Mondjuk németül irhatta volna "dirigent"angolul "conductor",mondjuk nyelvtanilag nem vagyok bent biztos hogy helyes,de azért a "kalauz" szónál szerintem jobb!
Éppenhogy az autóhoz kell hasonlítani? Vagy láttál már olyan embert aki nem vonattal, autóval vagy busszal, hanem stranddal vagy étteremmel utazott el valahová? A kettő között van egy hatalmas különbség. A strandra fürödni és napozni járunk, az étterembe enni. Vonatozni meg csak a gyerekek és a vasútmániások akarnak, a többiek átteleportálnák magukat a céljukhoz, így az utazás egy passzív tevékenység, ellentétben az előző kettővel, ott kell valamivel elütni ezt az időt.
Az autóhoz kell kihangosító - elvileg - a vonathoz nem,sőt,kifejezetten ellenjavallt. De ha már autó <> vonat,k.rvára idegesítő,amikor az ember feje mellett bömböl a kedves utastárs a saját telefonjába,órákon át,sokszor magasról tojva arra is,hogy a kaller épp a jegyét kéri...(Volt már rá példa,a hölgyemény fel volt háborodva,hogy nem hagyják őt telefonálni!) Akkor már inkább ne tudja tölteni...
Egyébként nem értem a kifakadásod. Ha autóval van,nyilván fel sem merül a töltési probléma,hacsak otthon nem hagyta az autós töltőjét. Itt most az autó nélküli utazás és egyéb időtöltés során szóba jöhető lehetőségek voltak felsorolva,úgyhogy igenis az étteremhez és a strandhoz fogom hasonlítani,nem az autóhoz,mert ahhoz semmi köze! Az említett "közintézmények" tulajdonosainál viszont szerintem inkább előkerül a témában a már említett "spúrság",mert a végén még "nem lesz haszon őszire"...
De akár egy-egy érintett önkormányzat is léphetne az ügy érdekében(töltőhelyek közterületen,vagy épp a váróteremben,ha már van pofájuk IFA-t kérni,pl...
Ha az utastájékoztatás félrevezet, akkor ne is legyen. Ahogy akkor is: Vácon Göd-Dunakeszi-Szob-ot nem írok ki, mert blődség. Itt is, kisebb késést, mint ami már megvan, egy olyan vonatnál, ami nem tartózkodik sehol 1 percnél többet, nem írok ki, mert blődség. Ha ezt te úgy értelmezed, hogy a salátánál több ész kell, akkor ismét azt mondom, amit akkor: a CÉG védelme mindennél fontosabb a számodra.
Szó nem volt semmilyen költségről,ami egyébként nyilván elenyésző a vontatási/állomás-üzemeltetési energiaköltségek mellett.
Csak bosszantó,hogy egyesek szerint összedől a világ,ha a vasúton nem lehet telefont tölteni,míg más "szolgáltatónál" (strand,étterem,volán,bkv,stb...)senki nem nyivákol ennek hiányáért.
Köszi, így már értem. Nem tudtam, hogy ott is így áraznak. Ugyebár ott még a ritka, de hosszú vonatok a divatosak, azokhoz meg annyira nem passzol a rugalmas árképzés.
Ez igen,elismerésem igazán éles szem!Gratulálok,ez nekem nem tünt fel,pedig szeretek a részletekbe elmerülni! Végül is okosabb lettem a kalauz minden nyelven kalauz!
A pokolba vezető út... google fordítóval van kikövezve! :) Avagy a jószándék fontos, a kivitelezés meg... hát istenem, a kalauznál végső soron minden nyelven kalauznál! :)
Miért kellene az utasnak (aki szigorúan csak utazni szeretne) tisztában lennie azzal, hogy Zamárdi és Székesfehérvár között nincs esélye a vonatnak behozni a késést?
Ezzel nem kell tisztában lennie. Ahhoz viszont nem kell atomfizikusnak lenni, hogy lássa, hogy már a következő megállásra prognosztizált érkezési idő is korábbi, mint az előző megállóból történő valós indulás ideje. Ebből gyorsan levonható a tanulság, hogy itt bizony bibi van és a továbbiakban nem készpénznek venni az előrejelzett adatokat. Egy intelligens, gondolkodásra képes egyénnek ettől nem kellene zavarba jönnie.
