Keresés

Részletes keresés

Alfred Creative Commons License 2016.01.16 0 0 75234

"Margit híd alatti átjárás"
Technikailag szellemes az elkészült műszaki megoldás, de valójában botrányos, hogy egy több milliárdos, a híd minden műszaki és építészeti megoldását érintő, száz évente jó ha egyszer megtörténő építkezés _után_ két évvel derül ki, hogy az egyik vége alatt még két villamos vágányt is át kéne vezetni! :o(

 

Előzmény: villa (75230)
e_laca Creative Commons License 2016.01.16 0 0 75233

Nem csak Kamaraerdőből (csak márciustól), hanem a Savoya parktól is. Nekem spec. majdnem mindegy, mert amennyiből innen a Jatára eljutok, annyiból a Savoyára is.

Kivéve, ha épp 258-as busz jön - akkor meg át kell bújni a vasút alatt a Forgalmi telepnél.

Előzmény: RontoPali (75228)
mind_the_gap Creative Commons License 2016.01.16 0 0 75232

Köszi a linket. Jó sokat időztem a térképek nézegetésével.

Az S79-es térképen még Inner Circle is fellelheti a Breinacker feliratot.. :)

Előzmény: Alfred (75226)


RontoPali Creative Commons License 2016.01.16 0 0 75231

Remélem a bot-átadás már korszerűbb lesz...:-)

Előzmény: ...slr... (75229)
villa Creative Commons License 2016.01.16 0 0 75230

azért nemcsak ettől az egy szakasztól fonódó, hanem attól, hogy eddig különálló vonalak, viszonylatok kapcsolódnak, amúgy a II. kerületi polgármester meggyőzése ezügyben nem volt egyszerű feladat, már a Margit híd alatti átjárás dolgában,

a Clark Ádám téri Luca szék miatt ez még azonban félig nyúzott bakkecske,

de meglátjuk, nekünk mit hoz,

Előzmény: RontoPali (75228)
...slr... Creative Commons License 2016.01.16 0 0 75229

Újítás helyett ez nekem régítésnek tűnik, a 43-as is ezt csinálta. Viszont így már értem miért paráztak azon, hogy a felső rakpart közúti forgalmát dupla-triplán fogja vissza.

Előzmény: RontoPali (75228)
RontoPali Creative Commons License 2016.01.16 0 0 75228

Végre számomra is kiderült, hogy a fonódó villamos attól fonódó, hogy  a Margit-híd alatt a két ellenkező irányú vágány egybeolvad. Érdekes újítás és kissé kétséges is -- meglátjuk...

http://index.hu/belfold/budapest/2016/01/16/zsebterkepet_elo_indul_a_fonodo_villamos/

 

Jobban örültem volna, ha  Óbudára a Városház térről lehetne közvetlenül eljutni és nem a Kamaraerdőből, onnan azért jóval kevesebben utaznak.

 

Alfred Creative Commons License 2016.01.15 0 0 75227

"az ügyeletes volt megsértve, hogy ők automata sebváltós autóval nem mennek rá a hóra"
Az sofőrök megetették ezt a süket dumát az irodistákkal! :oD

Az amerikai hadsereg minden teherautója automata váltós, ráadásul pont olyan gyártmány, mint a FKF Mercijeiben, de ők egész jól elboldogulnak a havas úton is...

 

Előzmény: villa (75225)
Alfred Creative Commons License 2016.01.15 0 0 75226

Élvezkedjünk!
http://maps.hungaricana.hu/hu/search/results/?simple=1&query=SZO%3D%28budafok%29&fPIC=YES&page=1&per_page=100

 

Nagyon sajnálom, hogy a bombázások után nem helyreállították Budafok alsó részeit, hanem modern világvárossá álmodták, nagy-nagy felhőkarcolókkal...

villa Creative Commons License 2016.01.15 0 0 75225

Az általános fellazulás részeként ma már a buszvezetők is vezetés közben okostelefonoznak, és beszélnek, tegnap pl. a 214 es vezetője intézte gázmérő ügyét, majd egy másik telefonon hívták, majdnem szóltam neki, hogy nem zavarunk?

