a gravitációs áramlás olyan, hogy a hőcserélő tetejéből fog felmenni a víz. mert ott a legmelegebb. a fűtési áramláz ezzel ellentéte irányú kell legyen, egyrészt hogy a visszacsapónak legyen értelme, másrészt hogy ellenáramú legyen a hőcserélő bekötése.
sd fas25. van legtelenitesi funkcio a szerviz menuben. de nem megyek vele semmire, mert csak par percet teker, es elore valasztani kell hogy a tarolo vagy a futeskoron legtelenitsen. nekem megy ugye az kell hogy a kettot felvaltva tekerje, hogy a kiskorbol a nagyba atmenjenek a bubik. lentebb van, nincs szelep, visszafordul. foleg telen. a szelep tervben van. de elotte tutibizonyisten meg kell tudjam a drazice tarolon melyik csonk a hocserelo teteje es melyik az alja.
Mert nemelyikben -ujabbakban van, a mienkben nem - , hogy van legtelenitesi funkcio - lehet csak beuzemelo tudja 'aktivalni' szervizmenubol,- amikor valtoszelep fel allasban es keringet valamennyit !
Neked egy szintbe vannak, vagy a tarolo lejjebb van ?
Ha lejjebb van, akkor van berakva visszacsapo a tarolohoz, hogy ne 'keringjen' fel a meleg a kazanba ?
5retegu. sok kanyar. több mint 5m, mondjuk 8. az sd tuti szabályos visszatérőre is.
ha a szűrő takarítás segít, akkor ott komoly akadály lehet. tuti nem levegős? nekem a tároló körön nincs légtelenítő. amikor nyáron be lett üzemelve, állandóan rotyogott, amikor a bubuk felértek a kazánba. aztán ahogy elindult az egész fűtés, pár nap alatt kidolgozta a levegőt mindenhonnan. (a barom francia kazán alján van a légtelenítő, a tetején a kazántest maga. ha a kazán a rendszer legmagasabb pontja, nem lehet normálisan légteleníteni)
A vezérlőpanelen van egy kapcsoló, azon állítható 2 fokozatban. Nem tudom, hogy ez csak a fűtés üzemmódra vonatkozik, vagy mindkettőre.
A kazán az biztos, hogy tudja, hogy mit fűt HMV vagy fűtés, külön előremenő csonkok vannak, a visszatérő közös, és kapcsolóval lehet választani, hogy nyári csak HMV, vagy téli állás.
A kazán két fokozatot tud, 24kW vagy 7 kW, ha jól rémlik.
BOA 100 a tároló típusa, de nem találtam semmit róla.
Én is a túl kicsi áramlásra gondoltam. 10 m cső, tele kanyarokkal. Van egy szűrő is, mikor azt kipucolom, kicsit mindig jobb lesz egy darabig.
A 20-as cső nálad az rézcső? Mert ilyen méretről nem tudok. Vagy 5 rétegű? Az belül elvileg 16-os, mint nálam a 18-as réz.
ugye azert rotyog, mert megforras kozelebe kerul a kazan. tul nagy a lang vagy tul kicsi a vizaramlas sebessege vagy tul meleg a visszatero. a langot a kazan visszaveszi amennyire tudja.
kazan szivattyuja mennyire allithato? azert kerdeztem mennyire tudja a kazan hogy most tarolot fut, mert az okosabbak ilyenkor allithatnak a szivattyu fokozaton is.
nekem 20-as csovel van, de nem iranyado, mert tul sok minden kulonbozik. sd kazan ami le tud modulalni asszem 7kW-ra, drazice tarolo eleg nagy (asszem 1.5m2) hocserelovel.
Úgy értem régen vascsővel volt bekötve, de sokáig nem használtuk, nem emléxem milyen volt, és akkor még a tároló a kazán mellett volt, "most" (4 éve) meg átkerült a másik sarokba, ahol nincs annyira útba, és közelebb van a fürdőhöz.
A hőcserélőt kb. két éve kisavaztam, nem nagyon jött belőle semmi, de nem mertem túl tömény cuccal.
Én szereltem, pár éve 18-as csővel (a fűtést is) , úgy gondoltam elég lesz ( http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=103625065&t=9054448 ), de ezt már akkor megállapítottátok, hogy kevés lesz ( http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=103626033&t=9054448 ), most eljutottam oda, hogy kicserélem vastagabbra, de nem tudom mennyire vastagabbra. A fűtés részét már majdnem meg is csináltam, azt 28-asra cseréltem, biztos ami biztos, de ott csak 4 m cső kellett, ehhez meg még kellene vagy 10 m-t venni. Gondoltam megkérdem, hogy kell a 28-as, vagy elég-e a 22-es, mert nem akarom még egyszer elbaxni.