Bár úgy néz ki, hogy a mostani facebookidióta generációnak ez már óriási kihívás..
Azt még hozzátenném, hogy a vonatinfó nem valós idejű alkalmazás, minden ellenkező híreszteléssel ellentétben, oda már feldolgozott, megszűrt adatok mennek ki késleltetve, időnként hibával (kb. 1-2 perc a késés a valós időhöz képest, néha több is, tapasztalat alapján).
Miért kellene az utasnak (aki szigorúan csak utazni szeretne) tisztában lennie azzal, hogy Zamárdi és Székesfehérvár között nincs esélye a vonatnak behozni a késést?
Van egy nyilvánvaló bug a szoftverben, de természetesen megint nem a Céggel, illetve annak alkalmazottaival van a baj.
Rosszul emlékszel, akkor sem mondtam azt, hogy jó, hanem csak azt, hogy ha valakinek egy kicsit magasabb az értelmi szintje, mint a salátáé, annak nem okoz problémát. És ez a jelen esetre is igaz.
Lee Wesley Gibson 106 éves volt.Százhat éves korában meghalt Lee Wesley Gibson, az egykori Pullman-féle vasúti hálókocsikalauzok legöregebbike.
A férfi családjának egy barátja a The Los Angeles Times című lapnak nyilatkozva elmondta, hogy Gibson június 25-én halt meg Los Angeles-i otthonában - jelentette vasárnap az AP amerikai hírügynökség.
Gibson a nagy gazdasági világválság csúcsán kezdett el dolgozni a Union Pacific Railroad amerikai vasúttársaságnál. Később a legendás Pullman-féle pazar vasúti hálókocsik egyik egyenruhása lett, és 38 éven át leste az első osztályon utazók kívánságait.
A Pullman Co. 1968-ban fejezte be a hálókocsik üzemeltetését, és a személyzet a Union Pacifichez, valamint az Amtrakhoz került.
Gibson 1974-ben távozott a vasúttól, de azután is dolgozott és tevékenyen részt vett közössége életében."
Távolsági vonatos kategóriában (és a Sztrizs formálisan annak számít) nincs külön "jegy" meg "hálókocsijegy". Konkrét időpontban közlekedő, konkrét vonat konkrét kocsijának a konkrét helyére veszel jegyet, meghatározott szolgáltatásokkal (pl. ellátással vagy anélkül). És ennek lesz egy konkrét ára, ami sokmindennek a függvénye (pl. a reggeli vonat többe kerül, mint egy délben közlekedő, Karácsonykor sokkal többet fizetsz, mint egy semleges napon). Tehát egy globálár-szerű megoldással működik minden távolsági jegy. A Sztrizs esetében, ha a 2.o. ülőkocsi ellátás nélkül x, akkor az 1.o. ellátással kb. 3x, a háló (szintén ellátással) pedig, ellátás függvényében kb. 4x, illetve kb. 5x. Látható, hogy nem nagyon akarnak nyerészkedni a hálóhelyeken, tudják, hogy ennél jobban úgysem lesznek kihasználva (az 5x-es kategória mindössze 1 kocsi, oda mehet az, aki szupermenőcsávónak érzi magát), hanem inkább az 1.o. ülőt árazzák olyanra, hogy még éppen jól ki legyen használva. (Ki is van.)
Ha kérem, kinyitják. És ha kérem, adnak. Egyébként éjszakai Sztrizs pont nincs, olyan célokra igénybe vehető bármelyik, arra kószáló, "normális" hálókocsis vonat. Nagyobb is a menettartama a Sztrizsnél, hiszen sokkal több tartalék van rajta (távolsági vonatos tartalék), meg még gépcserézik is (rendszerváltás miatt), és nem 160-180-nal közlekedik, hanem csak 120-szal (annak ellenére, hogy 140-160-ra alkalmas volna). Na, ott már nem is olyan rövid az éjszaka, sokkal jobban kialhatod magadat. Ezért (is) erőltetett a háló-Talgo, legalábbis a nyizsnyiji járaton. De amíg akad utas, aki jegyet vesz oda, addig miért is ne...