Keresés

Részletes keresés

...slr... Creative Commons License 2015.03.06 0 0 73441

Tettem magyarázó feliratokat a képekre

Előzmény: ...slr... (73440)
...slr... Creative Commons License 2015.03.06 0 0 73440

Tényleg örülök, hogy elolvastad, és látom, hogy az utolsó szaváig értelmezted is az írásomat, köszönöm. Hálám jeléül megerőltettem magam, és ma reggel korábban indultam el, hogy elkészíthessem neked a képeket. Tényleg nem akarok ilyeneket fotózni, filmezni, ezt is csak egy napig teszem elérhetővé. Téged felhatalmazlak arra, hogy letöltsd és megtartsd a képeket, akit még érdekel, az nézze meg ma online.

 

A poén az, hogy már van választási lehetőségem, és kifejezetten azért indultam a vonat felé, hogy a Villával való évtizedes évődésünk és iránta érzett tiszteletem jeléül az általa preferált módust használjam, a vonatot. A reggel nyolc órás Lepsény-Köki járatot céloztam meg, ami az utóbbi száz évben Budatétény első interkontinentális kapcsolata. Bár a célállomáson nincs tömegközlekedési kapcsolata, egy rollerrel könnyen túlteszi magát az ember az ilyenen. Kormányunk óriásplakátokon is hirdeti a direkt erre a vonalra beszerzett motorvonatok dicsőségét. Nos, a mai napon egyszerűen nem fértem fel a vonatra. A rollerem és a testem még igen, a táskám már nem. Álltak az emberek a kettő helyett egy tagú motorvonat üléssorai közt és a peronokon mint dobozban a füstöltheringek.  Úgyhogy inkább leszálltam, visszarollereztem a hegyre - azt hiszem, a mozgássérült szakasz végére ezzel pontot is tehetünk, már nem fenyeget Alfred invertált anyagcseréje - és autóval közelítettem meg mai úticélomat Pesten. 

Előzmény: 504LACI (73432)
504LACI Creative Commons License 2015.03.06 0 0 73439

A térkővel kapcsolatban a végeredményben biztos igazad van. Minek a következménye? Szerinted olyan jármű haladt rajta amire nem lett tervezve. Szerintem meg szarul csinálták meg, ezt is írtam. Ha nincs megfelelően tömörítve az altalaj és/vagy a vízelvezetés nincs megoldva akkor ez lesz belőle. Nem az autó a hibás.

Ha valami már az átadás előtt tönkremegy akkor az szerinted megfelelően volt elkészítve?

Vissza is érkeztünk a sokadik alvállalkozó, lelketlen munkások és a szar minőségben elkészült termékhez.

 

Fekvőrendőrös kérdésben már ne is haragudj de a "brit tudósok megállapították" tétel most is elég nagy marhaság.

Látok pár sérült autót alulról, van amit odavertek a fekvőrendőrhöz. Olyan is előfordul, hogy leveri az olajteknőt. De amit írsz, hogy rendszeresen ott mennek tönkre a járművek az nem felel meg a valóságnak. Itt is áll, hogy nem az autó a hibás. Én még sosem vertem oda az alját. Talán mert olyan sebességgel megyek át rajta amit kibír. Pont ezért lett oda építve, hogy lassítsa a forgalmat. Ha valaki úgy megy át rajta, hogy odaveri az meg is érdemli. Nem minden esetben az olajteknő a legsérülékenyebb pont, de ez a fekvőrendőrön húzott árkokból nem állapítható meg. Sok esetben a motor alatt lévő bölcső a legalacsonyabb pont. Vagy a kipufogórendszer egyes elemei. Bár nem áll rendelkezésemre hivatalos statisztika, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy száz odavert olajteknőből tíz sérülhet úgy, hogy elfolyik az olaj. Egy hülye ezek után tovább is halad vele. Szóval a számok nem olyan nagyok. 

