépen, egyenletesen a puffert is.
Továbbá, milyen bekötési rendszerek vannak, hogy ha rendelkezésre áll a puffer tartályban a használati melegvíz, akkor azt használjuk, ne a gázbojlert.
Akkor valaki azt mondja meg ha egy 70 fokos kazántestre tökéletesen elég a 3cm szigetelés, akkor a ház falára miért kell 10, 15, 20cm????? Azért mert így 10x annyiba kerül????
Eléggé el vagy tájolva. A stukatúros födém szigetelése enyhén szólva szar. egy hónappal ezelőtt szigeteltem felülről. Leraktam 2 hőmérőt a padlásra. az egyiket a szigetelés alá a másikat a puszta agyagra. A szigetelés alatt állandó 12 fok volt, akkor is, amikor a másik hőmérő -1 fokot mért.
Az 50 centis faladról meg csak annyit, hogy az is bóvli szigetelés szempontból. A mi falunk 60 centi vastag. Olyan, mint a tied. 8 centi szigeteléssel 40%-al csökkent a gázfogyasztás. A ház nyugati oldalán 12 centiset raktam fel. Ebben a szobában 1 fokkal mindig melegebb van, mint abban, amin 8 centis van.
Rendben csak hol méred a fűs tőt, a pillangó után v. előtte? Sejtésem szerint előtte.
Pedig utána kéne mérni, hogy tisztában légy vele mennyi távozik a kéményen.
El lehet gondolkozni azon melyik módszer jobb ill. egyszerűbb a venti. fordulatát v. a pillangót szabályozni. Mivel kényszer áramoltatás van (ventil.) nem sok értelmét látom a barommetrikus szab. nak.
A ház födém szigetelésén nem gondolkodtam, mivel nád stukatúr és deszka borítású. Szerintem a fánál és a nádnál jobb szigetelő anyag nem kell. A főfalak mivel régi ház 50-es tégla és kő. 5 éve vertem le teljesen a pucolást és újra lett vakolva, kb70%tégla 30%kő. A fal szigetelés bíztos számít na de hány centiset tegyünk? 5, 10, 15, szerintem tök mindegy bár nem értek hozzá de a kazánba mikor több órán keresztül 65-70 fokos víz van, a kazántest és a lemezborítás között van 3cm-es szigetelés és a burkolat még langyosnak sem mondható nálam. Ha a 70 fokos kazántestet a 3cm ilyen jól szigeteli, akkor szerintem felesleges a falakra 15, volt olyan ismerősöm aki 20cm-es szigetelést tett. Ez az én szerény kis vélaményem hozzáértés nélkül.
A kémény tisztítónyílásán szivárog a füst. (felsőn) A kémény üzem meleg, a lenti tiszt. ajtót alig lehet kinyitni, akkora a huzat. Van esetleg ötletetek mitől lehet? Köszi
Látom vagytok jópáran akik rendelkeztek huzatszabályzóval.
Van akinek füstcsőben,van akinek a kéményben található.
Én a füstcsőbe nem tudnám/tudom elhelyezni,mert olyan rövid a füstcső csatlakozásom a kéménybe,hogy éppen csak egy éjszakai pillangót tudtam beépítetni.
Maradna a kémény. De!
Nekem kültéri a kéményem,vagyis teljes magasságában szabadtéri.
Kérdésem a következők:
- Lehet ilyen építésű kéménybe beépíteni huzatszabályzót, hogy legyen értelme?
- Időjárási viszontasságok nem fogják-e túlhamar tönkretenni?
- Az én kazánom venti által kényszer levegőadagolású,így egyáltalán van értelme? Ezt főleg azért is kérdem,mert éppen a pillangó esetében mikor működik a venti akkor abszolutt nem szabad használni,mert nemhogy csökkenne a füstgáz hőmérséklete,hanem még emelkedik 10-15-20°C-kal is akár :-))
Én követ nem vetek Rád,de úgy gondolom tévedsz a ventis kazánok müködésével kapcsolatban,ha látnád az enyémet működésközben átgondolnád ezt a vélaményedet.
De természetesen továbbra is gondolhatod így.
Ha nevemre kattintasz láthatod milyen kazánom van és hogy miként működik.
Nálam ha elmegy az áram,akkor is tovább tud működni,mert van szünetmentesem,illetve ha kell elveszi a tűztől a levegőt és beoltja a tűzet.
Begyújtás után bátran-nem vakmerően-magára merem hagyni a kazánt :-))
De szeretném újra kijelenteni,nem vagyok hittérítő:-))
Üdv: Gyula
Ui: olvasom a problémádat,hidd el sokan vagyunk akik Veled éreznek,az tuti van türelmed.
Én azt kivánom minnél hamarébb oldódjon meg a problémád,és legyen nagyon sok örömöd és meleged a rendszeredben.