"viszont mivel hogy 10 cm szigetelés van a házon, ha abba beleengedek egy 12 cmer vastag oszlopot tartónak akkro 2 cm er nem tudja megtartani a kereszttartókat."
Már miért kéne "beleengedni" a hőszigetelésbe ???
Rakd az elé.Max pár helyen rögzítsd a falhoz...hosszú csavarral...
Ma támadt egy 5letem, csak nem tudom mennyire életképes.
még mindig azzal küzdök, hogy kéne egy garázs vagy egy fedett kocsibeálló, csak ugye a beépítési %ban, már csak 8 vagy 9 nm em van szabadon.
mi lenne ha kérnék engedélyt egy 9 nm, es szerszámtárolóra ezt megépíteném a ház mögé, de ugy hogy mihyest átvette az önkori vagy mittom én kinek kell, megnéznie utána tovább bírnám építeni, akkorára hoyg beférjen egy autó.
és akkor mégis szerepel valami a térképvázlaton, meg a légifelvételeken ha készítnek, csak nem jönnek ki lemérni minden 7en.
kérdés az lenne, hogy mi a menete, kb mennyi pénz egy ilyet engedélyeztetni? mi kell hozzá,
csak tippelem egy terv, tervezőtől, beleegyezés az ikertől, és pénz.
és ha elkészült akkor kijön valaki megnézni?
hány %-os állapotban kell lennie mikor megnézik?
kb vmi ilyesmi lenne
csak elég sok itt a nyitott kérdés.
gondolom a legcélszerübb lenne a könnyűszerkezet illetve, 12x12 es oszlopokra gondoltam osb, arra meg vakolat.
konkrétan ami zölddel van jelölve azt szeretném, hozzá tákolni.
egy sima féltető lenne, viszont mivel hogy 10 cm szigetelés van a házon, ha abba beleengedek egy 12 cmer vastag oszlopot tartónak akkro 2 cm er nem tudja megtartani a kereszttartókat.
arra lennék kíváncsi, hogy a tetőt, hogy rögzítsem a ház falához?
Sima cserepet 22 fok alatt nem szabad rakni, de 22-30 között is igen komoly alátétfóliázás kell, hogy ne ázzon be. (értem ezalatt, hogy a tetőfóliát fél méteres leragasztott átfedésekkel kell rakni, és 5x5-ös ellenlécekkel)
22 foknál a lejtés az 550 hosszon 222 cm...
Gondolkozz inkább zsindelyben, vagy korcolt bádogfedésben, vagy sima hullámlemez fedésben.
Az 50 cm lejtés az 550 hosszon 10%-nak felel meg, tehát mindenképpen csak a fenti fedések jöhetnek szóba, cserép semmiképpen.
A duplagarázsom mögé szeretnék csinálni egy 'színt'. Első sorban kisgép, esetleg fa tárolására.
Garázsmélység (szélesség) adott, 6,5 méter. A fal magasság 2,5 méter. Alapterületét berajzoltam, kb. 5,5 méteres szélességben gondolkodva mennyire kell lejteni a tetőnek? Ha, ~2 méter magasra rakom az oszlopokat, majd 50cm lejtése lesz, elég ez? (Nyilván itt első sorban a hó tömege a kérdés..)
Bizony jó egy költségvetés kiírás. Nekem volt árazott és árazás nélküli, a végén mégis egy olyan készítette aki teljesen más alapelvek alapján vállalta a munkát és azt választottam.
Én nem mernék generálba gondolkodni, tapasztalataim szerint az a legnagyobb át...ás
Nem kevés pénzt tudsz megtakarítani ha szakmánként te alkudsz a szakikkal és te tartod kézben a dolgokat
És ami a legfontosabb, te alkudsz minden építőanyagra, így látod az ár érték arányt is
Én valahogy így kezdenék építkezni minimális tapasztalattal, tervekkel a kezemben:
1, felkeresnék egy KömKel félét hogy legyen egy árazott mennyiségi kiírásom, illetve megbeszélném a műszaki ellenőri teendőket, ahol is egyeztetett fázisokban ellenőrzi az építkezést(ezt a tényt közölném a később megbízott szakikkal is illetve a kifizetések feltétele is az átvett munka feltétele lenne)
Ezzel kizárhatnánk, hogy a mi építőanyagainkból más háza is épüljön
2, a tüzépessel minden esetben mi tartsuk a kapcsolatot, mi rendelünk, mi fizetünk
Amit a kivitelező ki tud alkudni kedvezményt azt te is meg fogod kapni
3, írj fel minden kiadást számlánként, később ez hasznos lesz
4, PÉNZT SOHA SENKINEK ELŐRE NEM ADUNK
Összességében az 1-es pont betartásával tudsz a legtöbbet spórolni és ezzel kímélheted meg magad a későbbi bosszúságoktól
Ha teheted olvass sokat a témáról van sok kapcsolódó topik is pl.