Előzmény: ...slr... (73438)
...slr... Creative Commons License 2015.03.06 0 0 73438

Járdára autóval soha: nem azt mondom, hogy ne találnék kifogást ha akarnék. Nem is azt mondom, hogy időnként a budapesti autós ne lenne kénytelen. Azt mondom, hogy ha megteszi AKÁRKI, akár az életet mentő mentős, azzal óhatatlanul tönkreteszi a gyalogosra méretezett járdát. Kőmíves Kelemen: amit építünk ötven évre, az elpusztul öt év alatt, ha megtaláljuk a kifogásainkat. Ha a tervező tudja, hogy bizonyos feladatokat csakis autóval járdán lehet majd megoldani, megvan a lehetősége, hogy teherbíróbb járdát írjon elő, de az nyilván többe fog kerülni. Ma sehogy nincs jelezve a járdák teherbírása, és biztos lehetsz benne, hogy az említett járda a buszvégállomás és a valóvilla vasút felőli oldalán nem bírta el azokat, amikkel rámentek. Kibírt tehát ötven év helyett ötöt, tönkretettük azt az értéket, amink egyszer már megvolt. Megérte?

 

Térkő kiforgatása: szerinted mi okom lenne hazudni a közösségemnek? Elmondtam, hogy hol és mikor tapasztaltam a legdurvább példát, ott gumikerekűekkel forgatták ki az ősszes kőlapot. Ez azt jelenti, hogy a lapok felszíne többé nem vízszintes, hanem egy irányba kibillent volt. A jelenséget kisebb mértékben azóta is tapasztalom városszerte. Nem a levegőbe beszélek: bár van bérletem, akkora távolságokhoz, mint a Haller utcai Apehtől a Bazilikáig, már nem szállok békávéra, hanem 17,5 cm átmérőjű, kemény és tömör keréken gurulok: rollerezek. Kevés ember ismeri annyira a város járdáit, mint én, a legapróbb hibát is érzékelem, minden burkolat hangját és rázását ismerem. Még egy mikrokamerát is vettem, hogy a hozzád hasonló kétkeőknek bizonyítékkal szolgálhassak, de aztán rájöttem, hogy ugyan minek foglalkoznék bizonyítékokkal. Nem az a célom, hogy higgyenek nekem, ráébreszteni szeretném magunkat önmeglopó gyakorlatainkra. Ha a szavam nem elég (bárki ellenőrizheti ha akarja), nem küzdök a bizonygatással, és főleg nem akarom magam rombolni azzal, hogy rossz dolgokat fényképezek. De ha ragaszkodsz hozzá, filmezek neked autókkal kibillentett térköveket. Egy helyszín biztos neked is ismerős: a nagyvásárcsarnok és a Közgáz déli oldalán, az még átadás előtt ment szét.

 

Fekvőrendőr. Kérlek, nézd meg az említett példányt (az egyértelműség kedvéért ma lefotózom neked), és magyarázd el, hogy az autók melyik része véste a kőbe azokat a mély árkokat, és közben mi történhetett az autókkal. Olajcsíkot saját szememmel láttam, ott nyilván a motorház bánta. A fék eset az másodkézből való, és nem tudom igazolni, hogy megtörtént. Mikor legrosszabb állapotban voltam fájdalmaimmal, minden fekvőrendőr felért egy kínzással. Akkor néztem utána, hogy csak nálunk nem érdekel senkit ez a probléma, vagy máshol is tesznek rá. Nos, a BBC tudósított arról, hogy Skóciában kampány indult a fájdalmas fekvőrendőrök felszámolásáért, és hogy másképp tartsák kordában a gyorshajtókat. Ott bizony megkérdezték a lakosságot, és egy hozzászóló számolt be arról, hogy egy fekvőrendőr okozta fékhiba miatt nem tudott megállni a pirosnál. .http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/scotland/4661438.stm

Előzmény: 504LACI (73430)
matesuranyi Creative Commons License 2015.03.05 0 0 73437

Jó estét!

