Keresés

Részletes keresés

nagypapi51 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 73636

Kamunak tűnik, méregdrága berendezést nem tesznek ilyen tákolmányba, egy féltéglával "kikapcsolható" :).

(Ausztriában vannak ilyenek, persze komoly kivitelben, a helyiek csak villámló szemétládának hívják.)

Előzmény: bóz7 (73635)
bóz7 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 73635

Nem néztem, "idéztem"

Előzmény: nagypapi51 (73634)
nagypapi51 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 73634

Megnézted közelről? - nem tűnik vandálbiztos kivitelűnek.

Előzmény: bóz7 (73624)


M. a deák Creative Commons License 2015.03.25 0 0 73633

Azért nem mindig volt a Rózsavölgyben akkora forgalom...

 

Előzmény: zöldmeder (73632)
zöldmeder Creative Commons License 2015.03.25 0 0 73632

" Egyébként az én tapasztalatom szerint  kocsisor 99%-a Rózsavölgyből jön."

 

Az Ady Endre út felöl, de ez a forgalom összetevődik a rózsavölgyiekből, a kelenvölgyiekből és a Tordai úton, Hasadék utcán, a Péterhegyi lejtőn, a Péterhegyi úton, a Péterhegyi közön, a Bazsalikom utcán, keresztül érkező átutazókból.

Előzmény: Törölt nick (73600)
zöldmeder Creative Commons License 2015.03.25 0 0 73631

Ez az a helyzet, amikor egy közlekedésbiztonság okán megvásárolt berendezés elsősorban a pénzbeszedést és nem a közlekedésbiztonságot szolgálja. 

Előzmény: bóz7 (73620)
Borkostolóóó Creative Commons License 2015.03.25 0 0 73630

Segítségeteket szeretném kérni a Gádor utca 97–99. előtt van- ill. milyen gyűjtősziget maradt meg?  Tavaszi nagytakarítást hirdettem és meglepetten vettem észre,hogy a közelünkben lévő már nincs meg.  Aki arra jár, megnézné nekem? Előre is köszönöm. 

matesuranyi Creative Commons License 2015.03.24 0 0 73629

Áprilisban várható, hogy a Tóth József utca alsó szakaszán a BKISZ (Budapest Komplex Integrált Szennyvízelvezetése) projekt keretében forgalomkorlátozás lesz. Ennek kapcsán az útszakaszt érintő buszok terelve fognak közlekedni a Sörház utca felé, bár a lehetőségekhez képest igyekszünk megoldani, hogy a lehető legkevesebb megállókihagyásra és vagy áthelyezésre legyen szükség.

 

További részletek, amikor aktuálissá válik a kivitelezés.

bóz7 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 73628

Védtelen is, és azon a helyen elég értelmetlen is, még akkor is ha a település vége előtt általában már korábban rálépnek a gázra a türelmetlenebbek.

Előzmény: ax15 (73627)
ax15 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 73627

Túl védtelen.

Ha az lenne, már nem lenne ott

Előzmény: bóz7 (73625)
mind_the_gap Creative Commons License 2015.03.24 0 0 73626

bullshit..

Előzmény: bóz7 (73625)
bóz7 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 73625

Igaz vagy sem?

 

"Ez nem a Magyar Posta, hanem a Rendőrség.
Akiknek még nem esett le, TRAFFIPAX van beleépítve.
Ez a doboz Zsámbékon található, de már több helyre telepítettek pl. Pest, Veszprém, Somogy megyékben, s általában nagy forgalmú helyeken! A telepítés folytatódik!"

Csak hát miért a település végén?

Előzmény: bóz7 (73624)
bóz7 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 73624

Süllyed!

Előzmény: 504LACI (73623)
504LACI Creative Commons License 2015.03.24 0 0 73623

Álcázott sebességmérő.

Előzmény: bóz7 (73622)
bóz7 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 73622

Hideg-)

Előzmény: ax15 (73621)
ax15 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 73621

Igen, de olyan amibe a postás hozza a levelet - és nem viszi.

