Meg igy adatokkal egyutt se sokkasl jobb a helyzet ! :-) ....nalad se !
Nem lehet visszafele indulni es egy eddig futott es megfelelo homersekletu szoba legkobmeteret es radiator meretet osszvetni es abbol saccolni valamilsen meretet a zetkezobe ?
Vagy...
Ajanlom figyelmegbe , meg esipszilonemer-nek is a gugli 'radiator meretezes' keresoszot !
Persze kiszeded és leg közelebb csempe ragasztóba teszed bele - amúgy megragasztani nem tudod , kettő: meg ha folyik csak kárt csinálsz és áztatod a házadat !
Üdv ismeritek az üvegszálerősitésü műanyagból készült zuhanytálcát ? Be lett épitve és Ytonggal lett alátámasztva középen .Elkezdett mozogni a közepe és hajszálrepedés lett rajta . Van erre gyógyir? a csere most nem járható mert drága lenne.
Egy parasztház befalazott gangjából kialakított előszobáról van szó, ami 4m hosszú és 2 méter széles. Ugyanebből a gangból van részben leválasztva a konyha is, ami fűtve van, meg egy vendégszoba is egy ajtóval, ami szintén fűthető, de nincs (egyelőre) kifűtve. (Épp csak langyos a radiátor,h ne fagyjon meg.) Ezek között helyezkedik el az előszoba, ami étkező is egyben. (Ezért szükséges a fűthetőség leginkább!) A gang jellegéből adódóan van a külvilággal érintkező fala, ami kb. 2m x 4m-es, ami futósor tömör tégla (Ez majd kap 10cm-es hungarocell szigetelést) és ezen van egy 100x150-es (K1)hőszigetelt ablak, valamint egy (K1) hőszigetelt bejárati ajtó. (195x90) Az ezzel szemközti fala, a fűtött főépület 55-60 centis tapasztott vertfala. A mennyezete (féltető), faforgácslap(19mm),fölötte 10cm-es ásványgyapot paplan (majd a cserép).
A radiátor hosszának 150cm hely is van, de nyilván sokkal kisebb is elegendő.
Így talán már nem annyira április 1-jei a kérdés...
És...Természetesen mi is fehér radiátorban gondolkodunk. ;-)
A következőekben szeretném kérni a segítségeteket:
Adott egy kb 90m2 ház, aminek fűtése 40 m2 padló és a többi radiátoros lenne. (csatolok alaprajzot)
A fűtést egy 24KW kombi kondenzációs kazán biztosítja egy hidro váltón keresztül keverőszeleppel leválasztott padlófűtéssel 2db rádiós termosztáttal.
Namost a radiátor kiállások már megvannak, minden radiátor (4db+1db törölköző szárító) az osztó gyűjtőbe fut. Kérdésem az lenne miképpen méretezzem a helyiségek hőigényét tudva hogy ez egy régi ház ami vegyesen kis és nagyméretű téglából épült (kb 30 cm-es fal). A födém egy része fa (szoba és nappali felett) másik része salakkal borított + perlit, horcsik fődém. Ál-menyezett lett kialakítva 10 cm légrés, 5 cm szálas szigetelő, párazárás. Továbbá a fa fődém felett 2*10 cm szálas szigetelés, a salakos részen pedig 10 cm. Az épület 100 m2 külső falfelülettel rendelkezik a maradék telekhatárra épült a szomszéddal összeérő de külön falfelület (tehát fűtött). A terv hogy 15 cm dryvit szigetelést kap még a ház, de jelenleg nincs semmi, talán őszig 50 m2 elkészül az északi oldaltól indulva. (háló, konhya felől) Nyílászárók cserélve 1,0 műanyagra. Szellőztetést jelenleg a tetőtérfele 2 db ventillátor és 1 db szabad nyílás biztosítja. (Később lehet vmi komolyabb lesz) Aljzat is cserélve lett 10 cm szerelő + víz szig + 5 cm lépésálló + hőtükör mindenhol.
Talán elég részletesen leírtam milyen paraméterekkel rendelkezik a ház. Nem vagyok biztos benne hogy egy 50-60 W/m3 vagy egy 100W/m2 "ökölszabálynak" vélt méretezés
itt helytálló lenne, főleg hogy sok közös légterű helység van a padlófűtéses részekkel és nem szeretnék 50 C magasabb előremenő hőmérsékletet beállítani a radiátoroknak.
Tudom hogy ebben az esetben a gyártó által megadott átszámítási táblázat alapján szorzóval kell kiszámolni a helység hőigényét. Ja igen és fontos hogy olyan 22-24 fokos belső hőmérsékletet szeretnénk -15 fokos külső esetén is.
