Ha már légrugó a téma... csak tengelyenként szintez, ugye? Arra gondolok, hogy a tengely közepénél van a szelep, és olyat nem tud, hogy a két kereket külön-külön szintezi egy tengelyen belül!?!? (Kneeling-ről most ne beszéljünk, Ikarus C56 esetén érdekel a dolog.)
Nemigen durrant az... Eleve sziszegésről beszél... Velem még nem történt ilyen, de sztorikból úgy tudom, hogy pl. kifejezetten sz*r útviszonyok közt szintén hajlamos ilyesmire, bár ritkának mondják. A szakik azt mondják, hogy ha ilyenkor megvárod, míg teljesen elmegy minden levegőd és leül az egész busz, majd újra feltermeled a levegőt, az esetek 70%-ában megoldja a dolgot.
Ma reggel (mint oly sűrűn) igénybe vettem a Volámbusz egyik helyi járatát Szigethalom városában azon különlegesség okán hogy eljussak az iskolába. Ámde ez a reggel más volt mint a többi. Miközben még félig aludva azon örömködtem h helyet tudtam találni, és halkan azokon kuncoktam akik mellettem áldogáltak, a busz bevette a célegyenesbe vezető kanyart, amikor is alányok által felsikoltásra okot adó esemény történt amitől még én is felpattantam a helyemről, és egy pillanatra azt hittem borulunk, a busz hátulja hirtelen leereszkedett és halk sziszegést hallatva olyan közel került a földhöz hogy azt hittük ot hejben lepatkázik. Miközben többben (köztük én is) telefont ragadtak és videózni kezdték az eseményt. A busz változatlan tempóban haladt míg végül lassulni kezdett és megéllt az iskola kapujától pár méterre. Mit ne mondjak már egyáltalán nem voltam kómás, elsők között ugrottam le a buszról, és megleppetten vettem észre, hogy nem a kerék engedett le. Hanem a busz ereszkedett rá a kerékre. Megdöbbentő volt ez, akkor ez most azt jelenti hogy a légrugó adta fel a szolgálatot? (a videót a holnapi nap folyamán felteszem youtubra)
Régebben utaztam talán a 30ason (BKV) egy 260as vagy 280as Ikaruson (így este háromkor már nem ugrik be melyik volt), és ott a hátsó ajtó volt az érdekes.. illetve a léghengeres doboz az ajtó fölött.. ugye ha szemben állunk akkor a "fehér" lámpától -ami a nyitott ajtónál a lépcsőt világítja- balra van az (általában) piros csengetés jelző lámpa.. de van legalább egy olyan busz, aminek a hátsó ajtónál valamilyen oknál fogva ez a piros lámpa a jobb oldalra került, azaz a busz hátulja felé van a fehérhez képest.. ez hogy lehet? "Volános" jelző nélküli dobozra raktak fényjelzőt, vagy esetleg más? pl 261es Ikaruson ez meg volt cserélve?
DUD-027 már KPY-624 és a Kunság Volánnál dolgozik gyönyörűen felújjítva, DUD-201 már KPY-609 és a Kunság Volánnál dolgozik gyönyörűen felújjítva, DUD-026 már a Kunság Voláné de még felújjítás alatt van, DUD-202 már KPY-628 és a Kunság Volánnál dolgozik Alba Volános fényezéssel dolgozik szinte minden nap tartalékos kocsiként Kecskeméten. A Bács Volán DUD-008-at már eladták egy Szegedi magáncégnek.(de arról nekem nincs képem) Pár kép is róluk:
Vagy úgy... jogos, én azt hittem, arra gondolsz, hogy a normál városi/elővárosi ajtókat ilyen kisebb, 211-es stílusúakra cserélték. Jobban megnézve valószínűleg igazad van.