hőszigetelés (talán ma ez a legfontosabb)
villanyszerelés
házépítés költségei
napenergia
stb-stb
mi decemberben költöztünk be a házunkba, ötletekkel tapasztalatokkal tudok segíteni mailben is
Már bocsánat, de a tervezőtök hülyeségeket beszél...
Az engtervből egy nagyon körülbelüli árat lehet csak kikalkulálni, ráadásul erre szoktak a kivitelezők egy m2 árat mondani, és kész. Ami alapján természetesen nem lehet szerződni, meg kiválasztani, hiszen erősen hasraütött szám.
A kiviteli terv része az árazatlan költségvetési kiirás, amiben pontos mennyiségek és pontos anyagmegnevezések szerepelnek. Ezt beárazzák, és el lehet velük pontosan számolni a kivitelezésnél, valamint nem tudnak rejtett költségeket beletenni az árba.
Köszi a választ. Engedélytervet adtunk. A kiviteli tervre azt mondta a tervező, hogy majd akkor kell, mikor megvan a kivitelező. Mi is így gondoltuk, hogy amelyik 2-3 héten belül nem jelentkezik, felejtős. Csak tényleg kétségbeejtő, hogy egyik sem tartja be már most a "beígért határidőt", hogy na, akkor ekkorra meglesz...
Ha csak engterveket adtatok nekik, akkor végig kell számolniuk mindent, mielőtt beárazzák. Ebben az esetben számoljatok azzal, hogy 5en ötféle műszaki tartalmú (és áru) árajánlatot adnak, magyarul nem igazán lehet összehasonlitani őket.
Ha volt költségvetési kiirás, esetleg kiviteli terv is, akkor viszont 1-2 hét alatt illik mondaniuk rá valamint, máskülönben felejtős.
Sziasztok! Generálkivitelezőkkel kapcsolatban van valakinek tapasztalata? 5 kivitelezővel vagyunk jelenleg kapcsolatban, árajánlatok szintjén, de nagyon lassan őrölnek a malmaik. Mindnek. Ajánlások útján vannak a kapcsolatok velük. Az az aggasztó, hogy ha már tényleg az elején nem küldik meg akkorra, amit ígértek, akkor a munkájuk is ilyen lesz?! Van más véleményetek erről?
tehát szept. közepére kibélelt kémény a kéményseprőktől a megfelelőségre való igazolás, amit elküldtem atervezőnek, hogy indulhat a munka. Közben egy másik viz -gázszerelővel is felvettem a kapcsolatot, hogy adjon ajánalatot, amit meg is kaptam. Igaz nem tételesen mint az első hanem külön az anyag és külön a munkadíj ez már egyben. Rá bólintottam és megállapodtunk okt. közepén kezdenek.
A fető két nap alatt lefestette a már korábban előkészített falakat. Szépen dolgozott.
A padlócsiszolók és 2 nap alatt elvégezték a parketta csiszolását és lakkozását - akkor még szép meleg idő volt - valamikor szept. végén.
Egyéb dolgaim miatt - egy külföldi utazás - úgy fizettem ki őket, hogy nem is láttam a kész munkát. Rizikó volt de végül kifogástalan munka lett, amit csak az elkészülte után 3 héttel láttam.
Okt 14 .-én visszaérkeztünk külföldről és ment a telefon mind a két gáz, vízszerelőnek egy hét múlva kezdődhet a munka.
Az egyik hárított, a másik ok. -t mondott. (Igaz 19.-én az első csak felhívott, hogy mégis jönne , akkor már véglegelkésett ).
A másik 20 .-án a segédjével felvonult és elkezdték a munkát.
Kb. 10 nap alatt megcsinálták. Komplett gázszerelés, fűtésszerelés 5 db. radiátorral, egy mini fürdőszoba kialakítás - zuhanyzó 2. WC.
