Üdv Urak, bocs a késésért, csak új tüzifatárolót építek.
Itt vannak a linken a KF-04 MAXI 8 lovas briggs motor képei, aki szeretné, egy 20as körül odaadom. Hiányosságok a képeken láthatók. Adok hozzá egy kúpos kuplung felsőrészt is ha kell.
Kézi fúróval én se fognék neki, de asztali fúróval, gépi satuban elég pontosan tudok ilyen anyagokat fúrni. Különböző eredetű kapatagokat szoktam ilyesmi módon összeházasítani. (Ezt a hajtóművet is szét akarom szedni és felújítani használat előtt. Alig használt, de tizenéves.)
Majd meglátom, mennyire marad szabadon a lyuk a kapatagon, muszáj lesz-e újat fúrni.
A külső kapatagokat (a közös tengelyen) úgyis kintebb akarom tenni, mert a külső és belső kapatagok átfedése már így is túl nagy. A csövekre hegesztett felfogató négyzetek pozicionálása (merőlegessége) se valami mestermunka. Összességében legalább 6 cm-rel meg fog nőni a munkaszélesség. Ez a több ok már elég indok, hogy nekifogjak.
De inkább nem fúrkálnám, félre fog menni a furat, mert nem könnyű kézből pisztolyfúróval pontosan középen és derékszögbe kifúrni. Inkább leflexelnék a kések végéből annyit hogy ne érje el a hajtóművet.
A kapatengely (ami a hajtóműből kilóg) mennyire kemény anyagú? Csak olyan szokványos, és sima fémfúróval át lehet fúrni?
Gondolkodom rajta, hogy egy lyukkal kintebb kellene fúrni (az eredeti lyukra merőleges elrendezésben).
(Az ok: alkatrészvásárlás helyett vettem alig drágábban egy alig használt hajtóművet. A kések középen beleütöttek volna a hajtóműbe, így (talán már a gyárban) alátétekkel távolították el a befelé nézőket a felfogatásra szolgáló lemeztől, de még így is határeset. Ezt a lemezt szeretném kintebb hegeszteni, viszont akkor a csavart már nehéz lesz belejátszani, jó lenne egy új lyuk.)
Így utólag elgondolkodtam, a netről leszedett gépkönyvet nézegetve, hogy talán nem volt véletlen, hogy nyitott csapágyakat használtak anno, a piszok okozta hibalehetőségek ellenére.
Csak a kuplung alatti csapágy 2Z (a gépkönyv szerint is).
A szimeringnél majd megpróbálom úgy, hogy a régi által kifényesített járathoz nem érni, csak a vállakat leszedni szintbe. Van is valami finom csiszolópapírom.
A zárt csapágy belső oldaláról patinsd ki a porvédőt. Így keni az olaj.
Előző kérdésedre: a szimering tömítő felületét mindig feltisztítjuk. Finom vászonnal ( pl. P 400-as ) körkörösen.
A feltisztítást,szabályozást tanácsolom a csapágyak felrakása előtt, egyébbként a felgyűrődött részt pont a tömítő felületbe fogod bepréselni. És nem utolsó sorban könnyebben felmegy a csapágy is.
A szentkirályi pdf-ben a két hajtómű: az első a kf tehát hagyományos kuplung nyugalmi helyzet zárt kézikar rugó ellenében kiemel, a második fk tehát fordított kuplung nyugalmi helyzet nyitott-kiemelt kézikarral záródik(ennél nincs biztonsági elektromos vészleállító) Sajnos többféle csigatengely is létezik-előbb szétszed mér csak aztán rendel, kuplung felsőből is többféle létezik nemcsak átmérő magasságban is sőt a motor tengelyvégre történő rögzítésnél is.
Lehet zárt csapágyakat használni talpcsapágynak meg a kapatengelyekre? Vagy a hűtés miatt olajban kell állniuk?
Eredetileg nyitottak voltak benne, de tele voltak trutymóval meg fémreszelékkel, így gondoltam, veszek zártakat, árban nem sokat jelentett. Hogy esetleg hűtési szerepe is lehet az olajnak, az csak itthon jutott eszembe.
Bár annyira nem nagy fordulaton mennek, legalábbis a kapatengelyen lévők. A talpcsapágy már inkább.