A minap meg Mátraházáról Kékesre menet beszélt szinte végig a vezető a füléhez tett készülékkel.

Ez a magyar ugar, vagy Wirtschaft része, a külföldi szemével is, jól láthatóan.

 

Itt második hete nem jön be a kukásautó a Borhegyre, mert előbb havas volt az út, most meg dagonyás ugyanott, az ott lakóknak nincs erre kapacitásuk, én szoktam beszólni, a múlt héten az ügyeletes volt megsértve, hogy ők automata sebváltós autóval nem mennek rá a hóra (!) ma meg azt mondta, hogy ha az út állapota nem megfelelő, akkor a lakó kötelessége kivinni a sarokra vagy oda, ahonnan el tudják vinni. A dagonya persze a csatorna építésből maradt ill. adódik, a földutat visszatemették, leszórták murvával, az autósok meg felelőtlenül rámentek.

mind_the_gap Creative Commons License 2016.01.15 0 0 75224

Egy háztípus, ami állítólag az egész világon csak Budapesten van

Annak is csak az egyik kerületében. Sokan barlanglakásnak hívják, pedig egyáltalán nem az. Tovább »

forrás: Index.hu

...slr... Creative Commons License 2016.01.15 0 0 75223

Köszönöm az összefoglalót, érdekes volt. Az ipari kikötő kapcsán jöttek elő a füstös vízi emlékeim, de azonnal beugrott az az időszak is, mikor évekig repülővel ingáztam. A repülők hajtóműveit ellenőrzik és szabályozzák, de a reptereken lévő kismillió motoros kiszolgáló eszközt - akkor úgy tűnt - nem. Mikor a csőre rakott repülőbe szállnak be az utasok, és akár még egy órát is elbabrálnak a géppel, közben nagy erőkkel fújják be az utastérbe a "friss" levegőt, ami többnyire a gép körül serénykedő targoncák és egyéb kiszolgáló masinák maró dízelfüstje.

 

A dunai hidakról is nézem néha, milyen koromfellegeket buborékoltatnak a vízbe, a parton kikötött úszó szállodáknak is folyton jár valami dízelmotorja, és az sem rózsaillatú. De a város igazi illat-gyöngyszemei a hoppon-hoppoff buszok. [/off]

Előzmény: gxy_gfx (75222)
gxy_gfx Creative Commons License 2016.01.14 0 1 75222

B0cs az offért, de a közlekedési ágakkal kapcsolatban volna azért pár megjegyzésem. Egyrészt, maga az iparág lassan reagál (ha egyáltalán), ha nincs rajta olyan nyomás, ami beleszól a versenybe (mint pl. az autóiparban a vásárlók igényei). Erre jó példa a vasút: amíg nem volt akkora hatósági nyomás, leginkább csak az üzemanyaghatékonyság volt a szempont (már ahol szabad verseny volt); a károsanyag-kibocsátás csökkentése ilyen „nice to have” sallangnak számított. Csak aztán bekeményítettek a hatóságok, és a motorgyártók elkezdtek izzadni a prés alatt (fejlesztés, kiskapuk keresése, döntéshozók meggyőzése). Most mind Európában, mind Amerikában ott tartanak, hogy a hatósági előírások kvázi elmentek a falig, mindenki sietve nyom ki prototípusokat, hogy teljesítse a normát (nyakkendős szinten pedig pókereznek a gyártók és a döntéshozók, mert egyikük se tudja, mit lehet egyáltalán megcsinálni). Ennek jó vége is lehet, de akár el is kaszálhatnak komoly gyártókat, amik egyébként tartós megoldást tudtak volna kihozni, ha nem kellett volna kapkodniuk.

 

Na, és akkor most a „másrészt”. A károsanyag-kibocsátást a szállítási folyamat egészére és a szállított elegy mennyiségére kell számolni. Különösen igaz ez a hajómotorokra, ahol leginkább az a cél, hogy sokáig, közel állandó fordulatszámon hatékonyan, tisztán működjenek (pl. hajómotor regulátorában nem feltétlenül van töltéskorlát, ezért aztán fordulatszám emelésekor messze nem tökéletes az égés – az mondjuk kellemetlen, ha az ebből származó kormolás java pont akkor jelentkezik, amikor a jármű nagyobb embersűrűségű helyen van). Ettől függetlenül nagydízeleknél elég nehezen tudnak megküzdeni a részecske-kibocsátással névleges üzemi körülmények közt is. Szóval egyelőre ez lesz egy darabig, nem mennek holnaptól hidrogénnel a hajók.