Körbe fűtött-e az előszoba vagy van külvilággal érintkező fala, ha van mennyi, falazat, hőszigeteltség stb.
ÉS még akkor azt se tudjuk , hogy milyen "hosszú" férne el azon a helyen !
Ha mondjuk "körbe" fűtött az előszoba ÉS a környező szobákban lévő radiátorok kifűtik/kifűtötték eddig a helyiségeket megfelelően, akkor szinte bármekkorát felrakhatsz !
Tudnátok segíteni nekem abban,h mekkora radiátort vegyek az előszobánkba? k.b. 20 m3 a légtere. 60cm magas radiátorhoz van meg a "leállás". Azt szeretném tudni,h hány wattos, illetve hány soros/milyen hosszú lenne elegendő. (acéllemez radiátorban gondolkozunk)
A cirkó teljesítményéből le kell venni. A bojlert meg valószínüleg nemsokára cserélheted.(Vegyél elyette ariston kéttartályos gondolkodósat min 30%-kal kevesebbet fogyaszt)
Anyámék régi épitésű házában FÉG 21 kW kazán megy már jó rég óta. A radiátorok még öreg spirálbordás csőradiátorok. Amikor hideg van a kazán nagyon gyakran kapcsol ki/be , szinte folyamatosan megy. Szerintem a saját hőfok védelme tiltja le. A kazánból előremenő és a kazánba visszatérő cső kb ugyanolyan forró, kézzel nem is érzek különbséget. Jól okoskodom-e, hogy a radiátorok nem igazán adnak le hőt ( alul vannak méretezve, bár szerintem az előző tulaj ezt tudott "szerezni") , és ezért megy vissza szinte ugyanolyan hőfokú víz. Azaz jó lenne lecseréltetni a radiátorokat ?
Bojler kérdés:
Hajdú bojler alján a időnként a bojler test hátán végigfutó rizsdás lé csöpög. De csak heti néhány csepp, és nem az alján lukadt ki, hanem a hátán kívül folyik lefelé. Hiába próbáltam nézni eddig mindig csont száraz volt minden, mindig csak a felszáradt rozsda cseppeket vettem észre, nedves állapotában nem sikerült tetten érnem a hibát. Ez gyakori hibajelenség és akkor csere, mert tényleg kilyukadt, vagy valami extra egyedi dolog?
A nyomás 3.2 bar, bekapcsolás 2 bar. Nem kell levegőt utántölteni (a ballonba, ott 1.5 bar van).
Amúgy a mostani "lábszelep" az igazából már nem lábszelep (mert 2 csere után meguntam) hanem egy visszacsapót raktam be a kútba lemenő KPE-be úgy, hogy kb. 1 m-re van a cső végétől.
Megint az lesz, hogy nem úszom meg a kútba lemászást és a KPE rögzítést.
Mert tavaly is az volt, hogy kellett szorítani a KPE csatlakozáson.
Elképzelhető hogy szétrázódik?
Mindegy, ha lemegyek akkor tuti összeragasztom valamivel.
Vivel a hsz-ben irta, hogy mar tobbszor volt rossz a labszelep, igy gondoltam, hogy biztosan nincs visszacsapoa szivocsoben. Mert a labszelepet siman kidobhatod, amennyiben a visszacsapod jol zar, mert akkor nem kell oda. Csak az uzembehelyezeshez kell. A vizoszlop ugysem szakadna le, ha be van tartva a szivomagassag. Szerintem. De tudod, mindenki tevedhet, meg en is.:))
Sok mindent nem tudunk, mennyi a nyomás, mennyi a kapcsolási küszöb, kell e levegőt utántölteni, van e visszacsapó a szivattyú körül stb. Ha a víz megy el, ha a levegő mind két esetben bekapcsol. Ha elfogy a levegő, akkor sűrűbben kapcsolgat. Több variációs a dolog. A víz elszökhet szép lassan a lakásba vezető úton, vagy a lábszelepen keresztül is. Ha a lábszelep felé megy el óvatosan, attól még feltudja kapni a szivattyú, mert a szívócsőbe pótlódik a víz a tartályból.
Mint laikus irom! Szerintem pedig megint a labszelep a ludas, mert szepen visszaengedi a vizet a kutba. Termeszetes, hogy a szivattyu siman jol mukodik, mert levego nem jut a rendszerbe es igy a vizoszlop nem szakad le. De tegy egy probat. Aramtalanitsd a hidrofort es nyissal meg egy csapot, hogy a nyomas leessen 0-ra, hagyd egy napot, majd inditsd be a rendszert. Ha nem a labszelep a hibas, akkor a szivattyu minden gond nelkul uzemel. Ha igy van, akkor keresheted a lyukat a rendszeren.:)