 

Ma este üzemzárásig az 58-as busz Kelenföld vasútállomás M felé, illetve az éjszakai üzemkezdettől a 941-es busz Móricz Zsigmond körtér M felé a Leányka utcai lakótelep és Ady Endre utca nevű megállókat hatósági zárás miatt nem érintik. A BKK fődiszpécserével egyeztetve készítettünk tájékoztatóanyagot, amit szükség esetén ki lehet majd tenni (remélem ha így lesz, reggelre kiteszik). Ma 22 óráig a tűzoltóság eldönti, hogy - ha egyáltalán - mikortól engedélyezi az útszakasz megnyitását, elképzelhető hogy akár holnap napközben is ugyanez lesz a buszokkal.

ax15 Creative Commons License 2015.03.05 0 0 73436

Ha voltál a Király utcában és korábban is voltál ott, akkor tudod, hogy a fekvő rendőrök, vagy mi az ott, kövei igen hamar megadták magukat. A járdákat meg már százezerszer felásták és csak az alá tett csövek védelmi miatt is betonoztak, nálunk ez nem jellemző

Előzmény: 504LACI (73430)
504LACI Creative Commons License 2015.03.05 0 0 73435

Pár kivétel van, a múltkor beszélgettem egyikőjükkel, egész értelmes vidéki egyszerű ember volt. Mondjuk a mellette levők igazi semmirevaló kocsmatöltelék.

Előzmény: Alfred (73409)
504LACI Creative Commons License 2015.03.05 0 0 73434

Haladok az olvasásban, közben már megválaszoltam.

Elolvasom az írásaid, lehet keménynek tűnt a fogalmazás, de remélem a válasz megfelel. Mindennek eljön az ideje, nem olyan nagy nap ez. Csak kicsit hosszúra nyúlt munka tekintetében ezért válaszoltam megkésve.

Előzmény: ...slr... (73398)
504LACI Creative Commons License 2015.03.05 0 0 73432

Megírtam és örülök, hogy nem a sértődött hanem az érdeklődő partner vagy.

Előzmény: ...slr... (73394)
504LACI Creative Commons License 2015.03.05 0 0 73431

Tartok tőle, hogy egyáltalán nem tud érdekelni egy szakmaiatlan félrevezető hozzászólás tekintetében, hogy ki mit tett le az asztalra.

Felőlem a római Pápa is lehet az, ha nem megfelelő a hozzáértése egy bizonyos témakörhöz nem hinném, hogy emiatt tiszteletet érdemelne.

Előzmény: villa (73393)
504LACI Creative Commons License 2015.03.05 0 0 73430

Csak most kerültem gépközelbe, elég hosszú napom volt.

Első amit gyalogos szempontból akár meg is értek, de akkor sem mindig:

 

"járdára nem megyünk autóval. SOHA"

Ma éppen egy belvárosi áruszállítási köröm volt, tehát teszteltem az általad írottakat. Én egyébként nem szoktam járdára állni, viszont pl. a Király utcában az összes vendéglátóhely azonnal be is zárhatna ha nem így oldanák meg az áruszállítást. Érdekes módon egy dudaszó nem hallatszott sehonnan, türelmesen végigvárta mindenki amíg beáll a kisteherautó egy fél személyautó helyére keresztben.

Ahogy elnézem napi gyakorlat, mindenki türelmes mindenkivel, hisz ebből élnek. Ja, a járda is köszöni szépen jól van. Valószínűleg ott tudták úgy építeni, hogy számítottak nagyobb terhelésre is.

Melyek azok az okok amikor szívfájdalom nélkül megállnék autóval a járdán?

Orvosi ügyelet, mentő bármikor. De ha épp csőtörésem van és azért keringenek a mesterek negyed órát mert nincs hol megállni, akkor is megértem, hogy a járdán állnak meg. Soha ne mondd, hogy soha! Ki tudja leszel-e valaha olyan helyzetben, hogy esetleg ezzel mentik meg az életed. A Lajtán túl is van járda, és ott is megállnak akiknek halaszthatatlan dolguk van. Érdekes módon az valahogy nem megy tönkre. Itt a legsilányabb anyagokból és egy számjegyű IQ-val rendelkező melósokkal foltoztatja a huszadik alvállalkozó. Nem kell meglepődni ha tönkremegy.

 

Térkő:

 

"De ott rámentek olyan járművekkel, amik kiforgatták a kőkockákat"

 

Gumikerekű jármű nem tudja kiforgatni a rendesen lerakott térkövet. Itt most utalnék az előző pontban elhangzott munkásokra. Ha mégis és ilyet láttál, vedd videóra kérlek. Egy esetben elfogadom, egy felázott altalajon esetleg el tudom képzelni. De nem könnyű.