 

 

Előzmény: bóz7 (73620)
bóz7 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 73620

Mit gondoltok, ez valóban postaláda?

 

Tátrás Creative Commons License 2015.03.24 0 0 73619
Két teljesítményadó köteles járművem van. Eddig 1 volt, amire az önkori 2x küldte a csekket, felezve az adót.
Most a két jármű adóját összeadták és megfelezték... Az összeadás jó ötlet, de a felezés még mindig nem. :-(
Inner Circle Creative Commons License 2015.03.24 0 0 73618

A környezetvédelem sajnos nem érintette meg az eljövendő generációkat: a nem egész kétéves lányaim, amennyiben a választás lehetősége adott, minden esetben hátat fordítanak Anya modern, környezetkímélő kombijának és Apa zajos, szűk és büdös veteránautójának kilincsét rángatják. Ha nem adott a választás lehetősége, akkor is. Próbálok úgy tenni, mint aki nagyon sajnálja.

Előzmény: ax15 (73608)
...slr... Creative Commons License 2015.03.24 0 0 73617

Egyébként az a susnya, amit említesz ott a Bermuda-háromszög Teleki Blanka utcai csúcsánál, az a térkép szerint az itt sokszor megénekelt Munkás-körút szerves alkatrészének tűnik. A Savoya-parkból már meghúzott egyenessel a Vasmű vaspályáin át a Határ út vonalát megcélozva először az Éles-saroknál találkozunk a meg nem valósult átkeléssel, majd a Nagy Lajos király útján folytatva ütközünk az átjárhatatlan Telekibe, és folytathatnánk virtuális körutazásunkat, ami nagyjából rá is futna az Árpád-hídra, tehát itt a Munkás és a Külső körút egymást érintő hulahopp karikák lennének. 

 

Ennél persze reálisabb és gyorsabb lehetett volna egy nagyvasúti körgyűrű Budapest között, soha nem értettem, hogy 

 

 

itt miért nem lehetett befoltozni a lukat az elmúlt száz évben. Viszont most itt van helyette az 1-es villamos, ami talán egyszer az Etele teret is eléri. Villa, mire számíthatunk, szerinted meg lesz torpedózva az Etele úti folytatás, vagy körbeérhet az 1-es a déli vasútig?

Előzmény: sgJános (73614)
...slr... Creative Commons License 2015.03.24 0 0 73616

Ismerem, megvan a környék, egykor Mexikó City is a vadászterületembe tartozott. Soha nem élvezhettem volna vadregényes (és talán már eltűnő) tájait, ha nem veszem komolyan az autókat legszívesebben leúthengerező mozgalmat. Volt, hogy Budatétényből Soltvadkertre csak azért mentem vonattal, hogy lássam, hogy lehet megoldani dolgokat autó nélkül. Ma már olyan dolgokat is megoldok, amit korábban nem gondoltam volna magamról: utánfutós rollerrel szállítottam vagy negyven kilónyi technikát egyik pesti kerületből a másikba. Teljesen jól ment a dolog, és csak azért vannak rajtam kékből immár zöldessárgába forduló hematómák, mert nem számítottam arra, hogy a sík Pesten lépcsőznöm is kell majd. Bal kézben a molnárkocsi felpakolva, jobb kézben a roller, hát itt-ott kicsit megnyomott a vas :-)

 

Viszont egy díszpolgár-találkozó hangosításához szükséges kábelek, állványok és egyéb dolgok már nem férnek el a rolleremen és a kézi csatolású utánfutóján, most itt vagyok a dilemmában, hogy a zéróemisszióhoz vagy az önkéntes szolgálathoz legyek hű... ;-)

Előzmény: sgJános (73614)
...slr... Creative Commons License 2015.03.24 0 0 73615