 

Előzmény: ...slr... (75220)
villa Creative Commons License 2016.01.14 0 0 75221

Ha arra utalsz, hogy Budafok belvárossal szemben lesz egy konténer terminál, akkor azt a dupla zajvédő falaktól már kevesen látják majd, legfeljebb a parton haladó, újabban kárhoztatott kerékpárosok, és a 6-oson tranzitáló autósok, de ők nézzenek előre. Az azonban jogos kérdés lehet, miként rehabilitáljuk a csepeli vasmű barna zónáit.

Előzmény: ...slr... (75219)
...slr... Creative Commons License 2016.01.14 0 1 75220

A közlekedés különféle ágai mindig lenyűgöztek, és nem szeretem, ha a technikát bántják, de az a megfigyelésem, hogy egyes közlekedési ágakban nem igazán szempont a motorok környezetvédelmi minősége. Egyszer sétáltam a Kopaszi-gáton, egy nagy uszály-szerelvény volt kikötve a part közelében. Egyszercsak kövér gázzal megérkezett a tolóhajó, rákötöttek a hat összekötött uszályra, és a személyzet végigszaladt az uszályokon, kipakolták a közlekedési lámpákat és egyéb szükséges forgalmi kellékeket, majd nekiálltak felhúzni a horgonyt. Az elöl lévő két uszály külön-külön le volt horgonyozva, két csapat állt neki a szerkezetnek. Gyerekkorom orosz lánctalpas talajmunkagépei jutottak eszembe, ott a lassan pöfögő hatalmas motor önindítója egy háromötvenes IZS motorkerékpár-motor volt. Előbb kézzel be kellett rántani a kis motort, majd mikor az már stabilan járt, akkor kövér gázt adva az indította el a nagy motort. Kábé így működött az uszályok horgonyfelvonó szerkezete is, szóval négy, ritkán használt motort kellett beröffenteni. Utána cirka húsz percig az egész Kopaszi-gáton levegőt venni nem lehetett, csak fuldokolni. Egyébként a művelet, meg az egész jelenség, a hatalmas jármű összeszerelése és elindítása is lenyűgöző látvány volt, meg a matrózok összeszokott munkája is.

Előzmény: mind_the_gap (75218)
...slr... Creative Commons License 2016.01.14 0 0 75219

Az ilyet tényleg a rehabilitálandó területekre kell tenni, a bor és pezsgő fővárosába, az ivóvizünket adó parti szűrésű kutak fölé. Lelki füleimmel már hallom a veszélyesanyagkonténer-bontó csengő-bongó hangjait a lágy tavaszi napkeltében.

 

Megjegyzem, amikor a Dorogi égető százezer liter mérget (vélhetően gyógyszeripari veszélyes hulladékot) öntött a Dunába, akkor nem volt hajlandó közölni, hogy mi történt és mi volt az anyag, és nincs róla tudomásom, hogy valaha is megtették volna, pedig ott már azóta is volt baleset - ha jól emlékszem a hírekre.

Előzmény: mind_the_gap (75216)
mind_the_gap Creative Commons License 2016.01.13 0 0 75218

Egyrészt látványnak sem lesz túl szép. Reméljük nem fognak kipöffenteni semennyi kemikáliát - amit majd erre sodor a szél, kipusztítva mindent..

 

Előzmény: villa (75217)
villa Creative Commons License 2016.01.12 0 0 75217

Mindig pont az adott beruházástól leszünk a kelet - nyugati áruforgalom központja...

persze inkább a Salak utcában építsenek terminált, mint a nagytétényi ártéri erdőben,

Előzmény: mind_the_gap (75216)
mind_the_gap Creative Commons License 2016.01.12 0 0 75216

Egy kis olvasnivaló, hogy mi is épül a Borheggyel szemben, a Duna túloldalán:

 

http://www.csepel.hu/anyagok/dokumentumtar/Metrans.pdf

 

 

504LACI Creative Commons License 2016.01.12 0 0 75215

Isten nyugtassa! Jó ember volt, szerettem vele beszélgetni.

