Keresés

Részletes keresés

Ggeri89 Creative Commons License 2017.09.17 0 0 29952

Sziasztok!

 

Honda f-600hoz szeretnék kapasort. Lehet hozzá venni gyárit, vagy valami másik gyártmányé is jó rá? Ha valakinek van használt eladó az is érdekel!

 

Stabilmotor 007 Creative Commons License 2017.09.12 0 0 29951

Most lesz rá idő ! :-)

Előzmény: jofi47 (29950)
jofi47 Creative Commons License 2017.09.12 0 0 29950

Amúgy, elég gyorsan eszedbe jutott!

Előzmény: beu73 (29948)
beu73 Creative Commons License 2017.09.12 0 0 29949

Köszi a tippet, meg fogjuk nézni!

Előzmény: Stabilmotor 007 (29780)
beu73 Creative Commons License 2017.09.12 0 0 29948

Köszi, körülnézek!

(Bár a felirata szerint a mi tekercsünk Ducati gyártmányú.)

Előzmény: jofi47 (29776)
golf72 Creative Commons License 2017.09.11 0 0 29947

Szia ! Egy teló számot tudnál adni én  felhivlak! Nehogy az legyen és még sem lesz jó neked !

Előzmény: Fulesman (29917)
autoitalia Creative Commons License 2017.09.10 0 0 29946

Üdv Urak,  bocs a késésért, csak új tüzifatárolót építek. 

Itt vannak a linken a KF-04 MAXI 8 lovas briggs motor képei, aki szeretné, egy 20as körül odaadom. Hiányosságok a képeken láthatók. Adok hozzá egy kúpos kuplung felsőrészt is ha kell. 

https://drive.google.com/folderview?id=0B0w_oNtxBCGkRWNWSkN5alZreGs

 

Előzmény: Kaisi (29888)
Flanell Creative Commons License 2017.09.09 0 0 29945

Köszi az újabb választ is.

 

Kézi fúróval én se fognék neki, de asztali fúróval, gépi satuban elég pontosan tudok ilyen anyagokat fúrni. Különböző eredetű kapatagokat szoktam ilyesmi módon összeházasítani. (Ezt a hajtóművet is szét akarom szedni és felújítani használat előtt. Alig használt, de tizenéves.)

Majd meglátom, mennyire marad szabadon a lyuk a kapatagon, muszáj lesz-e újat fúrni.

A külső kapatagokat (a közös tengelyen) úgyis kintebb akarom tenni, mert a külső és belső kapatagok átfedése már így is túl nagy. A csövekre hegesztett felfogató négyzetek pozicionálása (merőlegessége) se valami mestermunka. Összességében legalább 6 cm-rel meg fog nőni a munkaszélesség. Ez a több ok már elég indok, hogy nekifogjak.

janijani Creative Commons License 2017.09.09 0 0 29944

De inkább nem fúrkálnám, félre fog menni a furat, mert nem könnyű kézből pisztolyfúróval pontosan középen és derékszögbe kifúrni. Inkább leflexelnék a kések végéből annyit hogy ne érje el a hajtóművet.

Előzmény: janijani (29943)
janijani Creative Commons License 2017.09.09 0 0 29943

Szerintem simán átviszi a fúró. Bár még nem fúrtam, csak reszelővel igazgattam a lyuk szélét ahol felnyomta a csapszeg, nem tünt kemény anyagnak.

Előzmény: Flanell (29942)
Flanell Creative Commons License 2017.09.09 0 0 29942

És még egy kérdés, ez KF-04.

A kapatengely (ami a hajtóműből kilóg) mennyire kemény anyagú? Csak olyan szokványos, és sima fémfúróval át lehet fúrni?

Gondolkodom rajta, hogy egy lyukkal kintebb kellene fúrni (az eredeti lyukra merőleges elrendezésben).

 

(Az ok: alkatrészvásárlás helyett vettem alig drágábban egy alig használt hajtóművet. A kések középen beleütöttek volna a hajtóműbe, így (talán már a gyárban) alátétekkel távolították el a befelé nézőket a felfogatásra szolgáló lemeztől, de még így is határeset. Ezt a lemezt szeretném kintebb hegeszteni, viszont akkor a csavart már nehéz lesz belejátszani, jó lenne egy új lyuk.)

Flanell Creative Commons License 2017.09.09 0 0 29941

Köszönöm.

Újratervezés!   :)

 

Így utólag elgondolkodtam, a netről leszedett gépkönyvet nézegetve, hogy talán nem volt véletlen, hogy nyitott csapágyakat használtak anno, a piszok okozta hibalehetőségek ellenére.

Csak a kuplung alatti csapágy 2Z (a gépkönyv szerint is).

A szimeringnél majd megpróbálom úgy, hogy a régi által kifényesített járathoz nem érni, csak a vállakat leszedni szintbe. Van is valami finom csiszolópapírom.

Luximen Creative Commons License 2017.09.08 0 0 29940

Erre nem is gondoltam. Nem rossz ötlet.

Előzmény: janijani (29939)
janijani Creative Commons License 2017.09.08 0 0 29939

Nem jó zárt csapágyat betenni még egyoldali lemezzel sem mert így kenés nélkül marad a szimmering.