Más kapáknál milyen csapágyak vannak használatban?
Köszönöm a válaszokat. Akkor nem bántom, nehogy károsítsa az új szimeringet.
Egész biztos, hogy a fém van kigyűrődve, szép fényes az egész. Meg is mértem, tényleg olyan 0,1 mm körül van a mélysége. A kigyűrődés meg is fogta kicsit a csapágyat lehúzáskor.
Mivel a szimering gumija is puha mellette, tényleg furcsa, de hogy ki van gyűrődve a vas, az biztos.
Remélem, azért tömíteni fog az új gyűrű.
A filmen műanyagkalapáccsal csinálja, hogy ne sérüljön az alumínium.
Én fát ütöttem volna vaskalapáccsal, de nem volt, aki segítsen fogni, tönkretenni meg nem akartam semmit, így egy régi, keményedésnek indult gumikalapácsot használtam. Elég könnyen szétjött.
Én még csiszolóvászonnal sem nyúlnék hozzá, legjobb a kifényesedett felület.
A gumi szimmering nem gyűrhette fel a tengely acél anyagát, ha van ott valami az odakövesedett kosz lehet, vagy rozsda. Kés fokával finoman levakarhatod, de a tömítőfelület ne sérüljön. Ha ott hagyod az sem probléma.
Viszont egy pótkérdés: a kapák tengelyén lévő szimering a tengelybe egy kis bemélyedést csinált. Nem mélyet, ilyen tizedmilliméter talán, a szélessége meg 1-2, de látható. Mellette meg kigyűrte egy kicsit az anyagot. Ezt a kigyűrődést érdemes lenne körben lereszelni? Vagy mivel ugyanoda esik most is a szimering, ezért nem számít a kigyűrődés, talán még jobban meg is fogja tőle az olajat?
Elég komoly feszegetés történt pedig, hogy a hajtóműház alja elváljon a tetejétől, ennek ellenére a felső csapágyból jött ki a tengely, alul meg minden olyan fix, mintha a helyére lenne hegesztve...
Nekem is hasonló a véleményem, nekem faluba költözésem óta(9év) dragon 5,5 amivel rotálok ekézek-sorközművelő(igli) esetleg vetés mindezt kb 7000-7500m2 területen. Ez a faluban több darabban van igaz ezekből 2000-2500m2 az jelenleg luci. Tartalékban van még egy dragon(tanyáról jött) időnként "bérbe" is dolgozok ezért kell az üzembiztonság nem állhatok neki szerelni. Én 2x3 2x4 esetleg 2x5 kapával használom,nálam a kapatengely volt a problémás,most már ok, betétezve fixálva(2x3 2x4 fix és + 2db 2x1 toldat).
Nekem is tele volt kövekkel a kemény agyagos földem, egy veder állandóan kint van a kertben és ebbe gyüjtöm a köveket. 30 év alatt elértem hogy már csak ritkán találok 1-1 darabot. Én egy RK-02-es kapálógépet használok, de bármelyik megfelel.
Ha nekem ilyen lenne a talajom, akkor egy jó fűnyírót vennék, amivel rendszeresen nyírnám a területet, előbb-utóbb csak-csak begyepesedik.
De ha mindenáron termeszteni akarsz ott valamit, akkor egy szakértővel megvizsgáltatnám a talajt, és a szakértő tanácsa és technológiai javaslata alapján gyümölcsfát telepítenék. A fölös energiáidat azzal is le tudod vezetni, a fák művelése is ad elég elfoglaltságot.
Köves (nagyobb részt kis kövek, max ökölnyi a legtöbb)és nagyon kötött agyagos talajra milyen gépet javasolnátok? Gondolom a plusz hajtott járókerékkel bíró egytengelyes kistraktorok könnyebb munkát adnának. Castorot, Volpinot, Panthert próbálta esetleg valaki? Meg olyan véleményt is olvastam, hogy a menetiránnyal szemben lévő rota-forgásirány ilyen köves-kötött talajon jobb eredményt ad.
Nem értem én ezt a négyzetméterezést. Szerintem attól függ hogy mekkora gép kell hogy mire használom. Sorközbe kis gép a jó, szántáshoz erős kell hogy legyen.