Előzmény: BarosssBlog (75211)
...slr... Creative Commons License 2016.01.12 0 0 75214

Jó képek, köszönet

Előzmény: villa (75213)
villa Creative Commons License 2016.01.12 0 0 75213

Ma reggeli séta a Duna parton:

a Hárosi öbölben      Az öböl csatlakozása a nagy Dunához A Kis Háros szigetnél

 

Nyaktag a Kis Hárosnál...      Természetvédelem       a nagy Dunánál, a szigeten

 

A Duna Spirit még mindig álmodik, Madarak a Diósárok kifolyónál, És a soha nem működött lift a a Kastélyparknál

villa Creative Commons License 2016.01.11 0 0 75212

Imre bácsi a helyi közösség építés nagy alakja volt, teljes életet élt, nagy életművet hagyott hátra, reméljük lesznek folytatói.

Előzmény: BarosssBlog (75211)
BarosssBlog Creative Commons License 2016.01.11 0 0 75211

Imre bácsi hosszú, munkás élet után visszaköltözött a Teremtőjéhez.
http://budafokteteny.hu/hir/elhunyt-pelikan-imre-budafok-teteny-diszpolgara 

504LACI Creative Commons License 2016.01.10 0 0 75210

Köszönöm!

Előzmény: villa (75209)
villa Creative Commons License 2016.01.10 0 0 75209

Én úgy tudom nincs már látogatható állapotban, beázik az egész pince, bár közben az elkorhadt és gombásodott dúcokat cserélték, talán M.Deák tudja, de majd utánanézek.

Előzmény: 504LACI (75208)
504LACI Creative Commons License 2016.01.10 0 0 75208

Van valami lehetőség arra, hogy kiscsoportos foglalkozás keretén belül barátokkal megtekintsük a szabadkőműves kápolnát? Ha igen kit kell keresnem ez ügyben?

zöldmeder Creative Commons License 2016.01.08 0 1 75207

2015. utolsó hónapjaiban a Hosszúréti-patak torkolatának földművében és burkolatában keletkezett árvízi károk helyreállítása érdekében átépítették a patak torkolati szakaszát a Hajó utcai híd lokális védelme és a Duna között. A munkák során a régi kisvízi meder védelem megmaradt faoszlopai mögé kőszórást készítettek a területen fellelhető anyagok és vízi kő felhasználásával. A közép- és nagyvízi meder sérült részeit gyepesítették megakadályozva a mederoldalak további pusztulását.


A korábbi évek során a víz környezetformáló tevékenysége következtében a patak torkolati szakaszának középvonala megváltozott, déli irányba 20-25 méterrel eltolódott. A Duna és a Hosszúréti-patak árvizei következtében a budafoki széles kavics- és homokpart északi vége sérült. Ennek helyreállítására , visszatöltésére, védelmére nem került sor, noha a Duna -munkavégzés szempontjából kedvező- alacsony vízszintje ezt lehetővé tette volna. Így a Hosszúréti-patak szennyezett vize (Törökbálint, Budaörs, Budakeszi tisztított szennyvizét engedik a patakba) az év nagy részében továbbra is a közvetlenül a part menti sávba érkezik.

 

    

törpesnauzer Creative Commons License 2016.01.07 0 0 75206

Persze, hogy tudunk. Sajnos nem mindenki kerülhet be a kiállításba, csak azok, akik után maradt valami anyag. A kiállítás jelenlegi formájában csak Zsongor atya pálos szerzetes képviseli Budafokot, aki itt volt rövid ideig káplán. A kiállítás indulása óta őt is elvesztettük és még sokat a bemutatott személyekből. A ciszterektől azonban igen megrendítő anyagunk van.

Előzmény: 504LACI (75205)
504LACI Creative Commons License 2016.01.07 0 0 75205

Nem tudom tudtok-e róla, de kerületi vonatkozása is volt az üldözésnek.

 

http://www.ppek.hu/k119.htm

 

 

 

 

Előzmény: törpesnauzer (75204)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!