Az eredeti fürdőszobában és konyhában átszerelvényezés, némi javítás.
Természetesen már élő - engedélyezett terv alapján készült a munka. Szegény tervezőt eléggé megszivatták a gázműveknél.
Pl. csak harmadjára azért rendelték be, hogy ráírja - ha majd ajövőben valamikor lesz ablakcsre akkor kell légbeejtő.
Szerencsér ezt megúsztam, elég volt a gázosoknak a meglévő konyhai elszívó.
Ja és mint az elején írtam meglepően ólcsó volt a tervező. Csak 30 eft kért ezért nálam volt 2 x a gázművelnél meg 3 x.
Igaz állítólag csináltatott valami hő és áramlástani számítást 5 eft ért - kiderült a kéményes is csinált pechemre egyiket se láttam.
Kurvára kiváncsi lennék mit számolgattak ??
Egy olyan házban a a kéményem ahol van még vagy 45 db., hasonló adottságokkal a többi már évek óta hibátlanul üzemel.
Nos ha valaki megtudná mondani a bürokrácián felül minek kell, megköszönném.
A nekem készített számítások valahol a gázművek vagy a kéményseprők irattárában lapulnak.
Én sokáig úgy gondoltam, hogy a mofém a legtakarékosabb, mert csak addig megy amíg engedem. Azt viszont észrevettem, hogy kevés a vízmennyiség valóba, és sokkal többet kell engedni. megpróbálom a Dömötör tartályt. Gondolom meg van adva milyen magasra kell tenni.
A mofémes csap takarékosabb mint a shell. Egyszerűen azért, mert amikor a shellt elengeded, utána még enged valamennyit.
Viszont mindkettő hátránya, hogy nem biztosít elegendő vizet. Tehát az adott idő alatt kifolyó vízmennyiség nem elegendő. Amolyan szükségmegoldásnak tekintem mindkettőt.
Szerintem a tartáyos takarékosabb, de ebben nem vagyok teljesen biztos.
Ha olyanra gondolsz hogy két "madzag" van, olyat még nem láttam.
De ma már a legtöbb tartály tudja (pl a más említett Dömötör is) azt, hogy ha óvatosabban húzod, akkor csak addig jön a víz míg el nem engeded. Ha erősebben húzod meg, akkor a teljes vízmennyiséget leengedi.
Köszönöm az infókat. Arra a következtetésre jutottam én is, hogy kénytelen leszek magasra szerelhető tartályost tenn, mert úgy kb 60centire van a faltól a wc. Fali tartályban is van olyan ami 2 állású?
Az összes méret függ a deszkától és a tartálytól. Ugyanis nagyon kiszámolt méret esetén már a destkád vastagsága is beleszól (legolcsóbb műanyag cca 2cm, fa cca 4-4,5)
És a tartályok mélysége is változó.
Márkásabb műanyagból (talán Geberit volt?) létezik 13cm mély (viszont szélesebb, így sarokba nem javasolt), ami nálunk van Alföldi porcelán az 19cm mély...
Miért mondtál le a felső tartályról? Azzal 8-10 (esetleg 15?) cm-t nyersz.
Esetleg nem létezik kimondottan sarokba rakható tartály?
jo tudom, neha magam is meglepodok, amikor radobbentenek, hogy az 1.9x2.10 (wc, zuhany, mosdo), es az 1.90x3.15 (wc, kad, duplamosdo) furdoszobam egesz nagyok :-)
tulkepp a panelban volt vagy 1.7x1.6 (kad, mosdo, mosogep), na az kicsi volt.
sot, meg kell venni a budit, meg a tartalyt is, es egy szoba sarkaban ki kell probalni mindent. dobozok/fotel/ejjeliszekreny lehet a kad/zuhanyzo, stb.
Hajaj, dehogynem! Most voltam egy olyan apartmanban, ahol ha leültél a vécére, beverted a térded a zuhanyfülkébe, ezért félrefordulva kellett ücsörögni. Ha 45o-ban elforgatták volna a vécét, kényelmes lett volna. Mindezt azért, mert 90-es, nagyedköríves zuhanykabin volt bent 80-as, négyszögletes helyett. (A szomszéd apartmanban ilyen 80-as zuhanyfülke volt, ott simán le tudtam ülni a retyóra.)