Ha repedt, és rozsda is van, akkor drótkorong, aztán fölcsiszolod, aztán 2K epoxy, (perszer ha nem lyukasra rohadt) aztán valamelyik alvázvédő. Én személy szerint a bitumenes előtt valamilyen tömítőmasszával is átkenném, hogy legyen "húsa", mert ezek az alvázvédők szerintem nem elég vastagok ahhoz, hogy a kavics ellen is védjen.
Sziasztok. Csinálnám a saját autóm doblemezei védelmét. Ezer éves bevonat repedezve,kevés felületi rozsda is van. Ha letakaritom,lekaparom a repedezett részeket akkor mehet rá az alvàzvédő? Sika 6060 bitumenes korróziógátló vagy a 6440-es rücsi először? Köszönöm.
Nem eredeti,kamu szöveg az egész,hogy nyerte. De attól függetlenül nagyon jó minőségű másolat minden tekintetben ( anyag,megmunkálás,stb ). Nekem is van egy eladó pisztoly ha érdekel, írj az email címemre.
Abba kérnék segítséget hogy milyen tipusu festékszoró pisztoly kell viz bázisu és higitós festékhez , autó fényezésröl beszélünk , mik a javaslatok tapasztalatok ?!
Szeretnék egy kicsit komolyabban elkezdeni foglalkozni a fényezés témával. Fújtam már pisztollyal, de abban sajnos nincs tapasztalatom, hogy milyet vásároljak. Olvasgattam a HVLP pisztolyok után, de nem tudom milyen márka illetve árkategóriát nézzek amivel már érdemes foglalkozni (nem a 100 ezres kategóriával szeretnék megtanulni :) ). Első körben egy sárvédő elemen szeretnék próbafújásokat csinálni, gyakorolni. Aztán ha persze szép lesz, és összejön a dolog akkor a saját autómon fújnék meg néhány elemet.
Jelenleg egy kisebb kompresszorom van.
Milyen pisztolyokat tudnátok ajánlani, esetleg lennének tanácsaitok a számomra?
Mindkettőből elég lesz egy egy dobozzal bőven. A Penetrátorból a vöröset vedd, az jobban takar. Teljesen fölöslegesen fested le az egész alját, semmit sem érsz vele. VASRA VALÓ, NEM ALVÁZVÉDŐRE! Mégegyszer írom: igen alaposan át kell nézni az alját, a doblemezeket, a csomagtartó alatti részt, a sarkokat. Minden egy kicsit is gyanús részt megpiszkálni csavarhúzóval. Ha megrepedt a gyári védelem, akkor addig drótkorongozni, amíg körben egészséges nem lesz. Ezután fested két sorral(két óra elég a sorok között) majd a javított részeken ecsettel húzod rá a masszát, azért hogy a kavics ne verje le a festéket. Rugalmas marad. Az "alvázvédőnek" feladata a víz és a só távol tartása. semmi több. A lentebb ajánlott bitumenes cuc biztos jó lehet, de kell egy másik ilyen méretű edény abba a felét leöntöd, vagy kanalazod, és a legjobb a lakkbenzin. vagy rücsipisztollyal fújod fel, vagy ezzel a piacos alsótartályossal. A pisztolyoshoz kell egy kiürült rücsis vagy alvázvédős doboz amit töltögetel.
Ha ks 500-at veszel akkor négyet vagy ötöt azért vegyél. Teljen el egy fél óra a sorok között, és egymásra merőlegesen vidd fel. Ja, és vegyél nejlon fóliát meg maszkoló szalagot, mert az atya isten is olyan lesz körülötted. (a kocsi fényezett részeit maszkold.)
Az nagyon jó, ha lemosod magas nyomásúval. azzal kezdd. Aztán védőszemüveg, majd a flexre csavart drótkoronggal a gyanús helyeket megbasztatod. rögtön kiderül, hogy kilyukad vagy sem(sajnos ki fog) Ha kilyukadt, akkor az lakatosmunka. ha nem akkor addig drótozod amíg a rozsda tart(látni fogod. Majd 1.6-os vagy 2-es koronggal óvatosan kiköszörülöd a rozsdát, aztán lekened penetrátorral. (4000 egy dobozzal) Ahol jó a lemez ott is kenheted ezzel, de oda a 2K epoxy alapozó a legjobb, ez is kb ilyen áron van. Aztán el kellene masszázni, ez valamelyest pótolja a kavicsverés elleni védelmet. Pl Body 999, vagy Carsystem, vagy ami még jó, az a Würth K+D. Ezek után le lehet locsolni ilyen bitumenes alvázvédőkkel, de javaslom a carsystem márkájút, az sokkal jobb mint a body.
Van most egy busz. Iveco Daily alváz, a többi egyedi felépítmény nagyrészt üvegszál. A többi zárt szelvény. Na ez van elrohadva, erre kellett most árat mondani. Ja, meg hogy mennyi idő lesz...
Képtelenség. Még az ár az hagyján. de hogy mennyi idő!?
A múltkor csináltam egy Ford EscorD-ot. '92-es. láttam alulról, úgy mondtam a két küszöbre oldalanként egy huszast, a taposókra hátul egy tizest, meg az első taposókra is egy tizest. Aztán hozott egy tanklyuklemezt is, hogy azt is kéne. A szét-össze szereléssel együtt bő öt műszak ment el rá. Pénteken fél 8-kor álltak felettem, hogy zárnák már a műhelyt. 75 lett a vége, de ebben volt egy doboz massza és egy ilyes sprés üregvédő is. Az anyagot ő hozta.
Sajnos mindenki végső árat akar rögtön. Hozza el és ránézel,ha már a taposónál is gáz van akkor úgy mondod az árat. Nem bontod meg,szerintem senki se engedné csak az akinek mindegy mennyibe kerűl. 1000-ből talán 1 ilyen.
Ezt valahogy soha nem értettem,egy min- max árat lehet mondani. Szinte minden kasznis tudja,ha annyira rohadt akkor ott már mást is kel csinálni. Értelmes ember megérti,aki nem annak meg jobb nem csinálni. Ahogy Peti is leírta,teljesen korrekt.
Hát, azért valamelyest lehet tudni. főleg olyannál ahol nincs burkolat rajta. Az "új" főnököm akart lakatoltatni velem egy bravo-t. tudta hogy szar a küszöb, de azt akarta, hogy két nap alatt hajtsak rá táblalemezből, mert nem lehet rá kapni. aztán megmutattam a kalapácsot a küszöbperemnek alulról, és a két oldalról hat nagy lapát rozsda jött le. taposó-belső-középső majd a külső burkolat. nem lett belőle semmi. deficites lett volna, lebeszéltem róla. Az ilyet akkor éri meg, ha a, magadnak csinálod, b, a gazdájának megéri mert annyira szereti, c, megéri mert értékes és/vagy ritka.
Nem. De ha látatlanban túl sokat mond akkor eleve máshoz megy. Ha túl keveset akkor ordasul megszívja.
Ez az egyik olyan amikor először le kell bontani, megnézni mi a helyzet és utána lehet mondani mennyiért vállalja el. Namármost a bontásnak is van költsége, és az ügyfél sem tud elmenni fél küszöbbel - szóval necces az eset.