Mindenkinek megvannak a becsípődései, nekem is :-)
Azt a stabilt annyira nehéz szétbontani....megnyitom a hollandert és már húzom is el....illetve húznám, de nálam a gáztűzhely tiltott, a vellanyosnak meg hagyok hosszú drótot :-)
Semmivel sem nehezebb bontani, max. készülékcserekor necces 15 évente.
Egyszerűsített cserével nem,mert mem találsz olyan szerelőt aki be merné vállalni,aki meg bevállalja az meg kamuzik és nem adja le a gázmű felé csak mondja. Ami még fontos,hogy a cirkó amit veszel mekkora távon lehet parapetre kötni!
A gázcsövet a legtöbb szaki nem fixre csinálja, hanem a végén ezt a sárga nyújtható flexi csövet rakja be, azzal nem lesz gond, ha így van. Én mondjuk fixre raktam a gázt is, stabilabbnak gondolom.
Pár mili? Legalább egy centivel számolj. A toldó karmantyú lehet, hogy elbírja, ha jól elosztod (fél-fél) cm, ha nem túl vékonyak a csövek, és marad a karmantyúban is valami. Pl. a 28-as ba majd' 2 cm belemegy, ha csak 1,5 lesz nem gond, 18-as csőnél már necces. De hát lehet venni pár cm csövet, meg pár db félhollandit, annyira nem vészes.
A gázcsövet viszont elvileg nem lehet lágyforrasztani.
A felfogató csavarok vagyis a tipliket nehogy elburkolják, hogy ugyanoda kerüljön a kazán vissza. Mondd meg a burkolónak, hogy mikor odaér a lyukhoz, mérje rá a csempére, és fúrja ki.
Legjobb, ha leszerelés után beleraksz hosszú csavarokat kilógatva, akkor nem felejti el, és nem fogja "véletlenül" befedni.
Koszonom, sokat segitettel! A csovek rezbol vannak, L alakban jonnek ki lefele. Ugy tervezem, hogy elvagom oket es beleteszek egy egyenes toldo idomot, ez pont ki fogja adni azt a par millimetert, ami a csempe miatt kelleni fog.
Áramtalanítsd! Kösd szét az elektromos csatlakozásokat!
Legelőször is zárd el a gázt, lazítsd le a gázhollandert és hagyd kiszellőzni! Semmi szikra, még villanykapcsolás sem. Az ablakot nyisd ki.
Víztelenítsd.
A kéménycsonkot ne vedd le a kazánról, felette szét lehet húzni, olyan a kötése mint a szennyvíz csőnek. Ha összegyógyul picit nehezen indul meg, de aztán szétcsúszik az.
Sziasztok! Segitseget szeretnek kerni. Csempezem azt a helyiseget, ahol a cirkom van es mogotte is szeretnem lecsempezni a falat. Egy egyszerubb turbokemenyes keszulekrol van szo. Mire figyeljek, amikor leveszem? A koaxalis csatlakozasnal nem tudom mire szamitsak. Anyit latok, hogy negy lemezcsavarral van felulrol hozzarogzitve a cirkohoz, de nyilvan a belso csovet is tartja vmi, stb. Ha valaki le tudna irni par mondtaban mi lenne itt a szakszeru leszereles menete, azt megkoszonnem.
Köszi szépen, ez jó ötlet. Ami amúgy nekem tegnap feltűnt még az az, hogy teljesen új ablakok vannak, és semmi szellőzés...
Még valami: ha rendben van a gázterv, és legális a cucc. A mostani helyén át lehet cserélni valamilyen zárt égésterű parapetes cirkóra? Természetesen egyszerűsített cserével.
Mielőtt megvennéd a lakást nézd meg hogy az a parapetes cucc rajta van-e a gázterven (gázműveknél ) Ha rajta van akkor át lehet vezetni megfelelő módon de ha nincs rajta akkor keress SAJÁT kéményt és béleltesd azt de a gáztervet és meot nem úszod meg egyik esetben sem,Viszont ha engedély nélkül tették fel a parapetest akkoraz jó alku alap de a gázműveknél ne említsd mert azonnal kimennek és kizárják.
Köszi.....igen a ház kb. 60 nm-es, viszont ahogy nézem a turbós 185 ezer,na most ugye ebből 3 db. kellene, ha kondenzációs turbós kazánt veszek radiátorokkal, az sincs több.....nehéz dönteni....
Lakást nézek (még mindig)... Nyílt égésterű, parapetes kombicirkó (beretta) van elhelyezve egy lakás konyhájába. Szeretném a konyhát szobává alakítani, így a cirkó kikerülne a szobából. Lehetséges, hogy a parapetet átvezetem a szobán, hogy a folyosón mennyen bele egy új, modern, parapetes turbós cirkóba, vagy ez teljesen reménytelen? Mika nem tudom hogy szóba jöhet-e a szobába, mert nem lent van a parapet kivezetés, hanem fent, az ablak felett, és szerintem nem is kompatibilis a lyuk.
Valahogy meg lehet oldani ezt a problémát, vagy inkább nézegessek kéménybélelést?
Ha ilyen sértődős vagy akkor inkább el se kellett volna kezdened. Inkább linkelj ilyen segédleteket mert én nem találtam. Azért van a fórum hogy beszéljünk a dolgokról.
Szereltem már egy párat és úgy 60nm-ig teljesen jó meglehetősen üzembiztos mert egyszerű mint a faék a váltószelepes 100liter melegvizet 15-18perc alatt felfűti. Ha kiszámolod azt hogy a fogyasztása mennyivel több mint egy kondenzációs kazánnak és összehasonlítod a bekerülési költségeket akkor pont 10-11év alatt egyenlítődik ki ha nem kell közben a kondenz. kazánt javíttatni. Az újabb típusok már nem hangosak (a szivattyú zörgött a régebbiekben), ha akarod bútorba is szerelhető mert a kinézete elég csúnyára sikeredett. Ha lehet akkor a parapetest válaszd mert a turbósat ha nem bútorozod körbe akkor eléggé zavaró éjszaka. Ami nagy érv a mika mellett,hogynem kell hozzá kémény ami általában többe kerül mint a kondenzációs kazán.
Én már elgondolkodtam....meg jó pár mérnök akik a méretezési segédleteket gyártották.
Lesz, hiszen beiktatsz egy ellenállást ami nem akkora, mintha az egész keresztmetszet ilyen kicsi volna a teljes hosszon, ahogy eddig Te érveltél!
Ha értően olvasol nem azt írtam, hogy nem változik, hanem azt, hogy nem egyenértékű a helyi szűkület a teljes hosszon való keresztmetszet csökkenéssel. Te azt írtad, ha van fent egy idom a 20-as csövön, ami kb 12mm-re szűkít, akkor akár 12-es csővel is szerelhetted volna....olvass vissza!
-részemről befejeztem, tele van a net leírásokkal a méretezésről-
Most azt is próbáld ki, ha elég hosszú a lábad, hogy az egész hosszon leszűkíted a keresztmetszetet és úgy is, hogy csak egy rövid, a 44-es lábadnak megfelelő hosszon. A két mérés különbségén pedig gondolkozz el!
Nálad úgy működik a locsolótömlő, hogy amikor rálépsz akkor "A szűkületben felgyorsul az áramlás és ez ott lokálisan megnöveli az ellenállást, de csak ott." és utána ugyanolyan a nyomás és a vízhozam?