Előzmény: studiod1 (29937)
Luximen Creative Commons License 2017.09.08 0 0 29938
A zárt csapágy belső oldaláról patinsd ki a porvédőt. Így keni az olaj.
Előző kérdésedre: a szimering tömítő felületét mindig feltisztítjuk. Finom vászonnal ( pl. P 400-as ) körkörösen.
A feltisztítást,szabályozást tanácsolom a csapágyak felrakása előtt, egyébbként a felgyűrődött részt pont a tömítő felületbe fogod bepréselni. És nem utolsó sorban könnyebben felmegy a csapágy is.
Előzmény: Flanell (29935)
studiod1 Creative Commons License 2017.09.07 0 0 29937

Én zz csapágyakat szoktam berakni csak a belső oldalról kipattintom lemezt-műanyagot.

Előzmény: Flanell (29935)
studiod1 Creative Commons License 2017.09.07 0 0 29936

A szentkirályi pdf-ben a két hajtómű: az első a kf tehát hagyományos kuplung nyugalmi helyzet zárt kézikar rugó ellenében kiemel, a második fk tehát fordított kuplung nyugalmi helyzet nyitott-kiemelt kézikarral záródik(ennél nincs biztonsági elektromos vészleállító) Sajnos többféle csigatengely is létezik-előbb szétszed mér csak aztán rendel, kuplung felsőből is többféle létezik nemcsak átmérő magasságban is sőt a motor tengelyvégre történő rögzítésnél is.

Előzmény: KíváncsiFáncsi2016 (29934)
Flanell Creative Commons License 2017.09.07 0 0 29935

Véletlenül elküldtem. Lenne még egy kérdésem:

Lehet zárt csapágyakat használni talpcsapágynak meg a kapatengelyekre? Vagy a hűtés miatt olajban kell állniuk?

Eredetileg nyitottak voltak benne, de tele voltak trutymóval meg fémreszelékkel, így gondoltam, veszek zártakat, árban nem sokat jelentett. Hogy esetleg hűtési szerepe is lehet az olajnak, az csak itthon jutott eszembe.

Bár annyira nem nagy fordulaton mennek, legalábbis a kapatengelyen lévők. A talpcsapágy már inkább.

Más kapáknál milyen csapágyak vannak használatban?

KíváncsiFáncsi2016 Creative Commons License 2017.09.07 0 0 29934

KF 04 típusú rotám van. A motor része korábban már le lett cserélve. Most - mivel a szimering sérült -, úgy gondoltam a hajtómű részt felújítom.

Meg is vettem hozzá a szükséges csapágyakat. A robbantott pdf ábrából kinéztem a típusokat. Sajnos a kuplung alsó nevű alkatrésznél lévő

csapágyból nem megfelelőt rendeltem. A pdf-ben 6008-at ír, én ezt rendeltem. Ennek a belső átmérője 40 mm, nekem csak 35 mm kell.

A pdf-en a másik robbantott ábrán 6007-es típusú csapágy szerepel, ennek már 35 mm a belső átmérője. De a külső átmérője 62 mm.

A beépített csapágy alatt van egy porvédő lemez az nekem 52 mm. További érdekesség, hogy nekem ez a csapágy - ami eddig a gépben volt -

axiális csapágy - sajnos a típusjelölését nem lehet róla leolvasni. 35mm 52 mm 12-mmt  mértem. Ez már darabokba van - a középső a golyókat

tartó része szétment és 3 golyó hiányzott is belőle. Ezek alapján ennek a típusa 8107 lehet. Viszont a 6007 és 6008-as csapágyak magassága

14 ill. 15 mm. A kuplung átmérője 110 mm. Nagy kuplungosnak írják az oldalak. A mellékelt képeken sima csapágyat látni, de típust nem látok sehol.

Lehet hozzá rendelni porvédőt is, de méret ott sincsen. Végülis melyik típusú csapágyat kellene rendelnem hozzá?

Flanell Creative Commons License 2017.09.07 0 0 29933

Köszönöm a válaszokat. Akkor nem bántom, nehogy károsítsa az új szimeringet.

 

Egész biztos, hogy a fém van kigyűrődve, szép fényes az egész. Meg is mértem, tényleg olyan 0,1 mm körül van a mélysége. A kigyűrődés meg is fogta kicsit a csapágyat lehúzáskor.

Mivel a szimering gumija is puha mellette, tényleg furcsa, de hogy ki van gyűrődve a vas, az biztos.

Remélem, azért tömíteni fog az új gyűrű.

 

A filmen műanyagkalapáccsal csinálja, hogy ne sérüljön az alumínium.

Én fát ütöttem volna vaskalapáccsal, de nem volt, aki segítsen fogni, tönkretenni meg nem akartam semmit, így egy régi, keményedésnek indult gumikalapácsot használtam. Elég könnyen szétjött.

janijani Creative Commons License 2017.09.07 0 0 29932

Én még csiszolóvászonnal sem nyúlnék hozzá, legjobb a kifényesedett felület.