 

Fekvőrendőr:

 

Pár éve az utcánkban is felvetődött pár unatkozó nyugdíjastól, hogy gyorsan mennek az autók és ez zavarja őket. Mondjuk nem tudom miben, de ez az én gondom. Össze is hívtak egy utcagyűlést, hogy építtessünk fekvőrendőröket. Alpolgármester is itt volt, meghallgatta az érveket. Elmondta, hogy ahol eddig telepítették, ott már megbánták a lakók az általad is lesorolt okok miatt. Csikorgó fékezés, vagy odaveri az alját vagy nem, gyorsítás. Több energia, több füst, több kipufogógáz.

Akkor halt hamvába az ötlet amikor arról kellett dönteni, hogy kinek a portája előtt legyen. Mindenki szerete volna csak ne őelőtte.

Olyan ez mint a cigánykérdés. Legyen nekik hol lakni de ne a szomszédban...

Meglepő módon egyébként sokkal kevesebb olajteknő sérül, mint elsőre gondolnád. Az, hogy ettől besül a motor az még kevesebb, hiszen az arcába világít a lámpa, legalább a fele erre megáll.

Az meg egyenes már ne is haragudj de orbitális blődség, hogy fékcsövet tépne le egy fekvőrendőr. Köze nincs egymáshoz a kettőnek. Ha akarod szemléltetem aknán. 

Na ez volt az a pont a hozzászólásodban amire írtam, hogy erősen eltúlzott. Az unott ásításra meg te kérdeztél rá.

 

 

 

Előzmény: ...slr... (73374)
zöldmeder Creative Commons License 2015.03.05 0 0 73429

Segítsünk Kárpátaljának!

 

Megdöbbenéssel és mélységes aggodalommal látjuk, és tapasztaljuk, hogy az Ukrajnában folyó fegyveres konfliktus egyenes következményeként Kárpátalján is jelentős mértékben romlik, az eredetileg sem magas életszínvonal. A pénz leértékelődése, a gazdaság összeomlása és ezzel párhuzamosan az eredetileg is magas munkanélküliség növekedése egyre többeket dönt mélyszegénységbe. Ennek a kialakult helyzetnek legnagyobb vesztesei a nemzetiségek, így a magyarok, és ennek is legjobban kiszolgáltatott csoportjai a gyerekek és öregeik. Mi az elmúlt tizenöt évben személy szerint és civil szervezeteinken keresztül is próbáltunk tenni e térség magyarjaiért, polgáraiért. Adományokat gyűjtöttünk, szakmai programokat szerveztünk, és magyar emlékek védelmével kapcsolatos programot terveztünk és bonyolítottunk le. Látva ezeket a történéseket, újra szükségesnek tűnik, hogy próbáljunk tenni nemzettársaink érdekében.

 

Ismeretes, hogy az elmúlt hetekben széles körű gyűjtési, támogatási akciók indultak el Kárpátalja megsegítésére, önkormányzatunk képviselőtestülete felajánlott egymillió Ft-ot, a Dohnányi Zenekar meghatározott jegybevételét ajánlotta fel. Mi azt kérjük, csatlakozva az önkormányzat kezdeményezéséhez, hogy a kerület vállalkozói, civil szervezetei, közösségei, lakói segítsenek, ajánljanak fel lehetőségeikhez mérten támogatást, adományokat.

 

Az ukrajnai helyzet sajnos élelmiszer és más szállítmányok kijuttatását nem teszi lehetővé, vagy nagyon megnehezíti, ezért alapvetően adományokat kérünk az Ökumenikus Segélyszervezet számlájára eljuttatni. Arra lesz lehetőség, hogy a megjelölt adományokat a Szeretetszolgálaton keresztül célzottan juttatjuk el az aknaszlatinai és a térségben élő rászorultaknak. Azért ezt a térséget célozzuk meg, mert az elmúlt 15 évben itt alakultak ki kapcsolataink, a fent jelzett projektjeink is e térséget érintették, és személyes kapcsolatok is kialakultak az ott élőkkel és vezetőikkel.

 

Mi több mint 15 éve próbáltunk, próbálunk tenni a kárpátaljai rászorulókért, s eddigi munkánk, tevékenységünk garancia lehet arra, hogy a szándék tisztességes, és tudunk segíteni. Kérjük Önöket, hogy támogassák elképzeléseinket, kezdeményezésünket, és lehetőségeikhez mérten csatlakozzanak adományaikkal.

