A magyar utakkal sok gond van:
Kátyuk, foltok, repedések... Ezeket meglehetne javítani.
De ami nem tetszik aza sok fa és az árok az utak mellett. Jó hogy árnyék meg vízelvezetés, de Ausztriában ilyet nem igazán látni az utak mentén.
Persze jó, ha kicsuszik egy autó, akkor megfogja a fa és nem csuszik el messze...
Emlegettem ma a farkast. Ábrison persze utat kellett szerkeszteni.A1-ből Q1-be, A2-ből Q2-be...stb.Hegyről levezető utat.Csodás. Azonos lejtirányu útszakaszokkal.
Köszi Gabus, akkor valszeg ismerem. De be kell tartanom az egyetemi protokollt is (témavezető-tsz. vezető-célszemély). Ha van vmi konkrét kérdésem akkor mailben..
Aki komolyan érdeklődik UTAS témakörben, legjobb ha feliratkozik az alábbi levelezőlistára:
http://www.mailbase.ac.uk/lists/utsg/
Ingyenes, igen nagy koponyák is tagok, állandó álláshirdetések, információ pályázatokról, ösztöndíjakról. Jelenleg kb. 700 tag a világ minden pontjáról. Angol nyelven.
Üdv, felvettem a topicot a kedvenceimhez. Szeretem az utakat, főleg ha sín is van a közepükön. Ez itt kicsit off; na jó, a sín nélküli utakat is előszeretettel használom, és nagyon várom, hogy jó vonalvezetésű, jó áteresztőképességű és futóműtisztelő minőségű utak legyenek végre ebben az országban. No és sok kerékpárút, mert autósként bosszant a keskeny úton imbolygó kivilágítatlan ittas kerépkáros, (józan) kerékpárosként meg a sok bunkó autós, aki 10 centire megy el mellettem. Városi és ország utak egyaránt. Valószínűleg kell sok autópálya is, de ezzel kicsit úgy vagyok, mint a 4-es metróval: egyetlen irányt kiszolgáló nagy kapacitású gerincet ne a többi sok sok irány kiszolgálásának rovására építsünk. Néha kicsit úgy érzem, hogy itt is az jelentkezik, hogy politikailag jobban eladható egy autópálya, egy metró, mint sok sok alsóbbrendű utat, villamos vagy autóbuszvonalat normális állapotban tartani, az igényeknek megfelelő kapacitásúra megtervezni.
A közlekedés nem szakmám, villanyász és informatikus vagyok, számítógéphálózatokat tervezek és üzemeltetek, ahol a feladat hasonló a fentiekhez: forgalmi igényeket kell kiszolgálni megfelelő sávszélességekkel. Lehetőleg úgy,hogy ne legyenek szűk keresztmetszetek és ne legyenek feleslegesen nagy kapacitások drágán beépítve: legyen "egyenszilárdságú" a hálózat.
"Video, voltál már Nyugaton? Feltűnt valami? Egy osztrák község sokkal jobban néz ki egy magyarnál, és ez legfőképp a közterületek állapotán múlik. Az pedig legfőképp az úttervezőkön, az útépítőkön és az útfenntartókon."
Ehhez az én álláspontom annyi, hogy a közterületek állapotát (tágabb értelemben) nagy mértékben befolyásolják a lakók is. Ha körülnézel Magyarországon egy németek lakta községben, ugyanúgy tiszta, rendes utcákat látsz, mint a határon túl. Ajánlom tanulmányozásra Mecseknádasdot, vagy ha Bp-hez közelebb néznél körül, akkor pl. Solymárt.
Kedves hu washizu,
ha te is ott nyomulsz, legközelebb nézd meg pontosabban mi van a tanszék ajtajára írva. Nem ez a neve.
(Ez nem közötzködés akar lenni, egy mérnök legyen precíz! :-))
Én is az Univerzitin 'nyomulok'...
Szal engem a szakmátokból a forgalmszabályzó rendszerek érdekelnek ától cettig. Az igaz, hogy én inkább az 'individuális' intelligens közlekedési rendszerekben szeretnék ténykedni, de az utasoknak pl. regisztráló-rendszere itt is jól jöhet! Ja és a forgalmi szituációk modellezése sem áll távol tőletek (tőlem se fog!), úgyhogy keep contact!
Az igazság az az, hogy utat nem azért tervez, vagy épít valaki, hogy különösebben örömöt szerezzen magának, mert akkor inkább elmegy moziba, vagy vacsorázni. Utat azért építenek, hogy megéljenek belőle, tehát munka, pénzkereset.
Egyébként örömet is okozhat. Vegyük egy forgalmas főút belterületi szakaszát, ahol nemhogy kerékpárút, de még járda sincs rendes, és a megoldatlan vízelvezetés miatt esős időben mindenhol térdig ér a sár. Ha ezt valaki úgy megtervezi és megépíti, hogy aztán biztonságosan lehet közlekedni (kerékpárút, forgalomcsillapító szigetek, parkolóhelyek), és még jól is néz ki, az igenis szerezhet örömet annak, aki ebben közreműködött.
Video, voltál már Nyugaton? Feltűnt valami? Egy osztrák község sokkal jobban néz ki egy magyarnál, és ez legfőképp a közterületek állapotán múlik. Az pedig legfőképp az úttervezőkön, az útépítőkön és az útfenntartókon.
Kerestem ilyen témájú topicot, de nem találtam. Arra gondoltam, hogy esetleg jó lenne egy olyen hely, ahol úttervezéssel vagy útépítéssel foglalkozó emberek elmondhatják a tapasztalataikat, vagy egyszerűen csak kapcsolatokra tehetnek szert. Ezért jött létre ez a topic, ahová mostantól hozzá lehet szólni.