Egy időben rendszeresen a nyílt pályán szálltam le, valahol itt. Tudom, hogy nem szép dolog, meg veszélyes is, nem vagyok rá büszke, de pár év már eltelt azóta, és amúgyis beszántják majd a helyet, úgyhogy már be merem vallani. Csoda dolgok voltak ott, ügyesen játszottam a bennfentest, és a Mészáros utca felé távoztam a sínek közül, mintha a Máv Informatikába mennék, aztán meg mintha onnan. Ez egy kis zárt szerelvénytároló pályaudvar, ahol gondolom, számos funkció volt az évszázadok során. Egy rejtett kis völgy a város szívében, ahol egy kis vasúti üzem dolgozik. Vasútmániás, vasútmodellező gyönyörűbb dolgot nem is kívánhatna, már írtam többször, hogy gyalogos hidat vezetnék át fölötte üvegfalakkal, kávézóval, lent pedig gyönyörű rendet tartanék, igazi látványosság és vonzerő lenne, ráadásul működő tömegközlekedési funkcióval. 

 

Szóval hogy témánál maradjunk, egy idő után személyes ismerőseimmé váltak a vonattakarító-rendező-tároló pályaudvarocska-völgy madarai, köztük a rangidős dolmányos varjúval, akinek előjoga volt a frissen betolt Ganz villanymozdonyok elejéről lekapargatni a szaftosabb madár- és bogármaradványokat. Igazi, patriarchális intermadáris központ.

Előzmény: Inner Circle (73613)
sgJános Creative Commons License 2015.03.24 0 0 73614

Egyszer, ha arra vet a sorsod, próbáld ki a Rákosrendezői pályaudvart Zugló felé. Ott a BVSC mögött.

Rollert vigyél, legyen mit cipelned :))

Előzmény: ...slr... (73612)
Inner Circle Creative Commons License 2015.03.24 0 1 73613

A múltkor Kelenföldön két vonat ment a Délibe pár perc különbséggel, megjött a szupermodern, felszálltam, megjött az ósdi, el is indult, mi még ott álltunk vagy tíz percet. Siettem, szóval nem örültem, de nem mertem balhézni, mert a mellettem utazónak egy vándorsólyom ült a csuklóján (legalábbis az biztos, hogy nem strucc volt és nem is pingvin). Ilyen egy igazi intermadáris csomópont.

Előzmény: ...slr... (73612)
...slr... Creative Commons License 2015.03.24 0 0 73612

A Lurdy környékére elég jó vonattal menni, csak szerintem az utóbbi hónapokban akkora volt a vonatra terelődés, hogy ideje lenne csúcsidőben dupla szerelvényeket küldeni. Némelyik vonat ácsorog egy kicsit Kelenföldön, mielőtt továbbmegy Fradi-Köki irányba, ez egy orient expressznél elfogadható lenne, de városi közlekedésben fura a megállóban időző járat. Ezek a Flirt-ök jobban gyorsulnak az autóinknál, tényleg pillanatok alatt ott lehetnének a Lurdynál, de hiába volt a felújítás, még mindig ácsorogni kell a nyílt pályán, meg ezt a gáz-fék-gáz-fék játékot játszani, meg időnként lassúzni, ezt tényleg nem tudom megérteni, hogy ennek mi lehet az oka, mikor teljesen védett, zárt pályája van. 

 

A Fradi egy nagy lehetőség, de rejtett lehetőség. Az angol úgy mondaná: understatement. Valójában a fővárosi közlekedés egyik kulcspontja lehetne a Ferencvárosi pályaudvar, de az utasforgalmi része úgy néz ki, mintha a Hasutasok filmből lépett volna elő, az ember várja a Szőke-Badárt, ahogy vágják a zsinnyegtetett disznót. Egy kerti hátsókapu-szerű szűk kijáraton lehet elhagyni a pályaudvart, ahol az ember mindjárt a hetvenes évek nagy panelépítkezéseinek félig töredezettbeton, félig sártenger ideiglenes felvonulási útján találja magát, konkrétan nincs járda, és nincs tömegközlekedési kapcsolat. Tereprollerhez viszont el sem tudok képzelni jobb multimodális centrumot, imádom.

Előzmény: ax15 (73606)
sgJános Creative Commons License 2015.03.24 0 0 73611

Korábban írtam, hogy ha a Bkkv tudná hogy mely bérlet honnan hová megy akkor most lehet hogy nem a fonódót barkácsolnák, hanem a Munkás körutat, vagy valami hasonlót.