 

Hervai István elnök, Keresztény Értelmiségiek Szövetsége Budafok - Tétény csoport

 

dr. Somosy Zoltán, dr. Mészáros Péter

 

Számlaszám: Magyar Ökumenikus Segélyszervezet.

 

Számlaszáma: HU 32-11705008-20464565-00000000

 

A közlemény rovatba: „Budafok-Tétény Kárpátaljáért”

 

(Részletek: http://www.segelyszervezet.hu/hu/atutalas-es-csekk)

Gondoló Creative Commons License 2015.03.05 0 0 73428

Ha már nevéről esett szó: lehetne a neve Hét Törpe Vizeldéje?

Előzmény: ax15 (73425)
villa Creative Commons License 2015.03.05 0 0 73427

esetleg nem zárják le a felüljárót egy pár hónapra......-) ?

Előzmény: zöldmeder (73424)
M. a deák Creative Commons License 2015.03.05 0 0 73426

Legendája szerint, vizet fakasztott a sziklából...

Előzmény: bóz7 (73422)
ax15 Creative Commons License 2015.03.05 0 0 73425

Mondhatjuk hogy nevének megfelelően itt-ott áteresz-ti a vizet?

Előzmény: zöldmeder (73424)
zöldmeder Creative Commons License 2015.03.05 0 0 73424

 

 

Előzmény: bóz7 (73419)
...slr... Creative Commons License 2015.03.05 0 0 73423

Ma nagy aszfaltfelületek helyett a városépítészek jobban szeretik a tagolt felületeket. A rózsakerti lakótelep központjában nemrég volt felújítás (köszönet érte), ha megfigyeled, foltokban-csíkokban ott is csiszolt kőlapok díszítik az egyébként érdes kőburkolatot. Ez egy jó példa arra, hogy egy felületen két- vagy többféle burkolatot is lehet alkalmazni. A rózsakerti megoldás egy vizuális játék, más funkciója nincs, de olyan is létezik, hogy egy macskaköves téren húznak egy két méter szélességű sima, gurulható csíkot. És akkor megvan az akadálymentesítés és a rusztikus felület is. 

 

A Közgáz és a Duna közt például úgy tettek le macskakövet, hogy a kerékpárutat is azon vezették. Természetesen rollerrel lehetetlen végigmenni azon a szakaszon. Van viszont egy kb. 15 cm széles csiszolt kőcsík, amin zsonglőrként végig lehet gurulni. Aki azt tervezte, annak nem számított sem a költség, sem a funkció, csak a kinézet. Nem gondolt bele, hogy használható lesz-e, amit tervez. Ugyanabból az árból, ugyanannyi munkafolyamattal és ugyanannyiféle anyagból ha az a keskeny gurulható csík egy méterrel szélesebb lenne, akkor már akadálymentes lenne a tér.  Az Andrássy út külső szakaszán két szervizút van, amit a középső  úttesttől egy hosszú járdasziget választ el. Azon lehetne ugye babakocsival eljutni a Városligetbe. Na mit tervezett oda a költő? Hát rázókövet. Nagyon nehezére esett volna egy gurulható csíkot is odarajzolni, hogy a baba ne kapjon agyrázkódást? Értem én, hogy vizuálisan mekkora ötlet volt a járdán utalni a kockaköves múltra, és ráadásul nem is csiszolt, hanem nyers, pattintott követ alkalmazni a rusztikusabb hatásért, de egy járda esetében szerintem illene gondolni a használhatóságra is. Aki két lábon lépked és nem használ botot, nincs rajta tűsarkú, az mehet a Városligetbe, vagy a németalföldi mesterek kiállítására. A többi maradjon otthon, vagy üljön autóba.

Előzmény: M. a deák (73405)
bóz7 Creative Commons License 2015.03.05 0 0 73422

??

Előzmény: M. a deák (73421)
M. a deák Creative Commons License 2015.03.05 0 0 73421

Csak nem Szent László? 

Előzmény: bóz7 (73419)
bóz7 Creative Commons License 2015.03.05 0 0 73419

Még mindég van.