A gumi szimmering nem gyűrhette fel a tengely acél anyagát, ha van ott valami az odakövesedett kosz lehet, vagy rozsda. Kés fokával finoman levakarhatod, de a tömítőfelület ne sérüljön. Ha ott hagyod az sem probléma.

Előzmény: Flanell (29930)
ali kis Creative Commons License 2017.09.07 0 0 29931

A nagy zéger után én megmelegiteném a házat, hogy ne kelljen így kalapálni.

A kitaposott szimering hornyot ne reszeld. Finom csiszoló vászonnal, körkörös mozdulatokkal kéne csiszolni.

Előzmény: Flanell (29930)
Flanell Creative Commons License 2017.09.07 0 0 29930

Nem kérdés továbbá a kérdés, többedik nekifutásra ezt is kiadta a Youtube keresője:

 

https://youtu.be/M2nTAeBKYgs?t=740

 

(A lerakódott piszok miatt nem láttam a seegert.)

 

Viszont egy pótkérdés: a kapák tengelyén lévő szimering a tengelybe egy kis bemélyedést csinált. Nem mélyet, ilyen tizedmilliméter talán, a szélessége meg 1-2, de látható. Mellette meg kigyűrte egy kicsit az anyagot. Ezt a kigyűrődést érdemes lenne körben lereszelni? Vagy mivel ugyanoda esik most is a szimering, ezért nem számít a kigyűrődés, talán még jobban meg is fogja tőle az olajat?

Előzmény: Flanell (29929)
Flanell Creative Commons License 2017.09.07 0 0 29929

Robi-55-tel kapcsolatban lenne szükségem segítségre.

A talpcsapágyat hogy lehet kiszedni?

 

Szétszedésnél nálam is így jött szét, mint a videón, hogy a hajtóműház alsó részében benne maradt a tengely. Az ebben lévő csapágy van tönkremenve.

 

https://youtu.be/X53oFwex-dw?t=48

 

Elég komoly feszegetés történt pedig, hogy a hajtóműház alja elváljon a tetejétől, ennek ellenére a felső csapágyból jött ki a tengely, alul meg minden olyan fix, mintha a helyére lenne hegesztve...

studiod1 Creative Commons License 2017.09.06 0 0 29928

Nekem is hasonló a véleményem, nekem faluba költözésem óta(9év) dragon 5,5 amivel rotálok ekézek-sorközművelő(igli) esetleg vetés mindezt kb 7000-7500m2 területen. Ez a faluban több darabban van igaz ezekből 2000-2500m2 az jelenleg luci. Tartalékban van még egy dragon(tanyáról jött) időnként "bérbe" is dolgozok ezért kell az üzembiztonság nem állhatok neki szerelni. Én 2x3 2x4 esetleg 2x5 kapával használom,nálam a kapatengely volt a problémás,most már ok, betétezve fixálva(2x3 2x4 fix és + 2db 2x1 toldat).

Előzmény: janijani (29927)
janijani Creative Commons License 2017.09.06 0 0 29927

Nekem is tele volt kövekkel a kemény agyagos földem, egy veder állandóan kint van a kertben és ebbe gyüjtöm a köveket. 30 év alatt elértem hogy már csak ritkán találok 1-1 darabot. Én egy RK-02-es kapálógépet használok, de bármelyik megfelel.

Előzmény: pinotnoir777 (29925)
halkergető Creative Commons License 2017.09.05 0 0 29926

Félig ironikusan, félig komolyan írom:

 

Ha nekem ilyen lenne a talajom, akkor egy jó fűnyírót vennék, amivel rendszeresen nyírnám a területet, előbb-utóbb csak-csak begyepesedik.

De ha mindenáron termeszteni akarsz ott valamit, akkor egy szakértővel megvizsgáltatnám a talajt, és a szakértő tanácsa és technológiai javaslata alapján gyümölcsfát telepítenék. A fölös energiáidat azzal is le tudod vezetni, a fák művelése is ad elég elfoglaltságot.

Előzmény: pinotnoir777 (29925)
pinotnoir777 Creative Commons License 2017.09.05 0 0 29925

Sziasztok! 

Köves (nagyobb részt kis kövek, max ökölnyi a legtöbb)és nagyon kötött agyagos talajra milyen gépet javasolnátok? Gondolom a plusz hajtott járókerékkel bíró egytengelyes kistraktorok könnyebb munkát adnának. Castorot, Volpinot, Panthert próbálta esetleg valaki? Meg olyan véleményt is olvastam, hogy a menetiránnyal szemben lévő rota-forgásirány ilyen köves-kötött talajon jobb eredményt ad. 

janijani Creative Commons License 2017.09.05 0 0 29924

Nem értem én ezt a négyzetméterezést. Szerintem attól függ hogy mekkora gép kell hogy mire használom. Sorközbe kis gép a jó, szántáshoz erős kell hogy legyen.

Előzmény: Fulesman (29922)
jofi47 Creative Commons License 2017.09.05 0 0 29923

És a 120 cm-es nek a 4 ló.agyagos talajba félgázzal.

Előzmény: Ajozsy (29920)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!