1. Mikor elkezdi fűteni, akkor kb. 1 percig rendben fűti, majd kisebbre kapcsol (kapcsolgat), időnként búg/berreg a kazán. A tároló fűtési hőmérsékletét visszavettem, így egy kicsit javult a helyzet, de nem az igazi. Gyárilag csutkára volt állítva, de akkor hamar, nem kapcsolt kisebb fokozatra egyáltalán, és hamarabb elkezdett "berregni"
2. Tudja, mikor a tároló "kéri" a fűtést, akkor a váltószelep átkapcsol (jó esetben) a tároló felé, és addig azt fűti, majd a végén visszaáll a radiátorok felé, és folytatja. Chaffoteaux Nectra 3.23-as kazán.
3. Az is Chaffoteaux, asszem 100 vagy 120 literes, nem tudom mekkora benne a spirál, ha jól emléxem 3/4-es a csonkja. Pontos típust nem tudok. Hozzá való a tároló, legalábbis együtt vettük annó.
Adott egy egy gázkazán (24 kW) meg egy indirekt tároló (~100 l).
Hányas rézcsővel kéne bekötni a fűtését, hogy tuti jó legyen? Kb. 2x5 m lenne a csőhossz. Jelenleg 18-as csővel van, de az egyértelmű, hogy kevés neki. :(
Most ki akarom cserélni, de nem tudom, hogy kell a 28-as, vagy elég a 22-es is?
Halex3 25 kW-os aprítékégőről (bekötés, vezérlés) tud valaki valami infót küldeni? Össze kellene hozni egy kondenzációs kazánnal és sajnos a gyártó (magyar) nem küldött semmi leírást róla, csak egy mérettáblázatot.
Ez igy tenyleg forditott. Balos volt neki, es nem vett egy jobbost hanem megforditotta. Igy kivulre kerult a fali rogzites de ugyes es atszerelte a masik oldalara.
alul van minkét bekötés, egymás mellett a radiátor jobb alsó sarkánál. bal előre, jobb visszatérő. ha fordítom a radiátort, fordítva folyik be a víz. mivel az előre menő egyből felfelé folyik és kihűlve tart lefelé, így a fordított kötésnél pont a hideget vezeti fel, pedig a fizika a meleget emelné. vagyis a keringetés ellen hat. veszteség. a kérdés, hogy mekkora?
Az a plussz átkötés nem a biztonság miatt van, hanem hogy a szelpet 100 százalékos tartományába tudd használni. Gondold csak végig....tegyük fel, hogy van 90 celsius előremenőd, de neked csak max 40 kell! Tehát a háromjáratú így soha nem lesz 100 százalékra nyitva, mert mindig vissza kell kevernie a túl meleg előremenő miatt, de ha van egy dúrva előkeverés, ez lenne az a plussz átkötés, akkor arra már csak "finomhangol" a háromjáratú. Ráadásul ha jól van beállítva az előkeverés, akkor a szelep telljes nyitása mellett is le tudja keverni magának a 40 fokos vizet a 90 ből, vagyis 100 százalékban ki van használva a szelep, ez kell is a jó szabályozáshoz.
Azt hogy milyen szelep kell, beszéld meg a szerelőddel, vagy az eladóval ahol veszed. Siemens, Honeywell, Danfoss, Oventrop, bármelyik jó. Elvileg kéne tudni a szelp "kv" értékét, de ezt tervezés nélkül nem fogod tudni. Ilyenkor szokat inkább nagyobbat venni, biztos ami biztos alapon, de szerintem neked 3/4 esnél nagyobb biztos nem kell
jó, hát képzeld el, hogy amikor az előszobába új cipős került, és a radiátorba "lógott", hogy oldottam meg a problémát: leszereltem a radiátort, átfúrtam a tartókat, és a korábbi helye mellé jobbra "fordítottam" a radiátort. a korábbi belső, fal felőli oldala külső lett, és fordítva. vagyis fordítva kötöttem. lehet van rá a szakzsargonban kifejezés, de én nem ismerem :)
fordítva bekötés, hogy a fali csonktól nem balra, hanem jobbra áll a radiátor, ilyenkor az előrejövő és visszatérő ág felcserélődik.
Purmo radiátor van az egész házban, ezért maradnék ennél a gyártmánynál. gondolkoztam a 22-es helyett 33-asban is, de ár/teljesítménynövekmény szempontjából jobb, ha egyiket cserélem dupla hosszúra, mint ha mindkettőt cserélném 33-asra (mindkét megoldás 50% telj.növekedés, persze itt merült fel a kérdés, hogy mennyit veszítek a fordított kötéssel), na meg azért gondolkozok a fordítva kötésen, mert az egyik saroknak így alá tudnék fűteni, sajna fent penészedik.
egyébként a 22-es helyett szerelhető a 33-as is ugyanarra a csatlakozóra?