Előzmény: Zegzug (73416)
Nyafkamacska Creative Commons License 2015.03.05 0 0 73418

Kóbor kutya, különösen falkában jelenthet fenyegetést. Olyan szituációban érthető a rendőri segítség kérése. De a probléma /kezelése megoldása az önkormányzat feladata. Az állatvédelmi hatóság a helyi jegyző.

Előzmény: ...slr... (73400)
Zegzug Creative Commons License 2015.03.05 0 0 73416

Katasztrófavédelmi kiszállás volt a Hosszúréti-pataknál, ugyanis a Leányka utcai felüljárón a betonfalból több helyen víz ömlik a patakba.

Előzmény: bóz7 (73415)
bóz7 Creative Commons License 2015.03.05 0 0 73415

Nagyon régen áll ez a tűzoltó szerkocsi a felüljáró mellett, sétálgató, toporgó, látszólag semmit nem csináló személyzetével. Időnként ugyan fel-fel emelik az út közepén lévő csatornafedelet,és nézegetnek bele, mintha keresnének valamit. Volt egy mentőkocsi is rövid ideig.

 

   

B_foki Creative Commons License 2015.03.05 0 0 73414

Időközben leolvastattuk a kutya chipjét, és már jön is érte a gazdája.

Előzmény: B_foki (73410)
Alfred Creative Commons License 2015.03.05 0 0 73413

Hát, azt a sok asztalra tevést sokszor nem csak letette, de le is csinálta, jó nagy hisztikkel leöntve, sokszor baromi idegesítően. De ahogy öregszem, egyre jobban fölbosszant engem is sok olyasmi, amiért slr szokott háborogni.

Előzmény: villa (73393)
Alfred Creative Commons License 2015.03.05 0 0 73412

Zöldmeder:

Bezzeg amikor a mögötte lévő telek tulajdonost lehet piszkálni hótakarítással meg járda söpréssel, akkor milyen határozott tud lenni az önkormi. Pedig pl az az oszloptartó betontuskó engedély nélküli közterület foglalás és építési hulladék egyszerre. Ha én egy ilyet elások ide a kapum elé, azonnal rommá bírságolnának!

 

Amikor engem azért csesztettek a közterületesek, mert nem volt lenyírva a fű a házam előtt a járda (helyesen: kerti tipegő) mellett, akkor felhívtam a figyelmüket a gázvezeték feletti üres telkek előtti szakaszra, ahol csak háromszor volt magasabb a gaz, mint nálam, akkor sajnálkoztak, hogy a gázművek az nagy cég, és értsem meg, hogy milyen nehéz az ilyen nagy cégekkel kezdeni valamit...

Előzmény: zöldmeder (73411)
zöldmeder Creative Commons License 2015.03.05 0 0 73411

A közterületen munkát végzők tevékenységükért szerződés alapján ellenszolgáltatást kapnak.

Ez sokakban  még azt az illúziót kelti, hogy ezért elvárható hogy  a munkát rendesen a szakma szabályainak megfelelően elvégezzék, amibe a munka utáni környezetrendezés is beletartozik és azt a megbízó-kifizető be is hajtja.

 

 

Két rossz példa az Anna utcából

 

 

 évek óta nem távolítják el

 

 

 ez pedig a közelmúltban történt

 

 

 

Előzmény: 504LACI (73392)
B_foki Creative Commons License 2015.03.05 0 0 73410

Kb. egy hete kóborol a környékünkön (Gádor-Háros) ez a barátságos, kistestű kutya. Nem ismerős valakinek?

 

Alfred Creative Commons License 2015.03.05 0 0 73409

Egy ismerősöm vidéken földmunkázik és aszfaltozik. Órákig tud mesélni a kalandjairól, tőle tudom, hogy azok az emberek, akik ezeket a fizikai munkákat vállalják, gyakorlatilag egy 7-8 éves gyerek szellemi szintjén állnak, akár lapátosok, akár gépkezelők, akár sofőrök. És akkor is, ha a gazdájuk tisztességes, és megfizeti őket. Ezektől elvárhatatlan, hogy a munkájuk eredménye esztétikai szempontból is értékelhető legyen.

Előzmény: Alfred (73408)