De a fene tudja.

Ha csak feltennének egy vonalkód olvasót (persze lenne vonalkód a bérleten is) a buszokra villamosokra  stb és fakultatív lenne a pittyentés, már akkor is több infohoz jutnának, de az majd a XXI. században,

talán.

Előzmény: ...slr... (73609)
villa Creative Commons License 2015.03.24 0 0 73610

ott még nem jött el a Kánaán... .-)

 

Előzmény: ax15 (73606)
...slr... Creative Commons License 2015.03.24 0 0 73609

Részemről a fő vívmányt, az interkontinentális Lepsény-Köki vonatot kedvelném leginkább, de már volt olyan, hogy nem fértem fel rá, na akkor autóba ültem, hogy odaérjek a megbeszélésemre. Egyúttal intenzív fogyókúrába kezdtem, így már több alkalommal, például ma is fel tudtam préselni magam a vonatra. Kelenföld után már levegőt is lehet venni, viszont a metróra átszálló tömeg hömpölygésében sodródva már többször is gondoltam azokra, akik fanyalogva keveslik a négyesmetró forgalmát. 

 

Provokatív kérdésem rövidebben úgy hangzik, hogy most, miután az összes nagy fejlesztés elkészült, a gyakorlatilag teljessé vált közösségi közlekedés már elég ahhoz, hogy kiszolgálja Budapest és a környék gazdaságát, iskoláit, egészségügyi és művelődési intézményeit?

Előzmény: ax15 (73608)
ax15 Creative Commons License 2015.03.24 0 1 73608

Erre talán tudom a helyes választ: a többiekét.

Előzmény: ...slr... (73607)
...slr... Creative Commons License 2015.03.24 0 1 73607

Akkor most kérném Villa és Galaxy tanácsát. Ők voltak azok, akik nemcsak a gépkocsi közlekedés arányának ésszerű és fokozatos csökkentését, a motorok évről évre tisztábbá tételét, de egyenesen az autók megsemmisítését hirdették itt, Villa ironikusabban, Galaxy komolyabban. Eltelt bő egy évtized, és megvalósult minden fejlesztés, amire reálisan számíthattunk. Gyorsjáratú buszunk lett Budatétényből Őrmező felé, elkerülve a régi város- és faluközpontokat. Őrmezőt átlikasztották Kelenföld felé, holland színvonalú módusváltás jött létre a vasút és az új metró közt, ide kapcsolódik be a 101-es busz is, aminek új végállomást, és ahhoz vezető sosemvolt, vadiúj utat építettek. Felújították a Székesfehérvár-Kelenföld vasútvonalat, a másikon pedig vágánybővítés is született. Átjáró született Nagytétény és a parti 6-os út közt, egyrészt a budatétényi sorompó elkerülésével, másrészt a másik vasúti vonal alatti különszintű átkötéssel. Beszerezték a Flirt-öket, kifejezetten az elővárosi közlekedés segítésére, Fehérvárig bezárólag, így a mi vidékünkön áthaladók Dunaújváros, Martonvásár és Székesfehérvár irányából is vonaton tudnak átsuhanni a kerületen, ráadásul óránkénti ütemes menetrend szerint. Ami pedig a legnagyobb hipertér-ugrás szerintem, az a Budatétény-Pest közvetlen vasúti kapcsolat, ráadásul gyorsított személy, gyors utascserét kínáló sokajtós motorvonatokkal. Megszületett a négyesmetró, amit elérünk a buszainkkal, a villamosainkkal és a vonatainkkal is. A koktélcseresznye a tortán pedig az 1-es villamos, amit most már elérünk a 47-essel, a 41-essel, a Budafoki úti és a Fehérvári úti buszainkkal is. Kerékpárút épült Budatétényben és Budafok egy részén, így már nem kell kimenni a susnyásba, lehet tekerni a faluban is. 

 

Szerintem itt a Kánaán, időszerű visszatérni a kérdéshez. Nekiállhatnánk bezúzni a személyautókat?